Lokakuun lahja 2012

Mulla on pahaolo alkanut helpottamaan, mutta pönttöä morjestan kyllä... Oon tosi huono syömään aamusin, niin sen takia yleensä aamulla tulee huonoa olo...

Noista himoista... "himoja" mullla ei kyllä varsinaisesti ole, mutta ällötyksiä kylläkin...

paahtoleipä on yksi niistä, ja paistettu ruoka..niin hirveä haju!!hyhhyh :D

 
Heippa vaan, Lme! Kyllähän me taidettiin tosiaan olla 2010 toukokuisissa molemmat! Hyvä ajoitus teilläkin ;-) Jospa sun laskettu aika tarkentuisi tänne lokakuun puolelle nii sit oltais taasen samassa jengissä!  
 
Ihmeesti vaihtelee noi oireet päivittäin. Eilen oli aika hyvä olo koko päivän, mitä nyt jossain vaiheessa oli vähän huono olo. Tänään on väsyttäny ihan hirveesti koko päivän ja palellu tosi paljon. Oli myös pitkälle iltaan vähän huonoa oloa.

Neuvolassa katottiin paino ja verenpaine. Seulonnoista sovittiin ja verikokeet varattiin niitä varten. Tänään soittelin sairaalaan ja varasin ajan np-ultraan. Meni ikäväkseni vasta 13. viikolle... Joutuu odottelemaan niin pitkään :/ Tiistaina on onneks lääkäri, missä kuunnellaan sydänäänet. Jos silloin sit selviäis että onko siellä yleensäkään ketään...
 
Heippa! Tänään on ollut touhupäivä. Siivosin talon, imuroin ja luuttusin lattiat, pesin pyykkiä ja tiskasin. Sitten töihin ja sen jälkeen harrastuksiin, puolentoista tunninmaastolenkki humman kanssa, teki hyvää. Sitten leikkasin pojan hiukset, kylvetin, syötin, ja laitoin nukkumaan. Ja nyt kun olis aika rentoutua niin on jo yö! :)

Tervetuloa joukkoon aapatus!

AS1: Minulla myös kramppaa maha, ja välillä sattuu ihan kunnolla. Tänään kaiken touhuilun jälkeen kun lepäsin sohvalla, sattui ihan kauheasti mahaan ja olin jo peloissani että olenkohan touhunnut liikaa. Mutta se meni ohi, ja kaikki hyvin taas. Ehkäpä ne on niitä kohdun kasvukipuja?

Onko muilla tullut issias särkyä alaselkään? Mulla oli esikkoa odottaessa varsinkin raskauden loppupuolella ihan tosi paha, ja nyt taas alkaa vihlomaan ja pahasti. Tämmöset siivouspäivät ja ahkera tekeminen sen laukaisee. Onneksi ratsastaminen tänään auttoi vaivaan, se korjaa selän asentoa.

Mä kaivoin kans vanhat odotuspökät esiin. Mut ne repes pyllystä! Kangas ihan haurastunut. Toiset pökät, odotusfarkut on vähä liian löysät vielä, otan käyttöön ne sitten kun masu on isompi. No, ei muuta ku täytyy lähteä housuostoksille... :)

Mielialat heittelee onnen ja raivon välillä. Olen pahoittanut miesparkani mielen, pitää mulle mykkäkoulua... :(

Uskomatonta, tunsin tänään jotain ihme kuplintaa masussa ja semmosta muljuavaa liikettä. Voiko se olla...?! Esikoisen liikkeet tunsin vasta viikolla 14. Tosin mun keho on niin kummallinen että olen tuntenut esikoisen synnytyksen jälkeen "potkuja" yli kahden vuoden ajan. Ihan kuin kohtuun olisi jäänyt siitä "muistijälki", ja se elelee siellä vieläkin kuin vauvan kanssa. Ehkä tämäkin oli sitä...

Mä en kans tajuu sitä että miten tää mun maha voi olla näin iso. Olen vasta raskausviikolla 7! Semmonen ajatus on hiipimässä mieleen että mitäs jos siellä on kaksoset...

Hyvää yötä ja kauniita unia, oman vauvan kuvia...

Terv.Barbamama&"Pörrö"

 
Mulla tulee kanssa noita kramppeja, ja myös justkin silloin kun on tehny jotain enemmän ja samoihin tulee noi issias-säryt. Mm lumitöistä...

Ja housuja kävin eilen ostamassa. Yleensä oon täysin farkkukansaa, mut nyt ne farkut ahistaa, joten oli pakko kehittää jotain. Mulla pitäs kans olla yhet mammahousut jossain, mut en ihan vielä jaksa niitä alkaa hakemaan... Toi farkkuahistus  oli esikkoakin odottaessa ja kuljinkin silloisen koko odotuksen lökäpöksyissä .

Kuvotusolot on hävinny, paitsi jos tulee joku tosi paha haju...
Huimaus on edelleen ja närästys. Ja tää flunssa on ihan kamala. Jouduin viime yönä siirtymään sohvalle, kun pystyin sinne petaamaan pystymmän nukkuma-asennon, kun olin niin tukossa ja yskin sellasia kamalia vihreitä limoja.
 
Barbamama: Oot ollu siellä ahkerana
mulle riitti eilen hiukan imurointi ja lattian
luuttuaminen ja pyykkäys.
Toiv. pääset pian fb:n puolelle,
Mä en meinanut päästä kirjautua tänne
taas.

VAATTEET: Tartten joitakin legginsejä
ahistaa farkut ja tiukat housut

OIREET: Tää oksuolo on ollut aika ei kivaa
mietin et sitä unohtaa nää kun ei ole raskaana.
Nyt ihmettelee näinkö ne olikaan raskausjutut
näin kurjia mut ihana se palkinto on jonka saa...

Ihanaa tänään onki mun vapaata ja ulkona
kivan auringonpaiste
jotakin kivaa aijon tehä:).

Hyviä olotiloja kaikille ja tervetuloa uudet!.
 

 Kylläpä Barbamama on ollut ahkerana tosiaan! :) Itsellä ainoa raskausoire edelleenkin se, että veto on aikalailla pois.. ja toinen hieman ällöttävämpi, valkovuoto.. Rintoja on kyllä välillä aristanut ja ne on aika kovat. Muuten ei varmaan edes huomais, että oon raskaana, ellen ois testiä tehnyt.

Tänään 8+1 menossa, eli ilmeisesti alkoi jo 3.kuukausi, jee! Np-ultraa saa odotella vielä kuukauden, eka neuvola ois viikon päästä.

 Ihanaa talvipäivää kaikille!
 
En muista kuka puhui että oli jumpan jälkeen huimannut pahasti.. Itsellä oli esikoista odottaessa pari pahempaa huimauskohtausta. Niinä kertoina meinasin pyörtyä! En muista viikkoja, alle puolen välin kummiski taisivat tapahtua, toinen kaupassa ja toinen kauneusmessuilla. Se alkoi heikolla ololla ja minusta tuntui että kaikki hidastui pääni sisällä. Sitten rupesi silmissä tummenemaan ja kovasti huimaamaan. Molempina kertoina oli pakko mennä istumaan etten pökräisi siihen paikkaan.
Nyt tässä raskaudessa on ollut pientä huimausta, varsinkin jos kyykystä nousen nopeasti ylös.
 

Täällä myös farkut ovat alkaneet kiristää niin, ettei ole mukava käyttää. Harmistus, juuri, kun ehdin päivittää tyyliin parit ihanat superkorkeavyötäröiset farkut, niin niistä joutuu luopumaan :) Todellisuudessa luovun vaikka mistä vaatteista, kunhan tämä kyytiläinen vain pysyisi matkassa loppuun asti :)

Himoja ei ole ollenkaan, ei kyllä ollut edellisessäkään raskaudessa. Nauttikaa herkuista ja muista mieliteoista hyvällä omallatunnolla, kun kerrankin voi ;)

Facebook-ryhmä on kiva ajatus. Itse ajattelin paljastaa kasvoni 6.3. jälkeen, kun varhaisultrassa on saatu varmuus; että ihan oikeasti raskaana ollaan.

Millä viikoilla muilla varhaisultraajilla on saatu sykkeet näkymään?
 
Mulla ei vielä vaatteet kiristä ollenkaan, ja toivottavasti niin on vielä monta monta viikkoa. Esikoisesta otin äitiyshousut käyttöön rv 18, ja nyt on kuitenkin vasta rv 4+5...
 
BARBAMAMA kirjoitteli jossain vaiheessa noista eläimistä ja maaseudun rauhasta ja luonnosta.. (jos käsitin oikein.)

Itse asutaan perhen kanssa maaseudun rauhassa, toisin sanoen mettässä ja meillä on viisi koiraa. Jotenkin koen sen tärkeänä myös että lapset oppii olemaan luonnossa ja oppii kunnioittamaan luontoa. Meidän esikoinen on tottunut jo pienesttä iästään huolimatta liikkumaan luonnossa ja käyttäytymään eläinten kanssa. sanonkin monesti että esikoisen elämä olis tylsää jos ei meillä asuus yks koira sisällä ja ne on yhdessä kun paita ja peppu. :) luonnossa liikkuminen alko esikoisella jo 6kk iässä äitin mukana kantorinkassa ja meidän perhe on intohimoinen metsästysen harrastaja perhe joten mettä reissuja on tullu ja makkaranpaisto hetkiä paljon.. :) Tietenkään mitään raakaa en halua lapsille näyttää, jos lapset isona innostuvat harrastuksesta saavat he sitten aikuusina tutustua harrastuksen huonoihin puoliin.. Hyvät lukijat älkää käsittäkö tekstiäni väärin..
 
Pakko on jonnekin purkautua, kun ei vielä uskalla kovin monelle raskaudesta
kertoa. Viikko sitten oli ensimmäinen Nla ja varattiin varhaisultraan aika, kun ei ole varmuutta onko viikkoja kohta 8 vai 11.. huomenna siis ultra ja hieman jännittää jos olisikin niin pitkällä :)
Ja mahasta, joo yksi ystävä tokaisi viikonloppuna että näkee jo selvän pyöristymisen alavatsassa, jaiks! Eilen joutui ensimmäisen kerran jo valehtelemaan puolitutulle tärppäyksestä, kuinka hankalaa kun haluaisi vain huutaa olevansa RASKAANA. :)
 
Mun uusin himotus on VERIGREIPIT. AHHHH! Siis voisin syödä niitä vaikka kuinka paljon. Ärsyttää vaan kun se kuoriminen on aina sellainen prosessi. Juu tiedän, että voisin kaivaa ne hedelmälihat puolikkaasta greipistä lusikallakin mut minä en voi sietää sitä. Pakko saada isoja, kokonaisia, mehukkaita greipinpaloja suuhun kerralla. HEh
 
Voi jännityksen jännitys! Huomenna varhaisultra:) Yritän ajatella positiivisesti, mutta pelkään vaan jatkuvasti pahinta. Noh.. huomenna toivottavasti tää ressaaminen loppuu - onnellisella tavalla:) Ja jos onnellisesti, sanon jo nyt ettei tule loppumaan. Viime raskaudesta opin sellaisen jutun itsestäni, että varmasti keksin seuraavan asian stressata, ja seuraavan rajapyykin, minkä jälkeen lupaan miehelleni olevani stressaamatta! In your dreams my love;) 

Eli pian kunnon lenkille.. vähän kahvittelua ystävän kanssa ja sitten kotiin "nukkumaan"! Aamulla esikoinen mummulaan, ja me mieheni kanssa ultraan<3
 
Meillä myös huomenna ultra, jännää. :) Toisaalta pelkään, ettei siellä olekaan ketään tai on jotain muuta ongelmaa. Toisaalta mietityttää, että onko raskaus jo pidemmällä. Ei millään malttais huomiseen. Kaiken lisäksi meillä joutuu auton viemään huomenna huoltoon kun tänään ilmeni vikaa. Eli saa nähdä, miten tuolle reissulle loppujen lopuksi päästään. Esikoinen ja mies tulevat mukaan. Oon kyllä aivan hermona. :) Melkeen jo harmittaa se, että siirsin alunperin aamulla olleen ajan iltapäivään... :D
 
Kävin aamulla lääkärissä, jossa koitettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei niitä löydetty :( 2 viikon päästä voi kuulemma varata sit ajan et kokeillaan uudestaan kuunnella, ettei tarvis odottaa sinne np-ultraan asti. Tylsää! Mä niin toivoin että olis tänään kuullu sykkeen :( Tekis niin mieli mennä kans yksityiselle ultraan, mut ei kyllä oikeen kukkaro sellasta kestäis, kun on joutunut huonon olon takia vähentämään työvuorojakin.
 
Me oltiin yksityisellä saamassa tää alkanut raskaus alkuun. Ja samalle klinikalle meen siihen varhaisultraan. Joten helpottaa tieto siitä, et aika sinne on jo varattu, kun mullakin on tota ylipainoa ja vatsanpeitteitä, niin tiedän edellisestä raskaudesta, et dopplerilla ei välttämättä heti saada sydänääniä kuuluviin. Eka käynti nla-lääkärillä, niin se lääkäri sanoi kuulevansa sykkeen, jostain "seinän" takaa, mutta en ite kuullut niitä, kun en osannut edes hakea. Olo on ihan sellanen, kun tää odotus ois jo pidemmällä kun sen 5+4.
 
Takaisin
Top