Lokakuun loppurutistus!

Ulpukka Paljon onnex olkoo ja haleja sinne!!!!
Ihanaa kun sait pianokaisen. Oon tosi onnellinen sun puolest!!

Zil Joo, tuntuha se oudolt ku neuvolas kehottivat perjantaina heti soittamaan yliaikakontrollia, ku on kait aika reilun kokonen tulos ja kättäril olivat et soittelet sit uudestaa ens viikolla.. maanataina tai vaik tiistaina et ei oo mikää kiire.. Tänää menos 41+1.
Tällä näkymin voi olla et menee marraskuun puolelle.

Jep jep.. Käytii ukon ja koirien kans tänää tos Keinukallios kävelyl . Vajaa viiden kilsan lenkki tehtii ja ei mitää suppailuja.. Teki kyl muuten hyvää ku sai raitista ulkoilmaa :)

Samovaari Joo, kyl se isi pakkaus piristi herraa tosi paljo-enemmän ku osasin odottaakaan ;) Herkisteli tost I <3 dad bodysta. Ja piristi se muaki, ku sai toisen niin ilosex.


Kuinkas monta palloa meit on tääl viel jäljellä??
-minä ja samovaari ainaki.. Taruki on tainnu jo jakautua..
 
Jihuu aika outoa että eivät kiirehtineet siä kättärillä,sinuna soittasin heti maanantaina uudestaan,mukavempi kun saa tietää missä mennään ja tosissaan jos veikkaavat isoa niin sitten parempi mennä ajoissa ...
juuh ois mukava tietää ketkä täällä viä palloilee mahansa kanssa ei meitä varmaan montaa oo jäljellä..[:)]
 
samovaari: nii.. vaikee sanoa.. tuntu et siel oli joku peruskäytäntö ja oon vaa jotenki nii loppu etten jaxa kinata
noiden työntekijöiden kanssa..
tää alkaa vaa tosissaan käymää mielenpäälle. moni kaveriki sanonu etten yhtää näytä siltä et oisin lähös synnyttää viel piiiitkään aikaan. nii must ittestäki tuntuu.. olin koko raskauden aja 100 varma et tulee 4-16 päivien välissä.
Kylhän näin pitkä odottaminen saa väkisinki mielen aika matalax, vaik yrittää olla pirtee ja ajatella muuta..

ehkä tää tästä. kuha se tulis pian, elävänä ja olisi terve.
 
Täällä ei myöskään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä....kaverikin vei mun LA:n 20.10.2010 [:D][:D][:D] Kohta nokka kohti neuvolaa ja jos viime viikkoisesta käynnistä ymmärsin oikein niin tää olis vika kerta ja ens maanantaina kun on 41+5 olis äippäpoli aika...
 
Ulpukka77: Mukava kuulla, että vauva voi hyvin. Ja toivotaan, että äitikin toipuu nopeasti synnytyskoettelemuksista.

Minä siis edelleen myöskin yhdessä kasassa. Jotenkin on ihan sellanen fiilis, että olen varmasti viimeinen joka täällä mahan kanssa pyörii [:D] Ainakin mulla taitaa olla viimeisenä LA täällä aktiivisemmin kirjoittelevista, kun muut loppukuun odottajat on jo nyyttinsä saaneet. Vai mites on Delirium, ollaanko siellä vielä yhdessä koossa? No mikäs tässä odotellessa, kun ei mihinkään koske ja kaikki muutenkin ok, vaikka oishan se kiva jo päästä tutustumaan pikkuiseen.

Itse veikkasin ensin, että syntyisi 17.10. ja kun ei syntynyt, niin siirsin veikkaukseni lauantaille 30.10. Sinne siis tähdätään, vaikka oishan 01.11.10 myös hieno päivä syntyä.

Jaahas, jos sitä sitten vaikka aamupalaa, aamulenkkiä koirien kanssa ja vessan pesua.
 
Kiitti annnie74! Ehkä mä sen max. kolme vuorokautta kestän, tosin käytäväpaikat ei kuulosta mitenkään erityisen houkuttelevilta... Tällä menolla näyttäs kyllä siltä, että kaikki muut maailman ihmiset ehtii synnyttämään ennen mua, joten ehkä mä saan olla siel sit ihan itekseni [:D]

Laskettu aika oli ja meni eilen, ja kyllähän tuo harmittaa kun jotenkin olin kuvitellu synnyttäväni etuajassa. Kaikki hienot kaverin  kanssa tehdyt suunnitelmat meni ihan pieleen kun se meni ja synnytti ennen minnuu, reilua! [>:] Mulla ei oo minkäänlaisia oireita, että olis jotain ees tapahtumassa lähiaikoina - en muista millon ois viimeks suppaillu ees kivuttomasti. Kivuliaita suppareita en oo ees vielä kokenu. Kaveri vaan mennä myllertää massussa eikä näytä tajuavan miten paljon sitä täällä jo ootellaan ja kaivataan. Onneks en oo yksin, tsemppiä siis muillekin vielä masuaan kanniskeleville ja nyyttiä odotteleville - kehdatkaakin jakaantua ennen mua!!! [;)]
 
Elmiira, yhtenä pallona täälläkin vielä ollaan. Ja vailla sen suurempia vihjeitä syntymisestä. Saa nähdä miten mun kärsivällisyys loppuu, jos menee tuonne marraskuun puolelle. vaikka eilen totesinkin miehelle, että 1.11. olis ihan hyvä päivä, kun sitten lapsi täyttäisi 1 vuotta 1.11.11 :)

Iltaisin nukahtamista yrittäessä mietityttää kovasti synnytys, imetys ja varsinkin tulokkaan hoidosta selviytyminen. Ensimmäistä odottelen ja minulla ei ole mitään kokemusta vauvan / pienten lasten kanssa olemisesta.. Vauvantarvikkeet ovat kyllä kasassa, mutta tämä varmaan antaa odottaa syntymistään, jotta saan vielä tuohon henkiseen kasvuun lisää aikaa. Mielialat alkavat vaihdella laidasta toiseen. Ehkä tämä sitten kasvattaa kärsivällisyyttä tulevan lapsen suhteen.

Kiitos kaikille synnytystarinansa kirjoittaneille. Niitä on ollut mukava ja tavallaan helpottavakin lukea. Muistuttaa varsinkin siitä, että asiat eivät aina mene suunnitelmien mukaan. Mutta Suomessa on hyvä hoito, joten ei tarvitse liikaa huolehtia.  

Jihuu, soittele tänään sinne kättärille ja kerro huolistasi. Toivottavasti sulle sattuu puhelimeen oikein mukava kätilö ja saat sen kontolliajan, jotta ei tarvitse murehtia turhia.
 
Pallona siis täälläkin edelleen vaikka alan ammattilaiset lupailivat ennen LA:ta. Hyvin näyttää pysyvän kyydissä vaikka paikat on auki ja supistelee. Välillä kamalia päiviä kun koko kohtu tuntuu siltä kuin sisäpuoli olisi vereslihalla rasituksesta. Kuvittelin että tämmöisiä tuntemuksia tulisi sitten sen synnytyksen JÄLKEEN. Mutta kaipa tässä tosiaan nyytti on sitä mieltä että äiti tarttee vielä valmistautumisaikaa. Esim. ammetta ei vielä ole, ei ainuttakaan tuttia, pulloa, korviketta tms. Ajattelin kylläkin että osan tavaroista hankkisi sitten kun tietää minkä merkkinen nyytti on. Tähän asti kun on ollut pakko pysyä tuolla valkea-ruskea-vihreä-linjalla.

Koko ajan on hirveä väsymys ja kuvottava olo. Viime yönä pohdin, että tuleepa varmaan hauska sairaalareissu jos suurin osa ajasta menee ykätessä ja päänsäryssä - sen kaiken muun ohessa. Unenpöpperössä toivoin, että kun herään, niin vauva olisikin jo syntynyt täällä kotona ja kaikki olisi onnellisesti ohi.
 
Mulle kun on monet ehdotelleet vyöhyketerapia käyntiä, niin otinpa ja varasin tälle illalle kaverilta ajan [;)] Saa nähdä miten käy...
 
Jihuu,mulle ne soitti viimme to äippäpolilta ja olihan se hoitsu vähä sillä asenteella että ei tässä kiirettä ole ja yritti ehdottaa myöhäsempää käyntiaikaa mulle mutta kun heillä oli heti seuraavana päivänäkin vapaa aika,niin totesin että mä otan vaikka siis hoitsu oli vähän toista mieltä..noh onneks menin kun lääkäri kuitenkin oli tosi asiallinen ja otti mut ihan kympillä huomioon ja oli sitä mieltä että ei tosissaan kannata vauvaa ihan mahdottoman isoks päästää[:)]

surusydän77 kerrohan sitten miten vyöhyketarapia tepsii ja miltä ylipäänsä tuntuu..

Tsemppiä kaikille mahan kanssa palloileville,kyllä kait me kohta poksahdellaan![:)]
 
Nyt on terapiasessio ohi ja oli aika kiva käynti. Nyt odotellaan tuloksia jos sellaisia tulee...nimittäin ne pisteet ei olleet kipeet mitkä olisi pitäny olla jos synnytys on lähellä...mutta sain neuvoksi hieroa kantapäätä sisäsyrjästä siitä patin vierestä(kolmion muotoinen alue[;)]) ja sit korvassa on kanssa kohdat joita pyörivällä painelulla saa ärsytettyä kohtua ja lantion alueita [:)] Korvissa magneetteja ja yx niistä paljasti että on selkä aika kipeä...kaveri sanoi, että saattaa piste kipeytyä niin, että joudun ainakin sen yhden ottaa pois aikaisemmin, kun kuitenkin pitäis pari päivää ainakin pitää...

Nyt sit vaan vettä kehiin, jotta kuona-aineet pääsee liikkeelle[:D]

Infoon huomenna lisää onko mitään vaikutusta käynnistä. Monet vaikutuksista tulevat vasta jonkin ajan kuluttua. Kun kuitenkin kerralla hoidetaan muutakin kuin yritystä käynnistellä synnytystä[;)]
 
Minä myös vielä yhtenä kappaleena. Supistukset alkoi jo ennen raskausviikkoa 20 ja silloin käskettiin välttää mm. painavien tavaroiden nostelua, kun pelättiin, että vauva meinaa tulla ennenaikaisena. Nyt sit kun sais tulla, niin mitään ei tapahdu. Ihan järkyttävät säryt mulla on selässä ja oikeastaan koko alapäässä. Säryt on kestäny jo noin kuukauden ja tuntuu vaan pahenevan päivä päivältä. Käveleen ei meinaa enää pystyä. Esikoiset syntyivät rv 32+6. Kukaan ei uskonut, että tämä raskaus menisi täysiaikaiseksi.
 
Iltasta kaikille![:D]
Ois kiva kuulla kokemuksia synnytyksen käynnistyksestä,miten lähti ja millä menetelmällä..mulle lääkäri sanoi olevan 2erilaista tapaa eli lääkkeet ja joku pallo..siis edelleen ollaan yhdes koos ja pe mulla ois tuo käynnistys sitten edessä[:)]
 
Varmaan, samovaari, helpottavaa tietää että perjantaina viimeistään alkaa jotain tapahtua [:)] Musta tässä loppuajassa kaikista ikävintä on nimenomaan se, ettei tiedä yhtään mitä tapahtuu ja milloin. Ja vielä ensikertalaisena sitä on ehtinyt jo maalailla vaikka minkälaisia kauhukuvia ja ajateltua jopa että ei tää vauva halua syntyä meidän perheeseen ollenkaan... [&:] Mulla olis yliaikakontrolli vasta ens viikon perjantaina ja tuskin alkavat viikonloppua vasten käynnistellä, joten ajatus siitä että tässä menis vielä parikin viikkoo on kyllä mahottoman masentava. Mutta ei kai se auta kun oottaa ja kärvistellä. Kai se sit lopulta palkitaan!
 
Nannuli,juu mukavaa tietää että perjantaina sitten tapahtuu ja saa nyytin kainaloon,kyllä tämä tosissaan aika tressaavaa on kun ei yhtään tiedä alkaako tapahtumaan ja olokin on hyvä mutta toisaalta ei enää jaksas valvoa öitä ja kanniskella tätä mahaa ja vaatteet ahistaa[:D]mä en vaan saanu unta viimmeyönä ennenkuin klo 6aamulla,huoh[:@]mulla ne nyt sitten käynnistää pe eli siis viikonloppua vasten ja se on kyllä kiva,mieskin selviää yhdellä poissaolo päivällä töistä..tsemppiä kaikille odottelen viimmepäiviin,kyllä se sieltä tulee[:)]
 
No niin, todella odotettu prinsessa syntyi 25.10 klo 20.22. Painoa oli 4040g ja pituuttakin
löytyi 52cm. Nyt tuhnuttaa tyytyväisenä rinnalla. :) voiko olla ihanampaa.. :)
 
Täällä tuli leivottua kakkupohja synttärikakkua varten. Tämänhetkisten tuntemusten mukaan miehen huominen syntymäpäivä jää kyllä hänelle itselleen, vaikka onkin LA. Vauva ei taida haluta isän kanssa samaa päivää jakamaan. Toivottavasti kakku edes vähän lohduttaa! Tuleehan se paketti tässä kuitenkin viimeistään parin viikon sisällä. Ei vaan yhtään malttaisi enää kun täällä foorumilla on niin ihania kuvia ja tarinota jo syntyneistä.

Taidan alkaa psyykkaamaan itseäni siihen että tuo 011110 olisi se suuri päivä. Tuntuu ainakin todennäköisemmältä kuin huominen [:D] Ja eikös se 14 pv yli ole yleensä se maksimi sallittu? Tulisi 10.11.10, ihan ok sekin [;)]... ei vaan näillä hermoilla!

Nyt täytyy mietiskellä millä kakun täyttäisi. Mies on enemmän suklaan kuin hedelmien perään, mutta kokemusta suklaatäytteistä ei täältä löydy, ei edes keittokirjasta.
 
Annelse,mä oon kans joskus ihan vaan raastanu suklaata vaikka kermavaahdon sekaan ja hyvää on [:)]
 
Takaisin
Top