Lokakuun lörpötykset

Mulla minisunin mammavitskut, joita oon syöny edellisestä raskaudesta saakka. Monivitamiini, koska se nyt vaan on helppo ratkaisu. :joyful:
Mikä muilla vaikuttaa valintaan? Erityisesti kiinnostaa se, miks mieluummin erillisinä lisinä foolihappo, d-vit. ja mahdolliset muut?
 
Mulla kans Minisun mama, sit omega-3 ja d-vitamiini lisäksi (molemmat Puhdas+) koska en syö paljon kalaa ja mammavitamiineissa on niin vähän d-vitamiinia (10ug).
 
Heippa kaikille! Ehkä minäkin uskaltaudun nyt ilmoittautua mukaan. Lauantaina tein ensimmäisen haalean positiivisen testin ja sunnuntaina hieman vahvemman. Tänään tiistaina viiva oli taas vahvistunut, eli kyllä tässä todella taidetaan raskaana olla. Lapsi olisi meille nyt kolmas. Kolmannesta lapsesta kyllä puhuttiin ja hieman haaveiltiin, mutta emme vielä yrittäneet. Kuukautiskierto oli pitkä, ehkä 37 päivää ja ovulaatiokin tuli myöhemmin kuin ajattelin. Lasketusta ajasta en ole yhtään varma, mutta 19. kesäkuuta ei varmaan kovin kauas heitä. Jännittävää ja ihanaa!

Täytyykin käydä ostamassa raskausvitamiineja. Foolihappoa varmaan kannattaa ainakin alkaa syödä? D-vitamiinia syönkin jo.
 
Itse söin ennen raskautta d-vitamiinia ja valmistetta, jossa oli mm. Myo-Inositolia, D-Chiro-Inositolia ja foolihappoa. Nyt pelkästään Orionin Multivita (raskaus ja imetys).
 
Mä liityn kans joukkoon. Oon tässä nyt viime torstaista katsellut vahvistuvia viivoja, tänään tein digin johon tuli 2-3 niinkuin pitääkin. Jos sitä nyt pikkuhiljaa alkaisi asiaa sisäistämään.:grin

Mulla kans noi mamavitskut, en muista onko ne nyt sitten minisunin.
 
Mulla on päivittäisessä käytössä muutenkin D-vitamiini, maitohappobakteerit, sinkki ja magnesium sekä rauta raudanpuutteen vuoksi. B-vitamiini (sisältää foolihapon) on ollut satunnaisesti käytössä, mutta nyt yritän muistaa syödä päivittäin.
 
Tilasin just kasan raskausvitamiineja: monivitamiini, omega, foolihappo (jota oon syönyt vuoden) ja rauta. Millaiset setit muilla käytössä?
Raskausajan monivitamiini kun siinä kuulema on tarpeeksi kaikkea :)
 
Mulla myös käytössä Minisunin raskausvitamiinit, joiden lisäksi vielä D-vitamiini ja Omega 3.
 
Oletteko jo kertonut raskaudesta muille? Me ei olla vielä kerrottu ja mietin, että koskakohan uskaltaisi. Ollaan pohdittu josko jouluna tai uutena vuotena kertoisi, mutta tiedä sitten jaksaako sinne asti odottaa :p Yhdelle kaverille kerron varmaan aika aikaisin, koska hän odottaa kanssa ja la on toukokuussa 2021. Saa vähän vertaistukea :grin
 
Vitamiinikeskusteluun vielä: alotin jo nyt ihan alkuraskaudesta monivitamiinin lisäks magnesiumsitraatin, koska esikoista odottaessa mulla vaivas tokasta kolmanneksesta lähtien ihan järisyttävän pahat levottomat jalat. Toivon, että magnesiumsitraatti pitäis ne nyt edes jotenki kurissa. :confused:

Raskaudesta oon kertonu yhdelle kaverille, kun plussasin just ennen hänen kanssaan sovittua illanviettoa. Tälle kaverille oli muutenki Ok kertoa, kun tiesin että ei ala hössöttää (edes siinä tapauksessa että tulis mutkia matkaan). Muille kertoillaan sit varmaan np-ultran jälkeen aina sopivan tilaisuuden sattuessa.
 
Varovasti koitan liittyä mukaan tänne keskusteluun Raskaudesta en oo kertonut vielä kenellekkään ja nyt on todella vahva tunne että tarviin vertaistukea tähän tilanteeseen... Viikkoja tänään 7+0. Täällä tais olla muitakin joilla tuhruvuotoja? Onko teillä ollut tuhruttelu kokoaikaista? Itellä tuhruillu nyt perjantaista asti sellasta rusehtavaa vuotoa aina välillä. Huomaa oikeestaa vaan ku käy vessassa. Mut kuitenkin sitä on jokapäivä Raskausoireita on mut jotenkin tää hajottaa päätä tosi pahasti Anteeks tää vuodatus mut pakko oli päästä purkamaan vähän tärä mielipahaa jonnekkin ja kiitos jos jaksoit lukea ❤️
 
Varovasti koitan liittyä mukaan tänne keskusteluun Raskaudesta en oo kertonut vielä kenellekkään ja nyt on todella vahva tunne että tarviin vertaistukea tähän tilanteeseen... Viikkoja tänään 7+0. Täällä tais olla muitakin joilla tuhruvuotoja? Onko teillä ollut tuhruttelu kokoaikaista? Itellä tuhruillu nyt perjantaista asti sellasta rusehtavaa vuotoa aina välillä. Huomaa oikeestaa vaan ku käy vessassa. Mut kuitenkin sitä on jokapäivä Raskausoireita on mut jotenkin tää hajottaa päätä tosi pahasti Anteeks tää vuodatus mut pakko oli päästä purkamaan vähän tärä mielipahaa jonnekkin ja kiitos jos jaksoit lukea ❤️

Tervetuloa mukaan Willow! :) Mulla ei oo kokemusta pidempään kestäneestä tuhrusta, mutta seuraamieni keskustelujen perusteella uskallan väittää, että pienet vuodot - oli satunnaisia tai jatkuvia - on normaaleja ja jopa tosi yleisiä. Mutta kyllähän se säikäyttää ja mietityttää, itse kans eilisiltana sain sätkyt selkäsärkyyn yhdistyvästä tuhrusta. :rolleyes:
 
Kiitos Retale! :happy: Mullekkin maanantaina neuvolantäti tuosta tuhrusta sano et varmasti ihan normaalia, mut ei tämmönen hirmusta luottamusta herätä :nailbiting: ja tänä aamuna sain ihan kunnon sätkyn kun tein raskaustestin mikä oli haalentunu viime viikonlopusta! Tein sit lyhyellä pidätyksellä toisen testin missä testiviiva taas todella vahva. Netistä löyty jotain, että nuo testit ei pystys normisti mittaamaan hcg:ta jos sitä on paljon virtsassa :bookworm: en tiiä, kuulostaa et tässä kovasti selittelisin tätä itelleni :laughing021 Ja anteeks sekavasta kirjotuksesta, tässä harjottelen ekaa kertaa tälläselle foorumille kirjottelua :)
 
Tervetuloa palstalle Willow! :)

Pienestä tuhrusta ei tarvitse huolestua. :) Soittelin tänään juuri taysin hoitajan kanssa ja hän sanoi mulle jotakuinkin näin:
"Pienestä vuodosta ei tarvitse ollenkaan huolestua, mutta sitten jos vuoto on sellaista ettei sitä mikään side pidättele, niin on jo vähän huonompi juttu. Sitten täytyy soittaa."

Mua hämmentää, kun mulla aamupissan tehdyt testit on tosi haaleita, ja sit myöhemmin päivällä tehdyt on paljon selkeämpiä. En nyt huolestu asiasta enempää, niinkin käy joskus. Mutta onhan se hämmentävää. Digitesti tänään kuitenkin kertoi että raskaana 1-2 niin uskon ennemmin sitä. :D
 
Mä oon kertonut parille kaverille kun tiesivät että yritetään ja jos käy huonosti niin on sitten joku jonka kanssa siitä puhua. Vanhemmille kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen ja töissä ja muuten julkisesti vasta rakenneultran jälkeen.
 
Varovasti koitan liittyä mukaan tänne keskusteluun Raskaudesta en oo kertonut vielä kenellekkään ja nyt on todella vahva tunne että tarviin vertaistukea tähän tilanteeseen... Viikkoja tänään 7+0. Täällä tais olla muitakin joilla tuhruvuotoja? Onko teillä ollut tuhruttelu kokoaikaista? Itellä tuhruillu nyt perjantaista asti sellasta rusehtavaa vuotoa aina välillä. Huomaa oikeestaa vaan ku käy vessassa. Mut kuitenkin sitä on jokapäivä Raskausoireita on mut jotenkin tää hajottaa päätä tosi pahasti Anteeks tää vuodatus mut pakko oli päästä purkamaan vähän tärä mielipahaa jonnekkin ja kiitos jos jaksoit lukea ❤️
Mulla on kokemusta noista tuhruvuodoista. Ensimmäisellä kerralla se osoittautui sitten vähän myöhemmin kkm:ksi ja toisella kertaa kestikin monta viikkoa ja sain kuitenkin terveen lapsen. Tarkoitus ei ole pelotella, mutta valitettavasti se ei aina ole harmitonta. Oletko miettinyt että mennisitte varhaisultraan jotta varmistuisit että kaikki on hyvin ja saisit mielenrauhan?
 
Mulla on tuhrutellut sekä esikoisen raskauden sekä keskenmenneen aikaan ja nytkin oli ainakin viikko tuhruttelua. En usko, että siitä voi hirveästi olettaa mitään.

Kiva muuten syödä lounasta töissä, kun välillä meinaa puskea ylös. :sour:
 
On kyllä niin hanurista kun vaan olla ja voi tämmöset vuotelut :mad: oon harkinnut tuota ultrassa käyntiä samoin josko kyselis neuvolasta sitä verikoetta. Tässä nyt vatuloin sit et mitä sitä tekis vai tekiskö mitää :banghead:
 
Oletteko jo kertonut raskaudesta muille? Me ei olla vielä kerrottu ja mietin, että koskakohan uskaltaisi. Ollaan pohdittu josko jouluna tai uutena vuotena kertoisi, mutta tiedä sitten jaksaako sinne asti odottaa :p Yhdelle kaverille kerron varmaan aika aikaisin, koska hän odottaa kanssa ja la on toukokuussa 2021. Saa vähän vertaistukea :grin

Mä oon läheisimmälle ystävälle kertonut. Muille ajattelin vasta lähempänä joulua. Voi toki olla, että töissä jää asiasta kiinni jo aiemmin.:grin
 
Mä oon kertonut jo aika monelle :grin Lähes kaikille läheisille, jotka on yrityksestäkin tienneet. Jaetaan ilot ja surut, kävi miten kävi.
 
Takaisin
Top