Lokakuun lahja 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lucci
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meemi: hirmuiset onnittelut kolmosista!! :) Teillä varmasti riittää tohinaa syksyllä, mut aivan ihana uutinen kyllä!! :) vau!! :D

matsu: Mä kirjottelin kans tosta maaseudusta ja luonnosta tänne aikasemmin. :) Mulle on kans tosi tärkeetä, että lapset saa kasvaa täällä luonnon rauhassa, koska itelle tää on vaan niin lähellä sydäntä. Meillä ei vielä oo noita eläimiä, mutta ollaan kyllä koiraa suunniteltu, varmaan sitten otetaan kun tämä toinen vaavi syntyy :) Meillä ei taas harrasteta metsästystä lainkaan, mut itse tykkään älyttömästi marjastamisesta ja sienestämisestä, ja joka syksy poiminki mustikat pakkaseen ihan tosta omasta metsästä, ei tarvitse kauas lähteä :) Mies rakenti tähän tontille ison autotallin (on siis isompi kun meidän talo) kun se tykkää laittaa autoja, varsinki vanhoja autoja.. Ja täällä onkin nyt tosi hyvä laittaa kun on iso talli ja rauhassa saa vaikka yötä myöten laittaa.. ei se oikein kaupungissa onnistus. :)

Mun piti ihan tulla täältä tarkistamaan, millä viikolla nyt oon kun on tämä viikko mennyt meidän perheellä sairastellessa. Nyt itse oon jo parantunut ja poika kans, mut mies potee tällä hetkellä vielä tautia. Hui, nyt ollaan aika samoissa viikoissa ku mitä viimeks kun meni kesken.. Toivon kovasti että tällä kertaa kävis paremmin..

Vautsi! Kolmoset! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja lapset syntyy terveenäemoticon

Ei meilläkään siis mihinkään ultraan pääse aikasemmin jos kaikki muuten on kunnossa, mutta niitä sydänääniä olis voinu koittaa kuunnella uudestaan parin viikon päästä. En kuitenkaan jaksa odottaa sinne asti, varsinkaan jos ei niitä silloinkaan vielä saa kuuluviin. Ei se mun käsittääkseni mitenkään niin harvinaista ole. Jos siellä syke on, ollut jo pari viikkoa, niin miksei se kuuluisi?  Vaikuttaa siihen sit kuitenkin just ylipaino ja kohdun asento, jos kohtu on kovin "syvällä" niin on vaikeampi kuunnella. Ja tietty suoliäänet häiritsee kuuntelua.

Mä oon alkanu aatteleen, että enempi teen hallaa itselleni ja "pikku-Heebolle", jos stressaan kokoajan ja mietin mahdollisia keskenmenoja, tuulimunia tms.. Parempi elää päivä kerrallaan ja jos ne ajatukset tulee, niin niitä ei pidäkään kieltää itseltään, vaan ajatella ja tunnistaa ne itsessään ja todeta vaika itselleen, että "jahas, nyt mulla tuli taas nää ajatukset ja ne ei sinällään johda mihinkään totuuksien äärelle ja on aikalailla niitä turhia pelkojani, joita tunnen ja parempi kun en käsittele ja plärää niitä mielessäni koko päivää, koska se ei vaikuta asioihin mitenkään- korkeintaan negatiivisesti".
Helpottaa kun osaa huomata ja tiedostaa ne omat ajatukset, ja johtaa niitä itsevarmoilla otteilla toisille urille.
Jos ne ajatukset kieltää, ne jää kummittelemaan ja painaa mieltä.
Emmä nyt tiiä oliko tästä yhtään mitään hyötyä, tai osasinko selittää tän sillain, et siit sai selvän mitä mää tarkotin :)

Me täällä vaan ootellaan kirjettä Kättäriltä, et sais ees tietää millo sinne ekaan ultraan pääsee. Onhan se aika jännä tapahtuma- etenkin kun mulle ihan eka lapsonen :)
Oon ite koettannu nyt vaan ottaa iha rennosti ja lopettaa sen hirveen ressaamisen ja kaiken nega-ajattelun ja toi mitä ylempänä koetin selittää on auttanut mua paljon.

Me tultiin just varhaisultrasta ja siellä näky yks ihmisen alku, jonka sydän sykki hurjasti! Viikot täsmäs omien laskujen kanssa. Nyt vaan odotetaan tiistaita ja ekaa neuvolaa! Oon niin onnellinen! :)

Siirrytäänkö kaikki tuonne maaliskuun puolelle jatkamaan juttua. Varmaan ihan järkevää ottaa kuukausikeskustelut käyttöön, ettei tuu kilometrin pituisia ketjuja. :)

HEEEEI miten mä pääsen tonne fb ryhmään??Yritin ettiä sitä mut ei anna mitään hakutuloksia :( oon ollu vähän pimennossa täällä kun kone otti ja hajos niin ei oo päässy nettiin.siellä fb:ssä tulis ehkä muutenkin enemmän kirjoteltua :)

Tuolta lokakuisten fb ryhmä -topikista löytyy suora linkki ryhmään. Klikkaa sieltä pyydä päästä jäseneksi -nappia ja homma on hoidossa omalta osaltasi :-)

Täällä mamma jolla pikkuisesta neuvolan ensiarviona La 14.10.2012.
Kovasti toivotaan että kaikki sujuu nyt loppuun asti hyvin, kun vajaa ½- vuotta sitten oli n. 4+ rv keskenmeno.

Hei taas!

Mitä häh, minne maaliskuun puolelle te ootte siirtymässä?!

Varhaisultrassa käyty. Odotin kaksosia mutta toinen on kuollut viikko pari sitten. :( Meni siinä muutama päivä käsitellä asiaa. Nyt sitten vaan "Pörrön" kanssa jatketaan kaksistaan, hänen sydän sytkytti siellä ultrassa ja lujaa! *helpottunut huokaus*

Olotilat senkun huononee; jatkuva pahoinvointi. Eilenillalla sain syötyä kaksi suolakurkkua, ja aamulla sama menu. Appelsiinit, kananmunat, ruisleipä ja suolakurkut + raikasta vettä, ne on ainoot mitä pystyn tällä hetkellä syömään. Lämmin ruoka etoo!

Tervetuloa kaikille tuonne fb ryhmään, se on tosiaan verraton lisä tähän tukiverkostoon!

terv. Barbamama&"Pörrö" rv 8+2

Siis ihan aloitettiin uusi keskustelu yleiselle höpinälle, joka nimettiin nimellä Mateleva maaliskuu. Ei tuu sitten niin järkyn pitkää tästä ketjusta vaan vois joka kuukausi luoda uuden keskustelun. Jälkeenpäin helpompi selailla. :)

moi imotän tännekin viel et mul meni raskaus kesken toinen keskenmenojo jos kolmannella kerralla tärppäis onneksi meil on toi peppi tyttö joka täyttää täskuus 2v olis kiva sille saaha keveri jo onnea teille muille kel vauva pysyny matkassa ootan et päästäis taas yrittää miehenkanssa

Hei kaikille,

vielä yksi odottaja ilmoittautuu mukaan remmiin. On ollut mukavaa lukea muiden odotuksesta, itselle/meille kaikki on vielä niin uutta (ensimmäinen raskaus). Täällä mennään nyt viikoilla 7+5 ja arvioitu LA olisi 21.10.

Nyt tulevana maanantaina olisi ensimmäinen neuvola. Arvoin jo aika pitkään, että tulisiko mennä varhaisultraan, päätinkin jo välissä, että jaksan odotella. Nyt taas ruvennut tuntumaan, että pitäisi mennä niin saisi varmuuden, että todellakin olisi jotain elämää..varmaan tajuaisi sitten lopullisesti, että on oikeasti ja ihanasti raskaana :) Varsinkin nyt sinne varhaisultraan mieli halajaa, kun on lukenut muiden kivoista varhaisultrauutisista :)

Täällä kans yksi ilmoittautuja. LA olis 21.10 tällä tietoo ja viikkoja nyt noin 8+3  
Ja toista pienokaista odotellaan, poika täyttää nyt vappuaattona 2 vuotta. Jännityksellä odottelen varhaisultraa myöskin.

Varovaisena myös ilmottaudun mukaan.
Täälä omien laskujen mukaan viikkoja nyt tasan 9, LA siis 21.10.
Kotona on jo 7-vuotias tyttö, itselleni lapsi on toinen, miehelle ensimmäinen.
Jänniä aikoja täälä elellään, vuonna 2009 mennyt yksi raskaus kesken, n.8 viikolla, mutta asia huomattiin vasta viikolla 12 ultrassa. Ei ollut vain itsestään tuulut pois ja siitä tulikin sitten pitkä rumba että saatiin kaikki taas kuntoon, ensin yrittivät että lähtisi tulemaan keskeytyspillerillä pois, ei tullut kuin osa ja tulehdusarvot nousivat taivaisiin, joten jouduin sairaalaan. Sielä odoteltiin ja yritettiin uudestaan mutta loppujen lopuksi jouduttiin nukutuksessa tyhjentämään kohtu. Karmiva kokemus ja siksi täälä vähän pelokkain mielin odotellaan.
N. viikolla 5 alkoi järjetön pahoinvointi joka kesti aamusta iltaan muutaman viikon, nyt pahoinvointia aina silloin tällöin. Siksikin varmaan hieman mietityttää että onko kaikki hyvin kun oireet vaihtelevat niin kovasti, toisena päivänä ei juuri mitään ja toisena sitten taas enemmän. 
Ensi perjantaina otetaan labroja, viikon päästä maanantaina olisi ensimmäinen neuvola ja 5.4. ultra. Voi että kun aika matelee!!
Kaikille tsemppiä alkumetreille!

Ehdin jo kirjoitella tuonne Mateleva maaliskuun puoelle ja mietin osaakohan kaikki tulla sinne, vai jatketaanko keskustelu tässä ketjussa, vai…?

Menossa 11+2, LA 7.10 ja ensimmäinen tulossa.

Täällä olisi taas yksi ilmottautuja lisää viikoilla 11+4 eli LA ois ainakin neuvolatädin mukaan 7.10. Olen 21v. naimisissa oleva nainen ja esikoista odotellaan ja takana myöskin 1 keskenmeno aikasta alkuraskaudessa. Toivoa on paljon että kaikki menis hyvin. Sydänäänet kuulu tosi hyvin neuvolassa 15.3 ja innolla odotan ekaa ultraa joka on vasta 2.4 eli sillon 14rv alussa.

ilmouttaudun mukaan lokakuisiin :) la olisi näillöä näkymin 19.10. 
Ennestään yksi tyttönen, ikää 1v3kk. 
Helsingissä asustellaan, ja ensimmäiset asuntokaupatkin edessä kohtapuoliin. 
Ekaa kertaa oon tällasella vauvasivustolla, odotan innolla uusia mammakavereita :)

Ilmottaudun tänne lokakuisiin vaikka epäilenkin vauvelin putkahtavan maailmaan sisarustensa tavoin etuajassa jo syyskuun puolella.Laskettu aika olis 4.10 ja kolmatta jo odottelen.Iltatähteäni,sillä vanhemmat lapset jo pian teini-iässä!

Takaisin