Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirsikka: Meiä neiti nukku kans muistaakseni 3 yötä putkeen 6h-syöttö-3h ja olin jo onnesta soikeena, et saan nukkua.. takapakkiahan siitä sitten tuli ja nyt ollaa taas menty 2h-syöttö-2h.. Nauti!!

Kaika: meil kans mies kysy eilen illalla, ku neiti pieras et "kumpi se teistä oikein oli?" [:D] Sain sit sanottuu et "tyttö", ku mua alko naurattaa ihan hirveesti. Oli kyl niin kovaääninen, et ei oo tolta neidiltä kyl aiemmin nii kovaäänistä tullukaa [:D]

Kävi sääliks miestä tänä aamuna, ku neiti oli pitäny sitä hereillä 02 asti ja herran herätyskello soi jo 6:30.. Ei paljoo saanu mies nukkua.. Me jatkettiin neidin kanssa unia 9:15 asti viel sit ku mies lähti töihin. Onneks mies kotiutuu joskus 16 kieppeil, et se saa sillon kyllä nukkua sitten. Lähetää tytön kans vaikka tarvittaessa lenkille, että se saa oikeasti nukkua pari tuntia.

Näin ne päivät menee; just toistepäin kuin olit ajatellu..tai no ei ihan kokonaan, mutta vaunulenkin sijaan nukahdin neidin kanssa päiväunille[:)].
Ja mikä lie kiukuttaa tyttöä, kun toinen on ollut kovin itkuinen pitkin päivää...pidän siis peukkuja, että yöllä ei enää ihan noin paljon itketä pikkuista.
Noh- huomenna on päivä uusi, tää päivä alkaa olla jo paremmalla puolella[;)].

Mua kans toi Kela-juttu kiinnostaa..siis toi, mitä HaniMami mietti kans..anybody?
"Kelasta piti vielä kysyä, että jos toinen lapsi tulee ennen ensimmäisen 3v, niin voiko siinä välissä olla töissä tai opiskella, että saa saman äitiyspäivärahan kuin ensimmäisestä, vai pitääkö olla koko ajan kotona? "

No niih,
Kuume jokseenkin taltutettu, kai tää elämä tässä taas voittaa.. Olipa vaan aikas rajua olla 39 asteen kuumeessa. Onneksi oli apujoukkoja lähellä.

Täällä mennään yöt edelleen 3 h sykleissä. Oon vaihtanut d-tipat, on cuplatonit ja nyt vielä rela-tipat.
Vaippa on kunnolla täysi, kakkaa äherretään silti ja nälkä on öisin varsinkin ihan valtava. Mä oon näiden mun tissien takia antanut nyt enemmän korviketta ja sitten kun oon pumpannut tissejä tyhjäksi oon antanut sitä.. Tänään on jo päivästä syöty tisseistäkin. Eilen poika söi reippaasti illalla 90ml korviketta ja nukahti klo 23. Mä olin kaukaa viisas ja kömmin sänkyyn samaa aikaa. Ylös noustiin joskus ennen kahta. 110 ml korviketta ja pierskelyä, poika nukahti vasta puoli 3 aikaan. Ite menin nukkumaan 3 aikaan kun jäin pumppaamaan tissit tyhjiksi, tuli muuten 100 ml maitoa yöllä. Mä en oo ikinä saanut noin paljoa maitoa pumpattua kerralla. Seuraavaksi herättiin 5 aikaan, taas 90 ml korviketta ja pikkaisen tissiä. Oli pakko herättää ukko tuudittelemaan poika uneen että sain ite hoidettua pumppauksen, nukkumaan pääsin vähän ennen kuutta. Seuraavaksi herättiinkin 7.45 tissiä ja 90 ml korviketta, jätin pojan isän kanssa ja menin ite jatkamaan unia, ja sitten noustiin vähän vaille 11.. Ja siinä sitten valvottiinkin melkein yhteen asti.. hoh.. nää mun yöt menee järestään tällein..

Innolla odotan perjantain neuvolaa et paljonko pojalle oikein on oikein tällä syömisellä tullut painoa lisää...

Jaahas.. nyt sitä sit poika nukkuis mut pakko kai sitä on sen verran herätellä että saan vaipan vaihdettua ja vähän ruokaa annettua kun pimu pitää lähteä viemään kuvataidekerhoon ja samalla pitäisi kauppareissu suorittaa..

Edit:
Ps Kirsikka, mä pikkuhiljaa jo vaikka möisin mummoni 7 h yöunista..

Hehkutus: Nimi lopullisesti päätetty. Exän äiti ja siskoni tykkäilivät, oma äitini ei :-D Mutta kyllä tuo poika niin näyttääkin sen nimiseltä nyt, että se on siinä! [:)]

Tänään oltiin ensimmäistä kertaa pitkällä vierailulla klo.11 lähdettiin ja klo.17 oltiin kotona.. Vähän väsytti mutta oli ihanaa viettää päivää pitkästä aikaa siskoni kanssa ja nähdä hänenkin lapsiaan.
Ja tietty sain vinkkejä ja tietoa kokeneemmalta, kuten vauva voi kitistä myös tuota rohkatunutta pyllyä, eikä aina vatsaa (mitä en jostakin syystä itse tullut ajatelleeksi [:-][X(]) jne..

Jomotuksista: Noniin, eli ei taida olla hätää vielä [:D]

Purri: Hehheh [:D] Täälläkin tulee sellaista pojulta paukkua ettei uskoisi sen olevan vauva.. Kuuluu varmaan naapuriin ja ihmettelevät sikamainen nainen olen [;)][:D]

Jeps, nyt keskityn tuohon tississä roikkuvaan tuhnuttajaan [:)][8D]

Iltaa!

Täällä on iltapullo juotu ja punaposkinen poika nukkuu onnellista unta...
Sormet ristissä jotta nukkuu kunnon unet!
Punaposkinen mamma vielä kukkuu väkipakolla ja paijaa nännejään... auh!

....... yritin pitkään miettiä jotain järkevää, mut ei tullu,
täysin järjetön ja turhanpäiväinen viesti tälläkertaa... öitä!

PojanÄiti- Jee, pullo teki poikaa siis?

Milamariaa: Onnittelut nimipäätöksestä!
Ja juu, eipä mullekkaan tullut mieleen mainita tosta peppuhommasta- mä annan väh 2 krt päivä olla ilmakylvyissä ja sitten kerran pvä sinkkivoidetta. Näin meillä pysyy peppu hyvänä[;)].

Mitenkäs Minzkulin tisut?

Täällä ollaan sitterissä ja toivottavasti nukahta pian aamupäikkäreille- mun pitää mennä tarhalle vanhempainvarttiin 10:ltä ja neiti jää isänsä kans kotio.
Olihan taas yö[&:]- nukkui taas yhden pitkän pätkäm ja sitten syöttö ja 2 tuntia unta- ainut, että toi pisin pätkä ajoittuu alkuiltaan ja 03 tytteli alkoi taas kakkahommat. Siinä sit keikuttiin 05 saakka.
Tää on ny tätä.
Elikkä tänään taitaa vaihtua lenkki päiväuniin[;)]

Moikka,

Pikainen päivitys kuulumisista. Poika syntyi lauantai iltana melko nopealla tahdilla. Synnärillä ei ehdtty olla kuin 2,5 tuntia kun poika oli syntynyt. Kirjoittelen siitä myöhemmin. Tilanne on nyt se, että mamma kotiutui jo maanantaina, mutta poitsu jäi lastenosastolle. Sokeritippaa, antibioottikuuria, sinivaloa.. Toiveissa, että ensi viikolla saadaaan poikakin kotia. Alku on ollut siis todella rankkaa ja nyt juostaan kodin ja sairaalan väliä ja välillä pumppaillaan, jotta maito nousisi.

Tsemppejä ja supparituulia Custokselle ja Stellalle ja muille jotka vielä odottelevat nyyttejään!

Nyt suihkuun ja syömään ja pikaiseen taas poitsun luo. [:)]

Huomenta!

Onnea Pikatsu! Kuulostaa aikaste nopeelta synnytykseltä. Toivottavasti saatte pienen nopeasti kotiin.

Onnea Milamariaa nimipäätöksestä[:)] Sun pojalla on isot ihanat silmät tuossa kuvassa, jonka oot laittanut.

Minzkulin poika on näköjään saavuttanut 1 kuukauden synttärit[:)] Onnea siitäkin!

Meilläkin meni alku yö ihan hyvin, ensimmäisen pitkän pätkän neiti on alkanut nukkumaan 18-22[:@] Arvaatte varmaan, että mua ei silloin vielä nukuta. Sitten nukutaan pari n. 3h pätkää, kunnes herätään kl5 kakalle[:D] sitä ähistään tunti, sitten on nälkä ja tänään on taas ollut ilmeisesti tilaus käynnissä, eikä tisseissä tunnu olevan mitään[:@] Nyt on kahtena yönä vaippakin falskannut, ilmeisesti en silmät ristissä yöllä ihan niin just tarkkaan sitä saa päälle ja sitten joutuukin vaihtaan lakanat ja yökkärit ja siihen toi ipana sitten herää ja haluaa keskustella ja olla sylissä, ei auta vaikka en sille öisin puhu.

Mutta kutsu käy ja aamupesut ja lenkki kutsuvat. Myöhemmin uudestaan!

No helou![:D]
Kaunis päivä!!! pikaseen kirjoittelen ja siiten pakkaaan meidät lenkille.

Onnittelut suuret pikatsulle!!! Pikalähetyksen sait, hih!! Toivotaan että saat miekkosen kotio piakkoin!

haniMami Täällä kanssa tankkausta (tuntuu kylläkin nyt olevan ihan koko ajan[>:][&o]) rinnat on tosi arat, ja tosiaan tuntuu ettei siellä mitään ole, mutta kyllä sieltä poika jotenkin aina hörpsyt saa...

Kaika pullo auttoi alkuyöstä, [:)] (tosin itse en saanut unta)
nukkui reilu5 tuntia, sitten syötiinkin tunnin välein[&o][&o]
(mietin minkälainen yö olisi ollut ilman pullotusta...)

Milamariaa
onnittelut nimestä!!! Ja pah mutsias!!! Kaikkia ei vaan voi aina miellyttää...
Munkin äitee oli aluksi että "joo-o, nooo kuinkas teillä on noin muuten sujunut..." Hahahaaa,
mutta myöhemmin kertoi että on "kasvanut" nimeen niin ettei muuta voisi ajatellakaan. Ja nyt jo aivan haltioissaan[:D][:D][:D]
Minä kanssa en meinaa pysyä pöksyissä kun haluaisin jo kuuluttaa kaikille pojan ikiomaa nimeä!!

Minzkulikin
palailee elävien kirjoihin! -hjuvaHjuva!!!![:D]

Kuumeesta tulikin mieleeni...[:D][8D]
ostin eilen pojalle sellaisen kuumemittariTUTIN!!! Mahtava keksintö (toivottavasti toimii myös)!
Ei tarvitse tunkea sitä mittaria pikkuiseen pyllyyn (mikä jo sinällään tuntuu kamalan banaalilta (olen aina halunnut käyttää sanaa banaali, hehe!))
Kiinnostuneille: Löysin ihan Koo-marketista, samasta hyllystä missä muutkin tutit! Maksoi reilu kympin.
Sai vaaleansinisenä tahi vaaleanpunaisena

Nyt uuuuloooosssss!!!!

Heissan!

Hani: Meiä likka nukkuu pidemmän jakson joko 19-23 tai 20-00... Ja sit se haluaa seurustella sen tunnin tai pari [:@] Tosin nyt meillä on joku omituinen aamu-unijakso.. nukunu jotai puoltoista tuntia nyt, vähä kävi hörppäsemäs maitoa välissä mut nukahti takasin [8|] Tää on jännää kui noi unet jakautuu meiä perheessä iiihan miten sattuu vielä[8|]

Nukahdin sit viimeyönä ennen meiä neitiä [:D] Siis olin syöttäny neidin ja yritin sitä nukuttaa, ni oon itte nukahtanu ennen häntä. Ja aamulla ku heräsin, ni neidin pää oli mun mahaa vasten, kädet pään vieressä ja kroppa oli mun kylkeä vasten, peppu patjalla mun käden päällä [:D] Kaipa siinä oli neidillä sit hyvä olla ja kuunnella mun mahaääniä[:D]

Meiä lenkki tuleeki olee vasta kolmen jälkee tänää.. Osasyynä, et neiti nukkuu nyt, mut pääsyynä se, että saan kävelyseuraa kolmen jälkeen, ni voin hyvin sinne odotella[:)] Ja nyt yritän syödä, kun on "A-luokan" ruokahetki.. Tosin toi kaurapuuro nyt vähän ällöttää mua, mut pakko se on sitä syödä, ku en muutakaa keksi...

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Pitäny niin kiirettä pienen kanssa etten ole edes tänne ehtinyt kirjoittelemaan. Meillä menee kivasti pienen kanssa nyt silmätulehduksen ja vatsavaivojen jälkeen. Vauva nukkui alussa max 2h kerrallaan ja nyt ollaan jo ihanasti nukuttu 6-7h yöunia, jess! Neuvolassa ollaan käyty säännöllisesti ja poika kasvaa huimaa vauhtia. Syntymäpaino saavutettiin nopeasti, vaikka me oltiinkin aika kovassa syynissä aluks sairaalassa kun sokeriarvot heitti volttia. Rauhallinen tämä meidän poika, ei valittele turhasta. Vaunuilemassa ollaan käyty jo moneen otteeseen. Meidän pieni mies nauttii ihan selkeästi kyläilemisestä ja liikkeellä olossa. Nukahtaa heti kun laitetaan ulkopuku päälle [:D]
Tässä oli nyt pelkkää omaa napaa. Yritän keretä tänne useammin lukemaan juttujanne ja kirjoittelemaan meidän menosta sekä kommentoimaan muiden juttuja. Tää uuden päivärytmin omaksuminen kestää näköjään meillä kauan. Ei sitä kerkeä tekemään kaikkea mitä haluis ja tänne kirjoittaminenkin sen takia jäänyt. Noh jos sitä yrittäis jossain välissä ehtiä. [:D]

Hyvät päivän jatkot kaikille!

Sellaista olisin vielä kysellyt teiltä muilta noista vauvan masu-vaivoista. Oletteko huomanneet Cuplatonista olevan mitään apua? Meillä tyttö piereskelee paljon, mutta onneksi ne masu väänteet eivät kauaa kestä. Hetken huutoa ja sitten helpottaa., kun ilmat on saatu pihalle. Mutta tätä tapahtuu oikeastaan aina heti kun on herätty unilta. Olenkin antanut rela-tippoja jo 2viikkosesta asti joka päivä. Nyt alotin kokeilemaan Cuplatonia. Tosin en ole huomannut oikeastaan mitää eroa näissä tippojen kanssa pelatessa ja mietinkin edelleen, että onkohan nuo korvikkeet sitten sopivia?

Harmittaa, kun toinen kesken unien herää omiin pieruihinsa ja vatsan väänteisiin.

Pikaseen..Cuplatonista...
Olen antanut ja on auttanut, mutta jos oikein olen ymmärtänyt auttaa nimenomaan ilmojen ulos tulemiseen, ettei jää kivistämään/kiertämään massuun.
Eli meillä rutistaan kunnolla ja vatsa toimii moitteettomasti. [:D] Tosin vaippaakin joutuu vaihtelemaan useammin, kun herran hieno hipiä ei kestä hetkeäkään kakkeleita vaipassaan..
Öitä Arvon naiset <3

[:)]

Pikaiseen huutelemassa!

Nyt toista päivää kotona ja kaikki on ihmeissään [:)] opettelua opettelua.... tulen huomenna oikein ajan kanssa tänne rustailemaan! sii juu gööls!

HianooHianoo piia84!! Tervetuloo takas!
Innolla ootellaan sieltä tarkempia selontekoja[:D][8D]

saatiin eilen kutsut tehtyä[:)][:)]
Laitan niistä kuvan jos kerkiän.
Oli ihana paskarrella[:D] sit aletaan miettimään kiitoskortteja ja ennenkaikkea JOULUKORTTEJA!!!
Mä oon jo niin joulufiiliksissä (voitteks kuvitella...[8D][8D]) joulupukkii, joulupukkiii, valkopartaa, vanha ukkiii...

Mä painun tonne vauvan viekkuun vielä pikkutorkuille ja sit polkastaan päivä käyntiin. :)

Huomentaaa!

Ja heti kärkeen yöraportti: perinteinen 5h unta, syöttö, 2h unta, syöttö ja kakkahommat ja itkua n. 04 takas unten maille meidän sänkyyn (mies painuu töihin tässä vaiheessa), 2h unta, syöttö ja nyt on nukkunu 3 tuntia tuolla ja nukkuu edelleen.
Mahtavaa saada olla poikien kans keskenään aamuhommissa ja viedä niitä kouluun- pojatkin tykkää, kun saa pälistä mun kans rauhassa[:)]

piia: Mahtavuutta, että olet back!

PojanÄiti: Niin minäkii! En ole ikinä oikein kovatsi välittäny joulusta, mutta nyt ollaan meillä kotona joulu ja meille tulee jengit, niin mä olenkin ihan fiilareissa suunnitellu jo menuuta (..siis niiden perinteisten lisäksi).

Tiitiäisellä on jo ehtinyt olemaan kaikenlaista, mutta onneksi siellä ollaan selätetty tulehdukset!

Jaaha- nyt taidetaan herätä...ei sittenkään[:D]
*sormet ristissä* Toivotaan, että edellisten kahden päivän itkuisuus olisi nyt historiaa...
Eilinen(kin) meni käytännössä sylissä tai kantoliinassa..
Mutta tänään varmasti vaunuilemaan, pääsee ajamaan sisään upouudet goretex ulkoilukengät[:)]!
Että nyt on ihan sama mitä moskaa tuolta taivaalta pukkaa, mulla on varusteet kunnossa- koko vuodeksi.
(pikkasen kyllä ulkoiluhousut kirraa vyötäröltä[>:])
aasinsiltana; onko teillä vatsan seutu palautunut jo? Mulla ei- se on ihan hassun mallinen vielä.

Noh josko sitä puurot itselleen keittäisi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Cuplaton: Ei auttanut meillä.. Tuntui huutavan vielä kovempaa ja ei tullut ilmaa ulos. Äitini sanoikin, ettei Cuplatonista varoitella että joillekin vauvoille tulee siintä lisää vaivoja, jos on tosi herkkä vauva.
En sitten viitsinyt edes koittaa sitä enää. Nyt vauva kai osaa jo itse pusata ilmaa pihalle, kun todellakin tulee paukkua ja kovaa! Kun minä olin vauva, olin huutanut 3 ensimmäistä kuukautta, juurikin kai vatsavaivoja eikä mikään niihin auttanut eikä taida auttaa nyt pojallakaan [&:]
Ps. Enkä taida enää meidän tapauksessa uskoa mihinkään ruokavaliomuutoksiin tai muihin. Olin silloin kerran 3 päivää syömättä ilmaa kerääviä ja huudettiin ihan samalla tavalla, silloin jopa vissiinkin enemmän..

Viime yönä menin suklaan voimin [:D][:D] Oli pakko ottaa laatikosta puolikas levy tummaa Fazeria ja pistää poskeen loput. Hyvin jaksoi taas valvoa.

Tekisi niiiiin mieli imuroida [&:] Hooh, muttei pikkuinen ole pihalla nukkumassa, joten siirrän sitä eteenpäin.. Olen siivonnut kämppää lakaisemalla ja pyyhkimällä kerran pölyt. Melkein kuukausi kohta imuroimatta mutta minkäs teet.. [:D] Aina kun ehkä olisi hyvä sauma, niin vauva herää..
Eilen kävi kaveri ja sanoi "olet pitänyt kämppää kyllä siistinä.." Sanoin vaan, että joo.. Katseleppas nurkkiin niin siellä juoksee villakoiria..

Omaa napaa tuli taas, palaan ehkä vielä tänään!

Vauva nukkuu, isi nukkuu ja mami valvoo[:D] tai oikeastaan vauva taas piereskelee, unissaa, mutta siitä tulee melkoinen mongerrus ja ähinä ja puhina, ettei tässä pysty nukkuun, ei vaikka korvatulpat päässä nukunkin[:D]

PojanÄiti: mää tahdon kanssa tuollaisen tuttimittarin. Vähänkö loistava keksintö[:D]

Nimestä: kanssa kovasti polttelee, että ilmoittaisi nimen jo nyt, kun ristiäisiin on niiiiiiiin pitkä aika[:@] Toisaalta olisi kiva malttaa pitää salassa, mutta kun en mää oo niin kärsivällinen. Katsotaan kauanko jaksan. Päästiin miehen kanssa sopuun nimestä (pitkällinen puudutus uudesta nimestä mun päästä auttoi) tyttö saa siis ensimmäiseksi nimekseen sen nimen, mikä mulle tuli synnärillä eka mieleen, toiseksi nimeksi sen, mikä me oltiin päätetty jo etukäteen ja kolmanneksi suvussa perintönä kiertävän nimen.

Purri: meilläkin on aina kummallisia aamu-uni jaksoja. Välillä valvotaan 7-11 ja välillä herätään vasta puolilta päivin. Onneksi yöt menee suunnilleen samalla kaavalla (koputan puuta, että ensi yökin menisi) 2,5-3h välein syödään samalla kun nukutaan. Sen verran jaksetaan raottaa silmiä, että tissin saa huudettua ja suuhun[:D] Kyllä mulle tuo syöttöväli passaa, kun vaan välit nukutaan.

Mamma ja Henuli: meillä auttaa Cuplatoni sen verran, ettei ihan itkuun asti tarvitse vääntää ilmavaivoja ja pepusta kuuluu melkoinen rutina sellaisen onnettoman pikku pihauksen sijaan, mikä aikaisemmin saatiin ulos melkoisten itkuraivarin saattelemana.

Tiitäinen: ikävä juttu, että teillä heti on sairasteltu. Onnea tuollaisista unista! Meillä toimii sama efekti, joko silloin nukahdetaan, kun laitetaan ulkoilupuku päälle tai ainakin itku hiljenee, kun vaunuihin lasketaan[:D]

Cuplatonista: ei kai sitä koko aikaa voi antaa? pitääkö pitää jotakin taukoja?

Piia: teretulemast kotia! On se alkuun melkoista kaaosta ja opettelua. Nyt jo kuitenkin huomaa, että joka päivä on helpompaa ja oppii paremmin tuntemaan tuon pikku ihmeen.

Puuh.. Joulu tulla jolkottaa[:D] Kun ensin saisi nuo ristiäiset hoidettua[8D] Taitaa ne kiitos kortit mennä samalla kuin ne kiitos kortit, ei sitä nyt montaa eri korttia viitsi lähettää (laiska oon[;)]) Joululahjoja oon jo alkanut miettimään, piti hulluilta päiviltä ostaa, mutta se nyt vähän jäi.

Jep mamin aamupesu, kun vaaveli on vielä unten mailla. Sitten valmistautuun kaupungille lähtöön. Jänskättää noi imetykset, että kuinka onnistuu muualla ja kuinka sitä ehtii jonnekin piiloon, kun vauva tahtoo olla niin ärhäkkä, jos ei just nälän yllättäessä saa sitä tisua suuhun[:D]

Se ois taasen viikonloppu alkamassa!

Tulin nyt kirjottelemaan tännekkin ja hokasin juuri että sehän alkaa olemaan poijjaan syömisaika... noh kuhan heräilee tuolta niin jatkan sitten myöhemmin  kirjottelua lisää [:)] Täällä tosiaan sitten pe iltana supparit alko olemaan sitä luokkaa ysin aikaan että uskalsin todellakin jo ajatella että se vois alkaa jo tulemaan. Kauhea epävarmuus kyllä iski sitte yhtäkkiä siinä illan mittaan että mistäs minä tosiaan mitään tiedän onko se tulossa vai ei kun kun supistellut on pitkin poikin 3vrk eikä mitään muuta merkkiä, esim. edes limatulppaa ole tullut (ystävä sanoikin että hänellä se oli tullut sairaalassa vasta epiduraalin laiton jälkeen). Lähetiin sitten kuitenkin synnärille puolilta öin kun tulin siihen päätökseen että saavat tutkia ja hutkia onko siellä alakerrassa mitään tapahtunut ja sinnehän sitä sitten jäätiin! tosin poika suvaitsi syntyä sitten vasta vuorokauden myöhemmin jonka koko ajan olinkin salin puolella. Kertoilen siitä lisää sitten myöhemmin tuolla synnytyskertomusten puolella. Sen verran kuitenkin pakko sanoa, että itse synnytyksestä/aktiivisesta vaiheesta jäi kyllä todella hyvä mieli [:)]

Sairaalassa olo ahdisti todella paljon! ja sen huomasivat onneksi myös lopulta kätilötkin. poika sai kunnon tissiraivareita jo osastolla ollessa kun maitoa ei juurikaan heruskellut. Ja kun siellä NIIN imetysmyönteisiä ovat(tottakai) niin oli aivan kauheaa mennä pyytämään maitoa lapselleen. Päivät sujuivat, mutta yöt olivat hanurista. Olisinkin jo maanantaina päässyt kotiin erikoisluvalla pojan kanssa vaikka ikää vasta 36 tuntia kun kaikki oli osaltamme ok, mutta juuri kun oma vuoroni lääkärille tuli (hoitaja vei paperit huoneeseen ja minut olisi kutsuttu seuraavaksi) lääkäri otti ja lähti. se sai mut semmoseen vitutuksen määrään että ai hyvä jumala, piti sitten illalla ihan jo pyytää hoitajilta anteeksi ja tiistaina kotiinlähtötarkastuksen yhteydessä myös lääkäriltä... [8D]

meillä duunaillaan pullojen kanssa nämä syömiset. Tissillä olo on tosiaan huonoa, ei saa imuotetta rinnoista ja rintakuminkin kanssa menee pojalla hermo, ei juo itseään kylläiseksi.

onhan tämä aikamoista opettelua ja totuttelua uuteen elämäntilanteeseen, ja ku ollaan vaan neljän seinän sisällä... mää niin kaipaan tuonne ulos [:D] kaupassa oon käynyt kerran ja en tienny mitenpäin ois ollu![8D]

mua ahistaa niin julmetusti tuo miehen työtilanne, vaikka sen kai pitäs olla tällä hetkellä viimenen asia jota aatella[&o]

nyt syöttöpuuhiin!!!

jatkan myöhemmin!

Tuttimittari? Hmm, enpä ole vielä nähnyt moista..

Piia: Se epävarmuus oli kyllä niin ärsyttävä tunne täälläkin [:D] Onneksi lähditte!

Pojun elämää: Äsken poika seurusteli Marimekon punaiselle pallokuosiselle peitolle [:D] Tykkäsi kai, kun on niin kirkas [:D] Ihan kiljui ja naureskeli innostuksesta ja silmät suurina möllötti, kai odottaen vastausta peitolta [;)][8D] [:D][:D] <3

Sainpas äsken nukuttua päikyt [:)].. Kolmeen päivään ei ole kerennyt ja on kyllä ollut sumeaa menoa jotenkin [8D][&:]

JA HUH, KOHTAHAN SE JOULU ON??? [:-] Vastahan joulu oli ja uusivuosi jajajajajajjaja.. Tässä kuussa tulee vuosi tässä kämpässä.. WEirddd.

Takaisin