Lokakuun lahja 2012

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lucci
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä taas hiukka miettivissä tunnelmissa, ei ole ollut tänään juuri yhtään oireita enää. aijemmin joka pvä huono olo koko ajan.. :/ toivotaan että ei ole mennyt kesken,viimeksi oireet loppuivat kun kesken oli menny..hmph.
 
Täälläpäin neuvolassa kysytään ensimmäistä aikaa varatessa, että haluaako osallistua seulontoihin. Jos haluaa, niin np-ultran ajan saa tietää ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Aikaan ei siis pääse itse vaikuttamaan. Ei sillä ole kuitenkaan itselleni mitään väliä, kun olen tällä hetkellä kotona esikoisen kanssa, ja mies saa kyllä tarvittaessa vapaata töistä..

Tänään on tuntunut paineen tunnetta alavatsalla melkein koko päivän, lisäksi on aika ajoin huimannut. Vaikka eilen toivonkin, että tulisi lisää oireita, niin kyllä oireettomuuskin on ihan kivaa

Toivottavasti flunssa ei iske täydellä teholla mamuseen!

Tsemppiä Mamu91:lle! Eiköhän kaikki ole ihan hyvin!
 
Mulla on sama tilanne kuin Mamu91:llä. Oireet on ihan yhtäkkiä päivässä parissa kadonneet! Tissit ei enää ole kipeät ja se pieni pahoinvointi, mitä oli, on tiessään. Kauhistuttaa oikein tosissaan! En muista, miten viime keskenmenossa oireiden katoamisen kanssa kävi. Tai siis tokihan ne katosivat, mutten muista missä vaiheessa. Mulla oli silloin keskeytynyt keskenmeno, mikä alkoi oirehtia vasta kolme viikkoa km:n jälkeen.

Toivotaan nyt kuitenkin kaikille parasta!
 
jep.. :/ mullakin oli se keskeytynyt keskenmeno viimeksi ja ei oireillut mitenkään et ultrassa vasta huomattiin.. voi että, toivottavasti kaikki ois vaan hyvin kaikilla! voi kait se olla et pahoinvointia ei vaan ole koko ajan/joka päivä? itselläni kun viikon verran nyt ollut pahoinvointia ihan jatkuvasti niin ihme tälläi yhtäkkiä ettei mitään..
 
Mulla ei kovin paljon oireita edes ole ollut, mutta yöllä heräsin ajatukseen, ettei tissit oo enää kipeet.. Ja sitten se aamuinen pieni verenvuoto. Huuh, että tää voi ollakin näin hermoille ottavaa. Taidetaan olla samoilla viikoilla Palsternakka? LA n. 22.10.

Mutta mä päätin tänään, että kaikki on ihan hyvin ennen kuin toisin todistetaan! Toivotaan, että tää ajatus nyt kestää. (mä en nimittäin yleensä ole näin pessimmisti ollut, vaan pikemminkin aina toitotan, että pitää nähdä asioiden hyvät puolet. Jotenkin tää raskaus on sekoittanut pään 
 
Iiiks.. miten mullakin hävinnyt ne hyvin vähäiset oireet mitä ollut. Viime raskaudessa tässä vaiheessa väsymys oli ihan hirveää ja otin töissäkin lasten päiväuniaikaan ite päikkäreitä kun ei yksinkertaisesti pysynyt hereillä.. Nyt päivät menee ihan hyvin töissäkin, vaikka yöt nykyään tuon 9 kk tylleröisen kans on lyhyempiä kuin sillon. Hassua, toivottavasti vaan erilaista tällä kertaa, eikä tarkota jotain ikävää.. :/ Viimeksi oli myös pientä pahoinvointia, mutta nyt ei siitä vielä mitään tietoa. No pitää muistaa et raskaudet on erilaisia.. Ja hyvähän siis näin tietenkin, jos vaan tietäisi et kaikki kunnossa.. :)
 
yötyöläinen huhuilee helou! (:

täällä alkanut ihan kamala pahoinvointi. kaks päivää mennyt voivotellessa ja huokaillessa omaa hirveätä oloa.. ällöttää, etoo ja oksettaa, mutta en ole vielä joutunut tunkemaan päätä pönttöön asti! "/ mittään ei tee mieli syödä, mies teki jauhelihhaa ja spagettia jota näivehdin sen pari kolme haarukallista.. maitoa vedinkin sitten lasillisen jokaisen haarukallisen välillä! :D jäätelö oli kyllä hyvvää, kuten myös jugurtti ja turkinpippurit (joita ei saisi syödä edes, ai nou!).. menisi ohi jo tämä vaihe kiitos!!

Minimii, juu täällä oli tuota vuotoa, mutta nyt taas menty jokunen pv ilman! tosi vähäistä vuotoa kyllä ollut, eikä ole mitään isompia kipujakaan.. tokihan minäkin pelkäsin, pelkään edelleen, mutta ei se auta. mitäänhän sille keskenmenolle ei voi tehdä. "/ mut toivotaan, että kaikki sujuisi hyvin meillä kaikilla! (:

 
Hei taas!

Nii itsekkin sain tuon np-ajan sillon esikoisen kanssa ekalla neuvolakäynnillä, et ei ite saanu vaikuttaa siihen aikaan.

Millä viikoilla te ootte menossa ekaan neuvolaan?
Kun mä en ole vielä varannut edes aikaa, kun en haluais että käy taas niiin että varaan jo ajan ja sit joudunkin perumaan sen. Ja varsinki ku se neuvolatäti on sellanen et viimeksikin oli kauheet kyselyt siitä miks peruin sen ajan, ja sit piti itkusilmässä selittää tilanne.. No, ajattelin jos tossa ihan enskuun lopussa menisin, et olis viikkoja jotain 9+, ei varmaan oo liian myöhä, vai? :)

Tsemppiä kaikille odotukseen, täällä kamppailen järkyttävän aamupahoinvoinnin kanssa... Kävin juuri halaamassa vessanpönttöä. :D Ei ollu esikoisen kanssa mitää tällasta, toivottavasti menee ohi pian :)
 
Sukey perässä tullaan.... :)

hei vaan kaikille!

ilmottaudun tänne hyvin varovasti. äsken näytti testi plussaa ja viikkoja pitäisi olla nyt kasassa 4+4 ja LA osuu laskurin mukaan 27.10. ja pikkukakkonen olisi siis tulossa. oireita ei ole oikeastaan (vielä) mitään, muuta kuin että menkat jätti tulematta.

ja kaikille vielä onnittelut plussasta!
 
Mulla oli kans eilen jo selkeesti parempi päivä, paha olo helpotti illaks jo lähes kokonaan. Ihmetyttää vaan, voiko se kestää vaan pari viikkoa, vai onkohan menny kesken :/ Tänään on neuvola, saa nähä selviääkö siellä mitään.
 
terkkuja viikolta 8. :)
vointi täällä suht hyvä, välillä voidaan heikosti ja kuvottaa (eilen illalla oli pahin - tuntu siltä et kohta oksennan ), mut se meni onneks ohi.  lomaa odotellessa- pääsee totaalisesti relaamaan miehen kanssa kaksin. +papunen mukana tietty. 
itseänikin jännittää ultra joka on 19.3 , eka neuvola ens viikolla tiistaina. 
 kaikille uusillekkin tervetuloa tänne. 

ja lucci: tsemppiä. 
 
Huomenta

Tervetuloa vaan uusille plussanneille matkaan mukaan.
Ei kannattas hehkuttaa hyvää oloa
pari päivää oksetusoloa nyt ollut
ja aamusin ei meinaa mennä aamupala alas,
toisaalta tunnen et ehkä parempi hiukan
kuvotusta tuntuu et paremmin asiat
mahassa sitten.

Ai niin ultrassa oli kaikki ok
ens viikolla neuvola ja jos kuulis sitten sydänäänetkin<3

Ai niin onko muita joilla naama kukkii ja pahasti
raskauden takia?.

Jaksuja kaikille!
 
Huomenna eka neuvola aamulla ja jännittää ihan sikana.
Tulevat isovanhemmatkin odottelee jo innolla, mitä ekassa neuvolassa saadaan kuulla..
Itelläni on kauhee lista, johon olen listannut mieltä askarruttavia kysymyksiä :) Ei niitä kyllä muuten muista 

Tuntuu hyvältä, kun aika kuluu ja pikku-Heebo on messissä <3
Siis ainakin mä toivon ja uskon sen olevan messis tuolla.

Ja riskit pienenee.. Nyt vaan odotellaan ja rukoillaan pikkuisen puolesta :)

Kertokaas teidän ekoista neuvoloista.
Mulla tänään siis rv 7+4 ja väsymys on vähentynyt ihan sikana, mut nykyää tulee sairaan helposti oksetusolo.. Näkee esim. silmärähmää, mälliä, tai koskee johki inhottavan tuntuiseen, niin johan lentää laatta.  Itken nykyään iiiiiiiihan kaikesta!! Iloisista, romanttisista, surullisista ja IHAN KAIKISTA asioista. Tissit on nii kipeet, ettei voi kunnolla nukkua..

lucci- toivon seuraavalle plussalle onnea ja olen erittäin pahoillani tapahtuneesta. Itku tuli, kun luin keskenmenostasi Se on pelkona itsellänikin, eikä voi oikein muuta ajatellakaan, vaikka koettaa itselleen painottaa, ettei pidä stressata.
Mut joo, näil mennään ny..
Onnea uusille plussa-mammoille ja kaikille vanhemmillekin :)


 
Onnea onnea, FrozenAngel91!

mamma933, mulla ei ole tietoa Mehiläisen varhaiultran hinnasta, mutta soittamallahan se selviää?

Johkuliini, kyllä neuvolan tätikin varmasti kertoo aika paljon sellaisia asioita, jotka nyt askarruttaa, mutta hyvä, että olet kirjoittanut kysymyksiä lapulle. Neuvolan täti kun selittää ja selittää ja jakelee jos jonkinlaista lippusta ja lappusta, niin helpostihan siinä omat kysymykset unohtuu Meillä ei ole koskaan kuunneltu ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä. Multa on vaan tarkistettu pissa, mitattu verenpaine ja kysytty lähtöpaino. Ja sit tosiaan terkka on käynyt läpi kiellettyjä ruoka-aineita, suurin piirtein miten neuvolakäynnit jatkuu, maininnut sokerirasituksesta jne.

ON: Pitäis varmaan soittaa tänään neuvolaan ja varata eka aika (hui kauhistus!) Siellä on kuulemma taas terkka vaihtunut. Tähän mennessä on osunut aina kohdalle ihan mukava täti, toivottavasti tälläkin kertaa.
 
Hei taas!! 

Olin nyt sit tosi rohkea ja varasin ekan neuvola-ajan. Se on 15.3, en varmaan muuten olis varannut mut täällä meidän kunnassa on käytössä toi web-ajanvaraus josta on siis helppo varata aika, mutta myös helppo perua se varaustunnuksella. Siks ajattelin että varaan sen jo nyt, kun ei kauheesti ollu niitä aikoja valittavana enskuulle.. Et jos nyt jotain tässä välissä käy nii perun sen sitten netin kautta, eipähän tarvii itku kurkussa sinne soitella.

Tänään on ollut aivan ihana päivä! Lähdin pojan kanssa kävelylle kun on aivan mahtava sää, ja ei voinut muuta kun hymyillä koko matkan :) Mä asun tällasessa 400 ihmisen pikkukylässä, missä ei oo mitään kauppoja eikä mitään, paitsi koulu on tossa melkein vieressä, ala-aste siis, ja se on kyllä plussaa kun ajattelee et lapsilla on sit lyhyt matka kouluun :) Mä rakastan asua täällä maalla, en osais kuvitellakkaan itseäni asumaan kaupunkiin, kyllä tää kaunis luonto tässä ympärillä on ihan korvaamaton :)
Onko täällä muita maalla asuvia? :) Olis kiva tietää löytyykö täältä yhtään samanhenkisiä ihmisiä.. :)

 
Varmaan säikähdin noita juttuja oireiden loppumisesta, kun tänään oon vähän väliä jäänyt kuulostelemaan oireita. Yleensä silloin, kun niitä ei tunnu. Kuitenkin sit tulee se nippaus tonne alavatsaan. Ja aamulla oli aika kuvottava olo. 
Ja vessatarkistelujahan en oo missään välissä lopettanu emoticon .
Ja mun oli pakko tehdä vielä yks testikin, vaikka alunperin plussasinkin jo reilu viikko sitten...

Kaks viikkoa pitäs odotella sitä varhaisultraa. Kolme neuvolaa. Se neuvola on neuvola, se on varmaan jo nähty. Tosin oon muuttanu tässä välissä, et en oo tän tädin kanssa tavannut kun kerran, vajaa kuukausi sitten, kun käytin esikkoa nelivuotisneuvolassa. Mukavalta vaikutti, samoin varatessa aikaa itselle.
Se ultra nyt enemmän jännittää.
 
Mulla on oireita, mutta eihän se tarkoita, että tuolla ois kaikki hyvin :/ Mietin tänään tota varhaisultraa, mutta en haluu yli satasta maksaa, ja voihan sen varhaisultrankin jälkeen km tulla, joten kai me sinne viikolle 12 odotellaan...
 
Täällä ei maistuisi oikein muu kuin paahdettu ruisleipä, jossa on päällä pelkkää margariinia sekä vichy-vesi. Jonkun lasin mehua saa aamulla menemään ja illalla hyvässä lykyssä jugurttia tms. Hedelmiä myös menee jonkun verran, erityisesti appelsiineja ja banaaneja. Mut ei oo tosiaan varsinaisesti yököttänyt, tää on tällaista ruokahaluttomuutta vaan kuten viimeraskaudessakin. Välillä tulee muka jotain mielitekoja, että nyt vois vaikka syödä jättiläiskokoisen pizzan, mutta ne menee ohi yhtä nopeesti kuin ilmaantuukin. Nyt kun joku mainitsi noista Turkinpippureista niin alkoi ihan sikana tehdä mieli niitä!! :-) 

Meillä kyllä kiertää myös jotain mahapöpöä edelleen, kun tyttö eilen ja tänäaamuna oksensi ja ripuloi. On kyl muuten ihan hyvävointinen ja nyt ei oo aamun jälkeen enää oksentanut vaikka on syönytkin. Että voihan tää ruokahaluttomuus olla sitäkin.

Janda kyseli onko muita, joilla raskausajan aknea. KYLLÄ. Valitettavasti. Mulla on siihen taipumusta hieman muutenkin, mut viime raskaus oli kyllä ihan kauhee. Mun posket oli ihan täynnä näppyjä ja niistä jäi pitkäksi aikaa arvetkin. Nyt vaikuttaisi tässä raskaudessa tulevan hieman vähemmän, mutta onpa noita kuitenkin enemmän jo nyt kuin ennen raskautta. Tällä kertaa kyllä tähän mennessä enimmäkseen otsassa ja selässä. Nuo paikat onkin helpompi piilottaa tällaisella lyhythiuksisella ihmisellä kuin posket... Ajattelin yrittää seuraavalla kampaajakäynnillä jonkilaista otsista jos tää homma pahenee :-) 

Kaiken kaikkiaan on kyl ihan järjettömän vetämätön olo. Tekis mieli vaan hautautua peittojen alle makaamaan ja nukkumaan eikä nähdä ketään tai tehdä yhtään mitään. Mulla oli viime raskaudessa alku ihan samanlaista murjottamista. Nyt en oo kyl saanut miehen kanssa yhtä paljon riitaa aikaiseksi. 

Mikähän tuossa keskenmenopelossa oikein on, tuntuu että ekassa raskaudessa en osannut pelätä sitä ollenkaan. Pidin kaikkea ihan itsestäänselvyytenä. Nyt taas nuo pelot käy kyllä mielessä tuon tuostakin enkä suoraan sanottuna edes vielä uskalla täysillä iloita tästä koko raskaudesta kun ajattelen, että ei siellä pian mitään olekaan. Eikä mulla edes ole yhtään keskenmenoa tms. koskaan sattunut. Noo... Yritän koko ajan muistuttaa itseäni, että tämä koko hommahan ON riskinottoa eikä koskaan voi lopputulosta 100% varmuudella tietää. Kävi miten kävi, kyllä siitä selvitään. 
 
Takaisin
Top