Lokakuun lahja 2012

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lucci
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tsempeistä, eiköhän tää tästä!

Selvis vielä yllätyksenä verikokeista et oon veriryhmältä A Rh-negatiivinen joten saan pistoksen torstaina ettei vasta-aineita muodostuisi vereen mahdollista seuraavaa raskautta varten.
Mikäli tässä raskauden keskeytymisessä oli kyse vasta-aineista niin se asiakin tuli ilmi ja hoidetaan pois. 
Onneks ikää vasta 22-vuotta joten ei hätää jos vauvaprojektia siirtäis vuojella tai kahdella ja keskittyis työelämään toistaiseksi:)
 
Voi ei lucci :( Voimia ja onnea sit uusiin yrityksiin kun sen aika tulee :)


Tervetuloa kaikille uusille ja niitä tarrasukkia kans :)

Itsellä ei onneksi vieläkään oo muita oireita ilmenny kuin tuo hillitön väsy, ja toivottavasti ei tuukkaa.. Välillä tuntuu ettei millään jaksais touhuta tuon esikoisen kans kun nii väsyttää, varsinkin jos neitillä huonompia öitä takana. Mieski ku on reissuhommissa, niin siitäkää oo apua, kun käy vaan pari kertaa viikossa kotona nukkumassa :/ Mut eiköhän se tästä kun viikkoja tulee lisää..

mullakin hirviästi haluttas varhaisultraan varata aika, vaan ei rahatilanne itä salli :/ Mietin tuossa et eihän me käyty esikoiseltakaan. Mut ultrattiinhan mut 8. viikolla, kun umpisuoli puhkes ja epäilivät ensin keskenmenoa.. Sen takia uskalsikin sit kertoa vähän aikaisemmin kaikille läheisille raskaudesta ku oli nähny et kaikki on hyvin. Vaan nyt tuntuu etten halua/uskalla kertoa kellekään ennen ultraa et jos sit joutuukin pettymään :/

Ja nuista vitamiineista.. Jos jollekin Fitline tuotteet sanoo jotain, niin niitä käytän päivittäin. Käytin esikoisenkin odotusaikana, ja luultavasti näiden ansiosta neitillä ei oo koskaan ollu minkäänlaisia iho ongelmia tai vastaavia :)

Neuvola aikakin ois 6.3, ja siellä sit varaillaan seuraava aika sekä eka ultra :)<3
 
Hei!

Ilmottaudun tänne nyt hyvin, hyvin varovaisesti.. Olin aikasemmin tuolla elokuisissa, mutta joulupäivänä sain keskenmenon. Sitten odoteltiin yhdet kuukautiset (lääkärin neuvosta) ja toisia ei nyt sitten tullutkaan. 

Olen 20-vuotias, mies on 28. Yksi lapsi meillä jo on ennestään, enskuussa 1-vuotias poika <3
La osuu 23. lokakuuta, jännää sinänsä jos sinne asti mennään, itse olen nimittäin syntynyt 29. päivä, et aika lähelle osuu omia synttäreitä.. raskausviikkoja nyt siis kasassa vasta 4+6.

Mutta nyt siis aika varovaisin mielin olen vielä, kummittelee todella paljon se keskenmeno, mutta eihän tässä auta kun toivoa parasta ja varautua taas siihen pahimpaan... Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, enkä varmaan varaa vielä moneen viikkoon.. Ja varhaisultraakin kyllä mietin, mutta päätin jättää sen väliin kuitenkin.. 
 
Moi!

Täällä ilmoittautuu yksi esikoisesta unelmoiva tytsy. Tämä plussa tuli hieman yllätyksenä, kun ollaan lapsettomuustutkimukset/ -hoidot aloitettu, mutta nyt oltiin pienellä tauolla niistä. Kuitenkin viikko sitten tein elämäni ensimmäisen plussatestin :) Mulle tämä plussaus on älyttömän iso juttu, kun viimeisen vuoden aikana olen saanut aikaiseksi vain yhdet menkat ilman apuja (teroja).

Nyt on pelko koko ajan takaraivossa, mutta yritän olla positiivinen. Menossa ehkä 5+0, jolloin LA n. 22.10. Eli todella alkumetreillä ollaan. 

Mukava päästä tänne keskustelemaan samassa tilanteessa olevien kanssa.
 

 Pahoittelut Luccille! :( Nyt on kuitenkin veriryhmä tiedossa, joten toivottavasti seuraava raskaus sujuu ongelmitta ja toivottavasti pian saat uuden masuasukin! Aikaakin sinulla onneksi vielä on kun noin nuori olet, vaikka varmasti pahalta nyt tuntuukin. Omituista tosiaan, että raskaushormoni oli silti noinkin korkea...

 Tsemppiä muillekin km kokeneille, toivottavasti tällä kertaa onni matkassa! ja tevretuloa uusille odottajille!

 Vitamiineista, itse aloitin tammikuun alussa syömään multivita raskaus+imetys tabletteja ja muutama viikko sitten piimax kalkki + d tabuja.. Muutenkin koitan huolehtia aterioista nyt paremmin. Kahvinjuontia olen vähentäny 1 aamukuppiin ja hiuksia en ainakaan vielä oo uskaltanu värjäillä..

  Ruskavauva 7+3
 
Voi harmi, lucci, että kävi näin! :( Otan todella osaa., ja toivon että saat pian kokea odottamisen onnen uudelleen.

Tervetuloa, kiraffe, joukkoomme sorjaan! Toivotaan että tuolta kuumeiluklubista tulisi vielä muitakin tänne.

Olotila tänään todella kurja. Väsyttää ja kuvottaa ja kiukuttaa. Odotan yötä kuin kuuta nousevaa että pääsis nukkumaan...
 
Me ollaan ajateltu, että kerrotaan raskaudesta muille vasta joskus +12 viikolla, mutta nyt alkaa tuntua siltä, ettei tätä pysty kauaa enää salaamaan. Tuntuu hullulta, mutta mulla on jo ihan vauvavatsa!! Pömpöttää niin, ettei meinaa housut mahtua ja on siis ihan kova niin kuin vauvavatsa. Mieskin totes, että näyttää ihan kuin olisin 4. kuulla... Eli pelkäämpä, että mahasta alkaa tulla kysymyksiä. Hieman mietityttää se, miksi tämä maha on niin iso: onko täällä kaksoset, onko raskaus jo pidemmällä... Kovasti odotan sitä ultraa ens viikolla. :)

 
Voi harmi lucci. Toivottavasti seuraava kertaa et joudu odottamaan kauvaa ja silloin menis kaikki hyvin loppuun asti.
 
luccille voimia :( itselläni oli samatilanne syksyllä, ja itselläni meni aikaa "toipua" siittä..
hirveitä pahoinvointeja ollut,yölläkin saa herätä oksentamaan ja aamulla sama homma..
kovasti odotan jo että olisi ultra ja näkisi onko pieni matkassa ja kaikki hyvin..
 
Uskaltaisinkohan minäkin jo ilmoittautua..

Positiivisen testin tein eilen, nyt menossa 4+0. Toista lasta odotetaan, esikoinen syntyi elokuussa 2010. Ikää mulla on 27 ja miehellä vuoden enemmän :-)

Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon, toivottavasti tämä pieni jaksaa elää ja pysyy mukana lokakuulle asti. Varhaisultra varattiin viikolle 7+2. Mitenköhän sitä jaksaa odottaa sinne asti? Neuvolaan en ole vielä soittanut, jospa sitä tällä viikolla saisi aikaiseksi.

Oireita on vielä aika vähän. Välillä nippailee ja aamuisin on kauhea nälkä jo kuudelta, mutta siihen ne sitten jäävätkin. Toivottavasti tulee muitakin oireita, edellinen raskaus kun oli ihan oireeton ja huonostihan siinä kävi.

luccille pahoittelut keskenmenosta!

 

Onko muilla joilla on pahoinvointia niin pahoinvointi vähentynyt jo?

Mä pelkään kauheesti, että mulla menee kesken, ja muuta en päivisin mietikkään :D

Mulla on huomattavasti pahoinvointikin vähentynyt. Äsken kun herättiin pojan kanssa, niin ei väsyttänyt kauheesti ees :) nälkä on kyllä kokoajan, mutta mitään ei tee mieli syödä. :D

 
Aamupäivää kaikille!

Pahoittelut Luccille. Luotetaan siihen, että ensi kerralla kaikki sujuu onnellisesti loppuun saakka.

Aamulla huomasin vuotavani vähän kirkasta verta :( Ensimmäinen ajatus olikin, että pitihän tää arvata. Nyt muutaman tunnin päästä yritän tsempata itseäni, enkä ajatella koko ajan pahinta. Samoin kuin mamma933, ajattelen ihan liikaa keskenmenoa. Kuinkahan tästä  maanisesta ajatuksesta pääsisi eroon? ;) (ja edelleenhän mä olen sitä mieltä, että keskenhän tää nyt menee.. hyvä kun on edes alkanut..)

Eikös täällä ollut muillakin ongelmana tuota vuotoa? Ainakin MarjaKu ja Cupcake, kuinkas te voitte?

Mukavaa tiistaita kaikille ja onnellisia odotushetkiä! Kaipa tässä on vaan tajuttava se, että niin käy kun on tarkoitus käydä. Ja toivottava, että kroppa valitsee sen elokuva-lopun.
 
Pahoitteluni lucci! Toivotan onnea uuteen yritykseen!

Minimii: Minulla oli esikkoa odottaessa vuotoa muistaakseni viikoilla 7-9, en muista tarkkaa aikaa. Vuotoa tuli yhden päivän ajan paperiin pyyhittäessä ja hieman pikkuhousunsuojiin. Olin varma että keskenmeno tuli taas, mutta kaikki olikin hyvin! Nyt tässä raskaudessa tuli päälle viikon niukkaa ruskeaa vuotoa ja yhtenä päivänä kirkasta verta pyyhittäessä+ hieman hyytymiä. Missään vaiheessa ei kuitenkaan muuttunut veriseksi.

Ultra-ajan varasin eilen. Näillä näkymin on 12.3. Asia on vaan niin, että kun en tarkkaan muista edellisten kuukautisten ajankohtaa, niin ultrassa voi käydä niin ettei veriseuloja pystytä ottamaan, jos olenkin pidemmällä. Tai sitten voi käydä niin että joudun uudestaan käymään jos en olekaan tarpeeksi pitkällä. Ajanvarauksessa ihmeteltiin, että miksei neuvolastani ole laitettu lähetettä heille raskaudenkeston määrittelyyn.. Ja nyt harmittaa jos ei kaikkia tutkimuksia pystytä tekemään.

Ensimmäinen neuvola-aika on huomenna.
 
Mulla ollu oikeestaan koko ajan vuotoa. Mulla on ollu jotenkin outo vika kirto, jos ultran mukaan katotut viikot pitää paikkansa niin oon hedelmöittyny just ennen vikoi menkkoi. Mulla oli siis ihan normi menkat. Syy miks tein testin oli kun melkeen heti menkkojen jälkeen alko tiputtelu. Eikä mulla oo ollu aikasemmin mitään sellasta, paitsi eddllisessä raskaudessa. Nyt mulla ollu sellasta ruskeeta vuotoa oikeestaan siitä asti. Nyt ois ollu menkkojen aika niin tuntu et ois tullu enempi. Täytyy toivoo et tälläkin kertaa menis kaikki hyvin. Pikkuhiljaa pitäs varmaan loppua jos menee samallalailla kun viimeks, silloinkin sitä kesti noin viikolle 9 tai 10.
 

Noh tulihan se pahaolo sieltä, ja oksensinkin :D Luen ihan hirveesti noita keskustelupalstoja, ja eilen yöllä luin jotain keskenmeno palstaa... Mulla on ollut semmonen käsitys, että kaikki oireet häviää, jos tulee keskenmeno, mutta siellä ainakin monilla oli ollut pahoinvointia, vaikka oli mennyt kesken..

Ootteko muuten joutunu varaamaan itse sinne ulraan sen ajan? Siis siihen rv 10-12 ultraan.. Sen ultran nimeä en nyt muista :D Viimeksi kun olin raskaan, niin mulle tuli kotiin vaan lappu, että millon ultra on:D

 
mamma933: Meillä soitetaan ja varataan ite. Mukava niin, voi itse vaikuttaa aikaan. :)
 

Mäkin mietin, että pitääkö varata itse, kun asutaan nyt eri paikkakunnalla...

Millon ootte varannu sen? Neuvolan jälkeen, vaiko jo ennen ekaa neuvolaa?

 
Mä varasin jo ennen ekaa neuvolaa. Tosin olin edellisellä viikolla ollut tytön 1v neuvolassa, ja siellä juteltiin. Sain varauslapun ja ensimmäisen neuvola ajan itselleni.
 
Täällä meinaa jotain flunssaa pukkaa tähän päälle. Ei olis nyt tarvinu yhtään sellasia. Mulla on jotenkin kanssa tosi kova pelko, et mitä jos menee kesken. Parin viikon päästä olis se varhaisultra.

Mun mielestä on oikeestaan lohdullista, että nyt on enemmän oireita kun esikoista odottessa. Jotenkin tuntuu todemmalta tämä raskaus. Toisaalta mietin, että samasta syystäkö oon nyt niin peloissani kaiken takia, kun esikkoa odotellessa olin koko ajan aika rauhallisen varma, et tän vauvan on tarkotus syntyä. Nooh, katsellaan...

Mä en halua lietsoa muiden pelkoja ja ahidstuksia, yritystä on niin paljon takana, et oon lukenu kaiken mahdollisen ja vähän muutakin. Tieto lisää tuskaa. Raskausoireethan aiheuttaa raskaushormooni. Jos raskaus menee kesken, niin ei se hormooni hetkessä katoa. Eikä siksi myöskään ne oireet...

Oisko toi ultrien varaaminen vähän paikkakuntakohtaista? Itse asun pääkaupunkiseudulla ja täällä tulee kutsu saapua ultraan silloin ja silloin. Tietysti aikaa voi vähän koittaa muuttaa. jos se ei jostain syystä vaan sovi. Yleensähän ne ajat on katsottu sopiville viikoille, että voidaan luotettavasti mitata niskapoimua/-turvotusta ja sitä rakennetta.

 
Takaisin
Top