Eevi^: mulla kans meinaa kohta lähtä järki tuon miehen kanssa. Oltiin eilen iltapäivälenkillä ja se kysy että miksi mä oon koko ajan niin vihasen olonen.. pidin mölyt mahassa ja mietin oonko kohtuuton, mutta johtuskohan se vaikka siitä että
- kun mä voisin mennä käymään vessassa, hän vois kattoa ja viihdyttää valveilla olevaa poikaa sen verran ettei se tipu sohvalta eikä vaan roikkua netissä koko ajan
- kun ollaan lähdössä jonnekin niin hän vois ottaa ja vaikka vaihtaa vaipan tai pukea pojan samalla kun minä touhuan jottai muuta ettei koko lähtö viivästyis sillä että minä syötän pojan - röyhtäytän pojan - puen itteni - vaihan vaipan - käyn vessassa - puen pojan - pakkaan tavarat - täytän tiskikoneen - sammutan valot, siis sen sijaan että roikkuu netissä koko ajan
- jos mulla on tissi pojan suussa, ja oon maininnu jo puolta tuntia aiemmin että alakas olla nälkä itelläki, hän vois vaikka lämmittää sitä eilistä ruokaa (jonka minä tein sillä välin kun syötin pojan - röyhtäytin pojan - vaihdoin vaipan - viihdytin poikaa - latasin pesukoneen - silitin edelliset pyykit ym. pikkukivaa sillä välin kun hän roikku netissä) eikä vaan roikkua netissä koko ajan
Eli suomeksi: kun hän tulee töistä tai on viikonloppu, niin hän sitten ottaa levon ja virkistyksen kannalta, kun viikolla ei saa öisin nukuttua. PRKL. Kuka ei saa viikolla öisin nukuttua? Viimekin yönä hän kävi hereillä kerran ja sekin kun kävi itte vessassa (ja kyllä, minä heräsin siihen).
Sitte toisaalta tuntuu, että äijä on niin tumpelo, että helpompi on tehä kaikki hommat ite. Kyllä, vaipanvaihdon yhteydessä pestään vauvan kakkanen pylly. Miksi? No että sinne pyllyyn ei jää kakkaa ettei iho kärsi, eikä vaan sen takia että neuvolan täti tai joku käski pestä. Jumalauta, mies "pesee" pyllyn ja siellä on karseet kokkareet taipeissa ja vaossa. Pistää jo miettimään mikä on herran oma päivittäinen hygieniataso jos käsitys pyllynpesusta on tuo.. Sama homma tiskaus, imurointi, mikä tahansa kotihomma - työn jälki on vaan niin kertakaikkisen ala-arvosta että jouvun tekemään homman kuitenki uudestaan. Tai jos äijä laittaa ruokaa niin eihän sitä voi tajuta että kansi kattilan päällä vesi kiehuu nopeammin ja pysyy kiehuvana (siksi ne kannet on olemassa), tietyt ruoka-aineet kypsyy nopeammin ku toiset joten kannattaa tehä tietyssä järjestyksessä ettei tuu ylikypsää tai ruoka ehi jäähtyä... Sitte jos yrittää ystävällisesti mainita asiasta niin tulee vittuilu päälle että jos ei kelpaa näin niin tee ite (ja todella tekee mieli tehä ite! sillä hetkellä vaan sattuu roikkumaan 4,5 kg imevää lasta tississä!) On sitte syöty koostumukseltaan puuroa lähentelevää kylmää nuudelia tässä. Parasta oli ku yks sen kaveri jota ei pitkään olla nähty, soitti ja kyseli kuulumisia niin tämä pokkana toteaa puhelimessa että "Aika tiiviisti menee kaikki vapaa-aika tota vauvaa hoitaessa".
Ja voi hyvän tähen tuo saamattomuuden taso. Minä viime keväänä vannotin kun ostin autoon uudet kesärenkaat ja varasin ajan ja käytin auton vaihdossa että sitte ku syksyllä on vauva niin hän saa hoitaa talvirenkaat alle. Jumalauta, se on miehen tehtävä. Ja niin sitä odottelin lokakuun loppua että millonkaha alkas tapahtua. Sai ostettua ja varattua mutta ei ilman että mun piti istua vieressä kun hän NETISSÄ tilasi ne asiat.
Tässäpä maanantai-aamun raivo, ja nyt meen tuon ihanan vauvan viereen pötkölleen, koska minä en oo nukkunu viime yönä, ja oon tälle aamua saanu jopa käytyä suihkussa, ladattua pesukoneen, pedattua sängyn, keitettyä kahvit, vaihdettua vaipat, syötettyä lapsen, otettua edelliset pyykit narulta, sillä välin kun hän vähän vaan roikku netissä ja lähti töihin. Nämä on myös niitä hetkiä ku käy mielessä että voispa polttaa pari tupakkia.
Huomenna päivä on uus! Iloa ja tsemppiä kaikkien viikkoon!