Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja sitä mun piti vielä aiemmin valittaa että nuihi kipuihin.
Nyt on tullu se eilis illasta asti että mua polttelee alapäätä aina välillä. Etenki ku liikkuu ja vähän muutenki. Tuntuu iljettävältä.

Joo kaikki on yltäpäältä valkoista ja lunta tosiaan tulee iha hirveenä määränä lisää. Välillä puuskia että ei ikkunasta pitkälle nää.
Onneks meillä on talvirenkaat alla.
Vaikka vanhemmat lupas että reilun 40 kilsan matkan sairaalaan saa taittaa vaikka taksilla. Ne kyllä maksaa. [:D]

Mullakin jäi suunnitelmaks ulkoilu,kuin napista painaen alkokin vesi/lumisade[:)]
laitoin tulet takkaan ja aattelin jaksasko leipoa muffinseja kun tuolla leivontavillityksen puolella ois ohjeita,ensin täytyy vaan tarkistaa onko aineita..sillä mähän oon täällä maalla vankina iliman autoa ja eihän täällä kauppaa oo!

Maarun muffinsiohjeella innostuin tekeen muffineja,laitoin täytteeksi mustikoita,taikina ainakin oli hiton hyvää,kerron lisää kunhan oon paistanut ne..lurps oli muuten tosi helppo ohje!

Mä sain loppuajaksi tosi tosi tiukan dietin... ja motivaatioksi sen että voitaisiin ehkä selvitä ilman keskolan tiputusta. Nöyrryn kyllä moisen edessä. Mutta kyllä aion palkita itseni ens perjantaina pitsalla ja ainakin neljä kiloa suklaata[:)][:)]. Kyllä onkin hammasta purren sittarissa latonut vihanneksia ostoskärryyn kun sivusilmällä voi ihailla irtokarkista notkuvaa hyllyä... vitsi mikä sijoitus siellä noille karkeille pistäisivät johonki kaupan peränurkkaan. mur...

Tervehdys kaikille! [:)]

Te jotka sitä mietitte, että onko lapisvettä vaiko ei, niin mä ainakin haistoin sen lapsivedeksi. Se on jotenkin niin makean ja ihmeellisen hajuista. Nyt kun tässä synnytyksen alkutaipaleella vuodin (ilmeisesti sitten sitä limatulppaa) lähes viikon runsaasti sellaista valkkarimaista vuotoa, se oli hajutonta.

Harmi jos joillakin synnärillä ollut tyly kohtelu, sillä se on niiden työtä, juoksi siellä sitten äidit "turhan" takia tai ei. Niin se minäkin pari kertaa kävin turhaan, kun olin varma, että synnytys alkoi. Kuitenkin neljäs synnytys, niin jo luulis, että tietää. Jokainen synnytys niin erilainen, että eipä sitä aina voi "konkarikaan" tietää. Itse sain kyllä joka kerta hyvän ja lämpimän kohtelun.

Koittakaahan vielä jaksella, kyllä jokaisen aika koittaa.

Mun mielestä yks kätilö sanoi valaisevasti, kun pohdin viime kertaista ennenaikaista synnytystä... Jokaisen meidän kantoaika(kuin eläimellä[:D]) vaihtelee, toisilla kantoaika on 38 viikkoa toisilla 40, toisilla taas 42. Ei tämä varmasti lohtua tuo, jos viikkoja on 41 kasassa, mutta ehkä se kuitenkin helpottaa, kun ajattelee ettei vauva ole vielä valmis tulemaan ja tarvitsee ne kaikki viikot.

Tuo 'kantoaika' oli hyvin sanottu [:D] Mulla se vaan näyttää menevän sukupuolen mukaan: tyttöjen 'kantoaika' on siinä 34-35 viikkoa ja pojilla pidempi. Huomenna tulee 38 täyteen ja edellinen poika syntyi 38+0, ehkä tämäkin????

Luin juuri fb.sta Caritan kotisynnytyksestä... hui ja toisaalta ihanaa! Odotan kyllä innolla lukevani asiasta lisää [;)]

Maarun muffinsiohjeesta:oli tosi hyviä jätin munat pois ja tein mustikkatäytteellä,mieskin tykkäs ja hän ei pahemmin makeasta välitä!kantsii kokeilla siinähän aika kuluu mukavasti ja saapi herkkuja!
[:)]

Nyt mulla on niin sellanen olo että tekis mieli repiä tapetitkin seinistä paljain käsin!!!

Kaiken lisäksi jalkojen kamalan turvotuksen takia. Johon mikään ei ole auttanut vaikka yritän, ei edes tukisukat. Jalat vaan paisuu. Kangas ballerinat on ainoat mitkä menee jalkaan ja ulkona on 5 cm loskaa!!!!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Saatana!

Ronkuli - mulla auttoi järjettömään turvotukseen synnytys. Ikävä kyllä se on moneen vaivaan ainoa apu. [&:] Mutta nosta silti jalat kattoon. [:)]

Riikka33 Mieski tänään sano mulle ku kirosin että työnnä nyt se kersa ulos niin joha alkaa helpottaa. Siinä tilanteessa tuli sellanen olo että ois voinu vetää turpaa[:D]

Mutta tottahan se on että täytyy yrittää kestää vielä vähän aikaa. Kyllä tää turvotus vielä tästä häippää. [;)]

R
Ronkuli: Täällä mennään villasukat ja crocsit jalassa, kun muut ei mahdu jalkaan. Onneks ei vielä oo lunta eikä räntää.

Kävin synnärillä tarkastuttaa sen vuodon, ei ollu lapsivettä. No, sainpahan ainakin mielenrauhan. Tällä kertaa sattu onneks kiva kätilö :)

Ronkuli: mul on auttanut tosi runsas vedenjuonti niin ei oo turvotust ollu pahemmi...  sekin on niin yksilöllistä..

pitäisiköhän täss alkaa kokeilee käänteistä psykologiaa..

" voiku ei tulis.. voiku pysyis viel mahollisimman pitkää...[:-][;)]"

Mustki tuntuu et nää lokakuiset on ollu hätä- ja vellihousuja.
ja tosi paljo tullu poikia.

Ronkuli - joo, voin kuvitelle ton turpaanvetämisen halun siinä vaiheessa... [:D]

Jihuu
- nyt vaan sellaisia suunnitelmia kehiin mihin "ei vauva mahtuisi", niin johan alkaa synnytystä pukkaamaan... [;)]

sormustin - hyvä kun menit käymään, sait mielenrauhan ja mukavan kokemuksen kätilöstä. [:)]

täällä vauva vetelee unia ja poitsu valvoo.... hohhoijakkaa! [8|] sitten kun poika menee unille, niin kaikella todennäköisyydellä vauva herää.

Supparit alkoi 2.30, soitto kättärille ja nyt päivystykseen[:D][:D][:D][:D]. Toivottavasti tositoimiin!!![:D][:D][:D][:D]

Huii, ens torstaina synnytyksen käynnistys [:)] Mutta sais kyllä syntyä jo aikasemmin... Toi 20.10.2010 kuulostais paljo hienommalta [;)]
Ihme olo.. ei yhtään mitään kipuja. Yöki meni niin vaivattomasti ku vaan mahollista :)

Tänään ois kuulemma illalla hyvä alottaa supistelut että sais huomisen puolella antaa miehelle oikein rakkaan synttärilahjan [;)]

Mun siskon lapsi on syntyny lapsen isän syntymäpäivänä ja nyt on sanottu että joskohan käy samalla lailla.

Mua ei haittaa vaikka tulis jo tänään[:D][:D]

Tervehdys vaan kaikille!

ONNEA ja rutistuksia kaikille jo "suorittaneille", minä täällä vielä paisun ja turpoan. Tuota turpoamista ainakin on ollut sanan varsinaisessa merkityksessä, nytkin on vasta aamupäivä niin ei kyllä pysty edes villasukkia pitämään jalasa kun meinaa jalat olla +++ turvoksissa. Tosin huomasin tässä että pitkät ajomatkat ei enään oikein ole hyvästä näistä puolin ( LA 30.10), toissapäivänä kävin semmosen "pienen" päiväajelun Tuurin suunnalla ja matkaa kertyi semmoset 400 km ja eilettäin tuli vierailtua OYSin suunnalla Oulussa ja siltäkin reissulta kertyi kilometrejä lähemmäs 300 kpl. Kumpanakin iltana kyllä huomasi ettei ole juuri varpaita mitä heilutella kun on tuommoiset epämääräiset räpylät jalkojen tilalla [:D].

En kyllä ole täysin perillä viimeaikaisista puheenaiheista, sillä viime viereilustani on päässyt vierähtämään useampikin kuukausi, kun ei nuot työasiat jätä minua lomallakaan rauhaan (yrittäjän elämä on niin tätä), varmaan vielä synnäriltäkin soittelen eläinlääkäriä ja seminologia navettaan [&o]. Mutta itsestä ainakin alkaa jo tuntua, että voisin jo jakaantua. Kieltämättä hirvittää tuo vauvan kanssa pärjääminen (kun ei ole yhdestäkään kokemusta), sillä kaikki vauvat joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat alkaneet aprkua minut nähdessään, mikäköhän sen lie aiheuttanut [8|]? No meillä on vauvaa varten kaikki valmiina, vaatteita satelee joka puolelta, kun tulevat mummut hössöttää ja sitten siskon poika on soppelisti 5 kk vanha niin alkaa nuot pienimmät vaatteet olla tarpeettomia. Isäntä meillä kuitenkin eniten kauhistelee jatkuvasti kasvavaa tavaramäärää ja minun paisuvaa mahaani. Itselläni on jo ikävä normaalia ulkomuotoani, kun on tuo seksuaalinen kanssakäyminen käynyt aika hankalaksi, joten useimmiten sitä ei sitten ole edes yritetty [&o]. Ja olisihan se ihan mukavaa jos olisi kaapissa edes kaksi vaatekertaa jotka sopisivat päälle jättämättä armottomia kiristys jälkiä, alkaa nimittäin jo äitiysvaatteetkin kiristää... kiloja on kertynyt koko raskaus aikana semmoset 23 kg ( nykyinen paino on 86 kg) ja se alkaa tuntua oikeasti aika ahdistavalta. Ensin paino vain laski, mutta sitten kun sai syömisen vauhtiin niin kaikki kyllä jää tuohon navan seutuville.

Onko muilla ollut migreeniä viimeisinä kuukausina? Minulla on ollut taukoamatta viim. 3 kk jatkuva migreeni johon ei ole oikein syytä löydetty, sen vuoksi eilen vierailinkin Oulussa. No josko tämä vielä tästä :)

Jaksamista kaikille!!

Nyt on lapsen huoneeseen saatu oikein lamppukin kattoon \o/
Ei tarvii pimeässä olla [:D]

Tänään tuli postissa tuliaisia miehen siskolta ku se kävi Prahassa. Toi vaaville Niken sukkia ja auton ikkunaan imukupilla kiinnitettävän lelun.
Lammas joka pitää kolmiota sylissä jossa lukee LITTLE LAMB ON BOARD

Aivan ihana [:)][:)]

Turvotuksista, mullakin auttoi entistä runsaampi vedenjuonti, sitä nyt tulee sitten litkittyä vettä vähän koko ajan ja aamuturvotukset jääneet (ei onneksi muuta ollutkaan kuin aamuisin).

Edelleen tilanne sama kuin koko viimeisen viikon, iltaisin vähän suppareita mutta ei ne mihinkään kehity ja aamulla herää taas ihan normitapaan, eli yöt menee levollisesti nukkuen.. Kerran yössä suunnilleen tulee vessassa käytyä. Energiaa riittää, tänäänkin tullut siivottua koko kämppä, lakanat vaihdettu, pyykätty useampi kone pyykkiä, ruokaa pitäisi laittaa kohta kun nälkä tulee... Aika tylsäähän tämä nyt on.. Eilen kiertelin kaupungilla useamman tunnin, tänään ei huvita ihmisten ilmoille lähteä. Kiva ollut lukea synnytystarinoita, miettii miten oma synnytys alkaa ja miten se sujuu.. [:)]

Takaisin