Lokakuun loppurutistus!

Moikka mammat!

Pikaisesti vain tulin ilmoittelemaan, että meille syntyi siis 15.10. klo. 12.58. maailman täydellisin prinsessa! [:)][:)] Suunniteltu sektio oli ja kaikki meni tosi hyvin. Päästiin tänään 18.10. jo (tai no eilen, taitaa olla jo tiistain puolella yö) kotiin, kipuja ei oikeastaan ole enää. Tyttö on niin järisyttävän suloinen ja herttainen, että äiti ja isä on aivan sekaisin onnesta [:)] Ei vain voi sanoin kuvailla. Tuntuu vielä upeammalle kuin osasin kuvitellakaan. Paremmalla ajalla tulen lukemaan muiden kuulumisia ja kertomaan lisää omista. Näyttipä vauvoja tulleen jo monta muutakin maailmaan, ihanaa! Nyt neiti on taas vailla tissiä, joten maitobaari poistuu sinne missä kaivataan [:)] <3
 
Moikkis!

Ihanaa  Maaru ku olet jakautunut!! Onneksi olkoo!!! =)

Samovaari: Joo, kuulostaa tutulta.. Mun vanhemmat ei ole
tervetulleita synnärille. Kiitti tuesta teille molemmille :) (+tarulle)

Sormustin mulle ainaki neuvolas sanottii et voin iha hyvi yli innokkaille sukulaisille et ekat 2vk vain meidän kuluu olla vauvan, kanssa et sit sen jälkee voi tulla. Vauva tarvii vain sinut eikä siirtelyitä sylistä toiseen ja "rauhaaika" ehkäisee vauvan levottomuutta ja itkuisuutta, kun tuntee olonsa turvalliseksi. Sillekin kaikki on uutta. eli jos et kehtaa olla suora, käytä tuota joka on ihan tottakin :)

Taru80 Jo, ois kiva jos satuttais olee samaa aikaa synnäril :)

ronkuli:olipa hassu uni ;P hyvä et sait nukuttua

Lintunen Onnexi olkoon!!!

Mulla oli tänää onnex taas vähä parempi päivä. Olin mieleltäni ilosempi ja sain siivoiltua ja käytyä kunnon lenkillä koiriemme kanssa. Ihan kiva juttu =)
 
Mukavaa Jihuu kun olet piristynyt,toivotaan nyt että se palkintokin sieltä pian pukkaa,niin siellä kuin täälläkin,keskiviikko 20.10päivä ois hyvä päivä syntyä ja laskettu aikakin ois silloin!

Mukavaa kuulla Lintusesta ja pienestä prinsessasta[:)]

Palaan viä sormustimen vierasahdinkoon,meilläkin sanottiin neuvolas että synnytyksen jälkeen on hyvä rauhoittaa vieraskäynnit ja totutella 2-3vk vauvan kanssa rauhassa,kun ihmiset tosissaan olis kaikki tulossa kattomaan vauvaa synnytyksen jälkeen,ollaan miehen kans päätetty vetää ihan yhteisesti tota linjaa varmasti ihmiset ymmärtää kun toivottaa sit tervetulleeks vähän myöhemmin[:)]

Ihanaa tosissaan kun moni on jo jakautunut ja Maarukin siä islannis reippaasti ihan luomuna!

Täällä on niin mukavaa sakkia,toivottavasi pysytään kasas viä synnytyksen jälkeenkin,vaikka vauva viä paljon aikaa mutta kun osasta on tullut niin läheisiä ja eipä mulla ainakaan oo vauvallisia ystäviä juuri ollenkaan..
Ihanaa uuden päivän alkua kaikille täälläkin on vähän outo olo,josko pian sais nyytin kainaloon,isot tsempit kaikille[:)][:)]
 
Se oli sitten viides yö huonosti nukuttuna. Taas noin kolme tuntia unta. Huh huh[&o] Alkaa ole aika hiljanen ja masentunu olotila...
Onneks sentään huomenna miehellä alkaa loma. Vaikkakin sillä on paljon asioita tehtävänä että saataisiin kaikki kuntoon ennen vauvaa.

Mukavaa päivää kaikille äideille ja vatsa pystyssä kulville... uuden alku häämöttää.[:)]
 
samovaari sul on kiva LA [:D] toivotaa et tulis sillo.. eli huomenna :D

Mulla tääl edellee suppailee, mut kivuttomasti, eikä limatulpasta näy vielkää mitää.

Eile neuvolassa kuitenki huomasivat et toukka oli kiinnittynyt. Et ei täs varmaa kauaa enää mee . Ihanaa.

Itellä kans 3.5tunnin yöunet takana, mut oon niin intopinkeenä et mennä hösötän vaa koko ajan.

Tänää pitää mennä monta lenkkiä tekemään ja tehä pinniksen suojus valmiixi ja ja ja.. Kaikkeee......

Luukas Etähalit sinne. Toi on tooosi raskast ja vetää väkisinkin mielen näkkärille. Se sinulle suotakoon [;)]
 
Tännekin vielä änkeän ja ilmoittelen jakaantumisesta. Eli meille syntyi pönäkkä poju 13.10. päivää ennen suunniteltua sektiota.
ti-ke välisenä yönä heräsin lapsiveden menoon ja samantien sitten synnäriä kohti. Matkalla alkoi supistukset ja sairaalassa jouduttiin
odottaan vajaa kuusi ja puol tuntii ennen kuin päästiin leikkuriin. Synnytys meni ok, mutta oman raskausdiabetekseni takia poju joutui
sitten ensimmäiset päivät viettään teho-ja tarkkailuosastolla matalien sokeriensa vuoksi. Eilen sitten kuitenkin päästiin jo kotiin ja
nyt sitten vaan harjoitellaan tätä sydän syrjällään olemista.... [:)]

Onnea myös kaikille muille vauvaantuneille. Kamalasti oli tohon viime viikkoon mahtunut jo syntyjiä. [:D]
 
Paha olo toista päivää. Supistelee epäsäännöllisesti ja ei ollenkaan "riittävän" kipeästi. Ei pysty tekemään mitään. Piristää kuitenkin kun lueskelee teidän muiden juttuja. Sitä jotenkin tajuaa, että kyllä se vauva on tulossa kun täällä osa jo on omansa saanut.

Onnea vauvautuneille ja jaksamista vointinsa kanssa kamppaileville!
 
Huomenna siis aamulla synnärille ja toivottavasti käynnistelevät kanssa tai minä oon tosi tosi äkänen.

Tai no pahalla päällä mää oon nyt muutenki koko ajan ku ahistaa ja sattuu yms. vali vali.[:D]

Mut ois se ihana ku sen vaavin sais huomenna sitten sykkyyn!
 
Tänään on ollut virtaa vaikka mihin,siivoilin vähän,laiskottelin tv ääressä,tein kasvonaamion olin jopa paplarit päässä että tukka ois hyvin jos nyt vaikka satun huomenna synnyttämään kun on se laskettukin[:D][;)]..korjasin parit legginsit ne päällä on mukava lähteä vaikka synnyttämään,lämmittelin talon jne..

Ja sitten tuli törsäysvimma!

Tilasin kestovaippa.com paperisia kuivaliinoja sellasia jotka voi huuhdella pöntöstä,lanoliinii ja ihania hahtuvalankoja ja kaiken huipuks posti toi mukanaa niin hyvän tarjouksen vauva-lehdestä että sekin tuli tilattua,eli 12nroa puoleen hintaan 34egee ja lahjaks kantoreppu ja sammakkolusikka!nyt vaan innol ootan että sekä vauva että tilaukset pian tulis[:D][:D][:D][:D][:D]

Mulla ei kans Cassandran tavoin kauheemmin oo tuntemuksia synnytyksestä,iltasin alapää kipeä ja kivuttomia suppareita ja jotain vuotoa,ei mitään mullistavan kipeitä suppiksii oo tullut..mut josko tää alkaa yhdellä ryminällä..toivotaan[:D]

Kyllä on nyt paljon vauvaantuneita ja ronkulikin pian pääsee nauttimaan vauvasta,kyllä me muutkin täällä perässä tullaan koitetaan vaan oottaa ja oottaa ja oottaa ja toisaalta nauttia näistä viimme hetkistä..ottaa aikaa itselle,lepäillä,syödä herkkuja ja mitä nyt kukin keksii..mäpä alan telkun tuijotteluun ja kudon vähän..

Oikein mukavaa illan jatkoa kaikille!
 
Täällä on perhe kotiutunut. [:)]
Täytyy huomenna lukea näitä keskusteluja ajan kanssa, että mitä kenellekin kuuluu.

oli ihana tulla pojan kanssa kotiin. Istahdin sohvalle vauva sykkyrällä sylissä ja katselin lasketun ajan jälkeen kutomiani tumppuja yms ja tuli mieleen kuinka tuskastunut olin ja kuinka kovasti odotin. Enpä tiennyt, mitä tapahtuisi ja miten poika maailmaan tulisi. Tuli spontaani itkukohtaus liikutuksesta. Häntä jo niin odotettiin ja siinä hän nyt on. Vielä on poika nukkunut. Kohta olisi ruokailuaika.

Täällä alkaa nyt vauva-arki.[:)]
 
voi Zil,mä kyllä muistan kun siä tuskailit että tulis jo..ja siinä hän nyt on..ihanaa vauva-arkea teille ja kirjoittele kuulumisia![:)]
 
TUHAUTTAVAA!!!! Se olis tänään laskettu aika...eikä mitään tuntemuksia että tänään olis se päivä...taitaa pässinpääni varmistaa, että muistan tämän viimeisen raskauden loppuelämäni varmasti...Tämä yö vaan olis ollu niin helppo synnytyksen kannalta, kun molemmat muksut on yökylässä ja toinen on koko päivän vielä tän keskiviikon poissa ja toinen tulee näillä näkymin torstaina kotiin.

No onhan tietty tätä päivää vielä 21h jäljellä, että jos rytinällä lähtee käyntiin. Pitäis varmaan kysäistä neuvolareissulla mahtaako olla jotain maagista kosketusta olemassa, jos ei muuta niin voisko äippäpolille mennä vähän tutkituttaa paikkoja, varsinkin kun mua vähän epäillyttää pässinpään asento, Pää tuntuis alhaalla olevan vaan koskaan ei oo maha näin myöhään ollu näin ylhäällä ja kun viimeisinkin on syntynyt rv 39+1.
 Katselin muuten neuvolakortteja mahamitan osalta ja tässä raskaudessa olin painon suhteen painavin jo lähtöasetelmissa, mutta mahamitta on pienin...mielenkiinnosta odotan millainen pakkaus on tulossa. On sen verran pinkee paketti tää mun maha koko ajan...

Sekavissa ajatuksissa yritän lähteä maanittelemaan nukkumattia kurvaamaan meille käymään...kun ei auttanut 400sivun kirjan lukeminenkaan....
 
Ei mitään uutta täällä sitten eilisen... sitkeässä on tämä vauva.. Joka ilta pientä supparia tulee, muttei mitään mikä kovin kipeältä tuntuisi. Huomenna aamulla sitten kättärille, katsotaan mikä tilanne. Viimeiseen asti mennään siltä näyttää.. Neuvolassa sanoi, että ei kannata sairaalakassia mukaan ottaa, jos ei mitään hätää vauvalla tai mulla niin ei sitä synnytystä käynnistetä vasta kuin maanantaina kuitenkaan. Ja jos jotain hätää on, niin ehtiihän se mies sen kassinkin kotoa noutaa. Nyt alkaa olla jo sellainen mieliala, ettei edes hirveästi hermostuta odottaminen enää, jotenkin turtunut siihen ettei mitään tapahdu. Synnytystä en osaa jännittää eikä se tunnu edes kovin konkreettiselta ajatukselta, kun ei mitään ihme tuntemuksia ole ollut. Pitää varmaan olla iloinen, ettei ole mitään vaivoja tai kipuja ja nukkuukin kuin tukki joka yö... kohta sitä varmaan jo kaipaa tällaisia öitä, kun ei mikään herätä.. [:)]
 
Cassandra, mulla öiseen närästykseen on auttanut jäisten mustikoiden syöminen ennen nukkumaanmenoa [:D] Toinen konsti mitä kannattaa kokeilla on kaurahiutaleiden syöminen - ite totesin mustikat paremmaks kun kaurahiutaleet oli vähän turhan kuivaa settiä[:'(] Molemmat kikat sain kuus lasta synnyttäneeltä äidiltäni, joka kans kärsi kamalasta närästyksestä joka raskaudessa, joten kannattaa testata [:)]

Täällä on ensimmäistä kertaa ollu tänään sellanen olo, että vois kaveri pikkuhiljaa ulostautua - johtuneeko kurjasta säästä vai tekemisen puutteesta, en tiiä. Mutta pitkäks alkaa aika käymään, ja ois kiva jos pääsis noille kaikenmaailman utelijoillekin jo kertomaan että NYT! Mitään tuntemuksia ei oo kyllä ollu, ja jotenkin on sellanen olo että mennään lasketun ajan yli ja reippaasti. Tulis ees ne hemmetin äitiysrahat - pääsis shoppailemaan ja olis ees jotain tekemistä!![&o]
 
Samovaari, iso kiitos! [:)] Sulle tsemppiä ihan niille viimeisille metreille. Kohta sielläkin on yksi tällainen rakkauspötkylä! <3
 
Jeps jeps...pikaseen täältä Jyväskylän osastolta kirjottelen. Eli maanantaina syntyi poika 2,5 tunnin päästä, ku synnärille mentiin!! Sitä edelsi about kolmen tunnin supparit parin minuutin välein.

Voin kertoa, että paikat on todella kipeenä ja synnytys ei mielessä maailman mahtavimpana asiana loista. [:'(][:@]Täytyy kirjotella kertomusta myöhemmin.

Huomenna päästään kotia [:D] Poika voi hyvin...tisua, kakkia ja unta vuoronperään [;)][;)]

Jaksamisia vielä odottaville!!!!
 
Tsemppiä Annie!
siehän sitten ryminällä pukkasit pojan maailmaan..toivotaan että paikat pikkuhiljaa kuntoutuu entiselleen..oikein mukavaa kotiutumista pojan kanssa ja kaikkea hyvää vauva-arkeen[:)]
 
Annie74 Wau! Tääpä oli jotenki yllätys mulle. Sulku ollu noit
             oireit nii pitkää ni aattelin et kyl sul menee viel.
             Mut ihanaa!! Onneksi olkoo!! [:D]

Tääl edellee yhtenä kappaleena.. :(
 
Vietti eilis illan sairaalassa viisi tuntia. Polttaa tosi kovasti. Supistuksiakin tuli käyrälle neljä 10 minuutissa. Mutta kun tää ipana on poikittain se ei lyhennä kanavaa kun selkä on sitä vasten. Niin polttojen takia ei sektiota tehdä ennen maanantaita :( Lähettivät sitten takas kotiin. Mä varmaan nukun pelkästään viikon sen jälkeen kun vauva syntyy. Mä olen ihan loppu. No onneks on mies kotona hoitamassa vauvaa.
 
Oon seuraillu tätä keskusteluu jo jonkin aikaa ja nyt aattelin sit itekki osallistuu siihen..
oon kans itte iha sikapoikki ja katki[&:]..yöt tulee nukuttuu tosi huonosti ja päivisin sit ei oikeen yhtää..mimmonenkohan zombi musta kohta tulee...toista ootan ja la on tosiaan 27.10..meen 5 wee neiti oottaa jo hirveesti et pääsee isosiskon rooliinsa..olin kans itte kaks viikkoo sitte sairaalas säännöllisist supistuksist (6min välein,  5 tuntii niit tuli ja sit loppu ku löivät kipupiikin). Kohdunsuu aukes sillon melkein 4 cm ja kaula 1cm... välil kyl oikee turhauttaa ku vaan haluis ton nyytin syliin..mut kohta[;)].. maltti olis valttii tässäkin asiassa.
ja nyt on ruvennu sit sukulaiset oikee ärsyttää..kysellää koko ajan et joko on poltellu sillee..miehelle sanoin aamusti et ens kerral ku joku kysyy, ni sanon et on ollu ihan hirveesti, mut en viitti lähtee vie minnekää ku on niin kivaa...[:D][:D] ilmeisesti pelkäävät etten muka heille ilmottais asiasta..
 
Takaisin
Top