Lokakuun lörpötykset

Me ei olla miehen kanssa kerrottu vielä kenellekään eikä kerrotakaan ennen nt-ultraa. Melkein tekisi mieli odotella rakenneultraan asti, mutta liekö saa pidettyä asiaa salassa sinne asti. :grin
 
Mä oon kertonut kahdelle läheiselle kaverille ja yhteen whatsapp -ryhmään. Perheille ja muille kavereille ei olla vielä kerrottu. Meillä alkaisi toinen kolmannes just mun synttäripäivänä, mutta en tosiaan tiiä jaksetaanko me odottaa sinne asti :D
 
Oletteko jo kertonut raskaudesta muille? Me ei olla vielä kerrottu ja mietin, että koskakohan uskaltaisi. Ollaan pohdittu josko jouluna tai uutena vuotena kertoisi, mutta tiedä sitten jaksaako sinne asti odottaa :p Yhdelle kaverille kerron varmaan aika aikaisin, koska hän odottaa kanssa ja la on toukokuussa 2021. Saa vähän vertaistukea :grin
Me ollaan perheille kerrottu plus kahdelle ystävälle jotka ties aiemmasta kemiallisestakin niin jos jotain nyt sattuiskin niin vois sit heille kertoa
 
Ootteko suunnitelleet jotain erikoisempaa tapaa, miten aiotte kertoa muille? :happy:
 
Varovasti koitan liittyä mukaan tänne keskusteluun Raskaudesta en oo kertonut vielä kenellekkään ja nyt on todella vahva tunne että tarviin vertaistukea tähän tilanteeseen... Viikkoja tänään 7+0. Täällä tais olla muitakin joilla tuhruvuotoja? Onko teillä ollut tuhruttelu kokoaikaista? Itellä tuhruillu nyt perjantaista asti sellasta rusehtavaa vuotoa aina välillä. Huomaa oikeestaa vaan ku käy vessassa. Mut kuitenkin sitä on jokapäivä Raskausoireita on mut jotenkin tää hajottaa päätä tosi pahasti Anteeks tää vuodatus mut pakko oli päästä purkamaan vähän tärä mielipahaa jonnekkin ja kiitos jos jaksoit lukea ❤️

Tervetuloa mukaan ja onnittelut alkaneesta raskaudesta!

Itselläni on vuodoista sen verran kokemusta, että edellisessä raskaudessa tuli aivan normaalien kuukautisten veroiset "valemenkat" vaikka olin jo raskaana, sitä epäilinkin mutta testi ei vielä näyttänyt plussaa. Seuraavien menkkojen alkuaikana tein uuden testin, joka oli erittäin vahvasti positiivinen. Selvisi että olin silloin siis 7+0 jo raskaana. Kaikki hyvin ja hieno reipas pikkumies syntyi.

Myös ainakin yhdellä ystävällä jatkui melko pitkälle raskauden alussa vuodot, ihan kirkastakin verta reilusti lähes päivittäin. Kaikki oli silti hyvin ja terve tyttö syntyi.

Toivotaan että sinunkin tuhruttelu osoittautuu harmittomaksi! :Heartred
 
Ois ihanaa keksiä jotain tosi erikoista, mut en kyl tiiä. :D Mun vanhemmille me ajateltiin kertoa kirjoilla. Ostettiin siis "kerro minulle isoäiti" ja "kerro minulle isoisä" -kirjat :)

Hei täähän olis hyvä idea! :)
Olen ajatellut, että ostaisin isovanhemmille valokuvakehyksen, jossa paikka kolmelle kuvalle. Ensimmäiseksi tulisi isovanhemman kuva, toiseksi isän/äidin kuva ja kolmanneksi ultrakuva.
 
Muille läheisille varmaan vaan kerrotaan joko kasvotusten tai viestillä ellei keksi jotain kivaa ideaa :)
 
Ois ihanaa keksiä jotain tosi erikoista, mut en kyl tiiä. :D Mun vanhemmille me ajateltiin kertoa kirjoilla. Ostettiin siis "kerro minulle isoäiti" ja "kerro minulle isoisä" -kirjat :)

Mä oon kans miettinyt noita kirjoja. Pitääpä käydä jossakin luurailemassa mitä ne oikein pitää sisällään.:happy:
 
Niitä löytyy ainaki suomalaisista kirjakaupoista ja prismoista!


Okei kiitos, hyvä tietää! Omalle äidilleni voisin kuvitella tuommoisen kirjan ostavani, tykkäisi varmasti sitä täytellä.:happy: Täytyy toki käydä lähipäivinä prismassa vilkaisemassa paremmin.
 
Ei olla kerrottu kellekään, toivottavasti ei kukaan arvaakaan. Mun vanhemmille sanon varhaisultraan jälkeen, jos kaikki hyvin siinä. Saattaisivat nähdä mun menevän neuvolaan niin siksi. Ja ehkä vertaistuen vuoksi parille ystävälle. Miehen perheelle varmaan sitten nt-ultran jälkeen.

Isoin kysymys on esikoinen, 4-vee... Häneltä on liikaa pyydetty, ettei asiasta saa puhua, joten samalla pitää olla valmis kertomaan kaikille. Ainakin jouluun haluaisin odottaa. Ja samalla toki suojella häntä tähän liittyvistä mahdollisista murheista tai pettymyksistä.
 
Mua kans pelottaa, että joudun töissä ns liika aikaisin kertomaan. Meillä kun on muutamia raskaana olevilta kiellettyjä asioita, enkä oo vielä varma kuinka onnistun niitä kertomatta välttelemään.
 
Mua kans pelottaa, että joudun töissä ns liika aikaisin kertomaan. Meillä kun on muutamia raskaana olevilta kiellettyjä asioita, enkä oo vielä varma kuinka onnistun niitä kertomatta välttelemään.

Olisko sun helpoin kertoa lähiesimiehelle niin olisi hänen murheensa miettiä työtehtävät niin että raskaus pysyy muilta salassa?
 
Olisko sun helpoin kertoa lähiesimiehelle niin olisi hänen murheensa miettiä työtehtävät niin että raskaus pysyy muilta salassa?

Joo kyllä oon miettinyt että hänen puoleen käännyn, jos siihen tilanteeseen joudun. Nuo hommat on onneks loppupeleissä tosi pieni osa työvuoroa, että ei tuskin suuremmaksi ongelmaksi koidu. Meillä vaan on tosi tiivis porukka täällä, että helposti pienetkin muutokset huomataan.:grin
 
Meillä myös tosi tiivis työtiimi ja mikään ei pysy salassa :grin Meillä on alettu rekryämään jo ensi kesää varten ja mua ahdistaa kun perehdytystä ajatellen olisi hyvä rekrytä kerralla useampi, eikä niin että nyt rekrytään yksi ja sitten joulukuun jälkeen toinen, koska tehtäviin perehdytys on meillä pitkä kuin nälkävuosi, enkä haluaisi että mun työparini joutuu ensi kesänä samaan tilanteeseen kuin itse jouduin viimekesänä (sen enempiä en yksityiskohtiin takerru mutta oli aika tukala!). Tämähän kuitenkin tarkoittaisi sitä, että mun täytyisi kertoa esimiehilleni tästä jo nyt enkä ainakaan ennen ekaa ultraa ajatellut kertoa.

Meillä on tulossa myös toimiston muutto loppuvuodesta ja silloin mun viimeistään täytyy tämä julkistaa, koska mä oon uhannut keväällä että kun toimisto muuttaa niin minä kannan tavaroita ihan mielelläni, no enpä taida kantaa.... :hilarious::hilarious:
 
Oon kertonut niille jotka tiesi yrityksestä ja muutaman oon joutunut kertomaan koska olisi ollut juttuja mitkä olisi mun vastuulla järkätä ja oon ollu niin pahoinvoiva et ei vaan oo pystynyt. Sen verran myös opin tuosta viimesestä kkm:stä että oli helpompi purkaa niiden ihmisten kanssa jotka jo tiesi että olin ollut raskaana kun se että piti alotta ihan alusta. Ja ainakin henkilökohtaisesti tarvitsin tosi paljon keskustelua sen jälkeen.

@Willow vuodot on normaaleita alkuraskaudessa mutta mullakin kkm keroili itsestään jatkuvalla tuhrulla. Mutta niinkuin monet on aiemmin sanoneet että on ollut turhrua paljonkin ja silti kaikki mennyt hyvin. Joten ei voi tietää ilman ultraa! Onko sulla kipuja?
 
Mekin kerrottiin perheille nyt kun käytiin varhaisultrassa. Sen lisäksi muutama läheinen ystävä tietää. Muuten tekisi mieli olla hiljaa tästä rakenneultraan asti mutta se voi tehdä tiukkaa :laughing002
 
Minulla muuten varhaisultran myötä siirtyikin la 31.5.mutta kai voin teidän kanssa edelleen jatkaa? :oops:

Pysy vaan mukana meidän menossa! :Heartred Kivempihan sun on olla täällä kärkipäässä odottavia, ku hypätä toukokuisiin kuun vikaks. :p (Tai ainaki musta on hauska olla nyt alkukuinen, kun aikasemmin oon ollu aina loppukuun la:lla ja varsinki alkuraskaudesta on tuntunu et on niin paljon niitä alkukuun odottajia jäljessä. :rolleyes:)
Sitä paitsi vauvathan syntyy just milloin tahtoo, oli laskettu aika minkä kuun puolella tahansa. :hilarious:
 
Takaisin
Top