Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ALKUPERÄINEN: Peukaloinen

Onko muuten kaikilla synnäreillä netti käytettävissä vai pitääkö mun lähtä ostamaan läppäri [:D]

samaa oon miettinyt. tai siis pitääkö tässä lähtee hommaamaan mokkulaa [:D]

pitäs vissiin tehdä joku lähdön tunnelmaa-keskustelu, niin sieltä vois aina tarkastella kuka on lähdössä synnärille ja kuka miettii että onkohan nyt aika.. [:)] vai?

on tuo kela kyllä semmonen laitos että... aina saa takuta. [>:]

niin joo, pian pitää tehdä myös marraskuun marmatukset-keskustelu tai jotain [:D]

Hehaa!  Enkait mä ny VIELÄ synnyttään, höpsistä! Viikkojahan on vasta 38+6 [>:][8D]

alina: 
emmä osaa perustella, että miksen laittas vauvaa pulkkaan. tuntuu vaan siltä,etten haluais/uskaltais laittaa.. !? oon ensinnäki ylivarovainen, ylihysteerinen jne.. [8D] Tietysti sitten kun vauva on isompi, että osaa istua töröttää itte pulkassa niin asia on toinen. Miten voi olla mahollista ettet oo saanu VIELÄKÄÄN päätöksiä äitiyspäivärahasta!?!?!? Mä oisin aikoja sitte jo menny kelalle harjottaan karatea !!

Voi olla että jää ainaki mun osalta se ilmottaminen täällä, et "nyt lähen synnyttään, heippa!" [:D] Ei kait siinä tajua mitään tollasta, ku oon varmaan ihan hysteerian partaalla/lievässä shokkitilassa ja hädissäni että haluan vaan äkkiä sairaalaan sen pelon alla että lapsi syntyy kotiin [:D][:D][:D] Mutta käykää te muut kuitenki huikkaamassa että nyt sitä mennään! Ja laitokselle en edes ota läppäriä. Ei hyövyttäs ottaa ku ei oo mokkulaa. Kylläpä sitä kerkiää sitte ilmotteleen ku kotiutuu [:)] Mutta tehän huomaatta sitte et millon oon lähteny ku musta ei kuulu pariin päivään täällä mitään [:D] Sen verran riippuvainen oon, etten vois olla päivää ilman todella hyvää syytä pois koneelta! [:D]

Tuosta selällään nukkumisesta, mä heräsin yöllä selältään. Ties kuin kauan olin nukkunu siinä asennossa! Ja todellakin sen tunsi joka paikassa, että ei passaa nukkua niin. Maha ensinnäki oli ihan tautisen kipeä, jalat ihan tönköt ja hädin tuskin pääsin enää kylkiasentoon. Jotenki hengittäminenki tuntu pahalta. Onneksi tätä sattuu harvoin.

Huomenna äitipolille ultraan, jes! Sitä ootellessa...

onko kaikki muut täällä saanut kelalta päätöksen??
kyllähän mä nyt muuten sinne karatee olisin mennyt harjoittaa, mutta kun ei taivu... [:D]
on se perhana jos ei ala kuulua!

Mulle äippärahapäätös tuli kyllä muistaakseni viikossa tai kahdessa siitä kun jätin hakemuksen. Nettiin taisi tulla tieto heti, että hakemus on saapunut ja sieltä pääsi helposti seuraamaan tilannetta. Jos et ole vielä saanut sitä, niin ihme on! Mulle tuli kotiin vielä siitä lappu, milloin ja paljon minäkin kuuna maksetaan. Kannattaa ehdottomasti soittaa siihen asiakaspalvelunumeroon. SIeltä ne näkee heti, missä vaiheessa sun hakemus on vai onko sitä ylipäätään kirjattu saapuneeks?!

Eilen oli kyllä yksi pahimmista päivistä koko raskauden aikana. Meidän piti niin miehen kanssa mennä lenkille, siivota ja tehdä kaikkea kivaa, niin eikös ihan ykskaks alkoi järjettömät alavatsa/liitoskivut. Kipu oli niin sietämätön, ettei voinut kävellä yhtään normaalisti, vaan piti pitää kävellessä lämpötyynytä haarojen välissä ja laahata jalkoja mukana. Kaikkea pahensi se, ettei mies oikein ymmärtänyt kuinka kipeä olen ja esikoinen sitäkin vähemmän. Jouduin kärvistelemään neljä tuntia yksin esikoisen kanssa, kun mies meni pihahommiin[:@]. Itkua melkein tuhersin aina kun esikoisen silmä vältti. Neljä tuntia lämmitin kauratyynyä vartin välein tulikuumaksi, jotta pystyin edes olemaan makuuasennossa. Illalla taas helpotti kun kävi saunassa ja tänään paikat ovat vain hellänä, mutta vastaavaa ei ainakaan vielä ole. Esikoisesta mulla ei ollut mitään liitoskipuja.
Vauva on selkeesti myös rauhottunut vatsassa. Pitää välillä ihan töniä sitä liikkeelle ja juoda mehua ja laskea että liikkeitä tuntuisi. En kuitenkaan jaksa koko ajan pommittaa tuota synnäriäkään asiasta. Sieltä tulee aina vain samat ohjeet. Onneks huomenna on neuvola. Täytyy siellä jutella noista vauvan liikkeistä paremmin.

Heips,

ihana aamu kun aurinko paistaa ja on hiukan lunta maassa. Mies tekee juuri ruokaa ja on olllu niiiiin ihana koko aamun <3 Tällaista sais olla aina. [:)] Ainut mikä hiukan häirittee on ku multa meni aamulla selkä ja ei oikein pysty istua tai maata tai olla muutenkaan, mutta eikö tuo nyt tuosta, ku kaikki muu on kerran hyvin [:)]
Juuri käytiin miehen kanssa aamulla läpi äitiyslomaa, isyyslomaa, vanhempainlomaa ja isäkuukautta, että koska ne mikäkin alkaa. Meillä minä pidän äitiysloman ja mies pitää sitten loput. Ihanaa, kun mä olen kuitenkin opiskeluiden takia tosi paljon kotona, niin saadaan olla sitten yhdessä tosi paljon <3. Kuinka teillä muilla on noi suunniteltu?

Kelan päätökset sain muuten jo ainaki pari kk sitten. Nopeesti tuli, ku minimi rahan saan, mutta eipä tuo nyt haittaa. Ompa näillä valtaisilla opintotuillakin elossa pysytty, niin tuo ei teetä ees tiukkaa [:D]

Toi lähdöntunnelmaa topic kuulostaa tosi hyvältä [:D] alkaa jo jännitää muiden puolesta. Nytkin ku avasin koneen niin aattelin heti, että onkohan joku marrasvauvoista jo syntymässä.

Meillä toi äippälomat ym menee niin, että periaatteessa minä pidän kaiken eli äippäloman että vanhempainvapaan, mutta kun ollaan molemmat yrittäjiä, on mies ihan oma-aloitteisesti hoitanut työnsä niin, että sillä on enää viikko töitä ja seuraavan kerran menee loppiaisen jälkeen töihin. Tämä on kyllä niin loisto juttu, koska esikoinen tulee varmasti vaatimaan paljon huomiota ja jotta isä saisi myös tähän uuteen tulokkaaseen heti yhteyden, on ihanaa, kun hän on ensimmäiset pari kuukautta kotona. Näin minä saan myös keskittyä välillä esikoiseen ja tehdä hänen kanssaa juttuja, kun isukki on uuden vauvan kanssa.

Toukokuussa mun olis tarkoitus aloittaa viikonloppuisin jo osittain työt ja ehkä mahdollisesti 1-2 iltaa muutama tunti. Silloin tietenkin isä on lasten kanssa kotona. Meillä tää järjestely sopii parhaiten, koska mä saan huomattavasti korkeampaa vanhempainrahaa kuin mies, eli mä olen virallisesti se , joka on kotona [:)]

Meillä tilanne on sellanen, että mä pidän äitiysloman ja kaikki muutki lomat siihen päälle. Mies opiskelee vielä viimestä vuotta jotenka ei onnistu isyysloman pitäminen häneltä vaikka kumpiki sitä haluais. Sitte kun koulu on loppunu, suuntana armeija! Että näin meillä.. Onneksi koulu on samalla paikkakunnalla eikä aina oo kovin pitkiä päiviä,niin mies on kuitenki paljon kotonaki. Ja viikonloput vapaana. Nyt sillä on syysloma menossa, jotenka oispa hyvä aika vauvan tulla nyt [:D]

meillä menee niin, että mä pidän kaikki lomat. avokki tekee osa-aikaisena töitä muutenkin, niin on sitten sen verran kotona kun on. kuulemma työt vähenee hieman tossa marraskuussa ennen joulun kiireitä, ei haittaa yhtään kylläkään mua. sillä viikolla, kun olis laskettu aika, olis miehellä näillä näkymin vaan 1 pv töitä. toisaalta mukava juttu, mitä nyt taas saa rahasta sitten hieman murehtia. mutta eiköhän tässä pärjätä [:)]

Alina: Ei ole täälläkään tullut vielä minkäänlaisia päätöksiä kelan rahoista... ja mulla alko tänään toi äippäloma.. Syy miksi en vielä oo saanu päätöstä on se, että ne haluaa sen jonku selvityksen työnantajan maksamasta palkasta äitiysloman ajalta (saan 2kk palkkaa äitiysloman ajalta). Työnantaja ei voi lähettää kuin vasta viimeisen työpäivän jälkeen tiedot kelalle että tietävät miten olen ollut töissä ja voivat ilmoittaa näin realistiset viimeisen 6kk:n tulot. Sekavaa. Mutta voisiko sinulla olla myös syynä sama, mikäli olet ilmoittanut viimeisen 6kk:n tulot tulonlähteisiin??

Minä pidän kaikki mahdolliset vapaat ja toiveena on olla hoitovapaallakin se maksimiaika. Kuten jo jossain kerroin, kotiäitiys olis nyt tässä elämäntilanteessa se mun juttu [:)] Mies on maanviljelijä eli käytännössä kotona koko ajan tai korkeintaan tuossa pihamettässä hommissa näin syksyllä ja talvella. On hää tehnyt talvisin töitä vieraalle mutta nyt aikoo keskittyä vauvaan ja muhun ainakin tän alkuvaiheen - ihana!

Mullekin tuli kelan päätökset ihan parissa viikossa, oli muistaakseni elokuuta kun laitoin hakemuksen [8|] sain vielä niin hyvää palvelua, että soittelivat pariin otteeseen perään millaiset työnantajan palkkatodistukset kannattaa olla, että saan mahdollisimman suuren tuen [:D]

November10 siis joo mulla sama juttu, mut äippäloma on kummiskin alkanut jo parikyt päivää sitten, niin ihmetyttää kovasti. Tosiaan kelan sivuilta kun kattelee, niin siel lukee et käsitelty, mut päätöksissä ei mitään. [>:]
on se jännä!

alina: minun hakemus oli jääny kelalle johonki odottaa tilaan ja ei olis edenny mihinkään ennen ku sinne soitin ja kyselin, että mikä mättää? Kannattaa varmaanki kysyä..

Hyvä fiilis ! Jännittää, ehkä hieman pelottaa.. malttamattomuus, onnellisuus.. ihanuus [:D]
Tuolla ultra ja neuvola- osiossa kerroinki jo piiiiitkästi tän aamun tapahtumista joista nää tunne ilmiöt johtuu [:)] Voihan vauva, tuu jo! <3

Heips kaikille,

Ihana kuulla, että melkein kaikilla onnistuu lomat juuri niin kuin on itse haluttukin [:)] On tää vaan mukavaa aikaa, kun saadaan pian vauvat maailmaan ja niiden kanssa viettää aikaa.

Täällä alkaa olla vattan kanssa välillä ahdasta. Siis ei sen takia, että ois iso vatta, vaan sen takia, että se on niin piukea ja täynnä tuota vauvaa [:D] Välillä oikein tuntuu, että ei hengittää pysty ja kun autolla ajaa, niin huh huh, ku yksi välillä myllertää niin ylös itteensä, ettei tahdo henki kulkea... Teillä osalla alkaa varmaan olla jo toisinpäin, jotta vauva alkaa olla jo tosi alhaalla [:)]

Tämä viikko ois viel täyttä puurtamista ja ensviikolla katsellaan, miten noiden opiskeluiden kanssa jaksaa. Viel pitäis kolme viikkoa niiden kanssa pärjäillä [:)], ei paljo lomaa saa, vaikka äippäloma alkoikin jo.

Jaksamisia kaikille ja jännittäviä odotushetkiä teille, jotka kohta jo synnytätte. <3

Mä sain kans Kelan päätöksen jo elokuussa, vaikka työnantaja maksaa ekat 3 kk palkkaa. Lasketutin varmuuden vuoksi viimeisten 6 kk tulojen mukaan, mutta ei ollut noussut tarpeeksi [:'(]

Meillä miehen on vaikea jäädä kotiin heti vauvan synnyttyä, opiskelee tän talven pikavauhdilla. Muutama päivä tietty onnistuu. Eikös sen 3 viikkoa äidin kanssa samaan aikaan voi olla myöhemminkin?
Äitini on tulossa kovasti auttamaan meille, jos vain huolimme [:)]
Pidän äitiys- ja vanhempainloman muuten, mutta mies pitää vikat 2 viikkoa+isyyskuukauden loppukesällä, jos ei mitään yllätyksiä tule. Menisin silloin töihin ja jäisin sen jälkeen vuosilomille. Kaikki riippuu, onko mies silloin töissä, työtön vai kuinka...liian monta muuttuvaa tekijää [8|]

myttö78 juu sen isyysloman voi jakaa neljään eri jaksoon. Juuri pohdittiin oman miehen kanssa, ett kuinka sen jakais niin, ettei ne laskis niitä kaikkia lauantaita siihen mukaan [:D] Rahanahan se ois sama summa, mut jos sen sais oltua neljäs eri jaksos niin päiviä sais tavallaan enemmän lomana, ku mies ei kuitenkaan muutenkaan ole viikonloppuisin töissä.

phuuh. nyt oli kelan sivuille ilmestynyt mun päätökset! ihanata ihanaa [:D]

Hyvä alina, että sait sen päätöksen!

Meillä minä pidän äitiysloman ja vanhempainavapaan, mies kyllä haaveilee sen jälkeen jäävänsä hoitovapaalle, mutta saas nähdä. Isyysloman ja isäkuukauden se ainakin pitää, toki pätkissä kylläkin. Ja mies nyt joutuu ottamaan "omaa lomaa" parin kuukauden päästä kun mulla on se leikkaus, enkä ole siis kykenevä hoitamaan vauvaa about kuukauteen. Sekavaa..[:)]

Oon tänään siivonnut kuin hullu, vaan eipä tuolla ole ollut sen kummempaa vaikutusta, kuin että käveleminen on taas vähän hankalampaa kun kinttuväliä jomottaa kahta kauheammin..[8|]

Takaisin