Lokakuun loppurutistus!

Kamalasti tullu uusia vauvoja maailmaan ku ite oli oman kanssa sairaalassa.

Nyt on ihanaa olla kotona ja totutella uuteen elämään!

Koirakin oli vähän ihmeissään kun äiti oli viikon pois kotoa ja sitten kun tulee takaisin niin onkin pieni tuhiseva käärylä mukana.[:)]
 
Kiitos kakkuvinkeistä! [:)]

Täällä siis tänään LA, kohta meno neuvolaan. Olo ei tunnu lainkaan siltä että lähtö olisi lähellä. [:@] Olisikohan se hyvä merkki??
 
Annelse, täälläkin tänään LA, eikä mitään merkkiä mistään. [&:] Mulla kans tänään nla ja sieltä saan lähetteen äitipolille, jossa sitte tarkemmin seuraillaan, ku mulla niin pieni lantio, että ei välttis mahu sitte tulemaan, jos hirveen isoksi kasvaa.
Ensin lääkäri arvioi laskettuna aikana vauvan painavan 3.5kg, mutta yhtäkkiä se olikin noussut sinne 3.6-3.8 kg.. Huh.. Olen 155cm pitkä ja ennen raskautta painoin 42kg, joten voitte kuvitella - pieni olen, eikä mikään hirmuinen pötkäle tuolta lantion seutuvilta mahdu.. [&o]
Lantio on kyllä katsottu ja oli ihan hieman normaalia pienempi, joten piti se 3.5 kilonen ainakin mahtua..

Toivotaan parasta! Voimia kaikille kanssa odottajille sekä jo vauvautuneille! <3
 
Kyseltiin käynnistyksestä:
Tässä jotain omasta kokemuksesta.
Eli käynnistäminen aloitettiin kohdunsuulle laitettavilla tableteilla. Lähtötilanteessa ei ollut minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä tms etenemisestä. Tabletteja 4h välein päiväsaikaan. Yöksi tilanne rauhoitettiin. Ekasta murusesta sain heti 2min välein säännöllisiä suppareita. Menin ammeeseen ja kas kummaa...homma tyssähti siihen. Amme oli kokemuksena huippuihana! Seuraavana aamuna aloitettiin tabletit uudelleen ja kolmannen murusen jälkeen en enempää niitä saanut. Käynnistäminen koetteli hermoja, mutta sitten kun se kaikki lähti etenemään oli itse synnytys nopea ja nätisti sanottuna äärimmäisen kivulias. Lääkäri kertoi, että yksikin tbl saattaa riittää tai voi mennä niinkin,että tarvitaan jopa 10 ja siihen menee useita päiviä. Kaikki on niin yksilöllistä!

Meidän rakas tyttäremme on nyt tasan 2vko ja on niin mahtavaa, että olen/ollaan saanut tuollaisen lahjan!!!
 
Hui.. Tänään oli neuvola ja kaikki siellä hyvin. Tällä viikolla mulle soitetaan äitipolilta ja kerrotaan, milloin minun sinne pitää mennä. Lääkäri oli kirjoittanut äitipolille viestin, jossa kertoo, että raskauden ei annettaisi edetä kauhean pitkälle lasketusta ajasta, joten luultavasti aloittavat kuulemma käynnistelemään sitte sitä.. [:)]

Hyvällä tuurilla ajan sais jo pe 29.10 tai ma 1.11.. Kyllä on jännät paikat. Soittaisivat vaan mahollisimman pian! [:)]
 
Neuvolaanhan pitää ilmottaa ku on kotona että täti tulee sit käymään.

Hyvähän se on ilmottaa ku monesti soittaa niin millonkaa ei vastaa puhelimeen. Eikä ole sitte soittanu takasikkaa vaikka ennen on.. [:@]
 
Ronkuli, eikö sinne ajanvarausnumeroon voi jättää soittopyyntöä? Meillä ainakin on neuvolaan sellanen käytäntö, jos ei sieltä ei vastata. [:)]
 
Tää on niin pikkunen paikka että ei oo semmosta systeemiä neuvolassa. Että sillä on neuvolatädillä puhelin mitä se ite hoitaa.
 
No voih [&:] Sitten ei auta muuta ku yrittää soitella. Kaippa se sieltä vielä takasin soittaa, jos ei vastaa!
Asiasta kolmanteen... Teillä joilla on lemmikeitä (varsinkin villejä): miten ovat uuteen perheenjäseneen suhtautuneet? [:)] Meillä koira oli ennen tosi vilkas, mutta se kastroitiin, jotta vähän rauhoittuisi.. Pelottaa, että miten suhtautuu sitten vauvaan.. [8|] Jotku kehotti, että ottaa synnärille mukaan sitte jonkun harson, jonka tuo ennen kotiutumista haisteltavaksi koiralle, jottai tottuisi vauvan "hajuun". Onko jollain kokemusta?
 
Kiitos käpytaiminöttönen käynnistysjutustasi,nyt on tullut myös joku uusi tapa käynnistellä,sellanen ballonki-laajennus,kellään ei taida olla siitä mitään kokemusta..?
viimmeyö meni unettomasti,siis iski aivan tajuton kipu alaselkään ja vas.kylkeen ei voinut olla makuuasennossa ollenkaan ja jatkuva kivuton supistus,istuin sitten koko yön valvoen,neuvolassa sanottiin että voi synnytys lähestyä ja supparit saavat joskus tollasta aikaan..

tänään on sitten 2krt iskenyt tuo sama vaiva,panadolia oon ottanut että pystyn oleen,toivon että kumpa tämä nyt ois synnytyksen alkamista,Impula10 mulla käynnistellään 29.10 eli osutaankos samalle päivälle[:)]tällä hetkellä jo 4,1kg paketti tulos huh huh[:)]
 
Impula10
Meillä on 2 ja puol vuotias saksanpaimenkoira narttu. Eli aikas lapsenmielinen vielä, mutta erittäin suojelevainen.
Mies toi harsoa kotiin nuuhkittavaksi ja innoissaan kuulemma haistelikin vähän korvat luimussa.
Sitten kun tultiin kotiin niin koira oli lähinnä minua kohtaan niin ikävissän että vauva ei niin kiinnostanu, mutta kovasti se nyt kuitenki yrittää nuuskutella ja vähä on mustis kun ei saa niin paljon huomiota.
Tekeehän se välillä asioista rankkaa mutta kyllä sitä ajan kanssa saa koiran oppimaan.
 
moikka tytot,

kamalan monta uutta vauvaa tullut! en olekaan kerinnyt taalla edes kayda lukemassa juttuja. vauva on pian kaksi viikkoinen ja kaikenlaista on tapahtunut. aiti ja isa kavi kylassa ja nimi on annettu ja jos sun vaikka mita :) tikit paranee pikkuhiljaa ja jotenkin on jatkuva vasymys paalla vaikka ihan hyvin on kylla mennyt. pieni tytto on ihana ja ihan aitinsa nakoinen :) isin ja aidin silmatera :) isoveljet ovat kovin ylpeita ja isovanhemmat ihastuksissa! :)

kuinkas taalla?? Samovaarilla olisi kaynnistys pian edessa! Onnea matkaan :) hyvin se menee!
Jihuu ja Ronkulikin ovat saaneet vauvat syliin :) ihanaa :)

sitten olisikin kiva jutella kestovaippailukokemuksista nain jalkeen synnytyksen :) taytyykin kayda myohemmin kurkkaamassa tuolal kestovaippa keskustelussa miten muilla on mennyt!

hyvia viboja ja viimeiset puristukset kaikille joilla synnytys viela on edessa!!

haleja
maaru[:)]
 
Maaru mukava kuulla susta,varmasti väsyttääkin kun teillä on ollut noinkin paljon ohjelmaa,Saako kysyä vauvan nimeä?juu maha pystys täsä viä palloillaan huominen on sitten masu-ajan viimmenen päivä toivonmukaan!!pitäsköhän asiaa jollain lailla juhlistaa[:D]
Oikein mukavaa vauva-arkea sulle iso hali ja voimia,kuulumisiin[:)]
 
Viikko sitten vauvan painoarvioksi saatiin käsikopelolla 3,5kg ja eilen 4,2kg. Miten voi kahden monta vuotta samaa työtä tehneen hoitajan arvio heittää noin paljon? [8|]
Huomenna pitäis saada aika äippäpolille ja todennäköisesti joudutaan käynnisteleen täälläkin.
 
Voi teitä onnekkaita kenellä on käynnistys jo nurkan takana! Mua ahdistaa, kun täällä ei oo tehty minkäänlaista paino-/kokoarvioo ja tuntuu et masu on kasvanu nyt viimesen parin viikon aikana ihan silmissä. Eikä kuulemma tulla tekemäänkään kun ne niin harvoin pitää paikkaansa.... Musta olis kuitenkin ihan kiva tietää että mitä tässä olis odotettavissa, mutta minkäs teet. Tuntuu et koko ajan vaan karsitaan kaikkee "ylimäärästä", kukaan ei oo ees tsekannu mun kohdunsuun tilannetta sitten alkuraskauden. Turhaa kuulemma sekin kun siitä niin vaikee päätellä mitään[8|]

Eilen illalla tuli ihan sellanen olo kun kaikenmaailman mummut ja kummin kaimat soitteli, et tää ois jotenkin mun vika kun tyyppi ei oo vielä syntyny[:@] "No ootko nyt lenkkeilly ja saunonu ja siivonnu ja blaa blaa". Ihan kun tässä ei olis kaikkee mahdollista jo yritetty. Suoraan sanottuna v*tuttaa mennä ees ulos ovesta kun samantien joku naapuri hyökkää kyselemään että no etkö sä oo VIELÄKÄÄN synnyttäny[:'(]. Ei jaksais kuunnella enää yhtään typerää kommenttia. Välillä tuntuu ihan pahalta kun tulee kiukuteltua jopa tuolle masulle että mikä siinä nyt on niin vaikeetan tulla pihalle... [:(]
 
Nannuli,tiedän tunteen että hermoja repii jatkuva epätietoisuus ja kysely,voisit itse mainita neuvolassa tästä ja josko pääsisit äippäpolille kontrolliin,ei mullekkaan neuvolas oo koskaan tehty painoarvioo ja sisätutkimus tehtii siellä joskus kuukausia sitten..laittovat neuvolasta mun korkean sf-mitan takii äippäpolille ja siellä tutkivat perusteellisesti ja teki ton painoarvion ultralla mitaten eli se varmasti on aika suuntaa antava kun on oikein mitattu,eli vauva olis nyt noin reilu 4kg..
Ja vaikka tiedän että huomenna pääsen käynnistykseen,on tää aika rankkaa tän mahan kanssa nukkua ja muuta ja sitten huipuks iski tuo selkäkipu jonka johdosta panadoolia huuleen vähä väliä..
Koittahan jaksella [:)]
 
Täälläkin toukka on yhä sinnikkäästä masussa. Laskettuaika siis olisi tänään ja onhan tässä vielä melkein puolet vuorokaudesta jäljellä. Ei tosin siltä tunnu, että olisi syntymässä tänäänkään. Mutta niinhän ne sanoo, että hyvää kannattaa odottaa [:D]

Jotain hyötyä sentään siitäkin, että olen yhä yhdessä kasassa. Sain nimittäin äsken neuvolassa käydessäni ilmaisen influenssarokotteen. Koskaan en ole ennen ottanut, enkä ois itseäni varten ottanut varmaan nytkään, mutta rokote suojaa myös vauvaa pöpöiltä seuraavan 6 kk ajan.

Yritin myös neuvolassa kysellä painoarviota, kun en sitä ole saanut. Terveydenhoitaja kysyi, että mitä se lääkäri sanoi sillon kun kävit, mutta kun lääkäri ei sanonut mitään... Terveydenhoitaja sitten totesi, että kokoa on tosi vaikea arvioida, koska istukka on edessä ja hän ei saa vauvaa kunnolla kokonaisuudessaan "käsiinsä". Normaalin kokoiseksi kuitenkin arvio eli on varmasti yli 3 kg, mutta alle 4,5 kg. Oletan ja toivon siis menevän siihen 3,5-4 kg väliin, mutta pianhan sekin selviää. Ensi viikolle vielä neuvolaan aika sovittuna keskiviikolle ja perjantaina voi kuulemma soittaa synnärille ja varata ajan tiistaille 9.11. jos ei synny ennen sitä.

Jatketaan siis odottelua [:)]
 
Hei. tuolta tammikuulta tänne kurkin ja semmonen kysymys tuli mieleen niille jotka ovat jo nyyttinsä saaneet että pitikö sukupuoli ennustus paikkaansa? :)

Ja vielä onnittelut kaikille [:)]
 
Täällä sama! Serkut ja tädit ja naapurit ja kaverit kyselee kokoajan, että "no etkö sä oo vieläkään lähteny synnyttään?" Toisaalta ymmärrän sen, että jännittävät mukana, kun niin läheisiä ovat. Toisaalta kuitenkin itteäkin välillä ärsyttää, varsinkin, jos sama henkilö sitä kysyy jokaikinen päivä!
Joskus myös kuulee "Millon synnytät?".. Se myös pistää kyllä ärsyttämään, kun tässä on jo kaikki kokeiltu ja oikeastihan sitä ei KOSKAAN tiedä milloin synnyttää, ellei ole aikaa sovittuna sektioon tai käynnistykseen.. (käynnistyksessäkinhän voi mennä oma aikansa, joten sekään ei ole koskaan varmaa..)

Ja kiitos muuten noista lemmikkivinkeistä! Meillä tosiaan koira rauhottunu onneksi leikkauksen myötä jo hieman, mutta lopputulostahan ei vielä tiedä. Vie oman aikansa tuokin, mutta tosiaan.. Täytyy antaa koiruuden haistella tulokasta rauhassa ja toivottavasti se sitten siitä.. :)
 
Iltasaunaan ja sitten leffa,huomen aamulla aikanen herätys kun lähdemme miehen kanssa huristelemaan kohti Tayssia ja käynnistykseen,toivottelen hyvää viikonloppua kaikille ja tsemppiä vauvautuneille ja mahailijoille,yritän laitella kuulumiset mahdollisimman pian!
[/align][/align][/align][:)][:)][/align][/align][/align][/align]
[/align] [/align][/align][/align]
 
Takaisin
Top