Lokakuun loppurutistus!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rinkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon tääl kiukunnu koko pvän [:@][:'(] Jostain sain...enää muista, mistä...hirveen kohtauksen, ja huusin ihan kurkku suorana ukolle. Siitähän se sit lähti, puolin ja toisin viduilu. Nyt kyl jo rauhottu, mut kehtas vielä sanoa äsken, että mitenkähän hullu meidän vaavista tulee, ku mä oon tällanen raivopää!!? [:@]

Ai jaa...oon siis TAAS maailman ainoa, joka huutaa ja raivoaa...okei..[;)]

Oinas ku oon, mulla on tapana just tollaset äkkiraivot, sit kohta se onkin ohi... [:D] Jäähän noista aina vähän sellanen typerä olo, ku tolleen syyllistetään...varsinkin nyt, ku tunteet pinnassa. Ku jotenki sitä ootti, et tänään ois ollu hyvä pvä syntyä...hirveet paineet itelle, ja sit ei tapahdukaan mitään.

Muutenkin alkanu just jännitteleen sitä, ku ei tosiaan tiedä, millon tulee lähtö..mitä sit tapahtuu..miten kauheeta se on..jne!!

Onneks ulkona paistaa silti aurinko [:D][:D]

No, onpahan tänään saatu sitte hyvää mieltäkin. Kun miehen pikkusisko on 15 ja se kysy tänään et niin millo se laskettu aika on.
Ja sit ku sanottii et se on menny jo niin tämän silmät alko kiilumaa ja lauka loksahti auki se alko änkyttää että mitä mitä voiko se tulla iha millo vaa ja meni iha sekasi.
Se oli sellanen hellyyttävä innoituksen osoitus [:)][:)]
Se höpötti jotai muutaki asiaan liittyen mutta meni mun korvien ohi ku tein muuta.
Mutta hyvän mielen sain.

Kiitos kaikille tsemppauksista. Täällä vähän rauhoituttu... Annnie74, Mulla taitaa olla tuo sama Oinaan vika. :) Ja lisäksi se, että olin oikeesti odottanut, että tämän viikon aikana kyllä tulee. Oli jotenkin sellainen fiilis, niin pettymys on kova. Lisäksi häpyluut taas ihan tulessa ja ristiselkää kolottaa. Kävely muuttunut uudelleen vaappumiseksi. Niin ei vaan enää jaksaisi.

Onneksi mies on jaksanut mua kohtuullisesti. Tässä parina päivänä kun oon saanut itkupotkuraivareita, niin se on yrittänyt kyllä kovasti auttaa. Luki Vau-kirjan isäoppaasta näistä viikoista, joissa luki että naisella on nyt ainakin 50 kertaa raskaampaa, vaikka isälläkin alkaa jo olla raskasta. Aamulla se löysi mut itkemästä, niin tuli ja kaappas syliin ja sain itkeä vollottaa hetken silmät päästäni. Rakastan sitä kyllä kovasti ja siitä tulee varmasti huippuisä. :)

Mutta jotain hyvääkin, supistukset alkanut uudestaan. Oikeestaan viimeiset pari/kolme tuntia niitä tullut jo. Uskoisin ainakin että ne on niitä. Vai kuulostaako teistä: Menkkamaisia vihlaisuja, jotka kestää noin 30-60s. Sellainen aika selkeä menkkamainen "kramppi". Kun rupesin seuraamaan, niin ne tuli noin vartin välein. Nyt oikeestaan 5-10 minuutin välein...
Ja jälleen toivo herää... josko sittenkin tässä lähipäivinä ja ilman käynnistystä...

Sormustin, oon kuullut että yleensä supparit senkin tekee, että tyhjenee suoli... Ja mikä on synnytystä ajatellen varsin kiva. :)

sormustin mulla on molempien lasten synnytyksessä tuntunut supistukset kamalana paineena takapuolessa. sain molemmissa epiduraalin, mutta ei se siihen järkyttävään paineeseen takapuolessa helpottanut. koko synnytyksen tuntu siltä, et koittais puskea halkoa perseestä. [:D] saa nähdä tuleeko tälläkin kertaa... luultavasti, kun viime aikoina on harjoitussupistukset alkaneet tuntumaan jo sellaisena "alustavana kakkahätänä". [:D]

mulle ei oo kummastakaan lapsesta annettu peräruisketta laitoksella... ainakin kakkosen synnytyksessä tais ponnistusvaiheessa tulla sitä itseäänkin, mutta eipä sitä hirveästi siinä ehdi ajattelemaan. hienovarasiesti vaan ottavat likaiset suojat pois siitä alta. :)  on ne kätilöt kuitenkin sitä varmaan aika useasti nähneet, meille joskus koulussa kerrottiin (synnytys-aiheisilla tunneilla kätilön pitämänä), että saattaa siinä peräsuolikin vähän pullahtaa, mutta se on ihan normaalia.  [8|]

Joo ei täälläkää häätöyrityxet onnistunu. illalla olin kyl niin kipeä ja väsynyt et sain sentäs unen päästä kiinni helposti ja nukuin pitkät ja maittavat unet.

Tuntuu et parempi vaa unohta koko synnytyshetkex ja miettii jotai muuta jos vaa onnistuu.. alkaa muute viduddaa vaa tää loppuaika.

SinnaH: Ihan kipee juttu se sun esinahka juttu[:D] meikä nauranu niin monta kertaa tolle..

Mua supistelee, mut liian harvaan, noin 8-9 min. Ja harmitus ja vitutus on tosi iso. Mies kokeili taas kohdunsuuta, ja oli sitä mieltä, että olis avautunut lisää, sanoi että kolme sormea mahtuu helposti vierekkäin... samalla sitten vähän yritti paikkoja venytelläkin. Ei tuntunut erityisen pahaltakaan. Kun vaan kalvot puhkeis, niin homma lähtis vauhdilla, näin tää ei taida edetä taas mihinkään. Mä voisin kans kokeilla vielä tuota piikkimattoa, jos vain uskallan (sain joululahjaksi ja testannut tasan kerran).
No, yritetään sinnitellä pettymyksistämme huolimatta -kaipa ne pirpanat joskus vielä pihalle tulee (vaikka meinaa kyllä usko loppua).

Harmistus on kyllä tosi kova.
Ihan sellanen olo, että mitä sitä muka enää tekis. Kirppikset on kierretty ja hankinnat tehty. Gradu on painettu ja maturitettikin hoidettu. Tuntuu ettei tästä valmiimmaksi enää tule. Lakkaan kohta vastaamasta tekstareihin ja puheluihin.

Koitan, kuten Jihuukin mietti, keskittyä vaihteeksi johonkin ihan muuhun. Jos sitä menis vaikka elokuvan päivänäytökseen. Vaatekaapin vois kai järjestää. Ja jatkaa kuntoilua. Hyvä homma on tosiaan ollut se, että kun oikein itseään rasittaa niin nukkuu paremmin. Ei vaan alkais se synnytys kun on valmiiksi ihan poikki. No, kai ne voimat sitten kaivaa jostain.

Oi että. Meillä pyörähti äske meijä läheiset ystävät. Ja se nainen on jalkaterapeuttina keskussairaalassa.

Niin hän sitten tarjoutui hieromaan mun jalkoja ja tietenkään en pannut laisinkaan vastaan. [:D]
Kun hän tietää että jalkahieronta voi edistää synnytyksen käynnistystä ja kun minun jalat on turvotuksesta kipeät niin olen kyllä niin kiitollinen hänelle kun näin tarjoutuu auttamaan. Mutta kyllä hekin odottavat vaavin syntymää niin kaikkea on kokeiltava [;)]

ulpukka77: Mitä sul o huomen? Pitäiskö lähtee kahville tai pyörii vaik kauppoihi lyllertää? Tai joku toinen päivä vaik?

Mul tuli jostain syystä känkkärällä kylää ja ottas kamala tatti. Ukko jo kysy et onx hän tehny jotain väärin. Jouduin muistuttamaan et olen raskaana ja siitä johtunee kyrpiintyminen[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
AAAAARGH!!!! [:(] On niin  tuskane olla jotenki et vidduuuu...

Jihuu, tunnetila on tuttu. Toivottavasti siellä aamu valkenee paremmin.

Täällä on maanantai toivoa täynnä! Eilen alkoi iltapäivästä tosiaan säännölliset supistukset, mutta ei mitenkään valtavan kivuliaat. Mutta kesti ihan nukkumaanmenoon asti. Yöllä ehkä muutamaan supistukseen heräsin, kun oli vähän voimakkaampia. Aamulla oli loppunut ja vähän mielikin pettynyt, mutta sittenpä tuli limatulppa! Eli toivo heräsi uudelleen, että en joudukaan loppuelämääni kantamaan lasta sisälläni. [;)]
Kuinkahan kauan tuosta limatulpan menemisestä kestää... toisaalta säännöllisiä suppareitakin jo ollut - vaikka loppunut. Josko jo tänään... huomenna...?

TAAS yksi yö lisää että vaavi ei alkanu ulostautua.
Mutta yö sitäkin kivuliaampi. Ei siinä mitää jos kipu johtuis supistuksista, mutta kun kipu oli niin kovaa ja äkillistäkin välillä ja välillä kesti kauan jatkuvana ja yö meni siis ihan päin persettä. Äsken sitte päätin nousta ylös ku noin 5 tuntia nukkunu huonoa unta. Alapää on niin kipeä että jalkojen pienikin liike saa vihlomaan, että tekee mieli huudahtaa.

Niin että kuka sanoikaan että raskaana olo on lapsen jälkeen maailman ihanin asia? [;)]
Ei tää loppu ainakaan[:D]

Mieltä ei kyllä hirveestikkään piristänyt kun tulin olohuoneeseen ja katsoin ikkunasta tiellepäin ja huomasin että meijän ja naapurin postilaatikot on lentäny selällee yöllä, kun täällä oli eilen päivällä ja yöllä iha kamala tuuli. [:@]

Että mites muitte päivät on lähteny käyntii? [;)]

Eipäs täälläkään vielä kahdennuttu olla, voi hitsi. Äitikin soitteli eilen ja kyseli vieläkö ollaan kotona. Ilmoitin vaan tylysti, että ei jää ilmoitusta vaille kun sen aika tulee...lopetti aika nopeesti sitten puhelun.
Kaveriltakin tuli illalla vielä kymmeneltä viesti, että 2h aikaa synnyttää..hopi hopi [:)], no ollaan herjailtu jo monesti lenkillä tosta päivästä.

Eilen sitten taas illalla seksiä, mut ei mitään tehoa. Kait möykky odottaa, että saan huomisen arviointikeskustelun mentorini kanssa suoritettua.
Isäntä on tänään koko päivän/illan työasioissa ja jos tänään pitää lähteä niin tarvin kyydin sairaalaan ja hän tulee sitten sinne suoraan. Menee muuten 1,5h ennenkuin olemme sairaalassa.

Mulla muuten ihan ok olo, tänään taas neuvola.

Aurinkoista syyspäivää ja palaillaan

Tsuba

heips täältäkin suunnasta!

joo jihuu, kyllähän se esinahka itteäänkin jälkikäteen nauratti, sillä hetkellä olin kyllä kovin, kovin kummissani. [:D]

täällä aamu alkoi jo vartin vaille kuusi, kun uni vaan loppui kesken... tosin menin eilen jo yhdeksän jälkeen nukkumaan, kun olin ihan poikki ja oli luultavasti viimeinen tilaisuus taas hetkeen nukkua kunnolla. ensi yönä tuskin tulee hirveästi nukuttua, kun aamulla pitäisi mennä sairaalaan aloittelemaan käynnistystä.

tänään ois vuorossa neuvola ja sen jälkeen viime hetken pakkailua ja panikointia. jalat pitäis käydä tänään suihkussa sheivaamassa ja koittaa vähän siistiä alapäätä tän mahan yli... lopputulos tulee näyttämään varmaan aika pitkälti raiskatulta marsulta. [8|] [:D]

huomenna aamulla pitäis olla sairaalassa jo puoli kasilta, ja sitä ennen pitäis heittää lapset hoitoon. eli lähtö olis kotoota joskus puoli seitsemän aikaan (viimeistään). eli herätys on huomenna joka tapauksessa aikainen, luulen kyllä, ettei uni tule enää sen jälkeen kun yöllä käy vessassa. tää päivä tulee olemaan piiiitkä, kun nyt jo tuntuu jännittävän. mahtaakohan se synnytys suostua käynnistymään sitten huomenna... iiks.

Mä oon supistellu aamukolmesta asti 5-7min välein, ihan koko yön. Ei mitään kauheen kipeitä, mut sen verran ettei saa nukuttua. Säännöllistä supistelua siis takana nyt kuus tuntia. Pitäkää mammat peukut pystyssä, ettei loppuis, vaan et muuttuis kunnon synnytyssuppareiks :)

Tsemppiä Sormustin!![:)]
Tääl ollu eilen tosi levoton olo, vilunväristyksiä, kramppeja alaselässä ja masussa ja hajanaisia kipeitä supistuksia, ei kuitenkaan lähtö tullut[:@][:@][:@]

Sit vähä kysymyksen tynkää:

Onks muilla ollu semmosta tunnetta et tulee kirveleviä aaltoja alapäässä ja kun pöntölle menee niin tulee satunnaisesti semmosia ruokalusikallisen kokosia lirahduksia, lapsivettä??? tunne on erilainen, kun pissatessa....

Nyt jatketaan lastenohjelmien katselua nuhanenun kanssa, esikoinen reppana ihan tukossa!!![:(]

Mamma+masuasukki 39+2

Toissailtana alkoi supistella epämääräsin välein, mutta loppui ilmeisesti yöllä kun en niihin heräillyt. Eilen sitten heti aamusta asti supisteli koko päivän 7-20min välein, mutta taas sama juttu, että yöllä loppuivat kun seinään. Joskohan tänään sit vähän tiheemmin taas [8|] Tuntuu aika voimakkaasti alaselässä nuo, mutta toistaseksi oon toimintakykyni vielä säilyttänyt supistusten tullessa. Toivottavasti voimistuvat pikkuhiljaa, että päästään tositoimiin.

Huomenta!

Ei tainnut meidän 10-kerhosta kukaan onnistua? Toivoin niin, että edes joku onnistuisi [;)] Itsellä oli sitten niin paljon yritystä, että tänää herätessä olo oli todella kipeä, lantiota särkee ihan kaikki liike, päätä särkee ja muutenkin olo on lähinnä kuvottava.
Mua supisteli eilenkin noin klo 14-20 jatkuvasti, mut välit 8-10 min, eikä erityisen kipeitäkään. Jos teki jotain erityista (esim. hyppi, juoksi, polki crossarilla tai sekstaili), supistukset tiheni hetkeksi, mut harveni sit taas aika nopeasti. Ilta päättyi eilen muutamaan tosi kipeään supistukseen, olivat jotenkin erilaisia kuin normaallit, tuntui että alapää repeää niihin ja pyysin miestä hakemaan pyyhkeen kun pelkäsin, että tulee vedet sohvalle. Mut eipä tullut. Yöllä heräsin pari kertaa kipeään supistukseen, ja aamulla tosiaan kipeä ja kiukkuinen olo. Miehen oli tarkoitus lähteä kolmeksi päiväksi Jyväskylään, mut nyt miettii että ei taida uskaltaa lähteä. Mulla on vaan fiilis että ihan sama, tuntuu että mikään ei ole kivaa ja lapsiakaan ei jaksaisi. Haluaisi vain olla rauhassa.

On tää vaan jotenkin niin hölmö tilanne: ensin saa kolme kuukautta (kesäkuusta lähtien) pelätä supistuksia, ja välttää kaikkea mikä niitä aiheuttaa ja toivoa, että ne ei käynnistä synnytystä, ja sit lopulta kun niitä sais kunnolla tulla, ja synnytys sais alkaa, niin eipä vain ala kuitenkaan!

No, sain taas pahimmat valitettua... on ihana kun tänne voi, eikä tarvitse ihan kaikkea kiukutella läheisilleen (tai puhelinmyyjälle, joka äsken sai aika tylyn vastaanoton...) Voimia meille kaikille tähänkin päivään -toivotaan että edes yhden 'kärsimykset' ja odotus palkittaisiin tänään tuhisevalla kääröllä!

Nyytti*: mulle ainakin neuvolassa sanottiin kun kyselin samaisesta lirahtelusta "oikean hädän" jälkeen, että lapsen pää painaa paikkoja niin ettei kaikki tyhjene kerralla ja siellä rakossa on jotain lihaksia jotka sitten pienellä paineen lisäyksellä tai asennon vaihdolla tuuppaa lisää nestettä pihalle. Ei lapsivettä siis neuvolan mukaan, vaikka minäkin selitin että tuntuu kuin tulisi eri paikasta. Sanoivat vinkiksi, että jos laitta pikkarisuojan, niin lapsivedestä on kyse sitten jos kävellessä kastuu niin että vuotaa reunojen yli.

Tosiaan tuo tyhjenemishäiriö aiheuttaa varmaan sen että on hädän tunne koko ajan. Sitten kun lähtö joskus tulee niin istun varmaan pöntöllä suurimman osan ajasta [:D]

Eilen kävimme Jorvin synnärillä tutustumassa. Tuli rauhallisempi mieli, muttei kuitenkaan mitään tyyliin jee tuonne kun pääsee viihtymään... Jumppapallo ja jakkarakin oli viety pois siitä salista johon käytiin kurkkaamassa. Tammisaaresta Jorviin siirretty kätilö sanoi että vaatii sitten sitä että itse jaksaa pyytää erilaisia juttuja jos niitä haluaa, muuten voi saada ohjeet pysyä laverilla.

Eilen oli muuten Jorvissa ollut tunnin sulku ja ilmeiseti Naikkarilla 5-6 tuntia. Hehhe!

Joo kymppikerho jäi haaveeksi..
tänään ihan maassa..pää hajoaa lopullisesti eikä huvita niin mikään..mun vapauteni on riistetty lopullisesti[:@]
Asutaan appivanhenpien kanssa paritalos ja heidän mukaan en saa mennä minnekään YKSIN(en oo saanu enää moneen viikkoon)edes roskikselle kaupasta tai neuvolasta puhumattakaan..oon tottunut menemään ja tulemaan kuten itse haluan..en vaan jaksa tätä[&:]vointi on ihan hyvä eikäs kivuliaita suppareita oo,haluisin nauttia viimmepäivistä ilman vauvaa ja käydä rauhas jossain...en tiedä mitä tehdä..koska he haluavat vaan mun parasta mutta musta ei vaan tunnu hyvältä..jos he ei asuis naapuris niin varmasti menisin ja tekisin kaikkea..nyt haluan vaan vajota sänkyyn vaikka ulkona ihana ilma jne..äh tää on nyt sit oikea valivalivali mut onpahan joku paikka ees mihin voi sanoa mielipiteensä,toivottavasti muiden päivä on parenpi[:)]

ALKUPERÄINEN: Annelse
Eilen kävimme Jorvin synnärillä tutustumassa. Tuli rauhallisempi mieli, muttei kuitenkaan mitään tyyliin jee tuonne kun pääsee viihtymään... Jumppapallo ja jakkarakin oli viety pois siitä salista johon käytiin kurkkaamassa. Tammisaaresta Jorviin siirretty kätilö sanoi että vaatii sitten sitä että itse jaksaa pyytää erilaisia juttuja jos niitä haluaa, muuten voi saada ohjeet pysyä laverilla.
Eilen oli muuten Jorvissa ollut tunnin sulku ja ilmeiseti Naikkarilla 5-6 tuntia. Hehhe!

Naistenklinikalla ymmärtääkseni vähän sama meininki. Pitää itse hoksata pyytää niitä välineitä, jos eivät ole huoneessa. Niitä siirrellään kai tarpeen mukaan.
Mulla kävi sunnuntaina mielessä, että kuinkahan moni pk-seudun äiti yrittää päästä synnyttämään. Ois ollut ikävä soitella paikasta toiseen, että minne pääsee. Toivottavasti on tilaa sitten kun lähtö tulee. Toi Naikkarin 5-6 tuntia oli aika paha...

Takaisin