Päätinpä tulla taas pitkästä aikaa kirjottelee kuulumisia kun lapset nukkuu. Tai siis nukkui.. Isompi nukkuu vieläkin, mut pienempi tulikin kesken kaiken roikkuu tissille. No käy tää näin yhdellä kädelläkin! :D Amanda kasvaa ihan hurjaa vauhtia, joka on oikeinkin katkeran suloista. Toisaalta haluisin pitää sen aina tälläsenä pikkusena, mut toisaalta odotan niin, että kasvaa ja kehittyy. Hän on myös oikeinkin jäntevä neiti ja nostelee päätään ja masullaan koittaa jaloilla potkia itseään eteenpäin :D Ei voi kyllä hetkeksikään jättää esim. sohvalle yksinään. Jollain ihme konstilla se saa aina hilattua itseään johonkin suuntaan niin joku päivä vielä tippuis.. Täysimetyksellä mennään ja oon ihan ihmetyksissäni kuinka hyvin toi mun omalla maidolla kasvaa. En tiedä miksi, mut oon aina ajatellut, että täysimetetyn vauvat kasvais jotenkin naftimmin kun korvikelapset. Onpahan tämäkin väite kumottu. Tolla Mantalla on kyllä jo ihan kunnon posket! Ihan innolla odotan ens viikon neuvolaa kun palan niin halusta tietää kuinka paljon sitä on taas kasvettu :))
Jes, nyt on taas molemmat kädet käytettävissä. Käy vähän nopeemmin tää kirjotus!
Rintatulehduskin se oli ja meni. Onneks meni. Oli todella herkkua hoitaa yksin kaks pientä lasta 40 asteen kuumeessa kun mies oli töissä. Tai jos ihan tarkkoja ollaan niin ei sitä kuumetta ihan 40 astetta ollu; 39,98 sen sijaan. Mun äiti onneks tuli parina päivänä auttaa ja toi aina ruokaakin mukanaan niin ei mun tarvinu siitä ressata. 5 päivää sitä kaikenkaikkiaan kesti ja meni onneks ohi ihan kotikonstein. Paljon vaan imetystä ja lämmintä ja pumppausta ja hierontaa.
Ristiäisetkin juhlittiin viime sunnuntaina. Oli todella kaunis tilaisuus ja nyt on sit neitokaisella ihan virallisestikkin nimi; Amanda Ida Adele. Koko juhla meni tosi hyvin. Amanda oli tosi nätisti koko toimituksen ja juhlan ajan. Isosisko sen sijaan vaelsi pitkin alttaria ja touhus omiaan. Sen verran maltto tulla isin sykkyyn, että kuivasivat yhdessä pienen pään kasteen jälkeen♥ Olen enemmän kuin tyytyväinen kaikkeen. Pitopalvelu pelas loistavasti ja tarjottavat oli hyviä. Vieraita oli just sopivasti. Suntio oli todella mukava kun ehdotti, että lapset sais mennä kirkon puolelle juoksee ja leikkimään niin aikuiset saa kahvitella rauhassa. Ihana yllätys oli myös se, että pappi antoi kastepuheen meille kirjallisena muistoksi!
Minä oon kans tupakoinu ennen raskautta. Hölmö olin kun alotin uudestaan Jeminan synnytyksen jälkeen kun heti joutu taas lopettamaan uudestaan kun aloin odottaa Amandaa. Ja nyt taas on alkanu tekee mieli.. Prkl.. Tällä kertaa aion kyllä hillitä itseni kun toi imetys onnistuu niin loistavasti niin en kyllä aio pilata sitä! Epäilenpä kyllä vahvasti, että sit kun tässä ekan kerran lähtee taas viihteelle niin se on menoa, mut jos se vaikka jäis siihen yhteen iltaan..? Sopii toivoa!
Mulla kans meinaa välillä seinät kaatua päälle kun on kotona noiden kahden pienen kanssa. Sit mies ihmettelee, että miks mä en viihdy kotona, että kyllä hän tykkää kotona olla. Nojoo.. Kyllä mäkin tykkään kotona olla, mut välillä on kiva päästä muuallekkin kun yli 1,5 vuotta tässä ollaan jo kotona oltu! Onneks on näitä "lapsellisia" kavereita ja sukulaisia. Äitin kanssa tulee myös puhuttua paljon puhelimessa (eilen esim. 2 tuntia putkeen! :D) ja nyt Amandan syntymän jälkeen se on tosi paljon ollu auttamassa mua lastenhoidossa, siivoomisessa, pihan laitossa jne.. On mulla ihana äiti ♥ Lauantaina mies on lupautunut hoitamaan tyttöjä niin pääsen äitin ja mun mummon (äitin äitin) kanssa shoppailemaan. Uudet imetysliivit pitäis ainakin löytää kun nyt näyttää siltä, että tätä imetystä jatkuu niin en kyllä tasan tarkkaan aio selvitä yksillä hyvillä liiveillä.
Vauvauinnista. Suosittelen! Jeminan kanssa ollaan käyty ja edelleenkin Jemina käy isin kanssa aina sunnuntaisin "vauva"uinnissa. Taapero tuo taitaa enemmänkin jo olla, mut vauvauinti nimellä se edelleen menee. Aivan ihana koko perheen harrastus! Jemina ainakin nauttii todella paljon. Kerran ollaan Amandankin kanssa oltu katsomassa kun isi ja sisko pulikoi. Tammikuussa kun alkaa noissa uinneissa kevätkausi niin aloitetaan koko perhe sisarusryhmässä. Silloin on se 3kk täynnä niin pääsee Amandakin mukaan uiskentelemaan. Tähän mennessä tyttö on ainakin kylpemisestä tykänny kovin. Masulleen kun kääntää niin jalat viuhtoo menemään niinku sammakolla :D ♥
Amanda nukkuu kyllä todella hyvin. En voi valittaa. Viimesen kerran syö joskus klo 23 aikaan. Sängyssä yleensä imetän ja siirrän sit omaan kehtoon nukkumaan. Kaks kertaa herää syömään, ekan kerran kolmen ja viiden välillä ja tokan kerran joskus aamulla seiskan aikoihin. Ton yösyöttö välin tyttö nukkuu yleensä mun vieressä kun itsekkin nukahdan sen jälkeen kun oon saanu tytölle tissin suuhun. Ylös nousen yleensä ysin aikaan kun Jemina herää. Amanda saattaa sillon vielä jatkaa hetken uniaan.
Tää aamu oli poikkeus. Mä nousin ylös jo puoli kuuden aikaan keittää teetä. Meillä nimittäin ollaan taas kipeenä. Ensteks tuli Jemina kipeeks. Räkä valuu ja on kova yskä. Eilen alko mulla tulee kurkku kipeeks ja eilen illalla myös Amandalla alko räkä valumaan. Koko yö meni sit tuhistessa ja kitistessä.. Pakko oli kaivaa nenäfriida esiin niin sai raukka parka edes syötyä. Toivottavasti menis pian ohi..
Huh, jokohan tässä olis riittävästi tälle kerralle! :D Tytöt vielä nukkuu niin taidan keittää uuden kupillisen teetä jos vaikka ehtisin sen nauttimaan ennen kun alkaa taas aamuhommat tässä taloudessa :)
niin ja onnea Sanna89! Ihanaa että sullakin nyt on pikkuinen nyytti sylissä vaikkakin hieman etuajassa :) ♥