Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
minduli: Mulla on suht samanlainen tilanne täällä. Pääsen kertomaan loppuviikosta (ehkä), miten asia omalla kohdalla menee/meni. Sen tiedän sanoa, että lapsivettä on reilusti. On tää tosiaan jännää.

Minua vaivaa edelleen unettomuus. Ihmettelen, miten pystyn olemaan päivät tolpillani. Kai sitä vaan tiettyyn rajaan asti kestää. Muistaakseni täällä oli joku, joka oli 2 vko valvonut ennen synnytystä...mulla ei sit olis, ku vajaa viikko jälellä :D

Ronkuli, soitappa sinne sairaalaan mihin olet menossa synnyttamaan ja kysaise pitaisko niitten kenties ottaa sua tarkkailuun, ettei ole raskausmyrkytyksesta kyse ja etta tiedat itsekin josko kaikki on hyvin!! :)

juu.. tuli ehka hieman jyrkasti sanottua tuohon Samovaarin appivanhempien suojeluvaistoon, en mina silla, oli vaan arsytys paalla tuossa aiemmin ja arsytti sitten tuo Samovaarin paha mieli taallakin paassa. toivottavasti en pahoittanut kenenkaan mielta tuolla. vasyneita naisia kaikki tyynnit taalla taidetaan olla :)

hyvaa yota kaikille ja supistusonnea ja kauniita lapsia toivottavasti piakkoin!

maaru[:)]

Maaru,[:)],et pahoittanut ainakaan mun mieltä[:)]joo ja oikeassahan osin oot pitäs tehdä niinku itse haluaa..mutta toisaalta kun tässä samassa miljöössä nyt asutaan niin ei viitsi hankalaksi alkaa kun he on meitä todella paljon auttaneet kaikessa,taitaa olla vaan tuollaista hössötystä kun niin innolla ootetaan vauvaa taloon [:)]mä kuitenkin piristyin kun mies kotiutui töistä[:)]paistoin sovinnon letut[:)]

Eipäs tuu uni täälläkään,huomasin juuri että toisesta rinnasta tihkuu jo jotain kirkasta nestettä[;)]voi hurja!

Täytyy kuitenkin lähteä sänkyyn pyörimään kun on neuvolakin huomenna,tosissaan supistusonnea kaikille ja jaksamista ja unta palloon,huomiseen [:)][:)]

Jaksamisia kaikille ja ottakaa laiskottelun kannalta vielä viime hetket, vaikka tökkis jo kuinka lujaa!! [:)]

Huomenta kaikille!

Mä vein tyttären, 4-v, päiväkotiin äsken, ekaa kertaa kahteen viikkoon (kun oli ensin flunssassa ja sit keuhkokuumeessa), nyt on ihan vapaapäiväfiilis ! Ulkona on tosi kylmä, meillä oli lätäköt jäässä ja tuuli on ihan mieletön. Eipä taida tarjeta mennä puutarhatöihin, illalla onneksi sain jotakin tehdyksi.
Yö meni onneksi ihan hyvillä unilla, ja pää ei ole niin täynnä kiukkua kuin eilen. Mies jäikin toimistolle töihin eikä lähtenyt Jyväskylään -ehkä siksikin on rauhallisempi mieli: ehtii mukaan jos tämä ipana nyt joskus päättäisi syntyä...
Mä yritin eilen tutkia rintojani (roosanauhakampanja), mut ei siitä oikein mitään tullut: vasen rinta on aika arka ja hiukan turvoksissakin, oikea oli eilen normaali, mut tänään on sekin hiukan turvoksissa. Ehkä tämäkin oire kertoo jotakin hormonien muutoksista, ja synnytyksen lähestymisestä. Mitään maidon oloista niistä ei kyllä tule, mut ei niitä nyt kyllä kärsi edes puristella [;)]
Mukavaa päivää kaikille!

Oivoi, jos vielä joku kysyy, että JOKO, niin voi olla että istun kohta vankilassa taposta... Yhdeltä kaverilta tuli perjantaina viesti, että joko saa onnitella. Kirosin jo silloin enkä vastannut mitään. Nyt tuli uusi viesti, että joko siellä ollaan vaippojen vaihdossa. Kirosanojen määrä mun suusta oli niin valtava, että siinä herkempiä olis korvia punottanu. En nyt vastaa yhtään kenellekään. Pitäis varmaan sammuttaa koko kännykkä. Toinen vaihtoehto olisi, että vastaan vaan Ei. piste.
Tai pitäiskö vastata, emmä viitti, päätin että en jaksakaan synnyttää. Ei huvita.

Ihan varmaan hyvä vinkki olis ihmisille, että kun joku on viikon yli lasketun, niin ei kannata kysellä että JOKO. mieliala ei oikein riitä, huumori on loppu, olo on kuin ylitäyteen pumpatulla ilmapallolla, joko paikkaa särkee ja kolottaa, hormoonit jyllää... että EI KANNATA kysellä. Yleensä ne uusien ihmisten syntymät ei jää salaisuudeksi... Joka aamu on pettymys, että ei vieläkin yhdessä kasassa. Toivottavasti selviän tappamatta ketään vauvan syntymään asti. Itteenikään. Kiipeisin katolle ja hyppäisin alas, mutta eihän tämän mahan kanssa pääse edes katolle asti. [8D] On se raskaus ihanaa aikaa. [:o]
Näin se lapsi alkaa kouluttamaan vanhempiaan jo kohdussa. Ei meidän aikatauluilla, vaan hänen. Toki hänen kannattaisi nyt alkaa jo noudattamaan meidänkin toivomuksia, muuten mennään sairaalaan ja se tehdään väkisin.... Auttaisikohan juoksu... Jos lähtisin ihan täysillä juoksemaan jonnekin, missä kukaan ei näe.... :P

Onhan se niin, että kiva että ihmisiä kiinnostaa ja haluavat tietää. Mutta mä olen nyt kävelevä hormonihirviö ja välillä en tiedä olenko eniten raivoissani muille, itselleni vai vauvalle. Lisäksi unenpuute vaivaa aika reippaasti. Eiköhän tää tästä. Ehkä.

Tiiti72, mulla puolestaan tulee jotain maidontapaista ihan järkyttäviä määriä. Yöpaita oli aamulla taas ihan märkä edestä... Hui. Kuinkahan paljon sitä tulee, sitten kun on joku jota ruokkiakin. Taitaa mennä liivinsuojia reippaasti, kun taitaisin nyt jo tarvita niitä. [8|]

Samovaari, sulla on kyllä hyvät hermot. Jos joku yrittäis nyt rajoittaa mua (ihan rakkaudestakin), niin vois olla aika räjähdysherkkää. [:D]  Jotenkin muutenkin ahdistaa, että yhtäkkiä sitä on "julkista omaisuutta" kun on raskaana.

Mä kävin neuvolassa ja blondina vaivaiset puoli tuntia myöhässä, kun en tiedä miten olin sitä kelloaikaa katsonut siitä lapusta. HUOH... No se oli sit varsinainen pikavisiitti. Tyttö jatkaa poikkitilassa oloa. Sydänäänet piilossa istukkaäänien takana. Ihan lyhyen ajan sitten löysi ne äänet. Rautaarvot pudonnu tietty just nyt ennen leikkausta ei hyvä. Yritetään vielä saada niitä vähän kohoamaan. Muuten ei mitään ihmeellistä. Ensiviikon keskiviikkona vielä kerran neuvolaan.

Nyt taidan koettaa jaksaa lähteä vielä liikenteeseen. Kotona on tylsää.

Tuli eilen illalla soitettua synnärille, mutta oli puhelimessa niin ärsyttävä akka että jäinpä sitte suosiolla kotiin.
En halunnu todellakaa lähteä käymää siellä niin ärtyneenä ku pian joku syytön ois saanu huudot päällensä.

Mutta onneks yö meni suht hyvin ku vetäs kunnon annoksen panadolia niin sai unta ja vessa reissutki jäi vaan yhtee kertaa. Sit ku heräsin niin aattelin että raitis ilma vois tehä hyvää ja suunnitelin lähteväni iha vaan pikku kävelylle koiran kanssa. Niin eiköhän ikkunasta näy sitte valkosta. [:@]
Lumi on iha kivaa, mutta EI VIELÄ!!! Onneks on niin höttönen kerros että se sulaa nopsaa pois.

Zil,näen sut sieluni silmin raivopäissäs juoksemas ison mahan kanssa..juu kyllähän varmasti käy hermoille nuo JOKO-kysymykset..onneksi mä en oo niitä viä saanut ..itellä tulee taas tunne että KIINNOSTAAKO ketään ees[:D]että näin se voi vaihdella..juu mulla on muuten hyvät hermot neuvolan täti viimmeksi mainitsikin että kun mä olen niin rauhallinen..se on kun alkaa tuota ikää jo olla reippaasti niin[:D][:D][:D][:D][:D]hah!!

Itellä kuitenkin vointi suht hyvä,mut eipä tätä valtavaa palloa enää jaksas kanniskella joten tervetuloa vaavi vaan[:)][:)]

Koitetaan jaksella ollaan jo kohta 9kk tätä jaksettu,nyt vaan enää päiviä...tosin pitkiä sellasia..voimia voimia voimia vaan[:D]

Mä lähden laittaan itteeni kuntoon kun meen ihmisten ilmoille neuvolaan,kuulumisiin![:)]

Mulla ei oo kertaakaan ollu ees supistuksia... En ees tiedä miltä niitten pitäis tuntua.
Eilen käytiin miehen kans tunnin reippaalla kävelyllä. Tulos: järkyttävän kipee rakko kantapäässä ja alapääkivut paheni. Niin ja mun nilkat ei varmaan oo tottunu kantaan tätä ruhoa, tuntu loppumatkasta siltä kuin olisi hilannut perässä kuollutta jalkaa. Nilkka ei vaan jotenki "toiminut" [&:]

Tänään olis taas neuvola.. Pelottaa jo valmiiks puntarille nousu, kun painoa on kertyny raskauden aikana lähemmäs 30 kg [:o]

Ja YÄK LUNTA!

Carinat, Mulla kans tuo paino. Sitä on tullu iha tolkuttomasti. Eile laski neuvolassa että viikon 34 jälkee tullu reilu 10 kiloa. Että Jippii vaan.[:D]
Toivottavasti häipyy nopsaa ku  suurin osa kiloista on turvotusta.

Kummasti toi ihmisten kysely muistuttaa itteeni siitä ajasta ennen plussaa tikussa. Kaikki kyseli juhlissa yms. että koskas teille tulee sitä jälkikasvua... Vitutti niin suunnattomasti semmonen utelu. Luulin, että tommonen utsiminen loppuis, mutta EI! Sitten se jatkuu "onko tullu jo niitä ja näitä oireita", "onko jo tehty vauvalle tilaa?" "onko se syntyny jo"... lista on näköjään loputon. Ihme utsijoita... Mitähän seuraavaksi....???? "imetätkö?" "Kai se jo syö kiinteitä?" Nukkuuko se hyvin"....

Ja sitten väsyneenä niitä tappoja tapahtuu.... [:D]

Maamukka, niimpä! Täytyy varmaan mennä päikkäreille, että väsymys vähän helpottaa ja kanssaihmisten turvallisuus :) Mutta äitini kans jo varoitteli, että arvaa vaan kun vauva syntyy. Sitten tulee neuvoja, että pitäisikö olla tutti vai ei, pitääkö imettää ja kuinka paljon, kysellään että osaako se jo sitä ja tätä ja tuota. Että huhhuh, täytyy hermoja kans opetella kasvattamaan.
Toivottavasti mä Samoavaari löydän sun tyyneyden vielä. [8|]

Onneksi täällä sentään mahaa vihloo ja limatulpan lähtemisen jälkeen on tullut edelleen rusehtavaa vuotoa. Kai se syntyä kuitenkin aikoo...

Carinat ja Ronkuli, mulla kans turvotusta hirveesti. Äitini paineli tuossa jalkojen akupisteitä ja mulla jäi sen peukalonpainalluksesta sellainen järkyttävä kuoppa varmaan 10 minuutiksi (ainakin). Varpaat ja sormet on nakit. Sormukset on pitänyt ottaa pois sormista. Toiset vaan turpoo enemmän kuin toiset. Tukisukista ollut vähän apua jaloille. Mutta joo... ei kauheesti neuvolassa huvita nousta vaa'alle...

Neuloin viikonlopun aikana vauvalle peiton, kun iski tekemisen puute. En ole kutonut mitään moneen vuoteen, enkä koskaan ole ollut siinä hyvä (koulussakin olin veistossa en käsitöissä), mutta ajattelin, että jotain olis kiva tehdä ihan itse. Eikä se nyt mikään järisyttävän hieno taidonnäyte todellakaan ole, mutta kelpaa lämmittämään vauvaa jos ne paukkupakkaset saapuvat kuten on uhattu... [8D]

Siskontyttö 12v laittaa mulle joka päivä tekstaria, "onko vauva jo syntynyt?".[:D] Olen mä luvannut heti ilmoittaa, jos niin sattuis käymään, mutta ilmeisesti tyttö ajattelee, että parempi tarkistaa heti aamusta aina, jos vaikka yöllä olis jotain tapahtunut enkä ole ehtinyt kertoa.. Kovin innokas jo näkemään uuden serkun, ja luvannut tulla aina tarvittaessa babysitteriksi.. Kyllähän sitä nyt tässä vaiheessa vähän joka suunnalta kuulee kyselyitä, mutta ei niin paljon että olis ehtinyt ärsyyntyä.

Ei mitään ihmeempää vaivaa, aamuisin pikkuisen turvotusta sormissa, mutta katoaa nopeasti. Oon juonut entistä enemmän vettä joka päivä neuvolatädin kehotuksesta ja näyttää auttavan. Pissalla saa sitten juosta sitäkin useammin.

Synnytystä tulee mietittyä vähän väliä, varsinkin jos sattuu katsomaan jotain "vauva tulossa" tai vastaavaa ohjelmaa. Ei mitään pelkoa vielä ainakaan ilmassa, mutta vähän jännitystä kuitenkin. Mutta suht luottavaisin mielin tässä sitä h-hetkeä odotellaan. Mieluummin lähtisin ihan "spontaanisti" synnyttämään kuin että pitäisi käynnistää..

Mulla kuuluu ihan päivärutiineihin tuo nelosen "Vauva tulossa". Oon niin itkuherkkä ollu aina, ja nykyään vielä pahempi kun ennen niin ajattelin josko karaistuisin sitä kattelemalla :D Mua kun ahdistaa ajatus siitä, että alan itkee jo siinä vaiheessa kun tajuan et pitää lähtee sairaalaan ja itkua kestää sit reippaasti vauvan syntymän yli :D Vielä en oo ainootakaan jaksoo pystyny kattomaan itkemättä, aina tulee tippa linssiin siinä vaiheessa kun vaavi putkahtaa pihalle ja nostetaan äidin rinnalle [:(] Onneks mies on yleensä tuohon aikaan töissä niin ei pääse naureskelemaan mun herkistelylle, muutenkin kun tulee itkeskeltyä vähän väliä ilman mtn sen kummempaa syytä[8|]

Neuvolassa käyty, pikkusella kaikki oikein hyvin ja muutenkin itellä arvot oikein mallikkaat. Paitsi paino, jota tullu 1,5kg/vko, terkka onneks sano olevan paljon turvotusta. Masentaa kuitenkin et lähtöpainosta tullu koht 30kg!!!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@]. Ollu viimeset kuukaudet niin hirveet liitoskivut, ettei liikkuminen oikein onnistu kun 1h kerrallaan kävelyä ja sit loppuillan onkin melkein jalaton, kun niin kovat säryt lonkissa, nivusissa,selässä ja alapäässä.

Poitsu muurannut itsensä niin alas et terkan vaikea kokeilla masun päältä ja kipeää teki kun niin alhaalta joutui painella ja kovaa. Sanoi vauvelin olevan nyt niin alhaalla, ettei enään alemmas pääse kun sit tietty syntyessä[:)][:)]

Masentava päivä ollu jotenki taas kun pääkoppa haluis tehdä kaikkea mut kroppa ei anna myöden!![:(][:(]

Mamma+Masuasukki 39+3

Jaksamisia kaikille!!!!

Tänään mennään miehen kanssa ulos syömään. Nautitaan viimeisistä kaksinkeskisistä hetkistä pitkään aikaan ja juhlistetaan meidän pikkuista, joka perjantaina saapuu maailmaan! [:)] Ihanaa.. Onkin jo kova nälkäkin... Taidan taas ahmia kuin hevonen [:D] Ruokahalua on nimittäin riittänyt!

Nyt suihkuun, jotta kehtaa ihmisten ilmoille lähteä [:D]

Mukavaa iltaa kaikille! Nauttikaamme [:)]

nyytti*, älä niistä kiloista turhia paineita ota, mullakin on tullut about 25 kiloa.. Viime viikolla neuvolassa oli tullut melkein kaksi kiloa viikossa, eilen kun kävin oli mennyt saman verran pois, kuulemma ihan turvotuksista johtuvaa tässä vaiheessa, kun se tilanne vaihtelee niin kovasti. Ja itsellä oli tiedossa kyllä jo etukäteen, että painoa tulee, kun on syömishäiriö, mihin en ole raskauden aikana lääkkeitä voinut ottaa, kunhan se vaavi sieltä ulos tulee, niin jatkan taas sen lääkityksen kanssa ja kyllä se siitä putoaa pois kun on ennenkin pudonnut. Pääasia, että lapsella kaikki hyvin eikä itselläkään ole mitään ongelmia ollut raskauden aikana painon takia (kaikki arvot olleet koko ajan loistavia). Hassu juttu on, että itse ei edes kiloja käytännössä hirveästi huomaa, melkein samoja vaatteitakin käytän kuin raskauden alussa.. ja just sisko sanoi, että ei sulle kiloja ole tullut paljon yhtään.. tietäis vaan... [8D] 

Vein tänää roskia ulos niin eiköhä pihassa ollu mutaa ja mä liukastuin ja lensin vasemman polven varaan maahan [:@]
Oikea jalka väänty lonkan luota mistä se on muutenki ollu kamalan kipeä viime aikoina. Nyt siis tuskainen kipu lonkassa ja vasemmassa polvessa ja polveen nahan alle kertyi vähän vettäkin.
Ei ole yhtään kiva olla ei [:(][:(][:(]

Takaisin