Lokakuun lörpötykset

No itseä mietityttää et jos siihen sairastuu, nii mitä se tekee sikiölle. Sekä just noi, pääseekö kumppani ultraa jne mukaan. Myös oon miettinyt kuinka kamalaa olisi synnyttää yksin. Siihen nyt onneksi on aikaa, mut kuitenkin kelaillut päässä sitä.
 
En oo ees tullut ajatelleeks sitä, että korona vaikuttaa vieläki. :wideyed: (Joo tiedän, ihan hölmöä kun koko yhteiskunta on polvillaan :joyful:) Jotenkin se on päässy unohtuu, kun kertaalleen on jo huokassu niiden purettujen synnärirajoitteiden suhteen.

Esikoisen raskaudessa ja synnytyksessä mies oli mukana melkein kaikilla käynneillä ja koko synnärireissun. Olis toki harmi jos ei pääsis tässä raskaudessa mukaan, mutta pääsisin kyllä varmaan yli siitä. Nyt on muutenki niin erilainen raskaus; kaikki on jo vähän tutumpaa, eikä mies vois kuitenkaan jäädä synnärille perhehuoneeseen hengailemaan niinku viimeks, kun on toi esikoinen huolehdittavana. Synnytyksessä varmasti kaipaisin eniten, hän oli niin mahtavasti tukena viime kerrallakin.

Eli ei pelota, mut toki mietityttää (nyt kun tuli mieleen). Raskauden aikasta tartuntaa en osaa pelätä, tahdon luottaa siihen että vauva on hyvässä suojassa tuolla.
 
Uskaltasko tuota hieman varauksella liittyä juttuun mukaan. :bag: Meillä alla 1 ivf hoito 11/19 ja siitä siirretty nyt neljäs alkio, josta plussa. Viikkoja ois kasassa nyt 5+2. 4+3 kertaalleen kirkasta veristä vuotoa, jonka jälkeen jäänyt ruskea / punertavan ruskea tuhru/niukka vuoto ilman kipuja kylläkin. Hcg viime torstaina 1380, mutta vuodon vuoksi aiemman km takia hyvin epävarma olo mihin tämä tulee johtamaan. :oops:
 
Muokattu viimeksi:
Uskaltasko tuota hieman varauksella liittyä juttuun mukaan. :bag: Meillä alla 1 ivf hoito 11/19 ja siitä siirretty nyt neljäs alkio, josta plussa. Viikkoja ois kasassa nyt 5+2. 4+5 kertaalleen kirkasta veristä vuotoa, jonka jälkeen jäänyt ruskea / punertavan ruskea tuhru/niukka vuoto ilman kipuja kylläkin. Hcg viime torstaina 1380, mutta vuodon vuoksi aiemman km takia hyvin epävarma olo mihin tämä tulee johtamaan. :oops:

Tervetuloa Benelobe! Toivottavasti siellä on kaikki hyvin :Heartred Miten aiot edetä, odotatko varhaisultraa?

Minulla myös 5+2 ja vuosien IVF-hoitojen jälkeen ensimmäinen PAS takana, joka tosiaan kiinnittyi (hcg 2500 viikolla 4+5). Lauantaina eli 5+0 tuli vaaleanruskeaa ohutta tuhrua, ei kipuja. Toivotaan ettei mitään normaalista poikkeavaa. Mulla on varhaisultra varattu meidän yksityiselle 7+6 eli vajaan kolmen viikon päähän. Sinne odottaminen tuntuu kuitenkin ikuisuudelta, ja mietin otanko yhteyttä jo neuvolaan tai klinikalle. Lugesteron ja Zumenon-lääkitys jatkuu vko 12 saakka ja ne varmaankin estää jos mitään suurempaa vuotoa olisi tulossa.
 
Mietityttääkö ketään muuta korona ja raskaus?

Kyllä minua huolettaa. En halua nähdä flunssaisia ystäviä ja pyrin käyttämään maskia aina ulkona liikkuessani. Pelottaa erityisesti km-riski ja pitkäaikaisvaikutukset, vaikkei olisikaan raskaana. Olen kuitenkin huojentunut että ainakin Helsingissä saa puoliso tulla käynneille ja synnytykseen mukaan.
 
Tervetuloa Benelobe! Toivottavasti siellä on kaikki hyvin :Heartred Miten aiot edetä, odotatko varhaisultraa?

Minulla myös 5+2 ja vuosien IVF-hoitojen jälkeen ensimmäinen PAS takana, joka tosiaan kiinnittyi (hcg 2500 viikolla 4+5). Lauantaina eli 5+0 tuli vaaleanruskeaa ohutta tuhrua, ei kipuja. Toivotaan ettei mitään normaalista poikkeavaa. Mulla on varhaisultra varattu meidän yksityiselle 7+6 eli vajaan kolmen viikon päähän. Sinne odottaminen tuntuu kuitenkin ikuisuudelta, ja mietin otanko yhteyttä jo neuvolaan tai klinikalle. Lugesteron ja Zumenon-lääkitys jatkuu vko 12 saakka ja ne varmaankin estää jos mitään suurempaa vuotoa olisi tulossa.

Sullahan noussu hyvin hcg, kun yli 1000 enemmän samoilla viikoilla alko vielä enemmän jännittää. :woot: Mulla ei oo enään mitään tukilääkkeitä, Terolutin lopetin ohjeen mukaan 14vrk käytön jälkeen. Joo ar ultraa ole kovasti pohtinut ja ajattelin myös varata 7+6 ja on todellakin pitkä aika, jos sinne asti pääsee. :bag: Sama la meillä olis 5.6.. Neuvolaa en ole edes harkinnut varaavani vuodon vuoksi, koska meillä se on aikaisintaan rv 10...
 
Varasin nyt mielenrauhan vuoksi ultra-ajan ylihuomiselle, jotta näkee onko siellä vielä alkio ja missä! Ettei tarvitse huolia ja kuvitella seuraavaa 3 viikkoa :rolleyes: toivotaan että kaikki hyvin :smiley-angelic001
 
Tänään tuli tuhrua pyyhkiessä sekä on ollut kipuja selän puolella. Munasarjoja vihloo ja tuntui kun joku olisi iskenyt puukolla vasemmalle puolelle. Nyt kuitenkin tuhru lakkasi, pahoinvointi on edelleen läsnä ja tissit kipeät. Mutta ei mulla kovin suuria odotuksia ole, en vaan oikeen tiedä mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. En oo siis soittanut neuvolaan vielä mutta haluaisin tämän alkaneen raskauden ehkä kirjoihin että jos se kolmas km tulee niin päästäisiin lisätutkimuksiin...
 
Tänään tuli tuhrua pyyhkiessä sekä on ollut kipuja selän puolella. Munasarjoja vihloo ja tuntui kun joku olisi iskenyt puukolla vasemmalle puolelle. Nyt kuitenkin tuhru lakkasi, pahoinvointi on edelleen läsnä ja tissit kipeät. Mutta ei mulla kovin suuria odotuksia ole, en vaan oikeen tiedä mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. En oo siis soittanut neuvolaan vielä mutta haluaisin tämän alkaneen raskauden ehkä kirjoihin että jos se kolmas km tulee niin päästäisiin lisätutkimuksiin...
Kannattaa soittaa neuvolaan, kysyä jos pääsisit vaikka ultraan sitä kautta.
 
Mietityttääkö ketään muuta korona ja raskaus?
Kyllä mietityttää ja ahdistaa ajatus että ihmiset ei ota tosissaan ja heiluu kipeinä ties missä.. ja kuitenkin töissä/koulussa pitää itse käydä.. mutta en nyt hysteerisesti kuitenkaa käyttäydy :) toivon myös että pääsee mies mukaan ultriin
 
5+2 tänään ja digi näyttää 3+ :smiley-bounce012 Pieniä voittoja.

Muutenkin on jo optimistisempi olo tästä raskaudesta. Oireita vaan odotellessa. :nailbiting:
Mä ajattelin kans tehä sit 5+ jtn viä uuden digin juuri ns varmistukseksi :)
 
Olen pohtinut varaisiko ajan arultraan yksityiselle. Onko kenelläkään kokemuksia pirkanmaanalueen yksityisistä tai tiedossa hintaluokkaa?
 
Varasin nyt mielenrauhan vuoksi ultra-ajan ylihuomiselle, jotta näkee onko siellä vielä alkio ja missä! Ettei tarvitse huolia ja kuvitella seuraavaa 3 viikkoa :rolleyes: toivotaan että kaikki hyvin :smiley-angelic001

Huh kaikki oli niin hyvin kuin voi olla tässä vaiheessa! Alkio on oikeassa paikassa ja 2,5 mm. Vuoto saattaa johtua Lugesteronista joka kuivattaa limakalvoja.
 
Millaisia liikuntaharrastuksia teillä on? Itse harrastan punttisalia ja avantouintia, olen miettinyt miten raskaus vaikuttaa harrastuksiin. Punttisalilla reenit rennompia, avantokautta en ole aloittanut vielä.
 
Mitenkäs teillä, joilla on jo ennestään lapsia, on syntymäkuukaudet jakaantuneet? Meillä on nyt jotain vähän erilaista tulossa, aiemmat on syntyneet syyskuussa, marraskuussa ja joulukuussa, nyt olis sitten juhannusvauva tulossa jos kaikki menee hyvin :)
 
Mitenkäs teillä, joilla on jo ennestään lapsia, on syntymäkuukaudet jakaantuneet? Meillä on nyt jotain vähän erilaista tulossa, aiemmat on syntyneet syyskuussa, marraskuussa ja joulukuussa, nyt olis sitten juhannusvauva tulossa jos kaikki menee hyvin :)
Meillä on talvivauvoja ja nyt sit kesävauva toivottavasti :)
 
Millaisia liikuntaharrastuksia teillä on? Itse harrastan punttisalia ja avantouintia, olen miettinyt miten raskaus vaikuttaa harrastuksiin. Punttisalilla reenit rennompia, avantokautta en ole aloittanut vielä.

Mä alotin tossa just alkusyksystä uuden tanssiharrastuksen, jonka jatkon suhteen oon nyt raskauden vuoksi vähän epävarma. On meinaan aika vauhdikas harrastus, jossa sykkeet on korkealla varmaan koko tunnin verran. Onko jollain parempaa tietoa siitä, tekeekö korkealla pysyttelevät sykkeet haittaa sikiölle?

Mulla on siis tosi heikko liikuntatausta ja nyt esikoisen jäljiltä oon ihan rapakuntoinen pullukka. :wacky: Olin tosi innoissani kun pääsin kiinni uuteen liikuntaharrastukseen, mutta en kuitenkaan tahtois riskeerata vauvan hyvinvointia vaan sen takia. Eniten mietityttää just siks, kun huonon kunnon vuoksi menen tuolla tanssitunnilla aika voimieni äärirajoilla.
 
Takaisin
Top