Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja taas oon unohtanu höpötellä ihan oikeaakin asiaa tänne. Tänään kävin neuvolassa. Paineet on koholla muttei paniikkia tarvii ottaa. Tiistaina meen vielä neuvolaan ja jos se kersa ei tule ulos ennen sitä niin sitten käynnistetään joko keskiviikkona tai torstaina. [:)][:)]

Ensikko87: Mulla oli viikolta 21 eteenpäin seitsemän viikon migreeni, syytä ei löytyny, mut loppu ihan yhtä yllättäen ku oli alkanukin. Usko meinas loppuu ku ei viikkokausiin voinu tehdä mitään, tai ainakaan suunnitella menoja, ku ei tienny miten kipee pää millonkin on...

Tiedättekö mammat, oon ihmetelly teiän kertomuksia liitoskivuista, vihlasuista, liikkumisen vaikeudesta jne. Mä oon lenkkeilly ihan hölkkälenkkejäkin ilman mitään ongelmaa, ihan elämäni kunnossa oon ollu... Kunnes viime yönä joku oli käyny tunkemassa sen kuuluisan "keilapallon" mun jalkojen väliin. Ylösnouseminen, käveleminen ja kaikki muukin lantioon kohdistuva liike sattuu niin paljon et tekis mieli huutaa...

Tähän ensi alkuun sarjakuvalinkki. Vauvauutinen voidaan vastaanottaa myös näin: http://www.hs.fi/wulffmorgenthaler/1135260863772

Mulla oli viime keskiviikkona alapaine hitusen koholla, joten tänään kävin kontrollissa. Takaisin vanhaan sarjaan verenpaineen osalta, mutta pissassa oli ekan kerran prot plussalla. Mutta ei kuulemma tarvii huolestua, vaan ens viikolle uusi neuvola-aika. Ja kun turvotusta ei ole, niin yritän unohtaa koko asian.

Mulla on ollut samoja ajatuksia kuin sormustimella, kun olen kanssa tähän asti säästynyt kivuilta. Mutta näköjään ne sit jossain vaiheessa tulee. Mä vielä odottelen, joskaan en innolla. Mulla odotteluaikaa on vielä tovi jäljellä. Kivempi täällä kotona on häärätä, kun pystyy liikkumaan lähes normaalisti. Mun pitää vaan nyt laittaa stoppi jo kaikelle vauva-tavaroiden hankinnalle ja odotella ensin tulokkaan syntymistä. Pitänee siirtyä tuohon siivoamiseen ja paikkojen järjestelyyn, muuten me hukutaan tavaroihin, koska nyt kasassa on oikeasti kaikki tarpeellinen.

Mä sain saman vinkin, jonka Riikka33 antoi, että kalenteri täyteen ohjelmaa, niin eiköhän se vauva päätä syntyä, kun ei millään ehtisi synnyttämään lähteä :)

Ihana kuulla TuuliEnkeli, että siellä poika kasvaa hyvin.

Sain joogaohjaaltani vyöhyketerapia-vinkkejä, joten nyt tutustumaan niihin.

Del, rv 37+6

Joopati joo...ei ihmeitä..40+5. Uuteen päivään herätty vajaa kymmenen, kolmen vessakäynnin jälkeen. Yleensä alan nukkuun joskus yhden kahden maissa, että pari kolme tuntia on noi vessavälit.

Pitäsköhän muuten varatakin ens vkolle parturiaika, ni tulis sit se lähtö varmemmin [:D][:D] Maanantaina ois neuvola. Sunnuntaina kaverin pojan 2v synttärit...nams, herkkuja!!

Kirjottelinki jo tonne faceen, miten sitä kauheesti oottaa, et tulis lähtö ja sais sen vaavin jo. Mut sitten kuitenki kauhee jännitys ja pelkokin, et miten kaikki sujuu...synnytys ja vaavin kaa olo. [8|] On tää vaan niin iso muutos, varsinki ku ekaa oottaa. Iteki oon kuiteski JO 36v, ni saanu tähän asti mennä, niinku on huvittanu [:)] No, aikansa kutakin...

Tsemiä kaikille!!! [:D]

Mua niin nappaa tää loppuvaiheen kärvistely[:@] Jos joku sanois, että nyt tänään se tapahtuu tai ylipäätänsä "noin" päivän(parin päivän heitolla)tietäis, niin nää kaiken maailman kipuilut ja jomotukset kestäis. Mulla esim. roikkuu maha niin, että mäet ja portaat on tosi ärsyttävä kiivetä, kun maha ottaa kontaktia reisiin...no muutenkin liikkuminen ärsyttää, kun sit juilii alapää kuin olis tulessa tai sit tuntuu puukon iskua mahan syrjässä...eilen(siis perjantaina[;)]) futiskentältä kun kotiuduin niin ilmestyi "uusi" oire, autosta noustuani niin hetken päästä liikkuminen teki aika ilkeetä, kun tuntui että jalat oli lonkkakuopista irti...yritä siinä sit köpötellä ja saada kintut toimimaan, jotta pääsi hakemaan lätkäpimu leirltä yöx kotiin nukkumaan. Illalla alkoi jo jomotella siihen malliin, että oisin toivon joko supistelun alkavan tai sit tän jomotuksien loppuvan....ei tapahtunut kumpaakaan vielä[:(].

Sit vielä kun tuo mun äijäni ei juurikaan ole eväänsä liikauttanut, että oisi esim. hoitanut pojan harkkoihin kuskaamisen ja tytön leiriltä hakemisen vapaaehtoisesti(vielä olis lauantai aamulla vienti puoli kasix ja haku 12 pintaan leiriläisellä), jotta mä oisin saanu vaan olla kipuineni, kun näki että mulla on tuskainen olo. No teki se sentään ruoan(uunissa ranskalaiset ja kalaleikkeet) sillä aikaa kun olin futiskentän laidalla. Tänään lauantaina on lähdössä Hyvinkäälle pomonsa kanssa johonkin rallihäppeninkiin...kun kerran en oo sairaalaan eksyny vielä...suutahdin tossa pari päivää siitä, kun toivoin vielä, että jos sittenkin tulis seuraa pitämään sillä aikaa kun ei vielä olla tosi toimissa synnytyksen osalta. Totesin vaan lopux hänelle, että kyllä se taksikuskikin mut osastolle osaa saattaa ja lapset on hyvässä hoidossa jos Mamman(mun äippä) soitan paikalle...niin ja kyllä mä vauvan syntymästäkin ilmoitan....jossain vaiheessa....

Oonko hieman kyrpiintynyt tilaani ja tilanteeseeni....varsinkin kun en koskaan ole näin pitkälle viikoissa "päässyt". Mennään näköjään raskaus raskaudelta lähemmäs laskettua aikaa. Eka 36+7, sit 38+1 ja viimeisin 39+1....nyt 39+3. Asennoituminen siihen että 3.11. tulee 42 viikkoa ei oikein ota tuulta allensa...

SORI, kun on patoutumia niin tulee romaani(vaikka yritin lyhyesti...)

Lähden yrittää taas nukkumista....[;)]

Riikka33 No mä olen alkanut tässä taas haaveilee siit omast
kampaamost ja suunnitella liikeideaa. Näin eile (pe) lorkun edustajanki ja se kerto kaikkii ihanii ja kivoi juttui, mist tulin tosi hyvälle tuulelle ja olin iha into pinkeenä.

Toi on kyl niiiiiiin mega ärsyttävää ku noi miehet ei tajuu. Niille pitäis joskus laittaa yhex päiväx sellane 25 kg säkki tohon vattan etee ja tökkiä jollain pistäväl tikul nivusiin ja alaselkään ni sais ees tippasen tietää kui hankalaa on välil olla raskaana KIVUISTA puhumattakaan!!!!![:@][:@][:@][:@][:@] Ärrrrr

Et hyvi mul menee..[8|][:D]

tänää tuli sit toi laskettu aika täytee..masentavaa..

No nyt sitten tiedän mikä on supistus... [&:] Koko yön supistellut ja mä oon nukkunu hirveen huonosti, nyt oli pakko nousta ylös kun on niin hankala olo.
Ainakin meidän kunnassa tällä viikolla lapsen saaja saa ilmaisen kestovaipan (kestovaippaviikon kunniaks) ja eilen vitsailinkin äidilleni että pönnään ton lapsen vaikka väkisin ulos ennen 17. päivää että saan ilmaisen vaipan.. jospa se nyt sitte kohta alkais syntyyn [:D]

Mulla alko yöllä tulemaan veristä vuotoa alapäästä ja nukkuminen oli normaalia hankalanpaa. Nyt vaan täytyy seurailla miten tästä etiäppäin alapäässä jatkuu tilanne.

Aina toivoo et vaavi ois tulossa ulos! [;)]

täällä viäläkin odotellaan että pikkuinen tulisi maailmaan.. Keskiviikkona tuli käytyä synnärillä supistusten vuoksi.. Supistuksia tuli viiden min välein aamu puoli viidestä kymmeneen asti, mutta vaimenivat sitte kivuttomiksi.. kohdunsuulla ei tapahtunu mitään muutosta. Tänään olisi laskettuaika, mutta saas nähdä koska pikkuinen olisi halukas tulemaan :) maanantaina äitiyspolille kontrollikäynnille, ja viimeksi lääkäri sano että synnytys todennäköösesti käynnistetään raskausdiabeteksen vuoksi.

Sitkeä lapsi näköjään.. ei mitään uutta siis täälläkään suunnalla.. kävely alkaa olla vähän ikävää, kun lapsen pää painaa niin kipeästi tuonne alas, muuta vaivaa ei tässä juurikaan ole. Yöunet sikeitä, tuntuu että paremmin nukkuu vaan koko ajan. Päivisin jaksaa touhuta ihan entiseen malliin. Ei siis mitään valittamista olossa, ainoa ikävä puoli on että aika tuppaa käymään pitkäksi, kun ei noita samoja nurkkia koko ajan viitsisi siivota eikä tässä nyt mitään erikoista tekemistäkään enää oikein keksi. Mukavaa viikonloppua kaikille, tsemppiä loppurutistukseen! 

Mul o tänää laskettu päivä. ja tää ei alkanu kivasti. Isä soitti aikasin aamusta, kännissä.

Mua ahistaa tää juttu niiiiin paljon. Jouduin nyt sit laittaa kummallekin vanhemmalle et jos ne on viel känniissä soitellessa tai tavatessa, on välit poikki kokonaan.

Mul on ihan kamalan paha mieli [:(][:(][:(]

Jihuu osaan vähä ymmärtää et miltä susta tuntuu.
Itellä iha hirveä oloa tulevaa ajatellen kun tiiän et vanhemmat haluis hoitaa vauvaa ja sit ku mä en oikee osaa luottaa siihen että etenkää meijä äiti ois iha täysin selvinpäin sit koko aikaa.

Tästä tuli riitaa mun vanhempien ja veljen välillä kun hän sanoi asiasta kun äiti kerran iha kännissä meni ottaa vauvan yöllä sängystä vaikka vauvan oma äiti ihan selvinpäin oli menossa tissi valmiina hakemaan.

Että turhauttaa ja ahistaa ja pelottaa tuleva![:(]

Minä taistelen tylsyyttä vastaan tekemällä 2000 palan palapeliä.. Ehkä teen liian nopeasti kun 4 päivässä jo puolet paloista paikoillaan hmm.. Tekisi niin mieli lähteä johonkin reissuun että aika kuluisi mutta ehkä se ei ole nyt järkevää.. Mökkeilemään olen haaveillut mutta ukko ei päästä kun sieltä on yli 100km lähimpään tk:seen eikä puhelin kuulu [:D] Se on täällä pohjosessa pakko noitten välimatkojen takia miettiä miten pitkälle uskaltaa lähtiä...

Mulle kävi perinteisesti kun toissayön supistelin lujasti ja eilisen päivänkin ja illalla sitten menen saunaan että "nyt ne kyllä vielä tihenee".. niin kappas, loppuivat kuin seinään [:D] Yön nukuin kuin tukki tosin vain unessani synnytin. Ja sekin meni siinä unessa niin, että ensin jouduin kiipeämään ison vuoren päälle ja työntämään auton sinne päälle tietä pitkin (mies nukkui auton sisällä) ja kun pääsin huipulle multa lähti taju.. ja kun heräsin oli mies siinä vauvan kanssa että tämmösen nyt teit onnellisena. Otin vauvan ja laitoin paidan sisään sen ja nukahin.. Ai että näenkö synnytysunia?? [8|]

Heippa.
Pitkästä aikaa uskaltauduin tänne teitä urkkimaan.
Paljon onnea jo synnyttäneille ja tsemppiä vielä niille masujen kanssa oleville :)

Tuli vain olo että tahdon tulla teitä tervehtimään vaikka en tänne itse enää kuulukkaan, kuitenkin, puoliväliin saakka mukana olin.
Se, the laskettu aika olisi ollut viime viikolla ja oli aika surkea päivä, pelätty ja odotettu.

Mutta, en tullut tänne teitä masentaakseni.
Oikein ihanaa ja lämmintä vauvantuoksuista talvea kaikille. Minä siirryn nyt tuonne toukokuisten puolelle, pas-vauva pysyttelee nyt toivottavasti kyydissä loppuun saakka, meillä siis odotetaan jälleen [:)]

<3:llä Lisko

Lisko - mukava kuulla sinusta ja kiitos meidän muistamisesta! [:)] Kaikkea hyvää sinulle! Niin, ja oikein kovasti onnea odotukseen!! [:)]

Liskolle paljon onnea tämän vauvan kanssa!

Mua meinaa vähä tuskastuttaa. Päivä alkoi hyvin vaikka nukuin huonosti ja väsyny olinkin. Kuitenkin oli hyvä olla eikä pahemmin kipuja ja muutenki jakso.

Sitte makoilin sohvalla ja otin pienet torkut siinä 5-6 välillä.
Siitä alkaen ku nousin ylös niin on heikottanu ja oksettanu.
Äske söin kaurapuuroa ettei ainakaa mee nälän piikkii tää homma.
Ärrrrrsyttävää.

Täällä tänään ultran mukanen laskettuaika, jotenki toivoin, et olis tullu tänään, mut ei. Virallinen laskettuaika oli siis jo maanantaina... Tylsää...

Mulle kävi tänään tosi outo juttu: Kun tosiaan eilen kirjoittelin et on alapää kipeytyny, niin tänää luulin murtaneeni jotain. Laitoin aamulla housuja jalkaan, kun kipujeni kanssa väänsin lahjetta oikeaan jalkaan ja varasin painon vasemmalle, kuului jostain tuolta alhaalta järkyttävä rusahdus ja kipu oli aivan järkyttävä. Tuntiin en pystynyt vasemmalle jalalle varaamaan, ja on loppupäivän ollut tosi arka tuo alapää, etenkin just aina kun astuu vasemmalla jalalla. Mut kaikista kauhein järkytys tuli kun tulin suihkusta ja seisahdin peilin eteen: Koko alapää on ihan turvonnu, roikkuu oudon toispuoleisesti ja on musta, siis yhtä isoa mustelmaa. Lisäks raskausarvet on levinny sinne.... Outoa. Mut ei kai se mitään supervaarallista voi olla, kun vauva liikkuu normaalisti ja suht hyvin pääsen kävelemäänkin...

Lisko: Onnea odotukseen, ihan onnen kyyneleet tuli silmiin kun luin viestis.

Ronkuli joo ei ole helppoo. Ja kun tuollaiset alkoholistit ei ymmärrä
järkipuhetta.

Laitoin niille tänää jossain vaihees viiden txt pituisen viestin tylysti että jos
ovat vielä kännissä soitellessaan tai kun tavataan, niin välit ovat lopullisesti poikki.

En tykkää asettua vanhempiani vastaan ja sanoa suoraan heidän juomisestaan,
mutta fakta on että lapsi menee minulla kaiken edelle ja heillä viina.
Itepähän ovat tiensä valinneet.
Kaipa täst asiasta joutuu viel joskus jonkun ammattiauttajan kanssa turisemaan..
Niin paljo on tullu kestettyä ja nähtyä lapsena ja tää on alkanut olla mulle henkisesti aika rankkaa. Itkeskelen ja jään miettimään asioita, vaikka se asioiden pyörittely päässä ei mitää auta.

Mites tuulienkeli jaxelee arkea tuukan kanssa?[:D]

Onkohan Maaru jo jakautunut? Mitä Minsulle, taru80, samovaarille, tinz tinzille, tiiti72 + muille kuuluu?

Miten muut jaxelee? Paljon on vauvoja tullut.  Tässä viimeisen 9kk aikana on tullu luettua paljo iloisia ja surullisiakin juttuja. On saanu kaikenmaailman ompelu ja kokkivinkkejä, mammatapaamisia ja kuulla esim maarulta miten ulkomailla toimitaan kun on raskaana.

Haluan nöyrimmin kiittää ja kumartaa kaikkia neitejä ja rouvia, jotka olette olleet mukana tällä taipaleella. Minun mielestä meillä on ollu tosi hyvä yhteishenki täällä, joka on varmasti auttanut ja tukenut monia.

Itellä tällä hetkel alakuloinen fiilis ja oon ollu aika paljo hiljasempi.. ehkä se vaa kuuluu tähä loppuraskauteen..

Lisko me pidetään kybäl tää sulle peukkuja. Kevät onki kiva aika saada vauva[:)][:)]

[:)][:)][:)]

Sormustin kuulostaa hurjalta. Kyl mä varmaa sinuna soittaisin ainaki neuvolaa ja kävis näyttämäs..

Jihuu ja Ronkuli ymmärrän hyvin huolenaiheenne,mä en oo väleissä ollenkaan isäni kanssa joka on alkoholisti tosin kausisellainen..mutta lapsuus oli aikamoista kärsimystä ton ukon takia,äiti kuoli kun ei jaksanu kattella ja kuunnella ukon juomisia..en oo ees ilmoittanut isäukolle että ootan..eipä sitä kiinnosta tyttärensä asiat saatikka lapsenlapsen[&:]ehkä laitan sit isänpäiväkortin jossa asia tulee julki..saapa nähdä..

meillä piti oman mieheni kans olla oikein erityispäivä ennen vauvan tuloa..piti olla kaikkea kivaa..mutta aamu alko tappelun merkeis ja niin se jatku koko päivän..eli alakuloa oli täälläkin..nyt asiat sovittu sentäs!

kyllä tällä palstalla on monenlaista nähty iloa ja surua tosissaankin onneksi kuitenkin kaikki hyviä tyyppejä .aina on tukea löytynyt,harvinaista tosissaan yleensä on niitäkin jotka näkee negatiivistä kaikessa eikä pysty iloitsemaan toisen onnesta..onnex täällä ei oo moisia ilonpilaajia[:)]

Liskolle onnea odotukseen..kiva kun kävit moikkaamassa[:)]

Yritellään me kans jaksella..kyllä se loppuhuipennus viä koittaa..Jihuulle tsemppiä älähän vaivu synkkyyteen,ei aina voi miellyttää vanhenpiaan..vauva on tärkein eikä mikään juoppolalli[:D]jos eivät asiaa ymmärrä niin voi voi[:o]

Sormustin aika hurja tuo sun jalkajuttus,pitäskö tosissaan mennä näytille..

Moikka tytot,

Mina juuri annoin pienelle tyttoselle tissia ja nyt tuo rinsessa nukkuu tuossa rinnalla :) eli jakauduttu ollaan :) Torstainahan se lahti kalvolen irrottelun jalkeen. Illalla varttia vaille 10 oltiin sairaalassa ja typykka oli rinnalla ht puoli viidelta aamulla. Flunssa nosti viela avautumisvaiheessa paataan jakehitin kovan kuumeen, joka kuitenkin saatiin alas penisilliinilla. Kuumeen ja korkean verenpaineen ja vauvan korkean sykkeen takia jouduin olemaan monitoreissa kiinni koko synnytyksen ajan, joten en paassyt veteen enka saanut akupunktiotakaan. kalvot puhkaistiin penisilliini tipan jalkeen ja sitten mentiinkin haipakkaa, 2ssa tunnissa 4cmsta 8cm ja loput 2cm puoleen tuntiin, katillo opiskelija (meilla oli hyva katilo ja ihana opiskelija seurana) ihmetteli kun sanoin niin pian etta nyt olis pakko ponnistaa. Ponnistus vaihe taisi kestaa noin tunnin ja sina aikana kylla kavi kaikki mita voi, eli siin tuli pissat ja kakat poydalle ja repesin oikein mojovasti, tosin en itse sita huomannut :) hehe ..no mutta meidan tytto vauva on tietysti taydellinen ja ollaan oltu kotona nyt toissa illasta. eli itseasiassa koko sairaala reissuun meni alle 24h :) niin ja siis tyystin luomuna tuli, penisilliinia lukuun ottamatta, aanta kaytin kovasti synnytyksen aikana, helpotti tosi hyvin, siis synnytyslaulantaa vai miksika sita sanotaan? :)

taidettiin Tiiti72n kanssa ponnistella samoja aikoja??

Liskolle onnea ja kaikkea hyvaa tahan raskauteen! iso hali taalta islannista :)

Jihuu, tunnen tuskasi, kuten moni muukin sanoi. Suomessa tama alkoholismi on kamalan yleista ja omalla isalla samaa vikaa hieman. sita on tullut mietittya tassa itsekin, aiti ja isa tulevat kylaan ke-ma tanne, mutta eikohan se hyvin mene, toivon mukaan :)

Kauhea nalka ja kova vasy joten taidan vetaytya syomaan ja nokosille.

kaikille viela odottaville pitkaa pinnaa ja uusille aideille onnea!! niin ja yha sita supistus onnea tietty :)

Halein
Maaru[:)]

Takaisin