Lokakuun löpinöitä!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uus päivä ja uudet kujeet. Eikö sitä sanota, että torstai on toivoa täynnä! [:)] Yö taas keppuroitu, panadoli ei auta yhtään mitään lonkkasärkyihin.. Hyi ku on flunssaa liikkeellä täälläpäin, toivottavasti itte säästyy vielä näin viime metreillä siltä! Paranis tuo ukkeliki nyt nii ei tarttis hoijella sit vauvaa flunssassa. Kovin tahtoo olla sitkeessä parantua...
Tuli tässä mieleen,että mitä Tuplinille kuuluu? [:)]

melela: jännityksellä odotan ehdittekö vielä maanantain ultraan jos tuleekin käärö teille ennen sitä :) Sen verran ahkerasti olet kokeillut kaikkea mahollista häätökonstia :)

Täällä jo kovasti ootellaan että sais oman käärön kotiin. Malttia vaan pitää olla. Alkaa olla jo sen verran isokin toi vauveli jos ultraan on uskomista. Kyllä se tietty tuntuukin, varsinkin iltaisin alkaa vatta painaa paljon. Lonkat täällä kanssa huutelee hoosiannaa. Tänään alkoi äippäloma :D ihanaa... ja jännittävää. Vielä jos aletaankin käynnistään niin siihen ei oo enää kuin reilu pari viikkoa! [8|]

Minäkii mietin tässä joku aika takaperin että mihinä se Tuplin on hävinny [8|] kerran bongasin tuolta "tätä aihetta tarkastelevat käyttäjät" listalta vaan silloinkaan ei kuulunnu mittään...toivottavasti kaikki on edelleen hyvin siellä!

Moikkelis...
En oo yhtään jaksanu kommentoida mihinkään mitään vaikka lueskelemassa käyn kyllä. Jotenkin ei vaan jaksa keskittyä oikein mihinkään [8|] Kotona kyllä puuhastelen ja oonkin siivonnu koko talon aivan läpikotaisin ja sitten vielä porukoillakin [:D] Mä oon niin yrittäny saada tätä vauvelia jo syntymään noilla touhuilla, siivoillu hiki hatussa, kävelly reippaasti ja saunonut, mutta EI MITÄÄN!! Ei yhden yhtä kivuliasta supistusta tai mitään... [>:] Mä oon nyt tullut niiiiiiiin malttamattomaksi että mä en enää yhtään haluais odottaa että saan tän käärön syliin! [:)] Kaks viikoo olis vielä laskettuun aikaan.

Olin sielä ultrassakin, ööh... kohta kaks viikkoo sitten. Eli 36+2 eikös niin.... [8|] No, kuitenkin sillon oli painoa pikkusella 2700g eli juuri normaalisti. Olin ite ajatellut että vois olla vaikka pienempikin kun tuo maha on kuitenkin noinkin pieni, mutta eipä se näköjään kaikkea kerro sekään [:D] No, pääasia että kaikki oli hyvin ja vauva mahtuu syntymään normaalisti eikä mistään löytyny mitään erityistä [:)] Nyt vaan odotellaan. Paikat oli edelleen kiinni ja vain hitusen pehmentynyt. Toivoin että olis jotain edistystä tapahtunut mutta ei.. Eikä ollut vauva kiinnittynyt, mutta kätilö sanoi että se saattaapi kiinnittyä vaikka vasta synnytyssalissa.

Jotenkin on alkanu oleen tosi tuskasta nukkumisen kanssa.. En pysty oleen oikein kummallakaan kyljellä, saatika sitten selälläni! [>:] Viime yön nukuin puoliks istuvassa asennossa mikä ei sekään oo mikään maailman rentouttavin asento... Ja hetkeks kun meen sohvalle makaan niin tulee ihan kummallinen paine päähän ja kaulaan... Liekö sitten siitä että vauva painaa johonkin valtimoon vai mihin se olikaan... [8|]

Saas nähdä kuulkaa naiset että missä vaiheessa alkaa niitä marrasmuruja ilmestyyn maailmaan enemmänkin [:)] Malttamattomana odotan että pääsis synnyttään eikä onneksi ole tullut minkäänlaista jännitystä asian suhteen [:)] Vauvan huone meillä on vieläkin viimeistelyä vaille valmis, mutta kyllä sen sitten ehtii, verhot ja maton.. Olis kiva nähdä niitä kuvia mitä ootte muut laittanu huoneista, mutta kun ei tule tuola facebookissa käytyä niin jääpi näkemättä... [>:]

Mulla on ruvennu kauhistuttaan, että miten osaan vauvan syntymän jälkeen ottaa rennosti kotitöiden suhteen!? Oon niin tarkka nykyään siisteyden suhteen että huhhuijakkaa. Jos yksikään asia on jotenkin vinksallaan tai jotain ylimäärästä roinaa esillä, se pitää siivota heti pois.. 

melela: eiköhän sulla oo siinä vaiheessa muuta mietittävää kun pari pölypalloa jossain nurkassa kun saat käärön kotiin [:)] Ja ehtii sitä siivoomaan sitten kun saa arjen rullaamaan.

Melela, Kyllä se vain niin taitaa olla, että kodin pitäminen tip-top-kunnossa jää toisarvoiseksi, sitten kun se pieni käärö tuhisee kainalossa. Mieki oon viime aikoina puuhaillut tosi innolla ympäri kämppää, aina jotain paikoilleen laittaen ja rätin kans pyyhkien. Täytynee nyt vain nauttia tästä siisteysinnosta ja antaa sitten vauvan saavuttua vähän löysää sen suhteen.

Me saatiin tänään turvakaukalo kotiin. Heti piti (tietenkin!) säätää vyöt sun muut kohdilleen ja opetella käyttämään koko vehjettä. Telakka pitää vielä osata kiinnittää autoon, mutta eiköhän sekin käy, kun ohjeet oli niin selkeät. Käytiin myös kaupassa kyselemässä meidän vaunujen perään, kun ollaan tilattu ne seitsemän viikkoa sitten eikä liikkeestä ole kuulunut mitään. Ratasosa oli saapunut kauppaan, mutta koppa ja jalkapeite ovat vielä tuloillaan. Ei saatu vielä mitään mukaan, kaikki vasta sitten, kun koko paketti on saapunut. Mälsää. Seuraava kuorma saapuu vasta 8.11. Miten minä jaksan odottaa?? [&:] Tahdon ne nyt heti, että pääsee hiplaileen ja laittaan valmiiksi vauvalle....

Laitanpas vielä hieman nukkumisesta. Nykyisin nukahtaminen on minulle vaikeampaa (ennen nukahdin samoin tein, kun silmäni ummistin), mutta pääasiallisesti nukun yöni hyvin. Viime yönä sikeää unta 23-07, jonka jälkeen vielä hieman torkahtelua. Joukossa välillä öitä, kun heräilen useasti, mutta nukahdan pian uudestaan. Pääosin saan kuitenkin nukuttua hyvin. Vielä, toistaiseksi.. Alapäähän on alkanut tulla tuntemuksia, joiden vuoksi epäilen unien häiriintyvän entistä enemmän lähitulevaisuudessa. Onneksi päivisin voi nukkua päikkärit (tai vaikka kahdet!), jos tahtoo.

Mä oon myös aina ollut tosi tarkka tuon siivouksen suhteen. Eniten huolestuttaa se, ettei taas kerran vedä väsymyksen rajamailla sitä siivousta, vaikka kukaan siihen ei pakota. Se on varmaan aika luonnekysymys tuo pikkutarkkuus tossa asiassa. Mieskin käskee aina relaamaan, mutta mua vain häiritsee pölyisyys suunnattomasti. Onneks toi esikoinen on kova siivoomaan. Sille kun antaa oman rätin, pölyt saa kyytiä [:D]. Tosin tuo siivous vimma ei ylety miehen työhuoneeseen asti. Siinä osaan vetää oven vain kiinni ja antaa pölypallojen rehottaa.

Tänään meillä vietetään viimeistä lapsivapaata vuorokautta pitkään aikaan. Esikoinen menee mummolaan ja meillä olisi tarkoitus viettää iltaa hyvän ruuan, kynttilöiden, saunan ja hyvän elokuvan parissa. Unohtamatta kauheeta kasaa herkkuja!! Meinaan uhmata maanantain punnitusta syömällä kaikkea mahdollista, mitä mieli tekee. Myös tulinen ruoka, kuten tortillat, kuuluvat illan menuhun. Huomenna sitten saadaan nukkua pitkään ja tehdä kunnon aamupala. Kyllä voi elämän ilot olla pienestä kiinni [:)]

Siivouksesta puheenoleen, mökki taas loistaa puhtautta! [:D] Heti ku vähänkään olin heränny tähän päivään, alotin siivoukset!
Tää siivous asia on mulle varmaan jonninlainen päähänpinttymä. Ehkä yritän samalla epätoivosesti laittaa potkua siihen että synnytys käynnistyis. Oon pienestä asti huolehtinu oman huoneen siivouksesta ja järjestyksestä ja meillä kotona aina ollu kerran viikossa kunnon siivouspäivä.. Emmä voi sille mitään, ku stressaan ja ahistun siitä, että millaseen kuntoon koti menee siivon suhteen kun vauva tulee. Miehelle oon kyllä sanonu, että sen pitää sit huolehtia et on se yleis siisteys, ja uskon että hän siitä huolehtiikin, mutta mä oon kuitenki se tarkempi osapuoli...

Mutta siivous sai aikaan kyllä kolotuksia ja erilaisia tuntemuksia! Jos vielä lenkillä jaksais käydä tässä iltapäivällä. Illalla ehkä saunan vuoro taas jälleen.. [:D] Muuten, sellanen kysymys, että kertokaapa te viisaammat et mistä johtuu se paineen tunne nivusissa kun esim istuu normaalisti?

Kävin tänään esikoisen kanssa kaupungilla ostamassa sille tarpeellisia tavaroita, joita en ehkä hetken päästä ehtisi kovin kamalasti shoppailemaan. Aikaa kului ihan järkyttävän kauan, kun tuon vauvan pää on niin tuolla jalkovälissä painamassa,että köpöttelen ihan tajuttoman hitaasti. Noh, kolmen tunnin lyllerryksen vuoksi nyt oonkin sitten ihan raato: selkää särkee, kinttuväliä kolottaa ja ajoittain supisteleekin. Sohvaltakin pääsin ylös vain kierähtämällä ensin polvilleni lattialle takamus edellä[:D] Mietin, että näinkö nopeasti se nyt olisi ulos tulossa? Saas nähdä, ei tuo kyllä haittaisi kun kerran lupa kin on jo annettu.. Täytyy seurata tilannetta -ja saunoa! [:D]

Äh, kyllä täällä tilanne on jo rauhottunut aikalailla normaaliin, saunasta huolimatta. Noh, huomenna on päivä uusi..

Hurjaa, että joulukuisissakin jo synnytetään[:)]

Hauskaa miten tuo saunakin on yksilöllistä.. Mulla meinaa rauhoittaa "luvattomat" supistelut ja helpottaa noihin lonkka ja selkäkipuihin. Vaikka johan se kohta saakin jo supistella, sitä odotellessa lueskellaankin sitten muiden oireita ihan vaan hitusen haikeana. Onneks ei oo enää pitkästi aikaa jäljellä että saa oman nyytin <3  [:)]

joko on jouluvauvojaki syntyny? :o

voi mikä päivä.. ajattelin reippailla ja kävin kävellen kaupassa. n.2kilometrin päässä.. eikä tarvinu ku muutama hassu metri kävellä nii mahaa vihlo niin kamalasti että [:(] ajattelin etten luovuta ku suklaata, limsaa ja mandariineja teki niin kovasti mieli [;)] joten etanavauhtia sitte köpöttelin kauppaan ja purin hammasta. viime päivät on mennykki sisällä laiskotellessa joten ajattelin että pakkohan tässä on jo liikkeelle lähtee [:)] ja olin sitte aivan jäässä ku takasi selvisin. vaan onneksi päästiin sitte saunaan [:)] nyt ollaanki miehen kans siivottu koko talo, huomiselle jäi moppaaminen. kyllä se on vaan niin että tasasin ajoin pittää kutsua vieraita että tulee siivottua kunnolla [:D]vaan ei oo ollu siivouksesta eikä saunasta vielä ainakaa mitää hyötyä.. muutama sukkapuikko juttu on tuntunu [:)]
vaan johan tuota joutas nukkumaan. hyvää yötä! yritän lähettää unihiekkaa teille unettomille [:)]

oivoi, yö lähestyy ja pitäs mennä "nukkumaan" pian, ei huvita muutes yhtään! ärsyttää se vessassa ramppaaminen, närästys ja kivut. en enää ees muista miltä tuntuu kun saa nukkua posottaa koko yön! ehkä joskus vielä pystyy siihenkin [:)]

onko teidän mahat jo laskeutunut? mulla ainakin tönöttää vielä niin ylhäällä kun olla ja voi, sais vähän tipahtaa alemmas.. sais hengitettyä kunnolla. [8D]

sitä mä tulin tänne pohtimaan, että nyt kun tulee talvi, olis ihana laittaa vauva pulkan kyytiin ja niin käydä joskus lenkillä. ettei aina olis siellä vaunuissa. alle laittais lampaantaljaa ja vilttiä yms. ja toppais pikkusen sinne ihan kunnolla.
mietin vaan että voiko niin tehdä? ootteko meinannut hommata pulkkaa? suuret on mietteet tällä möhömahalla [:D]
mikäs sen mukavampaa kun aurinkoisena leudompana päivänä tehdä lenkki niin, että pikkunen olis pulkan kyydissä. siinähän vois samalla käydä helposti vaikka kaupassa? [:D]

Musta tuntuu että mun maha roikkuu kohta jo polvissa. Mut sit ku kuvista kattoo nii en huomaa kuitenkaan hirveen isoa eroa aikasempiin kuviin.. :O Mut saahan tuo jo vähä roikkuakki alempana ;)

Hmm, itte en uskaltas laittaa vauva pulkkaan. Mielummin kärryyn..

meltsu, mikset uskalla? kerro kerro kun en osaa miettiä nyt varmaan selkeesti. [:D]

alina, tiedän tunteen! Ei yhtään huvittaisi mennä nukkumaan just noiden kaiken maailman vessassa ravaamisten ja heräämisten ja närästysten ja muiden takia, plus että kun se uni ei vaan tule. Jos olen onnellinen, voi kahden tai kolmen tunnin päästä olla jo jotain saumaa saada unta.  Ja parina viime yönä oon kärsinyt hirveästä janosta aina kun oon johonkin kyljen kääntämiseen herännyt, joten kun lipittää vettä yöt läpeensä, niin sitten ravaa kahta kauheammin vessassa..[:@] Noh, jotta tehdään asioista vieläkin vaikeampia, niin neuvolassa tuli viimeksi taas puhetta nukkumisasennosta, selällään nukkumisesta. Terkka kyseli sydänääniä kuunnellessaan, että onko mun vaikea olla selälläni, johon totesin että ei, ja että itseasiassa nukunkin suurimman osan aikaa selälläni. Ja vaikka meen yleensä nukkumaan kyljelläni, herään kuitenkin melkeinpä aina selälläni. Ja taas sain kuulla, kuinka loppuraskaudessa ei saisi nukkua selällään kun maha painaa jotain pääverisuonia tms. ja istukat virtaukset voi häiriintyä. Oon vaan miettinyt, että mitenkäs nukut, kun sama minkä barrikadin/tyynyviritelmän itselleni asetan, niin aina onnistun yöllä unissani vääntämään selälleni kun se on mukavin asento. Vasemmalla kyljellä kai suositellaan, että olisi helpoin nukkua, mutta mulla ainakin se on se huonoin vaihtoehto. Onko kenelläkään muulla ongelmia tuon nukkuma-asennon suhteen? Terkka koitti kyllä sanoa, että tuo selälleen kierähtäminen voisi olla yksi syy miksi heräänkin vähän väliä, että heräisi huonoon asentoon. Mutta kun ei se tunnu huonolta. Tuntuu typerältä murehtia sitä, että nukkuu ainoassa itselle hyvässä asennossa, mutta murehtiihan sitä jos se kerran on haitaksi vauvalle. On tämä raskaus taas vaihteeksi vähän turhan monimutkaista..[&:]

Minä jo ehdin miettimään, että onko melela jo laitoksella kun ei ollut kuulunut mitään koko päivänä[:D]

haha itseasiassa mäkin mietin tänään et onko melela laitoksella jo ton kuulumattomuuden takia [:D][:D] sit mietin, että "no olishan se nyt tullut ilmoittamaan että lähtö tuli!"

mun olis hyvä olla selälläni muuten, mutta sitten puutuu jalat. kyljellään puutuu lonkat, mutta mielummin lonkka ku koivet.
hitto miten voi olla elämä vaikeeta nykyään, mikään ei oo hyvin ja kaikesta on valittamista [:D]

ps. kelalta ei oo vieläkään tullut päätöksiä. kävin kattelee (taas vaihteeks) tietojani netin kautta, niin näyttää et asia on käsitelty, mutta päätöstä ei näy. kai se on pakko pian mennä sinne ja pistää rimpula mahan kautta potkimaan niitä että "TEHKÄÄ JOTAIN!" [>:]

ALKUPERÄINEN: alina
haha itseasiassa mäkin mietin tänään et onko melela laitoksella jo ton kuulumattomuuden takia [:D][:D] sit mietin, että "no olishan se nyt tullut ilmoittamaan että lähtö tuli!"

No ihan totta! Ei ois saanut mennä ilman[:D] Siis tehdäänpä nyt samalla ihan kaikille selväksi, että kukaanhan tältä palstalta ei sitten saa lähetä laitokselle, ennen kuin on päivitetty tieto tänne kaikkien muiden seurattavaksi! Ja vähintään parin tunnin välein täytyy tulla ajantasaista tietoa synnytyksen edistymisestä[;)]

Niin ja alina käy ihmeessä potkimassa niitä Kelan ihmisiä jo persauksille, että oiskohan jo pikkuhiljaa aika alkaan jakelemaan päätöksiä, vai odotettaisiinko samalla että muksu täyttää 18 ennen kuin niitä alkaa tulemaan![:@] Ei siellä päätösosastolla hirveästi taas oo kalenteria vaivauduttu vilkaisemaan!

Onko muuten kaikilla synnäreillä netti käytettävissä vai pitääkö mun lähtä ostamaan läppäri [:D]

Takaisin