Lokakuun lörpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mayday
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi aurinkoista sunnuntaita!

Meillä on mennyt yhden helvetillisen "äiti itkee hysteerisenä aamuviideltä" -yön jälkeen oikeen mukavasti. Masuvaivat jäämässä taa (toivottavasti!) On tullu käveltyä paljo, itse asiassa tällä viikollakin tuli 26 km vaunuilua vaikka ei nuina myrskypäivinä ees käyty ulkona. Kohta lähen joogaan, viimeksi oon käyny huhtikuussa..!

Mullaki tarttuu nännit liivinsuojiin, ja sitte se tihkunu maito niinku kovettuu sinne liivinsuojan sisään. Ällöä! Lisäksi ne suojat menee pesukoneessa tosi koviksi reunoilta, vähän niinku ne muoviset langat sulais tai jotain, vaikka pesuohje sanoo kyllä 60°C. Ainun kestosuojia on mulla käytössä.

Meillä on kokeiltu kestoilua myös vaippojen suhteen nyt muutama päivä ja vähän pitää vielä pojan kasvaa että ei falskaa vaipat :) vaikka pitäis nuo Babylandin nepparit olla sopivia muka kolmikilosista ylöspäin. Sitte taas Myllymuksujen tarrallinen yli viiskilosten vaippa on paremman mallinen ku siinä ei niin käy vahinkoja. Heh.

Vahinkoja kuluneelta viikolta:
- tänään poika pissasi hoitopöydältä kaarella meidän kahden kissan päälle
- eilen isi toi poikaa kylvystä pyyhkeen sisässä niin jotenki se onnistu pissaamaan koko matkan kylppäristä hoitopöydälle niin että pissa ei osunu siihen ympärillä olevaan pyyhkeeseen vaan sojotti sieltä helmojen välistä lattialle
- olikohan keskiviikkona yhet pissat tuli läpi vaipan lahkeesta, bodysta, trikoohousuista, harsosta sekä kaksinkerroin olleesta ruskovillan kapalosta ja suoraan sohvalle
- yks päivä vaippaa vaihtaessa hoksasin että vaippa on märkä ja lämmin eli tuore pissa, sain kuitenkin kopin toisesta pissasta kun otin likaista vaippaa pois, mutta sitten matkalla pyllynpesuun kolmannet pissat tuli ONNEKSI just lavuaarin päälle, mutta tulikin sitte hanalle, saippuapulloon jne.

Aion viedä pojan isompana Brysseliin tsekkaa Manneken Piss -patsaan.

Sitte luksus-leuhotusta: Mä kävin eilen yksinään saunassa, join puoli tölkkiä Sandelsia ja söin vähä jusutonaksuja. Vitsi että oli rankka lauantai-ilta!

Mukavaa sunnuntain jatkoa sekä kaikille vauvautuneille että jos joku syyskuisista vielä on laitoksella punnaamassa tai matkalla sinne, niin tänään on hieno päivä syntyä! Tsemppiä!

iltaa mammat!

Vauva elämä jatkuu ja onki vaatinu tältä mammalta enemmän ku luulin. Ajattelin että se elämän muutos olis helpompi käsitellä mutta kaipa tää tästä tottuessa uuteen elämään. Ihana on hoivata tuota rakkauspakkausta mutta kieltämättä välillä ottaa koville yösyötöt ja nyt päivät ku oon naperon kanssa yksin.
Univelka painaa päälle kun tuo neiti ei oo nukkunu päivisinkää ku 15min-1h päikkäreitä.
Lisä väsymyksen saan vielä antibiooteista kun sain sitten bonuksena synnytyksestä kohtutulehduksen :(
no mutta tosiaan... kaipa tää tästä. Jospa huominen päivä ois tälle mammalle positiivisempi :)
nyt tuo napero huutaapi meijeriään paikalle! meiä neiti roikkuu rinnalla  _koko_  ajan!

Jenn_u: Miten sä huoamsit sne kohtutulehduksen? mua vähä mietityttää nimittäi mikä mua vaiuvaa :o

Meilläki on ollut noita pissavahinkoha, monestit uele hoitopöydälle ja on myös hoitopöydän eteen lattialle x)

Voi mitä pisuvahinkoja, onneks tuo tyttö ei onnistu kaaressa pissailemaan, välillä vaan nätisti hoitopöytä kastuu
Eilen kävi sitten anoppi ja miehen siskon perhe kyläilemässä ja pitipä illalla kutsua mun vanhemmat iltakahville kun oli pakko päästä kakusta eroon. Päivässä oli varmaan hulinaa sen verta et likka ei malttanu kauheen pitkiä aikoja nukkua päivällä ja tuloksena oli sitten mahdottoman yliväsynyt neitonen illalla.... Eka kerta tuli semmonen olo että "mitä mä teen?!?!? en osaa hoitaa lastani". No onneks sit ku sain kasattua itteni niin likka nukahtikin yllättävän nopsaan, ja sit nukkukin yöllä hurjan pitkään eikä paljoo syöny yösyötöllä... Ja nyt tunnen sen rinnoissani, pakahdun :D

Ja hui, meidän neiti tänään 3 viikkoa emoticon

Meillä pisuvahinkoja oikeastaan joka kerta kun vaippaa vaihdetaan ja kerran jopa ihana löysä kakkakin tuli, näissä tilanteissa mua vaan huvittaa ja naurattaa! Pojan ilme on niin "kaikkensa antanut" näiden toimitusten jälkeen. Ihana pieni mies :)

Nyt se tuhiseen päiväunia ja meikäläinen alkaa ruoanlaitto hommiin, pyykit kuivumaan ja kasa pyykkiä silitystä vailla. Mies meillä kipeänä, syysflunssaa-toivotaan ettei tule minuun saatikka poikaan. Se ei todellakaan olisi kiva juttu! Keskiviikkona pitäis uskaltaa lähteä vaunuilla keskustaan, hieman jännittää tuo bussimatka ja muutenkin se meneminen tuolla keskustassa, onneksi en yksin liikkeelle vaan kaverin kanssa jolla on viikkoa vanhempi poika-niin molemmat ekaa kertaa vaunuilla keskustassa-voidaan siis yhdessä jännitellä!

Tähän koneelle vaan jämähtää, mutta mars hommiin vaikka sitä itsekin kerkeis päikkärit vetää ennen kuin taas heräillään syömään :)

Mukavata maanantaita!

Meillä myös ilmakylvyt saa kyllä pisut lentämään hyvin helposti. Vielä suuremman taiteen poika on tehnyt vaippojen kuluttamisesta, heti puhtaan vaipan vaihdon jälkeen yleensä alkaa rutina ja uutta tavaraa vaippaan...Syöttämisen jälkeen on jo oppinut odottelemaan jonkun aikaa, kun silloin kakat yleensä tulee, mutta silti välillä saa olla vaihtamassa vähän väliä...:) Välillä olen kaiholla ajatellut niitä kakkatapauksia, jotka tekevät asiansa vaan kerran pari viikossa. Meillä se on kerran pari tunnissa .

Imeminen on lähtenyt paranemaan, vielä mietityttää minkä verran saa maitoa rinnoista. Lisämaitoa annetaan edelleen jatkuvasti, mutta määrää olen vähentänyt ja silti painoa oli tullut reippaasti lisää. Jotta usko elää, että se maidontuotanto tässä hiljalleen paranee.

Jokos kaikki on nyyttinsä saaneet vai vieläkö joku odottelee?

eevi^

mulla tulehtu jo laitoksella tuo epparihaava ja se huomattiin ku jälkivuotoon tuli hajua. Sain lääkekuurin ja pari päivää kuurin loppumisen jälkeen tuli haju takasi. Kättärillä tutkittiin sitte ja selvis tuo kohtutulehdus eli uudestaa lääkekuuri.
mutta siis mulla ei ollu muita oireita kuin tuo vuodon haju mutta voi oireilla myös korkeella kuumeella tai alavatsa kivuilla mitkä nyt on mulle tullu.

meilläkin tapahtuu noita pissavahinkoja useasti! neiti tykkää päästellä menemään hoitopöydällä eevan asussa :D kerranki just ku olin pessy kakat ja niin yhtäkkiä sieltä tuli oikeasti kunnon kakkasuihku niin että lenti vastapäätä olevaan seinään kylppärissä :DDD siinä sitte naurun kanssa pesin tytön uusiks, lattian, seinän ja itteni !

Minkä pitusia unia teillä pienokaiset vetelee kerralla? tuntuu et meiä pirpana ei enää päivisin nuku kerralla pitempiä unia vaan torkkuilee.

meilläki alkanu menee tollaseks torkahteluks päivät -.- ja siltikään ei nuku tarpeeks öisin O_o sitten kun tää nukkuunukkuu niin nukkuu 2-4h

se on; Syysmasut 2011
:)

xiina

ei täälläkään öitä tuon pitempää nukuta.. :p just 2-4 on se mitä putkee nukkuu.. kuinkakohan kauan menee että muodostuu oikee rytmi :p

xiina

ei täälläkään öitä tuon pitempää nukuta.. :p just 2-4 on se mitä putkee nukkuu.. kuinkakohan kauan menee että muodostuu oikee rytmi :p

Syysmasut 2011 on suljettu ryhmä, jonne laitat sit vaan kutsua ja sut otetaan jäseneksi. Haussa pitäis kyl näkyä ihan normaalisti.

Moikka  Mitäpä te hommaatte vauvojen kanssa päivisin, kun vauva hereillä? ja onko teilä paljon jo vauvat hereillä päivisin? Meilä ihan pikku pätkiä ja sitten kun syliin ottaa et jotain touhuilis niin nukahtaa uudelleen, onkohan ihan ok :-) ei ainakaan vielä mitkään mobilet tai lelut kiinnosta, pitäisköhän? tyttö nyt 7 vkoa :-)

lei:

kieltämättä on vähän tylsää vielä tuon vauvan kanssa jos se on hereillä eikä oo mitään urgent issueta päällä niinku syöminen tai vaipanvaihto... :D

Me koitetaan seurustella pojan kanssa silleen että katellaan mitä meijän kämpässä on, mm. lamput, kissat on kiinnostavia. Enimmäkseen yritän siis saada vauvaa röyhtäisemään olalla kannellen mutta siinä on mukava tutkailla muutaki. Yks lelu sillä on, tuli neuvolasta saadun Libero-mainostuotepaketin mukana, semmonen rapiseva ilosenvärinen ampiainen, ja sitä se jaksaa kattoa! Seuraa jopa jo vähän aikaa katseella kun ampparia liikuttaa, ikää tänään tasan kuukausi..!

Mää siis raahailen poikaa eestaas, juttelen sille mitä teen ("Äiti laittaa sun vaatteet nyt pyykkikoneeseen".. vähänkö se on idiootin kuulosta nyt ku ajattelee), laulelen ja kutittelen. En tiiä oisko tuo kutittelu ihan hyvästä, mutta ainakaa se ei itke. :) Jos oikeen tylsäksi käy niin pistän pojan vaunuihin ja lähen ulos joka on instant-nukutus. Oon huomannu senki että jos liian kauan seurustellaan niin nukahtaminen käy vaikeammaksi, ku on niinku yliväsyny virkku vauva. Sama jos nukkuu liian kauan, niin on niin ärtyny syömäri että tissi saa kyytiä.

eilen oltiin pojan kanssa neuvolassa, ja nyt ei ollutkaan painoa tullut niin hyvin kuin viimeksi --> määrättiin tiheämpää imetystä ja korviketta jos imetys ei riitä. korviketta onkin annettu nyt vielä lisäksi, kun tuntuu ettei tuo oma tuótanto riitä. aluksi maitoa tuli tosi hyvin, mutta nyt tuntuu että sen tulo on hiipunut. onko kukaan kokeillut MAMMA TEETÄ? pitäisi lisätä maidon määrää. tai tietääkö joku tuosta teestä enemmän..? en ole perehtynyt vielä asiaan, mutta heti tietty epäilee että jos siitä on vauvalle jotain haittaa.

täällä nukutaan parhaimmillaan 6 tuntia putkeen (tosin harvinaista yö herkkua) yleisemmin väli on 2-4h mitä  nukkuu kerralllaan.

Meillä jätkä nukkuu vaan jotain max 2 tunnin pätkiä, ainoostaan vaunuissa ja autossa voi mennä pidempään, ja sillonkin siis joku 3-4h. Tää syö ihan-koko-ajan!! Siis annoskoko on nyt 150-170ml kun mahaan ei mene enempää ja yölläkin se vetää sen 4-5 kertaa.

Ja siis kokoo on kyllä sen verran kans, perjantaina vasta seuraava neuvola eli en tiedä nyt mittoja mutta iso äijä tää on.

Miten te muut jolla on tai on aikasemmat lapset ollu koliikkivauvoja niin ootte jaksanu? Mulla on päiviä ku vaan itken kilpaa tän kans kun oon niin rikki ja väsyny ja mikään ei auta, kymmenet konstit ollaan jo koitettu! Onneks mun äiti asuu lähellä ja on vapaapäivinään hakenu tän vaunuileen niin oon nukkunu sitte sen muutaman tunnin. Jostain luin että joku nukutti vauvaansa yöt autoistuimessa nii sillon se oli hiljaa mutta uskaltaako tollasta koittaa? Eihän se kuitenkaan mihkään nukkumiseen oo tarkotettu se istuin eikä se asento... Hohhoh.

Täälläkin on jo jakauduttu! Viikkoja oli takana jo 41+4, et oli jo aikaki :D Pienellä neidolla oli painoa huimat 2690g ja pituutta 48cm, päänympärys oli 33cm. Ei  mikään hirmusen iso pakkaus :D alkuun jouduttiin sokereita seuraamaan, mutta muuten kaikki hyvin :)
Pistää ihmettelemään meidän neidin unenlahjoja kun lukee nääitä teidän juttuja, täällä on alusta asti nukuttu kerralla aina 3-4 tuntia ja sitte ollaan pari tuntia hereillä! Öisin ei välttämättä jää edes hereille, vaan masun täyteen saatuaan neiti jatkaa tyytyväisenä unia. Eikä nukkumista haittaa mikään, meillä on ovikello laulanu kesken unien ja tyttö ei ole moksiskaan :D Pikkuista voi käydä pyörittelemässä ja kääntelemässä eikä herää. Oli tuskaa yrittää herätellä syömään ekoina öinä ku piti niitä sokereita vahtia :D

Jenn_u
meiän esikoinen alko 2kk ikäisenä nukkuun jo täysiä öitä,tai laskin sen töydeks yöks kun nukku 5-7h putkeen ja heräs 6 aikaan aamulla syömään :P

lei
tää viihtyy parhaiten kun mä höpisen ja ilmeilen sille.mut on jo alkanu viihtyyn lelukaaren kanssa :) hetkittäin tykkää siinä pällistellä ,tänään jopa hän päästeli semmosia kiekauksia suustansa x) tää on ihan mielettömän uteliaan olonen.kattelee silimät pyöryläisinä kaikkee kokoajan :) sillon kun ei huuda.

zibbh
mä kokeilin imetysteetä ,on eri kuin tuo mammatee. niin kyll se minust autto hiukan maidonnousuun mut en huomannu maidonmäärän lisäntyneen ainakaan mainittavasti koska edelleen joudun sählään sen lisämaidon kanssa..

Annemari
huonoja ja huonookin huonompia hetkiä on omien hermojen kanssa.. välillä toki parempiaki.
toisinaan tuntuu etten jaksa enää hetkeekään tätä huutoo ja riittämättömyyden tunnetta.ja toisinaan sitten hymyillen hyräilen huutavalle lapselle.. nyt se alkaa siinä mielessä helpottaan vähän kun lapsikin on hetkittäin tyytyväinen ja hiljaa. alkuun kun toi huusi kaiken hereillä oloaikansa niin välillä oli lievästi sanottuna melko turhautunu ja loppuunpalanut olo. esikoisesta muista joskus jopa aatelleeni että kohta jätän lapsen sitteriin huutaan ja painun afrikkaan sitä karkuun. kyll se siit..ajan kanssa. aina kannattaa muistaa ett se sentään loppuu joskus ..yritän lohduttautua sillä että ainaki lapseni on terve <3
ja sillon kun keinot ja hermot on tyystin loppu niin en nää pahaa siinä että laps nukkuis vaikka hetken siinä kaukalossa.koko yötä en kyllä missään nimessä nukuttais just huonon asennon takia.mut 2h vois olla ihan  ok vielä.kun aattelee vaikka et ajais autolla sukuloimaan johki kauemmas niin kuka sitä vauvaa sieltä välillä pois nostelee kesken matkan jos vauva nukkuu? :O

Ennu-
kyll tääki sillon eka viikon melkein nukku vaan.pikkuhiljaa on hereillä olot lisääntyneet.nyt 1kk1vk ikäsenä jaksaa jo jopa 4h valvoo kerralla

Takaisin