Nyt ollaan ainakin henkisesti selvitty näistä kakkavyöryepisodeista. Nyt oon ottanu tavaksi sen, että aina kun vauva on sylissä, pidän riepua pepun alla ja painan vaippaa lahkeen kohdalta. Neiti kun yleensä kakkaa just syötön aikana tai heti sen jälkeen. Sitten kun alkaa rutista, niin nopsaan vain hoitotasolle ja availen bodya valmiiksi. Nyt ei ole tullut kertaakaan bodyyn kakkaa \o/ pienistä sitä on ilonsa revittävä. Lisäksi olen huomannut hyviksi nuo Bambo-kertakäyttövaipat, joita on meidän lähikaupassa. Niissä on pitkät lahkeet, mikä ainakin helpottaa tämän kakkajutun kanssa. Pikkuisen pitää nuijia pehmeämmiksi niitä vaippoja, mutta ovat toimineet hyvin meillä.
Meillä oli tosiaan pari yötä, kun vauva vain kitisi sylissä eikä mikään tuntunut miellyttävän. Osittain saattoi johtua ilmavaivoista, mutta nyt tajusin, että voi johtua yhdestä toisestakin jutusta, mikä ei juolahtanu äidin mieleen: meidän vauva ei nukahda syliin. Se tuntuu jotenkin hullulta, kun niin monilla vauva nukkuu helpommin sylissä. Taisin sitten hölmönä pitää vauvaa sylissä liikaa ja seurauksena oli raivarihuutoa... Tulipahan tämäkin opittua. Tietysti helpompi näin, että vauva nukahtaa sänkyynsä paremmin kuin syliin.
Rominna: mullakin oli ennen vauvaa pakolliset nuo 8 tunnin yöunet. Nyt asia on tainnut kääntyä päälaelleen... Olin tässä parina yönä nukkunut nelisen tuntia ja siihen ehkä tunnin päikkärit päälle. Eilen ajattelin kaukaa viisaana, että nyt kuitataan univelat. Nukuin sitten niin pitkät päikkärit, että tuo kahdeksan tuntia tuli täyteen. Tuloksena oli se, että viime yönä sain unta vasta viiden jälkeen aamulla, eikä vauva edes valvottanut! Minua ei vain nukuttanut. Päivällä ei sinänsä väsytä, mutta kun lasken pitkäkseni, nukahdan lähes heti. Minusta päikkäreille nukahtaminen on ollut aina helpompaa, en tiedä miksi. Katotaan, mihin tämä tästä kehittyy... Voi tosin olla, että tämä johtuu vain ensi viikon stressaamisesta: silloin on muksun nimiäiset ja meidän häät, ja kaikkea pientä pitäisi tässä järjestellä. Pippalot on pienet, mutta emäntänä sitä haluaa varautua kaikkeen etukäteen :)
Onko muilla muuten ongelmia ihopoimujen kanssa? Meidän tytöllä on niin syvät poimut, että joka päivä saa niihin olla pottujauhoa laittamassa, kun iho kuluu punaiseksi. Ärsyttää, kun neuvolassa saa aina kuulla siitä, vaikka teen parhaani tuon ihonhoidon suhteen :( Varsinkin nuo kaulan poimut on ongelmana, niihin kun menee aina puklua muhimaan. Muuten iho on kyllä hyvässä kunnossa.