Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans oikea yökyöpeli,siis valvoen meni ja vessarumba oli tosi paha,siis miljoona krt varmaan kävin,aika poikki,supistuksia ei kyllä ole kuin kivuttomia..pelottaa joo kuinka väsynyt on sitten kun vauva tulee..
Luukaksella on kyl aikamoiset supparit ja kivut,koita jaksaa..ainakin ma pääset tositoimiin..kumpa saisit viä levättyäkin ennen sitä!
Tsemppiä kaikille!

Lenkkeili ja aloitti leivonnan,täällä aika hiljasta,ois kiva kuulla mitä muut mammat puuhaa..?!
[:)][:)]

Täällä tänään parempi päivä. Vaikka yö meni taas supistuksia jännätessä, niin unta sai kuulaan paremmin kuin moneen aikaisempaan yöhön. Eilinen neuvola oli positiivinen kokemus. Verenpaine oli laskenut lähes omalle normitasolle (taas alkaa huipata). Neuvolatäti halusi ehdottomasti veikata syntymäpainon ja arvaukseksi pisti 3300g. Sopisi mulle [:)]. Sain myös neuvon lähteä sairaalaan jo ENNEN kuin supparit tulevat 5 min välein viime viikolla Jorvissa todetusta kohdunsuun tilanteesta johtuen. Vaikka itse kyllä ajattelen että jos tämä avautuminen on kestänyt nyt nelisen viikkoa, niin kaipa se synnytyskin kestää sitten sen pari viikkoa [:D]. Vauva on muuten kohdussa eri puolelle kääntyneenä kuin mitä kuvittelin ja kuulemma jo melkoisen kiinnittynyt, eli ei ihan optimiasemissa. Luin jostain, että olisi paras jos selkä olisi vasemman kyljen puolella, mutta meillä ollaan siis oikealla ja kintut vasemmalla. En kylläkään tiedä mitä väliä puolella on. Suoli ainakin toimii vaan paremmin kun ei ole vauva sitä painamassa littanaan. Nyt kyllä potkii taas oikealla, eli lieköhän sittenkin vääntäytynyt uusiin asemiin tuossa yön aikana. Sukkapuikkopistoksia tuolla alhaalla ainakin on riittänyt.

Tällä hetkellä hartaana toiveena on pysyä kasassa vähintään lauantai-iltaan. Mies lähtee aamuvarhaisella yön yli työreissuun eikä mitään paluumahdollisuutta ole ennen lauantai-iltaa kun lentovuoroja ei ole. En ole uskaltanut levätä maaten tänään, kun silloin niitä supistuksia tulee, enkä myöskään uskalla rehkiä. Ajattelin että sopivaa ajanvietettä oli siivota lattiatasossa olevien kaapinhyllyjen sisältö. Se sujui mukavasti istuskellen. Meni taas aikamoinen läjä vanhaa dokumenttia roskiin. En tajua miten on ollut niin vaikeaa luopua kaiken maailman sälästä!

Pelko siitä ettei mies ole mukana sairaalassa on ihan julmettu. Tarttisin varmaan jotain rauhoittavia... Hehhe! No, huomenna tulee työkaveri käymään, niin saapahan jotain muuta ajateltavaa edes hetkeksi. Taidan vääntää suklaakakun visiittiä varten. Kuola valuu jo. Eikä tässä ole tullut vielä kuin 13,5 kg, eli ihan hyvällä omallatunnolla. Hemppakin oli viikko sitten 140.

Tulipa taas löpistyä omaa napaa... Onnea kaikille jakautuneille ja nyyttien kanssa kotiutuneille!

Mä olen muutamana päivänä miettinyt, että mitä mahtaa kuulua Ulpukka77:lle? Veikkailisin, että hänen vauvansa on jo syntynyt [:)]

Itselle ei uutta. Tänään rv 39+0. Lapsukainen on päättänyt viihtyä masussa ja saiskin nyt sit pysyä siellä ainakin viikonlopun yli, koska perjantaina on kaverin 30-vuotissynttärit, lauantaina kaveripariskunnan tuparit ja sunnuntaina pitäisi mennä anopille syömään. Ei siis ehtisi nyt oikein synnyttää [:D] Muutenkin olo on edelleen mitä mainion ja yötkin nukun kuin tukki (lukuunottamatta 1-2 vessakäyntiä), joten mikäs tässä odotellessa. Lähestyvä synnytyskään ei ihme kyllä jännitä, mutta se jännittää, että millon lähtö sit oikein tulee...

Tsemppiä loppukiriin teille joilla olo on tuskaisempi. Itse olen naureskellut, että kun raskaus oli helppo niin vauva on sitten takuulla vaikea/vaativa. No pian sekin nähdään!

Täällä on puuhailtu asuntoa valmiiksi vauvaa varten. Nyt on pikkuisen tavarat valmiina ja puhtoisina paikoillaan. Ja äitiyspakkauslaatikkoon on sänkykin pedattu valmiiksi. Tänään kävin parvekkeen kimppuun ja siivosin sen lähes talvikuntoon. Tosin mitään oireita vauvan saapumisesta ei vieläkään ole, vaikka tuntuukin laskeutuneen alemmas. Ainoa "hyvä syy" synnytykselle käynnistyä on se, että automme akku on vaikka virtaa.. Ja sitä ei saatu kuntoon 1.5 tunnin hääräämisellä.

Synnytys ja varsinkin tuo vauvan kanssa jaksaminen mietityttää kovasti. Olen päässyt raskauteni kanssa niin helpolla, että jotain haasteellista täytyy olla luvassa. Toisaalta pelkään pahinta, jotta voin sitten ehkä yllättyä iloisesti. Tai saada sen pelkäämäni. Noh, aika näyttää.

Del, rv 38+5

Elmiira ja Delirium,mulla kans ollut helppo raskaus ainut vaiva on ollut tuo vessaravaaminen ja joskus jää unet vähiin..ja mäkin oon miettinyt että mitäs vauva-arki tuo tullessaan..,ensikertalainen viä niin ...mutta kyllä mä ootan että tulis vauva jo,kaikki on valmiina!
tsemppiä loppu odottelluun!!
[:)][:D][:)][:D][:)][:D]

täällä kans edelleeen yhtenä kappaleena.. me laitettiin kans keskiviikkona kaikki valmiiks..koottiin pinnasänky, sitte petasin sen, laitettiin yks hyllyseinään (et saa tarvikkeita) ja keittelin pullot ja pumpun..viimeks jäi kaikki niin vaiheeseen et nyt on sit kaikki redi.. ainoo et amme tarttis vie hankkii ja paketti vaippoja..
sit en oikee enää tie et mitä täs ny siivois oikee vie ku oon jo kaikki kaapikki järjestäny..eilenki tein lettuja, aatellen iha sitä et jos lähtö tulis kesken kaiken..[:D]

oli taas pitkästä aikaa hyvä yö ku sai nukuttuu pitkästä aikaa hyvin. Ei vaivannu lonkat ja vessas tartti käydä vain kerran.  [:)]

annnie74, oliko Jykylän synnärillä ruuhkaa? Mua NIIIIIN ahdistaa jo etukäteen se sairaala-aika, nuorempana kun tuli sairaalassa vietettyä aikaa ihan liiankin kanssa ja tykkäisin vaan päästä samantien kotiin :) Päästääkö ne mielellään lähtemään sieltä heti sen lääkärintarkastuksen jälkeen (ensisynnyttäjiä?)? 

nannuli - täällä päin ainakin lekureiden toiveena on, että kotiin lähdettäisiin vasta, kun vauva 2 vrk ikäinen. Silloin vasta näkee onko vauvalla kaikki ok. Eihän se välttis kivaa ole siellä sairaalassa olla, mutta näin jälkikäteen sitäkin haikailee.

Ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin olla ja syöttää vauvaa, syödä(siellä oli ruoka-aika koko ajan) ja käydä suihkussa. Kotona iski kyllä heti arki vastaan, kun lapsia odotti kolme kotona ja mies oli vain kaksi päivää kotona. [:)] Siitäkin ajasta kannattais jollakin konstilla yrittää nauttia... 

[:)]Tänään kävin äippäpolilla elämäni ensimmäisen kerran,raskaushan mennyt mulla niin hyvin että oon tehny visiittejä vain neuvolassa.Oli kyllä mukava reissu,henkilökunta oli mukavaa ja asiantuntevaa..
Elikkäs ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus,poika on pitkä ja hoikka(hmm ilmeisesti painoennuste hukkuu pituuteen)ja ultramittauksen mukaan jo 4kg!Kohdunkaulaa jäljel 2cm ja paikat auki sentin,ja on todella alhaalla lähtötunnelmissa!!!
Jos ei normisti tuu niin ensi pe käynnistellään ettei mee liian isoks-ihana saada tietää ees joku päivä milloin alkaa tapahtumaan.
Tutkimuksen jälkeen mukavasti nipistellyt vatsanpohjassa,tunne että ehkä jo vloppuna tulis..mies alkaa oleen hermoraunio että kumpa tulis,toisaalta hän on kyl ihanan hassukin!eli hyvä maku jäi käteen tayssin keikasta,,,kiireetön asiantunteva lämminhenkinen palvelu!
Tulipas tarinaa,mukavaa viikonloppu kaikille,jaksellaan![:)]

Toivotaan samovaari, että tutkimus sulla laittaa homman käyntiin paremmin kuin mitä itsellä kävi. Mulla viimeviikkoisen tutkimuksen jälkeen supisteli 5 min välein ja sen jälkeen supistellut joka yö voimakkaasti, kohdunkaula oli silloin jo lähes hävinnyt ja kahdelle sormelle auki.

Tänään ajattelin että juna taisi mennä jo. Kun ei silloin syntynyt, niin menee varmaan pari viikkoa sitten yli kunnes joudun käynnistykseen [:o]. Tai sitten hätäilen ihan turhaan. Eihän tässä ole vielä LA:takaan koettu. Vaavi ei varmaan vaan ole vielä valmis. Jännittää kyllä hurjasti kun on esikoinen tulossa. Katselin tuossa äsken tyhjää kehtoa ja ajattelin ettei minulla ole hajuakaan siitä mitä oikeasti on tulossa. Etten tiedä yhtään millaista on kun meille muuttaa henkilö joka on täysin riippuvainen meistä eikä puhu sanaakaan.

Annelse,kyllähän tämä uusi  tulokas tosissaan vähän jännittää itsekkin ensikertalainen,mutta vaavi tarvii vain puhtaan vaipan,maitoa,läheisyyttä ja unta ehkäpä me selviämme..
itsellä vähän nyt helpotti kun sai enenmän tietoa vauvasta ja ainakin ensi pe sitten käynnistetään ja maha-aika päättyy tältä erää siihen[:D]
tsemppiä odotteluun![:)][:D]

Jääköhän meikäläinen pahnan pohjimmaiseksi? =) On niin hassua, ku tuntuu et kävely on alkanut helpottumaan ja ei ole toukal mikää kiire maailmaa.

Yritin kättärille soitella yliaika kontrollia ja ne vaa totes et sil ei ole mikää kiire. Mulla alko tänää vk 42.. eikä edelleenkää MITÄÄ oireita. Toukka alkanu viihtyy liianki hyvi massus. Hassua kun on ikävä toukkaa, vaikkei sitä ole koskan nähnykkään.. On välil niin lohduton olo[:(] Pyörin vaa lastenhuonees ja kaikki on valmiina.. Toukka vaa enää "puuttuu"

Laitoin facee kuvan tost isukkipaketist minkä tein, yritän sen saada toho näkyvii.. väsäilin ajan kulux. Onnex piristi tosi paljon meit molempia eli oli ihan tervetullut meidän arkeen. Boxi on iha tavalline kenkälaatikko, jonka maalasin kalustemaalilla fööniä apuna käyttäen, ois alkanu muute kupruilee..

Yritän vaik huomen laittaa kuvat noist peitoist +pussilakanoist ja lastenhuoneest tänne..

Rauhallista viikonloppua teille kaikille. <3

Jihuu,hienon pakkauksen oot saanu aikaseks ja mieskin vissiin tykkäs!kyllä tollaset pienet asiat piristää kummasti ja uskon että moni mies on otettu moisesta huomiosta,kun aika paljonhan tämä raskaus pyörii äidin ympärillä vaikka miehilläkin on omat paineensa[:)]
Eipäs mullakaan oo mitään oireita että vaavi olisi tulossa,käynnistävät sitten 29.10 ettei mee liian isoks kun on jo mittauksen mukaan 4kg..eli lokakuisiin ilmeisesti ehdin viä!
Kyllä tässä toukkaa on jo ikävä ja onhan tää oottaminen luku  sinänsä,kun ei koskaan tie milloin putkahtaa..
kivaa jos ehdit laittaa kuvii ompeluksista niitä on aina mukava katsella!
Tsemppiä loppurutistukseen kyllä se sieltä tulla putkahtaa![:)]

ALKUPERÄINEN: Elmiira
Mä olen muutamana päivänä miettinyt, että mitä mahtaa kuulua Ulpukka77:lle? Veikkailisin, että hänen vauvansa on jo syntynyt [:)]

Tyttö 50cm 4,2kg syntyi torstaina 14.10 vähän ennen puolta yötä sektiolla. Oli sen verran dramaattinen lähtö jo kotoa asti, ettei ole ollut voimia tulla kertomaan. Sairaalassa meni neljä päivää (olisin halunnut olla pidempäänkin) ja nyt toipilaana kotona. Kirjoittelen myöhemmin lisää kunhan tokenen. Lapsi voi oikein hyvin.
Kiitos onnitteluista toisessa ketjussa ja tsemppiä lokakuun viimeisiin päiviin lastaan odottaville. Mukavaa vauva-arkea äideille.

Jihuu, mulle kuulostaa omituiselta, että eivät vielä yliaikaiskontrollia anna... Mä pääsin 41+3 ja meillä olikin jo sitten lapsivesi vähentynyt niin paljon, että synnytystä alettiin käynnistellä. Se yliaikaiskontrolli pitäis ainakin tän mun lääkärin mukaan olla 10 päivää lasketun ajan jälkeen. Jos soittelet vielä, niin saattaa toinen puhelimeen vastaava olla eri mieltä...Ja vaadit vaikka, että haluat tarkistaa ja varmuuden, että vauvalla kaikki hyvin.

Ihana isyyspakkaus!!! [:)]

ALKUPERÄINEN: nannuli

annnie74, oliko Jykylän synnärillä ruuhkaa? Mua NIIIIIN ahdistaa jo etukäteen se sairaala-aika, nuorempana kun tuli sairaalassa vietettyä aikaa ihan liiankin kanssa ja tykkäisin vaan päästä samantien kotiin :) Päästääkö ne mielellään lähtemään sieltä heti sen lääkärintarkastuksen jälkeen (ensisynnyttäjiä?)? 

Ite sain olla kaks ekaa yötä itekseni kahden hlön huoneessa, sit vimppa yöks tuli huonekaveri.  Mut sille sanoivat, että sai viimesen petipaikan, että seuraavat käytävälle. Mut, ei siel käytävillä kuiteskaan ketään ollu, ku moni kotiutu.

Ite olin 3 vrk:tta, ensisynnyttäjänä. Oisivat päästäneet kait jo kahden yön jälkeen, mut olin aika heikkona...hb 94, ni suositteli olemista. Ja just se eka lekuritarkastus on muuten se 2 vrk:n tarkastus, et sillon päästäisivät.

Olipa sekavasti selostettu [:)]

Heissan. Täällä kotiuduttu reilun 40 tunnin synnytyksen jälkeen. Ja ei, se ei ollu niin kamalaa miltä kuulostaa :) Menin sairaalaan kahden aikaan tiistai iltapäivällä, olin neljä senttiä auki. Avautuminen tyssäs neljään senttiin, supistukset ei. Illalla kymmenen aikaan mut nukutettiin yöks, kun ei voinut sen streptokokin takia puhkasta kalvoja ja olin muutenki liian väsyny tositoimiin (ite en kyllä ollu sitä mieltä). Seuraavana aamuna heräsin, ja supistukset jatku. Kahdelta iltapäivällä sain sitten suostuteltua lääkärin puhkaisemaan kalvot, ja muutaman tunnin päästä olinkin jo kuus senttiä auki. Ja sit taas tyssäs. Sitten laitettiin epiduraali, jota vastustin kovasti, mut oli pakko laittaa, koska piti laittaa käynnistystippa. Käynnistystippa sitten toimi, ja pääsin ponnistamaan. Parilla ponnistuksella vauva sitten syntyi, keskiviikkoiltana kymmenen jälkeen, jakkaralla synnytin. Muutama tikki tuli, mutta oli vaivan arvoista.

Oli mielestäni suht. helppo homma, kivut ei missään vaiheessa olleet liian kovat, tosin en sitten tiedä millasta olis ollut ilman tota epiduraalia. Päällimmäisenä jäi harmittamaan se, ettei suostuttu käynnistämään aiemmin, turhauduin aika kovasti kun mitään ei tapahtunu. Ja olisin haluunut kokeilla luomuna, mut näillä mentiin :)

Takaisin