Lokakuun lahja 2012

Sofiaana ja Meemi. Tsempit ultraan

Edelleen on sellainen paha olo koko päivän
ja ei jaksais siivotakaan
mutta pakko se on.

Kunpa vähän ajan päästä helpottas
jo oleminen.
No leivoin mustikkapiirakkaa
vaikken mikään leipuri hiiva ole
Torstaina neuvola taas.

Jaksuja ja hyviä oloja kaikille:).
 
Voi rakkaus, mä pakahdun tähän ihanaan tunteeseen;) Varhaisultrassa käyty! Siellä se 0,45cm ihanuus hengaili kohdussani;) Sydänäänetkin kuultiin ja aikas vahvana!!! Olen niin iloinen! Ollaan niin iloisia! Hymyiltiin koko automatka mummulaan hakemaan esikoista hoidosta. Voi ei... En ehkä pysty taaskaan kirjoittamaan, kun oon niiiiiiin täpinöissä! Kannatan varhaisultraa, jos on vähänkään taipuvaista stressaamiseen! Ehdottomasti:)

Meemi, tulethan heti kirjoittamaan kuulumisesi, kun kerkeät;) 
 
Ja pah, varasin sit ajan just ultraan torstaille... Ei jaksa odottaa. Muakin vähän epäilyttää se doppleri kun on kans ylipainoa.

Soittelin vähän hintoja, Mehiläisessä sanottiin, että 85-90 euroa lääkärinpalkkio ja ultra saman verran lisää. Ei saa kuulemma kelakorvausta kun ei ole sairaus. Terveystalossa hinnat samaa luokkaa, mutta lääkäreillä on omat taksansa. Kelakorvauksesta ei osannut sanoa mitään. Riihimäellä Lääkäriasema Tumassa hinnaks jäis kelakorvauksen jälkeen reilu 100€, mut ajat menee pitkälle. Hämeenlinnaan sit varasinb ajan  Hämeen Lääkärikulmaan, siellä on pelkkiä gynejä ja osaavat taatusti asiansa. Hinnat on hyvinkin kohtuulliset, 80-100€ jää maksettavaa. Tää lääkäri jolle mä meen oli just kalleimpia, on tohtorismies ja kuulemma tosi pikkutarkka ja huolellinen.
 
Hämeenlinnassa on myös Lääkärikulma, siellä Thomas on tosi hyvä, osaa asiansa. Ja sieltä saa myös Kela-korvauksen.
 
Mattille piti sanoa, että eikös tuo nyt ennemmin kuitenkin olis jo TODELLA harvinaista, että sydänäänet kuuluisi kenelläkään dopplerilla vielä näillä viikoilla? Siis eikös sulla oo sama LA kuin mulla, eli 7.10.? Erikoista, että niitä edes yritettiin kuunnella näin aikaisin. Ja että sen perusteella pääsisi vielä jopa ultraankin jos ei niitä kuulu. Minä oon jännäillyt, että suostuuko meidän terkka edes mun ekalla neuvolakäynnillä niitä yrittämään ja silloin on kuitenkin viikkoja jo 9+. Joku tuttu vaan sanoi, että hänellä terkka oli suostunut kuuntelemaan vasta nt-ultran jälkeisellä käynnillä, eli ilmeisesti joskus rv16. Ekassa raskaudessa mulla taidettiin kunnella ekan kerran 12+ ja silloin kuului äänet ihan hyvin. 

Niin vaan näyttää kuitenkin tää palsta vähän hiljentyneen ja ihmiset ilmeisesti siirtyneet keskustelemaan sinne Facen puolelle... Harmi! :-( 

Täällä on kyllä ruokahaluttomuus helpottanut jo kovastikin ja tilalle tullut kaikenlaisia himotuksia. Edelleen kaikkea epäterveellistä tekee mieli, noita Turkinpippureita, hampurilaisia, pizzaa. Eilen ostin jopa jäätelöä pakasteeseen, jota meillä ei siis oikeesti oo KOSKAAN. Sit toisaalta terveellisetkin jutut himottaa, banaanit ja nuo jo mainitut VERIGREIPIT, jotain linssikeittoakin tuli tehtyä ja se oli niiin hyvää. Lisäksi oon ihan koukussa tollaseen chilikastikkeeseen, sitä pitää laittaa ihan joka paikkaan, esim. voileivän päälle ja juurikin vaikka linssikeittoon. Myös pinaattikeitto himottaa. 

Karsee väsymys vaan jatkuu edelleen. Ja naama kukkii koko ajan enemmän ja enemmän. Murr. Toivoin niin kovasti säästyväni tältä tässä toisessa raskaudessa, mutta eipä tietenkään. Eilen illalla katselin jotain masukuvia viime raskaudesta ja totesin, ettää mun maha näyttää jo nyt kyllä ainakin siltä kuin viimeksi kuukausi myöhemmin... Tyttökin eilen tökki mun mahaa sohvalla ja sitten nauraa hörähti: "tissi!" :-D Varsinainen meedio...
 
Nyt en pysty lukemaan muiden tekstejä, täytyy myöhemmin kattella. Oon niin pyörällä päästäni. :D

Palasin just varhaisultrasta. Mullahan on siis maha alkanut aika reippaasti kasvaa, tuonne fb:n puolelle laitoin kuvaakin. Heti ekana lääkäri totes, että kohtu on reilusti suurentunut, ei siis pitäis olla näillä viikoilla. Sieltä löytyi KOLME sikiötä!! Kahdelta sikiöltä löytyi syke ja kolmas oli vähän piilossa, eikä sitä saatu kunnolla näkymään, eikä siis sykettä. Voi olla, että se kolmas näkyy myöhemmin kunnolla tai sitten se kuolee pois. Mutta kolmoset ovat siis selitys mun mahakumpuun. Viikkoja on nyt 7+0, eli la ei juurikaan muutu tuosta tickerin ilmoittamasta. On kyllä hieman sulattelemista tässä. :)
 
Mä en oo taas kerenny pitkään aikaa käydä täällä... :( Mutta johonkin täytyy nyt päästä purkamaan sekä hyviä että huonoja fiiliksiä, kun ei oo oikeen ketään muutakaan kelle kertoa..

Meillä oli tänään eka neuvola, mies ja poika 1v 8kk olivat myös mukana :) tosin ne lähti vähä aikaisemmin pois sieltä. Jos oltais tiedetty että siellä kuunnellaan sydänäänet, niin ne ois varmasti jääneet myös kuuntelemaan, harmitti kun ne ei kerenny kuulla niitä. :( kyllä se terkkari joutu aika pitkään niitä hakemaan, onhan se niin hurjan pieni käärö kuitenkin vielä. Mutta lopulta ne sydänäänet kuitenkin löytyi, onneksi! ja hurjasti se siellä sykkikin.. mä olin niin helpottunu ja onnellinen. Olin kuitenki valmistautunu siihen, ettei niitä välttämättä vielä kuulu ja ei silti tarvi stressata.. Mut ois ollu kyllä pitkä aika odottaa sinne np-ultraan, että saa tietää onko siellä masussa yleensäkään ketään ja jos on niin onko elossa.. nyt tiedän että on. emoticon ja uskallan ihan hyvillä mielin kertoa parin viikon päästä mun vanhemmille ja muille lähimmille ihmisille, että meille on tulossa pikkuinen.. :) Kun menen tosiaan parin viikon päästä käymään mun vanhempien luona toisella puolen Suomea ja haluan kertoa ehdottomasti asiasta kasvotusten. :)

Tosiaan, kun tulin neuvolasta kotiin ja kerroin miehelle innoissani että sieltä kuului pikkuisen sydänäänet... niin tuli ihan sellainen olo, niin kuin olisin sanonut vain että ostin kaupasta maitoa. Oikeesti.. ihan kun se ei ois liikuttanu ollenkaan. ja mä kun olin niin onnellinen ja helpottunu, kun nyt tietää että siellä oikeasti on elävä ihmisenalku.. no toivottavasti sen "reaktio" johtui vaan väsymyksestä.. ihan haluttu ja toivottu tämä toinen lapsi on kuitenki alun perin ollu molemmille, että mistää sellasesta ei oo kyse.. kai ne miehet, ainakaan kaikki, eivät vaan oikeesti tajua tätä juttua ennenkun näkevät ja kuulevat sen siellä ekassa ultrassa.. tai sitten kun masu alkaa näkyä.. tai viimestään sitten kun vauva syntyy.

Tuntuu vaan että oisin niin yksin tän asian kanssa.. mikä tietenki osittain johtuu siitä kun ei me olla kerrottu vielä kenellekkään tästä raskaudesta. Mutta ei mulla toisaalta ole ketään ystävää täällä lähiseudulla, kenen kanssa muutenkaan jutella mistään.. kaikki parhaat kaverit asuu eri kaupungeissa, täällä on vaan lähinnä työkaverit ja naapurit... sitten vielä tuon yksinäisyyden tunteen päälle tuo järkyttävä väsymys ja nälkä...ja lapsikin on vielä kipeenä just nyt.. huoh. Ehkä tämä jossain vaiheessa sit helpottaa...

Ja nyt tuli sitten jo huono omatunto tuosta kaikesta valittamisesta, kaikki asiat on kuitenki loppujen lopuksi ihan hyvin. Ihana lapsi, mies, koti, työpaikka ja masuvauvalla sydän sykkii <3
 
Meemi: Oon täällä omasta ultrasta lähtien päivittänyt vaun sivuja (mulla vapaa/leikki-päivä lapsen kanssa kotona), ja odottanut, että tuut kertomaan kuulumisesi. Siis sä et ole tosissasi?! Mitä?!? KOLMOSET!? Whaaaaaaaaaaaaaatemoticon??! Mä en nyt yhtään muista, ootko kertonut mitään tämän raskauden taustastasi, niin pakko kysyä, että oliko tää ihan normaali hedelmöityksellä?? Mitäs sun miehesi?

Siis niin kovin sai mut nauramaan tämä Meemin uutinen:) Tulin siitä kovin iloiseksi, kun nämä hormonit aina iltaa kohden pistää mut marttyyriksi;( Kolmoset! No johan pomppas;)
 
No juu, on itelläkin aika epätodellinen olo. :D Ja luomuna nämä on alkunsa saaneet. Ehkäisy on ollut käytössä viimeksi vuonna 2009 ja Mette tosiaan syntyi 1/2011. Nyt sitten uus raskaus. :)

Mieskin on aika pyörällä päästään. Kovasti toivotaan, että kaikki etenee hyvin ja saatais terveet lapsukaiset. Päivä kerrallaan.
 
Siis apua Meemi, KOLMOSET!!! Aivan mieletöntä, pikkusen on varmaan sulattelemista mutta toivotan kuitenkin hurjasti onnea kolmesta pienestä ihmisenalusta! Siis en voi edes kuvitella mikä tunne teillä varmaan on, kun menee yhtä pientä sydämensykettä katsomaan ja niitä löytyykin kaksi, melkein kolme. Uskomatonta! Nyt mua tosissaan kutkuttaa liittyä Face-ryhmään että näkisin sen sun hurjan masusi jo :-D 
 
Onnea Sofiaanalle hyvistä ultrauutisista

meemiä ehdinkin jo onnitella Facebookin puolella. Teillä tosiaan on touhua ja toimintaa syksyllä, jos vauvoja syntyy peräti kolme

december, älä hirmuisen raskaasti ota. Mullekin mies aina sanoo, et jos meille joskus tulee toinen lapsi, vaikka ainakin tällä hetkellä olen tukevasti raskaana. Miehille koko asia konkretisoituu kunnolla vasta, kun vauva syntyy. Ihanasti kirjoitit tuohon viestiisi tuon viimeisen lauseen!

Mulla olis viel pari viikkoa neuvolaan ja kaks viikkoa ja kaks päivää ultraan. En mä sitä neuvolaa kauheasti odota, ihan tuttua huttua, mut sinne ultraan olis jo kiva päästä katsomaan, että kaikki on ok.

Käytiin eilen katsomassa ystävän vauvaa, ja kyllä meidän tytön suupielet kääntyivät reippaasti alaspäin, kun hän huomasi, että otin toisen vauvan syliin. Ei suostunut edes tulemaan lähemmäs katsomaan, katseli vaan kauempaa surullisesti minua. Mielenkiintoinen syksy siis tulossa, kun vauva syntyy..
 
Juu, on aika monenmoista ajatusta. ;) Tervetuloa vaan Yumna ja kaikki muutkin sinne face-ryhmään. Se on oikeesti tosi kiva lisä tähän hommaan. :)
 
Niin ja Decemberiä piti lohduttaa, että kyllä ne miehet vaan usein taitaa tässä alkuvaiheessa olla vielä vähän out koko raskaushommasta. Itsellehän se on niiin eri asia, kun sitä tulevaa vauvaa alkaa miettimään siitä hetkestä kun sen positiivisen testin tekee. Meillä ainakin miehelle asia tulee todellisemmaksi vasta sitten ekan ultran jälkeen. Ja voihan se olla, että miehesi ei vaan nyt hoksannut kuinka iso asia se sydämensyke sinulle on. Meilläkin mies on kuitenkin koko ajan niin yltiöpositiivinen. Jos mainitsenkaan jotain keskenmenoriskistä tms. niin heti sanomassa että eihän me nyt sellasta voida pelätä vaan eletään sillä ajatuksella, että kaikki menee hyvin. Että jos miehelläsi on yhtään samanlainen asenne, niin varmaan piti niitä sydänääniä ihan itsestään selvinä eikä hoksannut, että sulle se oli tosi tärkeä vahvistus tulevasta vauvasta. Niin ja kiva kuulla, että sulta sydänäänet löydettiin jo nyt, onnea! Mullakin kun on se eka neuvola sitten rv9+ ja oon toiveissa että terkka suostuisi ainakin kokeilemaan niiden etsimistä.  

Niin ja onnittelut kaikille muillekin varhaisultrassa käyneille! 
 
Meillä on kans huomattu toi miehinen suhtautuminen raskauteen. Esikoista odottaessa mies itki kun tultiin ekasta ultrasta ja mä tajusin sen vasta, kun päästiin pois sieltä, mua oli kyseinen toimenpide vaan naurattanut, kun pikkunen näytti niin hassulta pomppiessaan siellä. Se ultrakokemus ei siltikään ihan täysin vakuuttanu miestä, eikä myöskään myöhemmät ultrat, koska silloin kun tuli hakemaan mua ja vauvaa kotiin laitokselta, tuumas ajaessaan sairaalan pihasta pois, et nyt pitääkin sit ajaa varovasti, kun on vauvakin kyydissä...
Minä, kaikissa hormoonihuuruissani, repesin vaan nauramaan. Sain kyllä jossain välissä kyseltyä, et missä mies meinas vauvan olleen edelliset 9kk? Vauvan tulo ei siis konkretisoitunut miehelle, ennekun hän pystyi sen näkemään ja kädellä koskettamaan näkemäänsä. Ja mä olin kiukutettu miehelle, kun intoilin ihan onnessani vauvan potkuista ja myöhemmin kirosin niitä potkuja, kun teki jo kipeää ja mies ei ollu moksiskaan...
 
Onnittelut Meemille ja Sofiaanalle! Itsellä varhaisultra huomenna ja en malttais millään odottaa! Tänä aamuna sitten ensimmäistä kertaa täälläkin käyty pyttyä halaamassa.. Outo fiilis heti kun heräsin, vaikka ei mitenkään huonolta ololta tuntunutkaan ja ehdin jo jotain syödäkin, kun yhtäkkiä rupes yökityttämään.. No eipä auttanut muuta ku vessaan mennä, mies vaan tyytyväisenä vetelee sikeitä kun on lomalla! Tosiaan muina päivinä ollut paljon huonompikin olo, mutta ei ole tarvinnut oksentaa.. Toivottavasti pian rauhoittuis. Oon päiväkodissa töissä, enkä haluais että lapset joutuu todistamaan.. Meillä joutuu aikuisten vessaan kulkemaan yhden ryhmän läpi, eikä siitäkään ikinä tiedä onko vapaata.. No eipähän tuolle sitten mitään voi, jos tulee.. Huomenna tuun joka tapauksessa raportoimaan meidän varhaisultrasta! Nyt vaan peukut pystyyn ja sormet ja varpaat ristiin, että kaikki on hyvin! :)
 
MEEMI: Hih aikamoinen yllätys sulla
olikin sitten
onnea ja tarrasukkia sinne pikkuisille<3

SOFIAANA: Kivoja ultrauutisia sielläkin:)

YUMNA: Mulla kans tekee mieli paljon hedelmiä
ja salaatteja kevyttä ei kauheen raskasta ruokaa:P
Mun naama on parantunut
jo ei enää niin kauheesti näppyjä
onneksi:).

DECEMBER: Tule tonne FB:N puolelle
siellä voisit saada vertaistukea
ja muita odotusjuttuja puhua vapaammin:).

Miehille se raskaus alkaa tuntua sitten
paremmin kun on sitä kasvavaa mahaa
ultrassa näkee ja tuntee ekoja potkuja.
Ja tietty kun vauva syntyy.

Huo0menna neuvola ootan kuin kuuta nousevaa
ja toivon kaikki hyvin!.
 
Kiva että muitakin jännittää.. mulla on perjantaina neuvola ja oottelen että kuulis jo sydän äänet ja pitääs ne kuulla kun viikkoja on ehkä jotain 9 esikoisella kuulu jo n.8 viikolla.. Mutta kauhee tulle on siitä että jos mitään ei kuulukkaan!
 
Niin ja unohdin onnitella Meemiä kolmesta :) oikeen lottovoitto :) aika uskomatonta varmasti! :) olen iloinen puolestasi :)
 
Oi, onnittelut täältäkin Meemille kolmosista! huhhuh.. aivan mahtavaa! ei voi muuta sanoa :D

Ja kiitos kaikille kannustavista kommenteista :) joo muistan kyllä ensimmäisestä raskaudesta että miehellä meni silloinkin tosi pitkään ennen kuin tajusi oikeasti että meille tulee vauva... se oli just sillon ekassa ultrassa ja kyllähän se itki onnesta kun näki siellä näytöllä sen pikkuisen möykyn ja kuuli miten sen sydän sykki hurjaa vauhtia... toivottavasti olisi samanlainen reaktio tälläkin kertaa.

Mamunen, aika hyvä toi sun miehes lausahdus! Ai että sitten "vasta" pitäis ajaa varovasti kun vauva on kyydissä... :D kun se tosiaan on ollut siellä ne viimeset 9 kuukauttakin... voi ei noita miehiä! :)
 
Heipsis!

Täällä jatketaan edelleen oireiden kyttäämistä. Tai oireettomuuden kyttäämistä ;)

No wau Meemi, kolmoset! <3 <3 <3 

Täällä onkin jo moni ehtinyt ultrassa käydä. Mä haluan myös! Varasinkin yksityiselle ens viikolle, mutta ei millään jaksaisi odottaa. Joka toinen minuutti olen sitä mieltä, että siellä se kaveri porskuttaa ja joka toinen minuutti oonkin aivan varma, että mua on huijattu... Töissä onneksi edes välillä oma napa unohtuu, eikä tarvitse koko ajan tätä vahdata. Hulluksihan tässä tulee :D

Kuikas te muut saatte ajatukset muualle? Yleensä oon käynyt aika paljon salilla, joka auttaa esim. työstressiin, mutta nyt oon ollut niin väsynyt, etten ole viikkoon saanut siirryttyä treenaamaan. (oho, onhan mulla siis ainakin yksi oire)

december, kuten muiltakin jo olet kuullut, nuo sinun miehesi reaktiot kuuluu niin miessukupuolelle. :) Meillä mies aloittaa "odottamisen", jos ultrassa siihen annetaan lupa. Eipä siinä mitään, en mäkään usko aiemmin. :D 

Minimii 6+2
 
Takaisin
Top