Lokakuun lahja 2012

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lucci
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Janda:Kyllä täälläkin naama kukkii, viime raskaudessa ei muistaakseni ollut näin pahasti. Tai ei tämä nyt vielä aknea ole, mutta sinne tänne noita finnejä ilmestyy. Ennen raskautta ei ollut kuin pari aina silloin tällöin.

Ja nyt rupesi munkin tekee mieli turkinpippureita ..
 
Heh täällä suu turkinpippureista rouskuen luen teidän kirjoituksia, oli pakko laittaa miehelle viesti että tuo niitä matkalla töistä kotiin! :-D
 
Mäkin hain just makuunista turkinpippureita!! ^^ :D Ja naama kukkii täälläkin myös, oikein ihanaa.  Onko kenelläkään tietoa, että paljon maksaisi varhaisultra Tampereella? Itselläni on jo rv 9+3 eka ultra neuvolassa, mut hirrveetä odottaa sinne asti, kun viimeksi oli keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin ekassa ultrassa.

Olisko muuten ihmisillä kiinnostusta, jos tekis Facebookkiin lokamasujen ryhmän? 
 
Just mietin Ansku samaa, että fb ryhmä olis kiva. Meillä on 2010 joulumammojen (mullakin oli la joulukuussa 2010) kanssa fb:ssä edelleen erittäin vilkkaasti toimiva ryhmä. On kiva kun se on suljettu niin siellä uskaltaa paremmin esim. kuvia jakaa. :)

Vitsi, mun täytyy kanssa mennä hakeen noita turkinpippureita. :D
 
Mä oisin kanssa kiinostunut siitä facebookin ruhmastä, ja Ansku92 en oo saanu vielä sitä blogikutsua?:D
 
Pitäiskö se (fb-ryhmä) laittaa kokonaan salaiseksi, jolloin ryhmää ei itse voi löytää fb:stä, eikä muut näe, että kuuluu ko ryhmään. Vai pitäiskö vaan laittaa suljettu ryhmä, eli silloin sen löytää hakemalla fb:stä, mutta siihen pääsee vasta kun on hyväksytty ryhmän jäseneksi. Silloin muille fb kavereille näkyy, että kuuluu tähän ryhmään. ??

1 vaihtoehdon ongelma on se, että salaiseen ryhmään voi kutsua ainoastaan omia kavereitaan. Eli ylläpitäjän pitäis ottaa omaksi kaverikseen kaikki, jotka haluavat ryhmään. Meidän joulukuisten ryhmä on tällain ja on se systeemi kutakuinkin toiminut.

Itse ehdotan, että ryhmä on Suljettu, ei Salainen. MUTTA: pistetään sen nimeksi joku aivan harhaanjohtava nimi. Eli ei tyyliin lokamasut. Vaikka olis Punahilkka ryhmän nimenä tai jotain, mikä ei liity yhtään aiheeseen. Sitten ei haittais, vaikka fb kaverit näkiskin, että kuuluu sen nimiseen ryhmään.
 
Kamala ku väsyttää! Mun on kohta alettava töissä varmaan piiloutumaan vessaan pienille unille ruokatunnilla, ei ajatus kule mihinkään keskipäivän tienoilla. Ja kaikki ruoka kyllä häviää jääkaapista parempiin suihin, työkamut saa pitää eväistään tiukan huolen! =D Tekee mieli kaikkea pikaruokaa, pitsat ja hampurilaiset uppoais päivästä toiseen. Ei ihme että maha näyttää mullakin jo siltä kun kohta pitäis jo alkaa pakkaamaan synnärilaukkua.. Housut kiristää ja paidat on pinkeenä, ihme ettei kukaan oo vielä kysynyt mitään. Mietinkin tässä eräs aamu kun tuijotin peilistä silmapussejani, että eikö raskaana olevan naisen pitäisi olla hehkeimmillään =D Hyvin kaukana hehkeästä tällä hetkellä ja kauemmas vaan mennään kun naama täyttyy näpyllä näpyn jälkeen..
Vatsan nippailu on melkein loppunut, yhtenä yönä heräsin kun vihlas tosi kovasti, sen jälkeen on ollu vaan hyvin pieniä tuntemuksia. Minkäänlaista vuotoa ei oo ollu, toivottavasti siis kaikki on edelleen kyydissä! Varhaisultraan en oo saanu aikaseks varattua aikaa, voi olla etten kerkeä ja sitten onkin jo eka ultra..

Meille kaikille ihania alkukeväisiä päiviä ja onnea matkaan edelleenkin! :)
 
mamma933: Sori oon unohtanut! Laitan sen ihan just! :D

Mä voin tehdä sen Fb ryhmän, mietin kans, et vois olla kokonaan suljettu ja salainen, eli muut ei näe sitä, kuin jäsenet. Onko kannatusta sille? :)
 
Mun ei ainakaan vietä tee mieli turkkareita, vaikka pussillinen onkin kaapissa... emoticon

Eikä naamakaan ihan vielä ainkaan kuki. Edellisessä odotuksessasäästyin siltä täysin ja pidän sormia ristissä, et säästyisin nytkin. Hartiasta bongasin pari päivää sit aika mojovan näppylän...

Yhden kaverin kanssa puhuin tänään tosta keskenmenopelosta ja loppuviimeks tultiin siihen tulokseen, et ei sitä kannata stressata. Jos oikeen stressaa niin riski vaan kasvaa ja mitään sille ei voi tehdä jos sellanen on tullakseen. Kannattaa mielummin koittaa vaan nauttia.

Toi fb-ryhmä vaikuttaa ihan hyvältä ajatukselta...
 
Tuo salaniminen suljettu ryhmä kuulostaa hyvältä! Saako isätkin liittyä? Meillä ainakin tuleva iskä lukee näitä keskusteluja mielellään (onko se outo?) :)
 
Ansku: siis suljettu VAI salainen, ei voi olla molempia. Jos on salainen kokonaan niin sitten sä joudut hyväksymään meidät kaikki sun fb kavereiksi koska salaiseen ryhmään voi kutsua vaan kavereitaan. :)

Suoraan sanoen musta tuntuu näin äkkiseltään tosi oudolta, että ryhmässä olis miehiä mukana, mutta ei kai sille mitään estettä ole. Oon vaan niin tottunut tuohon joulukuisten ryhmään kun se on tosi tiivis joukko naisia ja siellä jaetaan tosi syviäkin juttuja tosi avoimesti. Mutta kai sellaiseen joukkoon voi miehiäkin kuulua. :)
 
Niin ja vielä. Mä en missään tapauksessa haluais, että mun mies lukis näitä kirjotuksia. Tietysti se pääsee tännekin lukemaan ja fbkin on mulla aina auki, mutta mä luotan siihen, ettei se käy lukemassa mun kirjoituksia. Täällä kun varmasti on tarpeen myös tuulettaa niinä hetkinä kun mies tai miehen suku ärsyttää jne. Enkä halua suoraan loukata miestä. Nää on mulle niin hirmu tärkeitä purkupaikkoja. :)
 
Mä yritin tehdä salanimellistä ryhmää tonne Faceen, mut sitä ei voi tehdä ellei lisää edes yhtä kaveria siihen ryhmään...! Ja mulla ei kavereissa ole ketään, kenet sinne lisäisin.
 
Jos pyydät mut fb kaveriksi? Laitan sulle yv:llä tiedot, joilla löydät mut. Suojaukset omaan tiliin voi aina tehdä. :)
 
Hehee! Hyvä idis! Toi fb ryhmä siis. Kyl se varmaan olis hyvä et se on suljettu. Mut päättäkää te.

Kiraffe: Täältä löytyy yks samanhenkinen! :)

Sukey: Me ollaan kans ajateltu et tähän kahteen se jää.

Omaa napaa, lukekaa jos kerkeette:

Musta tuntuu että tää toinen raskaus on ihan erilainen ku eka. Ekasta nousi paiseita naamaan ensimmäisillä raskausviikoilla, ohimoihin ja poskiin, ja pahoinvoinnit alkoi vasta joskus viikolla 10. Söin red delicious omenoita ja ahmin parsaa. Näytin kauniilta ja hehkeältä läpi raskauden. Tässä toisessa raskaudessa syön kananmunia(4 kananmunaa putkeen joka aamu!!) ja ison kasallisen appelsiineja parissa päivässä. Finnejä naamassa ei oo ainuttakaan, mut niitä nousee olkapäihin...pahoinvoinnit alkoi ennen plussaa....waaaaaat? Kun katson peiliin niin näytän ihan pulimummolta.

Ja tää väsymys on todella jotain aivan posketonta. Tänäaamuna oli ekan kerran semmonen olo että mä en selviä tästä päivästä, huimasi ja oksetti. Mies toi aamupalaa sänkyyn ja laitto pojalle tietsikkaan aku ankat pyörimään. Nousin sängystä klo 12. Iltapäivää kohden olo vähän helpotti mut nyt taas iltaa kohden olotila pahenee taas.

Tänään nousin ekaa kertaa plussaamisen jälkeen hepan selkään, lumituiskussa ratsastin läpi havumetsien. Oli ihanaa mennä tallille ja jättää kaupunkiolot taakseen(kotipihasta noin 10-15 min ajomatka) Teki hyvää! Esikkoa odotellessa ridasin pari kolme kertaa viikossa 5lle raskauskuukaudelle asti, lopetin vasta kun masu otti satulan etukaareen ja oli vaikeaa tulla selästä alas. Vatsalihakset ja ne syvät vatsalihakset oli synnytyksessä aika hyvässä kunnossa, kiitos ridaamisen, ja se auttoi myös selkäsärkyyn! Synnytyksen jälkeen sama meno jatkui, mies on päästäny tallille 3 krt/viikossa ja on hoitanu lasta sillä aikaa.Tiedän riskit mutta tästä harrastuksesta on tosi vaikea luopua. Rakastan hiljaisuutta ja hevosen kanssa touhuamista, se on todellista hermolepoa, ja tallilta kotiin tulee aina iloinen äiti. Nyt kun olen taas raskaana yritän olla tosi varovainen enkä ota mitään riskejä, kartan autoteitä ja köpötellään humman kanssa syrjäpolkuja ja mennään tosi rauhallisesti, tai kentällä koulujuttuja käynnissä. Voin myös juoksuttaa hummaa kentällä maasta käsin! Hevonen käyttäytyy minua kohtaan taas samalla tavalla kuin esikkoa odottaessani, tuuppii hellästi ja kohtelee muutenkin tosi lempeästi, seisoo ihan paikallaan kun ähellän selkään tai tulen sieltä alas - vaikka normaalisti on hyvin eläväinen ja kärsimätön luonne ja heiluu ku heinämies. Masun kanssa olen kehittänyt ihan oman niksin miten tulen selästä alas niin etten joudu hyppäämään, valutan itseni kaulaa pitkin alas, roikun siinä kuin apina...ja humma hoivaa että no, pääsitkös...onkos kaikki nyt hyvin...mennäänkös jo? Kyllä se näin on että eläimet on viisaita, ne haistaa hormoonit! Mamma tamma on tiineenä taas!

Minä myös rakastan luontoa yli kaiken ja haluan opettaa lapseni samanhenkisiksi. Jos muuttaisimme maalle, meidän piha olisi varmaan hevosia täynnä. Eläintarhahan siitä tulisi...yritän pitää tämän eläinrakkauden aisoissa, kissa ja hevonen riittää. Koira mahtuisi vielä perheeseen kun on koppikin pihassa valmiina. Mut mies sanoi että vauva TAI koira, molempia et saa! (mut sit ku lapset on isompii ni yllytän ne mankumaan isiltä koiraa hihihiiiiiii!)

Löytyyks täältä muita "heppaäitejä" ???!!!

Nyt on muuten rv 6+3, enää viikko mulla ekaan neuvolaan ja ultraan!


Terv. Höppänä Barbamamaja "Pörrö"
 
Minä oon kyllä vähän skeptinen tuon facen suhteen, jotenkin hirvittää se, että ryhmään kuuluessa ei pysty itse vaikuttaamaan välttämättä yksityisyydensuojaan. Siis meinaan, että omissa asetuksissa voi olla vaikkapa, että omat kaveritkaan ei näe jos kommentoit jonkun muun kuvaa. Sit taas jos itse laitat kuvan jonkun ryhmän sivulle ja joku toinen sitä kommentoi, niin hänen asetukset voivatkin olla ihan erilaiset ja sitä kautta kaikki hänen kaverinsa pääsevät näkemään sun kuvasi. Vai meneekö se noin? Kertokaa viisaammat :-) Mulla on Facessa muutenkin aika tiukat nuo yksityisyysasetukset ja suht. vähän kavereita siellä... Mut toisaalta olis kiva liittyä ryhmään jos se alkaa aktiivisena pyöriä ettei jää ulkopuolelle :-)
 
Takaisin
Top