Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea jo kaikille vauvan syliin saaneille.

Ronkuli: pitääkö soittaa sairaalan, jos on veristä vuotoa (en muista ohjeita). No kovasti toivotaan, että pian se pienokainen päättää sieltä tulla.

Lisko: onnea uuteen odotukseen. Täällä varpaat ja sormet pystyssä.

Jihuulle voimia vanhempien kanssa. Uskon, että monella kokemuksia vanhempien pienestä tai isommasta alkoholismista (täälläkin se on ollut tuttua, ja minulla oli sama periaate: jos isä oli kännissä, niin ei kannattanut soitella). Voi olla, että olemme samaan aikaan siellä synnärillä, jos teilläkin aika osuu ensi viikon lopulle.

Maaru onnea. Tosin pitää paljastaa, että sain tiedon jo lauantaina. Mieheni katsoi facebookia, ja huomasin että siellä joku kertoi saaneensa pienokaisen. Kyselin hiukan, että kukas hän on. Kertoi, että on Islannissa asuva vanha tuttu (tuntee varmasti paremmin veljesi, näin olen ymmärtänyt). Ajattelin heti, että ei siellä maassa voi montaa suomalaista samaan aikaan lapsia saada, että maailma on vain pieni. Synnytystarinasi kuulostaa hienolta.

Täällä ei ihmeempää. Kaikki normaalisti ja yöt olen saanut nukkua hyvin (tänään jopa klo 11 asti).  
Ensi viikolla olisi toimintaa tiedossa, kun lapsi ei ole suostunut kääntymään ympäri, niin joudutaan sektioon. Varmasti päivää ennen h-hetkeä alkaa jännittämään enemmän, ja saa nähdä tuleeko yöunista silloin mitään.

Nyt saunomaan ja televisioiltaa viettämään.

Juu, kyllä sairaalaan pitää soittaa jos verta tulee. Minut ainakin käskettiin heti sinne tarkastukseen. Päästivät sitten kotiin kun selvisi, että vuoto on kohdunsuulta eikä muualta.

Tärkeää siis varmistaa ettei ole esim. istukan irtoamisesta kyse.

Minun ei ainakaa ole tarvinnut käydä sairaalassa näyttäytymässä.
Vauva heiluu yhtä raivokkaasti kun normistikki eikä ole mitään poikkeavia kipuja tai tuntemuksia.

Ja se minun veri oli ainakin niin sellaista että todennäköisesti limatulppaa tai muuten kun liman seassa sitä oli niin vähän.

Toki on hyvä varmistaa jos on epävarma olo, mutta itsellä ainakin niin pitkä matka sairaalaan että en sitten halunnut lähteä käymään.

Jaahas, täällä taas sellanen olo, että tänä yönä se tulee... Mut saas nähdä. Suppaillu kuten yleensäkin iltasin, mut jotenkin tavallista tiukemmin. Ei kivuliaasti kuitenkaan. Mut ehkäpä nää tästä voimistuis.

Mulle iski totaalinen hermostus tänään, mun täti soitti, ja ilmotti, että hän ja toinen täti murkkuikäsine lapsineen ovat sitten tulossa tännepäin 28.päivä, et pare olis olla sillon synnyttäny. Jäävät kuulemma yöks. Mä yritin kovasti sopertaa vastaan, et ei se oo oikeen hyvä idea, mihin täti vaan vastas, että ei se vauva siitä häiriinny. Joo, ei varmaan vauva mutta entäs mä? Tohon on kuitenki kymmenen päivää aikaa, eikä vauva oo vielä edes syntyny. Ärsyttää tollanen tapa vaan tunkea kylään, tosin eipä oo tolta sakilta mitään uutta. Jopa ei enää niin kohteliaista vastaväitteistä huolimatta ovat tulossa. Ja mä harkitsen etten vastaa puhelimeen enkä avaa ovea. Varsinkin, kun just toi täti joka soitti, on sellanen suvun patriarkka, joka on oikeessa joka asiassa eikä hyväksy kieltävää vastausta. Hyvällä tuurilla oon synnyttäny just päivää - paria ennen, ja sit tulee tollanen kuuskymppinen kääpä aukomaan miten mun pitää vauvaa hoitaa jne. Ja sit ku tää porukka on sellasta, et niitä pitää passata ja olla oikein "vanhan tavan mukaan" vieraanvarasia. Ja mitenköhän ne edes kuvittelee, että majotan neljä ylimäärästä ihmistä mun kaksioon? Tostakin sanoin, mut ei vaikutusta. "Kyllä me aikuiset nukutaan sitten vaikka sohvalla, sullahan on niin iso sänky, että tytöt (14 ja 16v) nukkuu hyvin sun vieressä. Juu, kiitos ei.

Anteeks avautuminen, mut pistää vituttaa suoraan sanottuna. Päiväkahville saa toki tulla, sitten kun musta tuntuu et jaksan ottaa vieraita vastaan, mut en mä rupee ketään majottamaan, ja kuuntelemaan mitä teen vauvan kanssa millonkin väärin...

sormustin voi jessus mikä tyyppi toi sun tätis,meillä oli kans tota kyläilyrumbaa yhes välis kokoajan joka viikonloppu vaikka olin jo aika viimmesilläni täs raskaudes,tein ihmisille selväks että nyt saa riittää en jaksa passata ja valvoa ja katella toisten ryyppäämistä.tosi törkeetä tunkea kylään kun et oo viä synnyttänytkään,pitäsköhän sun nyt sanoa suorin sanoin että haluut levätä synnytyksen jälkeen ja totutella vauvan kans oloon ennen ku otat vieraita vastaan..ymmärrän tosi hyvin ettei paljo kiinnosta tollasen tädin seura neuvoineen!!
toivotaan supistusrikasta yötä kaikille täällä ei kyllä edelleenkään mitään merkkiä mistään vauvan tulosta,noh tänään oon kyl niin poikkiki etten kyl jaksas synnyttääkkään...[:)]

Elokuisista lueskelen teidän juttuja [:)]

Sormustin Oo vaan tiukkana äläkä anna epäkohteliaiden sukulaisten pilata ensimmäisiä ihania päiviäsi vauvan kanssa! [:)] itellä oli ainakin niin epävarmaa alkuun, vaikka toisaalta oli tosi kiva kun joitakin kavereita ja perheenjäseniä kävi kattoon vauvaa ekalla viikolla jo. Mutta vain erityisestä kutsusta eikä pitkäksi aikaa!

Laita vaikka tekstiviesti, että nyt ei sovi tulla, että kutsut sitten kun on parempi aika niin heidät kylään tai jotain, et oo yhtään töykeä jos niin teet, kyllä pitäis tajuta jokaisen varsinkin itse synnyttäneen, ettei välttis tahdo vieraampia pitkäksi aikaa kylään [8|] Sitä ei voi tietää miten repeää jne. et missä kunnossa ite on. Ja vauvan hoito kuitenkin aika opettelua.

Mutta onnea ja tsemppiä teille kaikille synnytykseen ja elämään pienen kanssa! Itellä jo ikävä sitä ihanaa hetkeä kun sai vauvan syliin! :) Ai että, nauttikaa niistä ensimmäisistä ja kaikista päivistä tietty, tää on ihan klisee, mutta vauva kasvaa ja kehittyy ihan silmissä!

Tuskastuttaa....

Nukahin iha yllättäen sänkyy joskus puol 1 maissa ja sitten herään vähä ennen puolta kolmea iha järkyttävään pissa hätään ja seiniä pitkin kävellen vessaan ja takasi.
Sitte ku oon sängyssä niin unesta ei minkäänlaista tietoakaan.
Raivostuttavaa vaan maata ja kieriä ja puhista ja ja ja. VALVOA!!!

Ronkuli kurjaa ja tuttu tunne. Mä taisin nukkua just nippanappa kolme tuntia putkeen. Jee.[:@]

Heipsan!
Meille syntyi ihana pikkuherra 15.10 10 klo: 11. Rv 39+6. Kotiin päästiin eilen. Oikein mukavasti ja ripeästi meni synnytys. Nyt tutustumista uuteen tulokkaaseen. Onnelliset vanhemmat ja kovin ylpeä isosisko[:)][:)]

Nyt on aivan ihana tunne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3

Jaksamisia kaikille viime metreillä...

Mamma+ ihanat lapsukaiset 3,5v ja 3vrk[;)]

Onnea nyytti*!!!

Täällä edelleen sitkeästi odotetaan.. Illalla muutama vähän kipeämpi suppari, mutta ei siitä sitten taas mitään.. Tänä aamuna kävin neuvolassa, nyt viimeinen kerta ennen vauvan tuloa. Torstaina yliaikakontrolli kättärillä, sitten katsotaan missä mennään. Ens maanantaina tod.näk. käynnistys jos ei sitä ennen mitään tapahdu eikä kontrollissa nähdä tarvetta toimia maanantaita ennen. Eli viikko max odotusta vielä pahimmassa tapauksessa.. [8|]

Tsemppiä kaikille jotka viä tuskailee mahan kaa!
eipä täälläkään merkkiäkään mistään ja yöthän menee miten menee,nukkuu pari h ja sit herää ja ei unesta tietookaan..ja taustalla jyskyttää tunne että pitäs levätä mahdollisimman paljon että jaksaa synnyttää,muuten vointi ok[:)]

Noh sain kuitenki nukuttua jonki verran yön aikana..

Näin sitte unta että että olinkin yhtäkkiä puhkumassa hämärässä huoneessa vauvaa ulos ja se tosiaan sattui. Meni kyllä tosi nopeasti tämä tilanne ohi ja vauvaa vilautettiin minulle ja vietiin pesulle. Hoitajat sitte auttoi minut pystyyn ja vaihtoi mulle vaatteet päälle ja sain lähteä kotiin, koska siellä oli tapana laittaa äiti kotii ja pitää vauvaa vuorokausi ihan perustarkastuksien takia.
Sitten miehen kanssa oltiin kotona ja mä sitten ajattelin nauttia yhen kaljan monen monen kuukauden jälkeen. Sitten yhtäkkiä siinä unessa mulle tuli ihan kamala tupakan himo vaikken ees polta ja tein siinä unessa kaiken että oisin vaan jostain saanu sitä [:D]

Sitten heräsin ja mulla on siitä asti alapäässä ollu tunne ku sitä ois hakattu pesäpallomailalla!!![:'(]

Eipä tullu vauvaa tänne vieläkään... Sain ihan hyvin supistuksilta nukuttua, tosin seittemän aikaan heräsin aivan järkyttävään supistukseen, totesin vaan, etten kauaa kotona ilman kipulääkitystä selviä :) Kauhulla ja innolla jäin odottamaan seuraavaa, jota ei sitten ikinä tullut, höh...

Semmoinen kysymys, että paljonko olette syöneet särkylääkkeitä kipeisiin supistuksiin?

Mulla on nyt pari viikkoa yöllistä supistelua takana ja pari viimeistä yötä on menty Panadolilla 500 mg x 2, kätilön ohjeen mukaan. Sairaalasta saatu lämpöpussi on myös ollut käytössä. Synnytys vaan ei kunnolla lähde käyntiin. Kummittelee vain. (Kohdunkaula kadonnut, auki kahdelle sormelle jo viikon, mikä kuulemma outoa ensisynnyttäjälle. Verta ja limatulppaa vuosi sisätutkimuksen jälkeen 5 päivää, nyt sekin loppui.) Alkoi mietityttää tuo särkylääkkeiden popsiminen. En nukahda ilman niitä, mutta mitenköhän vaikuttavat sikiön hermostoon. Tuleekohan siitä immuuni panadolille?

Mietin vaan, kun viime keskiviikkona sairaalassa luulivat synnytyksen lähtevän käyntiin koska vaan ja siinä yhteydessä sain neuvot lääkeannoksen suhteen. Nyt kuitenkin tuntuu siltä että voi mennä vielä viikkoja. Siinä tapauksessahan niitä särkylääkkeitä tulee vedettyä ihan urakalla. [:o]

Kysy Annelse neuvolasta -ainakin itseä mietityttäisi myös miten pitkäaikainen käyttö vaikuttaa.

Mä olen joutunut syömään särkylääkkeitä nyt synnytyksen jälkeen ihan järkyn kipeisiin jälkisupistuksiin (nämä tosellakin pahenevat synnytysten myötä -ekasta en huomannut mitään, nyt olen vaanut oikein kunnon kipushokkeja hirveine tärinöineen jos lääkkeiden väli on unohtunut liian pitkäksi). Sanoivat sairaalassa että buranaa ja panadolia molempia täydet annokset, mut nyt kun maito on kunnolla noussut, olen jättänyt buranan pois (aluksi vähentänyt annosta). Lisäksi olen käyttänyt niitä kuumia geelipusseja pahimpina hetkinä (eli imetyksen aikana). Huono omatunto näin kauheista lääkemääristä, ja mietityttää kuinka paljon tosiaan menee vauvaan maidon mukana. Mutta ilman ei vain voi olla -koen kivut kovempina kuin synnytyksen aikana. Tuntuu vähän tyhmältä että pystyin synnyttämään luomuna, mutta näitä jälkisupistuksia en vain kestä...

Tänään on sitte harrastettu seksiä ja siivottu ja kohtapuoliin ois tarkotus mennä saunaan ja mahdollisesti vielä harrastaa lisääkin seksiä..

Ja takuu varmana herään taas huomen aamuna omasta sängystä iha yhessä osassa tietämättäkään mistään synnytys tuntemuksista..

Alkaa mennä usko[:D]

Ronkuli,sinä se jaksat,ite oon kyl iltasin ihan puhki että seksit jää kyllä väliin ja varsinkin sauna viä kaikki voimat..mutta supistus ja synnytysrikasta yötä kaikille toiveikkaille!

Ronkuli: Mul on vissiin joku käänteispsykologinen juttu nyt meneillään, oon luovuttanu jo sen suhteen et vauva joskus syntyis. Oon jättäny päivittäisen kävelyn, tiskit on tiskialtaassa ja pyykkivuori jäätävä. Ja varasin ittelleni huomiseks kampaajan.... Mun tuurilla teoriassa vauvan pitäis syntyy ens yönä, koska mun pahin painajainen on, et mul on vähääkään sotkua kämpässä ku lähtö tulee, mullahan tosiaan ei oo ketään joka siivois sillä aikaa ku oon synnäril. Mut koska tääkin on puoliks suunniteltu juttu, ei varmasti toimi...

Tää ei ole totta. Mua vituttaa!!! Soittivat sairaalasta aamulla jokin sekaannus taas mun kohdalla. Eli mua ei leikata tällä viikolla vaan vasta ensi maanantaina. *Voi helvetti mä olen valvonut ja nukkunut huonosti jo neljä yötä. Ja vielä viikko pitäisi jaksaa. Toivottavasti eivät sekaannuksessa tee mulle maanantaina polvileikkausta ja jää vielä vauva mahaan....[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] 

sormustin Mulla kans oli kyllä tuo että en jaksanu välittää siivoomisesta yhtää ja sen näköstä olikin ja pyykkiä pesin sillee et ku puhtaat alko loppumaan. Mies sitte alko pesee pyykkiä enemmän.[:D]
Tänään mulle tuli vaan niin sellainen raivari että kulutin sen siivoamiseen.

Mutta kyllä on inhottavia kipuja selässä ja vatsassa[:@]

Takaisin