Lokakuun löpinät

Mitä_ihmettä_täällä_tapahtuu!

JOku on nukkunu 2 tuntia päikkäreitä... Mä oon noin 1h20min tuijottanut kelloa ihan epäuskoisena enkä ole saanut mitään aikaiseksi kun en ole tottunut tällaiseen!

Miten paljon teillä nukutaan päikkäreitä yhteensä päivän aikana? Meillä nukutaan keskimäärin varmaan jotain 4-5h, joista suurin osa nukutaan ennen aamu yhdeksää, (kun aamuherääminen tapahtuu viideltä) joten ne ei äipällä oikeen tunnu missään... Sit pitkin päivää nukutaan kahdet-neljätt noin puolen tunnin tirsat. Joskus tällasia kahden tunnin ihmeitäkin siis sattuu, mut harvinaista herkkua.

Mut on tää siis jotain siihen alkuun nähden kun nukuttiin vaan 5-15min päikkäreitä ja luin vaan kaikkialta et pikkuvauvat vain syö ja nukkuu, jepujee, mut ei meidän.......... Onneks noi yöunet on sit aina menny suht hyvin. Alkuun tosin 1-3 h pätkiä mut sehän onpikkuvauvalle luonnollista. Kohta ne pätkät alkoi pidentyä ja nykyään meillä nukutaan n. 9-11 tunnin yöunia yhteen putkeen.
 
meillä on tänään nukuttu 3 kertaa 2h päikkärit, joka on siis meilläkin TODELLA outoa.. poika on kyllä nyt kuumeessa ja muutenki räkänen niin varmasti nukkuu sen takia.

Me noustaan ylös n. klo 9, ekat päikkärit siinä 11 maissa, kestää 30min, sitten näitä 30min päikkäreitä on päivän aikana yhteensä jotkut viidet tai kuudet. Joskus hyvin harvoin nukkuu kerralla 50min - 1½ tuntia.

Vesimeloni: mä kans hysteerisenä vahtaan kelloa ku poika nukkuu kauemmin ku 30 min :D enkä mäkään saa mitään tehtyä ku kyttään :DD 

Tekis mieli sanoa pari valittua sanaa niille jotka valittaa kun poika nukkuu VAIN 2h pätkiä! saakeli ottakaa tämmönen vauva joka päivisin nukkuu 30min pätkiä ja sitten yöllä syö 1-3 kertaa :D Äiti on vähä välillä töööööööt! Mäkin kun luulin, että vauvat vaan nukkuu ja syö, mutta ehei ;)
 
Meidän poika nukkuu 30min-1h kerrallaan. Aamupäivällä yhdet, alkuiltapäivästä toiset ja usein vielä myöhemmin iltapäivällä vielä toiset. Yleensä päikkäreitä on siis 2-4 ja tunneissa tuo vaihtelee niin paljon, ettei siitä osaa oikein sanoa. Eilen poika nukkui varmaan 5h vajaan tunnin pätkissä, tänään vain 2,5h kolmessa pätkässä. Yöunet kestääkin sitten sen noin 12 tuntia useimmiten kolmessa pätkässä. Kahden tunnin päikkärit on meillä laskettavissa kahden käden sormissa puolen vuoden ajalta..

Viime yönä oli muuten aika kylmäävää kuunnella, kun pojalla virtasi maito suuhun ja takas alas vähän väliä. Kyllä se siihen heräsinkin ainakin kerran, kun alkoi yskimään ja yökkimään :( Ties mistä tuokin taas johtui.. Vai nukuinkohan vain normaalia kevyemmin itse.
 
Sista81, jos poika on allerginen jollekin kiinteelle ja se on lisänny tota takasinvirtausta? Mä niin tiiän, on kamalaa kun herää yöllä sellasiin isoon nielasuääniin ja kakomisiin. Senhän takia mulla on ollut unettomia aamuöitä, istuin vaan sängyn laidalla puolet yöstä, kuunnellen hengittääkö vauva. Pari kertaa on se maito purskahtanu jotenkin nenään ja hirvee kakominen ja kurkun selvittely ja mä oon juossu nenäfriidan kanssa paniikissa tyhjentään nenää, pelännyt et nytkö se sit tukehtuu. Ennen sitä oli koko ajan, mut nyt havahdun siihen ehkä kerran yössä - tosin voi olla et oon tottunutkin siihen etten kaikkia huomaa. Ehkä olin liian hysteerinen silloin, mutta toisaalta paha refluksi aiheuttaa unessa myös hengityskatkoksia ja sillä pystytään selittään myös kätkytkuolemia. Enkä voi sanoa että Seven refluksi olisi ollut lievää ennen apuja... Oon kyl huomannut ttei Seve enää kilju, yski ja huutele sellasia älähdyksiä unissaan enää paljon yhtään, sillon aiemmin kuulu vähän väliä joku rykäily, ölinä tai uikahdus..

Ootko ajatellut kokeilla poistaa omasta ruokavaliosta maitotuotteita pariks viikkoa ja katsoa väheniskö oireet sillä? Sillon pitää vaan itse muistaa syödä kalkkilisää. En tarkoita siis että sinun pitäisi tehdä niin, mutta se saattaisi auttaa - tai sitten ei, mutta sitten ainakin olisi varmuus että se ei maidosta johdu. Tosin taisit olla jonkin sortin kasvissyöjä its, et käytätkö edes maitotuotteita?
 
Meillä päikkärit oli ennen melko täsmälleen sen 30min, kun piti nukkua sisätiloissa. Ihan sama, antoiko likan nukahtaa kesken touhujen lattialle vai veikö varta vasten pinnikseen tai vaunuihin pötkölleen... Parvekepäikkärit on olleet mahdollisia vasta nyt, kun oikeasti viileät syysilmat tulivat, kun tuo niin "ihana" länsiparveke on ilman hellekesääkin tulinen pätsi, puhumattakaan nyt sitten männäkesästä! (Niin, miten väärässä olinkaan, kun ostopäätöstä hautoessani aikanaan mietin, kuinka lokoisaa onkaan sitten paistattaa päivää aurinkoisella länsiparvekkeella... jepjep...) Ja nuo parvekepäikkärit ovat myös melko täsmälliset, 1½... 2h maksimissaan. Likka alkaa olla jo aika tottunut niihin, nukahtaakin nopeasti vaunuihin sinne.

Paljonko teidän vauvat ulkoilee? Ja paljonko pitäisi ulkoilla? Meillä tulee siis yleensä tuo 1½-2h parvekkeella - vaikka onkin lasitettu parveke, niin katson sen silti ulkoiluksi, kun on siellä nyt raitista ja viileää ilmaa kuitenkin, vain asteen-parin heitto "oikeaan ulkoilmaan". Lisäksi sään salliessa käydään n. ½-1h vaunulenkillä.

Ainiin!! Tänään oli hyvä päivä! Ilmoitin tänään työnantajalle, että en tule ensi vuonna töihin Vanhempainvapaani päättyy aivan tammikuun loppumetreillä. Sen jälkeen pidän pois 5vk vuosilomia (palkallista!), jotka jäivät pitämättä ennen äitiyslomaa, sitten hoitovapaata ja vuosi 2012 päättyy vuosilomaan (jälleen), sillä olen koko joulukuun vuosilomalla. Katsellaan sitten vuoden päästä näihin aikoihin, onko jo kova hinku töihin. Veikkaanpa, että epäsäännöllinen kolmivuorotyö, vaikkakin vakivirassa, ei vielä silloinkaan houkuta vallan kamalasti... Mutta näillä mennään nyt.
 
Hauska kuulla että muillakin on "30min-nukkujia". Meillä nukutaan yleensä kolmet päikkärit ja nykyään on tullu ihan säännölliseks tavaks et joka kerta neiti herää 30min jälkeen! Joskus yhdet unet saattaa olla vähän pidemmät (1,5-2h), ja se tosiaan on mammalle luksusta kun ehtii sitten vähän itekin levähtää. Normaalisti kun yritän sen 30min käyttää tehokkaasti ja hoitaa sillon omia asioita+siivoilla. Joka päivä käydään ulkoilemassa 1-2h  ja jos jostain syystä ei mennäkään ulos niin sitten laitan parvekkeekke unille.

Meillä suurempi ongelma on noi yöunet.. Yleensä syötän 3 kertaa (tyttö ite olis tissillä useemminkin) mutta sen lisäks heräilee aika usein. Oikeeta syytä en tiedä, välillä haluaa vaan tutin, välillä on levoton ja välillä itkeskelee. Ensimmäiset 4kk nukku tosi hyvin ja jopa 6h pätkiä mutta 4kk jälkeen on alkanu heräilee öisin. Jos jollakin on vinkkejä miten saada tyttö nukkumaan paremmin niin otan niitä ilolla vastaan! Iltasin kuitenkin nukahtaa iltarutiinien jälkeen kiltisti omaan pinnikseen.
 
Meillä nukutaan aamupäivällä 30min, alkuiltapäivä 1-2tuntia ja sit alkuillasta joku tunti. Toi aamupäivän on ainoo mikä pitää parhaiten paikkansa, muissa sit heittoo. Mut karkeesti joku 3-4 tuntia unta päivässä.

Ulkona nukkuu ainakin päiväunet, useimmiten myös nuo viimeiset.

Nyt sitten klo 20-22 huudettiin ja nukuttiin sylissä, sängyssä pelkkää huutoo. Lopulta suostui tissille, ja jäi sitten sänkyyn nukkumaan.
Jätkällä ääni aivan maassa, yskä taitaa olla kumiseva (kurkunpään tulehdus?), nenä tursuu... Silmät punaset ja harmaat, vetistävät.
Kuin toinen voikin olla niin reppanan näköinen!
Tää taitaa olla vaan lämpöö, 37,3C?

Pitäis varmaan kans ilmotella työnantajalle, tää vapaa loppuis 9.1, ja eiks siinä oo että 2kk ennen ilmotus?
khariNen vapaus kuulostaa ihanalle, meillä ei taida rahkeet riittää noin pitkälle.. Ja samma här, kolmivuoro ei nyt houkuta, vaikka onkin pääsääntöisesti ollut 2vuoro. Eniten taitaa nyt tökkiä illat ja viikonloput...
 
Mulla vapaat tais loppua 27.1.12, aikomuksena on olla kotona ainakin siihen saakka kun poika täyttää 2v. Vaasan kaupunki maksaa vaasalisää vanhemmalle, joka on kodinhoidontuella ja lapsen kans kotona siihen saakka kun lapsi täyttää 2v. Eli kodinhoidontuen ja lapsilisän lisäksi tulee 180e/kk, ihan passeli :) Työpaikka pitää vaan olla että sen lisän saa.

Ja alkossa mä viinaa myyn, tai siis myin.. oon viimeks ollu töissä tammikuun 5. päivä :D
Sain muutaman viikon päästä plussan jälkeen vakisopimuksen, tai siis toistaiseksi voimassaolevan.. tunteja mulla pitää olla vähintään 8 / viikko, jep alkossa on vammaset sopparit.. mutta tein pääsääntöisesti n. 25h - 30h viikkoja.

Mulla muuten sano töissä kahen pienen lapsen äiti, että jos ei tee paljoo tunteja per viikko, niin on mahdollista sitten töihin palattuaan saada jotain osahoitotukee :)
 
Kiana, ollaanko teillä vielä täysimetyksellä vai syökö jo kiinteitä? Jos syö, voisiko yrittää tarjota tuhdimpaa iltapalaa?

Piti vielä tuolla aiemmin sanoa niistä päikkäreistä, että meillä on yleensä 3-4 päikkärit päivässä. Aamupäiväunet n. klo 9.30-10.00, ne pidemmät päikkärit partsilla vaunuissa n. klo 12 ja sitten pienet iltatirsat n. klo 18.00-18.30. Joskus saattaa olla vielä yhdet nokkaunet välipalan ja päivällisen välissä eli ehkä n. klo 15.30-16.00 tai sitten ei. (Ajat siis päikkäreiden "alkamisaikoja"). On käynyt niinkin, että unia on jäänyt välistä, mutta se sitten on kostautunut kärttyisyytenä, kun yleensä ottaen neiti on hereillä / jaksaa olla hereillä sen parisen tuntia, 2½h ja kiukku rupeaa olemaan jo hiukka enempi pinnassa, vähän riippuu, kuinka aktiivisesti äheltää lattialla ym.
 
Kiinteitä on syöty nyt muutaman viikon ajan mutta pääpaino edelleen imetyksellä. Itekin ajattelin että tuhdimpi iltapala vois auttaa, mutta ainakaan iltapuuron lisääminen ruokalistalle ei asiaan vaikuttanu millään tavalla. Syö molempia, tissiä sekä kiinteitä ihan hyvin. Ja ne pari hammastakin on jo tullu... No ajateltiin että seurataan menoa nyt pari viikkoa ja totutellaan entistä enemmän noihin kiinteisiin ja jos ei tilanne muutu niin sit pitää miettiä jotain unikoulua ehkä... Just todettiin miehen kanssa että aikamoista salapoliisityötä tää touhu välillä on kun yrittää parhaansa mukaan selvittää miks toinen heräilee. Selviä oireita kun ei oo mistään vaivasta. Piereskelee kylläkin yöllä joten maitohappokuuria vois ehkä kokeilla.

Ihanan pitkään saat muuten khariNe olla vauvan kanssa kotona! Mulla alustava suunnitelma on olla ens syksyyn asti vapaalla. Mutta nyt unille, että jaksaa taas huomenna "hyppyyttää" tota meidän neitiä, se on nimittäin uus suosikkijuttu tällä hetkellä. ;)

 
Meillä ei pelkkä iltapuuro juurikaan vaikuttanu yöuniin. Mut nyt kun syödään 5kertaa päivässä niin nukutaan jo pidempään / rauhallisemmin (ja näin myös neuvolassa ennustivat -  on ne niin viisaita ;) ) Melkein vois sanoo et nyt nukutaan 6h-4h-2h ja sit ylös, noissa väleissä syöminen, pitäis kait kyl pärjätä jo ilmankin...

Oli kiva teksti eilen tuol omilla sivuilla : Lapsi voi nukkua yöunta 11-12h, viimeisiltä päikkäreiltä olis hyvä herätä viim. klo 16 ja jos kovin väsynyt niin mennä yöunille  klo 19.
Ymmärtäisin jos kyseessä isompi laps mut...

Mut kyl nää nukkumis jutut vaihtelee niin paljon. Joskus voi mennä pitkään ihan ok ja sit yks kaks homma muuttuukin. (esim helmikuisis oli joskus juttua tästä). Mä oon koittanu olla tuudittautumatta siihen ajatukseen et kaikki sujuu hienosti, jos ei sit putois niin korkeelta... Jos tilanteet muuttuu.
 
Meilläkin alkuun näytti siltä, että se iltapuuro ei oikein tehonnut... Taisi olla määrä liian maltillinen? Nyt ollaan tehty niin, että saa alle maitoa (korviketta) ja sitten sen iltapuuron, alkuun muutaman ruokalusikallisen + hedelmäsosetta (muutaman teelusikallinen) ja sitten santsiannoksen, jos näyttää vielä maittavan.

Joltain toiselta palstalta luin, että neuvola oli antanut ohjeellisen päivärytmin:

klo 7-8 AAMUPALA (maito/velli/puuro)
klo 9-11 Aamupäiväunet
klo 11 LOUNAS (lihavihannessose + maito)
klo 14 VÄLIPALA (maito)
klo 15-17 Iltapäiväunet
klo 17 PÄIVÄLLINEN (vihannes- tai hedelmäsose + maito)
klo 20 ILTAPALA (maito/velli/puuro)
klo 21 YÖUNET

Meillä kyllä aloitellaan aamutoimia vasta tuossa kasin aikoihin, tänäänkin meni lähemmäs puolta ysiä... Eikä meillä tosiaan nukuta parin tunnin siivuja muualla kuin ulkona. Ja yöunille käydään jo klo 20 aikoihin, hyvin harvoin menee tuonne klo 21 asti. Sinänsä kyllä hyvä suuntaa-antava rytmitys, kun tuosta käykivasti ilmi, millaista roolia maito vielä näyttelee tämänikäisen ruokavaliossa.

Voi sonta. Aina unohtuu jotain... Elikkäs miten toimitte pieneksi jääneiden vaatteiden kanssa tai tarpeettomiksi käyneiden vauvatarvikkeiden kanssa? Lahjoitatte ne tutuille? Kierrätette ne jonkin "vaihtotorin" esim. Netcyclerin kautta? Myytte kirpparilla tai netissä? Osan ajattelin säästää, niitä on sitten kiva näyttää likalle isompana, millaisissa vermeissä on elämän alkutaivalta taitettu...
 
Meillä on herätys 9 maissa, 1-1,5 hereillä ja aamu-unille jotka kestää 1-1,5 t. Pari tuntia hereillä oloa jonka jälkeen iltapvä unet n. 2t taas pari tuntia leikkiä ja iltaunet n. 1t. Nukkumaan mennään kaheksan aikoihin.

Meillä nukutaan kaikki unet vaunuissa ulkona, yleensä herää joskus tunnin nukkumisen jälkeen mut nukahtaa uudestaan kun hytkyttää vaunuja tai käy käveleen korttelin ympäri. Usein teen myös niin että laitan pojan rattaisiin nukkumaan ja lähden lenkille koiran ja rattaisen kanssa kun poika on nukkunut jotain 30 minsaa ja herää sitten kun lenkki on ohi. Tossa ennen lenkkiä kerkee sitten puuhailla omia.

Meillä on nyt mennyt yöt kahden tunnin välein syömiseen, aloitin kiinteiden maistattamisen sunnuntaina ja maanantaina lisättiin iltavelli mutta eipä tunnu olevan vellillä tehoa..... katotaan nyt onko tämä vaan joku vaihe joka menee ohi. Jatketaan maistelua (joka sujuu hyvin ja poika syö halukkaasti) rauhassa. Eiköhän tässä äippä jaksa muutaman viikonvielä heräillä kahen tunnin välein syöttämään.

Onko joku muuten syöttänyt iltavelliä kun unohin kysyä terkkarilta et paljonko sitä pitäs antaa... eilen meni 50ml, joka syötetään lusikalla kun meillä ei pulloa huolita :)

Mites äitien oma vointi? Mä olen välillä väsy mut sehän on ihan normaalia ;p Hiukset tippuu päästä ja naamassa on muutama kesto finni. Nyt alkaa näyttämään siltä et selkäkin alkaa olla kunnossa niin pääsen aloittamaan taas kuntoilun salilla ja jumpalla käynnin (jäsenyys alkoi 1.10) Tähän asti kuntoa on ylläpidetty kovalla kävelyllä koiran ja rattaisen kanssa yleensä lenkkeillään vähintään 45 min/pvä.
 
Mulla oli jo ennen raskautta keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö taustalla.
Paniikkihäiriö paheni synnytyksessä karmeen synnytyksen takia, mutta muuten on vointi ollu ihan ok. Väsyttää täälläkin kovasti ja silmänaluset on aika mustat :D Mutta eikö se tästä, kun tasottuu varmasti noi yöt jossain välissä :) *koputtaa puuta*

Ja mulla kans tippu hiukset päästä ku poika oli 3kk, ja niitä tippu älyttömästi 4kk ikäseksi, eli kuukauden verran. Raskauden aikana ei tippunu, joten ne lähti nyt :D Onneks on tasottunut, mutta selän kanssa mulla on ongelmaa. Kaaduin tammikuussa 2010 mahan kanssa ja olin sairaslomalla äippälomaan saakka. Ja iskiasongelmat on 15 vuotiaasta asti vaivannu, eli näitten kans yritetään mennä ja pärjätä :)

Me annettiin pari kertaa vain velliä, peruna-porkkanaa ja maissivelliä, mutta muksu sai molemmista ihottuman, terkkari meinas et maito nostais, kun syö semperiä ja noissa velleissä on eri korvike. Teen joskus iltasin pulloon vellin tuosta puurosta, teen siitä maidolla vaan löysempää.

Meillä ollaan riehuttu ja kiljuttu sitterissä syötön ajan, tänään nostin syöttikseen ja kas kummaa, poika ei riehunut! tyhmä minä, oon ajatellut että ois vielä liian aikaista syöttikseen mut poika tykkäs :)
 
Mulla ei ole tukkaa lähtenyt normaalia enempää. Selkäsäryt on helpottaneet, kun tanssitunnit (2 kertaa viikossa) taas alkoivat ja vaihdoin trikoisen kantoliinan kudottuun (ei jousta niin paljoa). Muutenkin olo on ihan ok, vaikkakin naamasta näkee, ettei ole kunnolla nukkunut... puoleen vuoteen?!

Meillä ei ole syöty velliä lainkaan. Tänään annettiin ekan kerran iltapuuro, saa nähdä miten poika nukkuu :) Tosin päivä oli rasittava, kun oltiin liikkeellä ja poika nukkui päikkäreitä 15min + ~30min + 45min eli ei juuri mitään. Oon nyt lopettanut puurohiutaleiden jauhamisen sauvasekoittimella ja hyvin menee puuro tuollaisenakin :)

Niin, ja se päivä, kun poika puklaili oikein urakalla oli sellainen, jona oltiin syöty kahta uutta ruokaa. Tänään syötiin taas tuttuja ja turvallisia.

Mä säästän lähes kaikki vaatteet, koska ajatuksissa on hankkia vielä pikkusisarus jossain vaiheessa. Joitain ihan kamalia ajattelin jossain vaiheessa myydä kirpparilla.
 
Täällä lähtee hiuksia oikein urakalla! Onneks nyt on jotain mistä lähtee mut ei nää loputtomiin riitä... Etenkin suihkussa ja sen jälkeen on aivan karseeta.

Väsyttää. Aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös mut illalla ei sit taas nukuta et menis ajoistaan maate...

Liikunta oikeestaan yhtä nollissa kuin aiemminkin. Paitsi et tavotteena olis edes kerran viikos käpytellä tutulle pphoitajalle päiväkahville, suuntaas menee 40min. Tällä viikol nyt jää väliin ton lenssun takia.

Vaatteista, äippäpakkauksen säästyy kaikki, omaan nippuun. Ja sit muutenkin parempia / ihanuuksia jää säästöön. Ainakin ei-tykätyt menee jossain vaihees poistoon.
Kunhan sais taas aikaseks lajitella käytöstä poistuneita, ovatten kivassa kasassa rottinkisängyssä emoticon

Poitsu sai iltatoimien jälkeen jonkun ihme allergisen reaktion, tää oli nyt toinen kerta mut paljon lievempi. Eli ihoon tulee laajalti punaisia alueita, missä on pieniä vaaleita nyppyjä jotka koholla. Nyt oli oikeestaan vaan kaula ja niska. Viimeks oli ukkeli kauttaaltaan punakka. Mut se tuli yhtä nopeesti kun lähtikin, eli tunnissa koko homma on ohi eikä toista tunnu haittaavan. Ihmetyttää silti.
 
Lekurissa käyty varoiks, korvat ja keuhkot ok.

Mites te muut suoritatte imuroinnin?
Meillä jokseenkin kovaääninen kapistus, ja oon suosiolla imuroinu ku poika ulkona nukkumassa.  Muutaman kerran ku imurin laittanu päälle pojan ollessa sisällä niin aivan hysteerinen huuto! Kai tuota vois siihen yrittää totuttaa mutta...
 
Meillä päivärytmi alkaa olla jo vakiintunut, päiväunien määrä riippuu unien pituudesta. Yleensä nukkuu kahdet pitkät 1,5-3h unet tai sitten kolmet vähän lyhkäsemmät. Päivärytmi on kutakuinkin tämmönen; 8-9 ylös, aamutoimet ja aamupuuro, n. klo 12 lounas, n. klo14.30 välipala, n. klo:18 iltaruoka ja iltapuuro n. klo: 20.30. Unet sijoittuu yleensä aamupalan ja lounaan sekä joko lounaan ja välipalan tai välipalan ja iltaruoan väliin. Lisäunet tarvittaessa yleensä ottaa iltaruoan jälkeen. Yleensä meidän päivä siis tällanen, toki joskus erilailla, kuten eilen kun herättiin vasta puol kympin aikaan :D 

Ulkoillaan yleensä päivittäin jossain muodossa. En oo ottanu paineita sen suhteen, että jokapäiväpakkoulkoilla. Ulkoillaan kun ulkoillaan ja thats it. Luulen, että sillä on sit enempi merkitystä, kun tyttö alkaa liikkumaan ja tarvii erilailla niitä virikkeitä. 

Yöunet meillä viime yönä meni ekaa kertaa tytön omasta tahdostaan kokonaan heräämättä. Nukkui 21-8 edes havahtumatta. Illalla annoin puuroa isomman annoksen, juurikin kokeillakseni, että kuinka nukkuu tuollaisella annoksella ja hyvin nukkui. Tarkoitus pikkuhiljaa yrittää jättää yösyöttöä pois, koska sitä ei periaatteessa enään tarvitse. Ei se mua häiritse mitenkään mutta lähinnä ajattelen, että tyttö saisi sen kokonaisen yön, eikä tarvitsisi herätä yöllä nälkään. Katsotaan katsotaan kuinka menee... 

Äidin voinnista oli puhetta, niin minä voin oikein mainiosti. Jossain vaiheessa oli ehkä hormooneista johtuvaa mielialan heittelyä ja lievää alakuloisuuttakin havaittavissa, mutta se meni nopsaan ohi onneksi. Ja nyt kun pilleritkin lopetin, niin nekin hormoonihuurut on hävinneet. Meillä on ollut miehen kans onnekas tilanne, että tyttö on ollut koko ajan terve, ei vatsavaivoja, paitsi silloin kun äiti on syönyt jotain sopimatonta, ei itkuisuutta eikä muutakaan ongelmaa, ts. helppo vauva. Toki on ollu hankalampia päiviä, kun äitee on vetänyt sipulia ja se on tehnyt tytön mahan kipeeksi tai kun oli se kuukauden kestävä vierastaminen ja huudettiin aina kun mentiin johonkin kylään :D Mut ne kuuluu asiaan ja ovat niin pientä, etten koe niitä väsyttäväksi ollenkaan. Kaiken kaikkiaan olen voinut nauttia vauva-ajasta ja voin sanoa, että tämä on ollut elämäni onnellisinta aikaa. Mutta siltikin, joskus äiti ei vaan jaksa. Ja silloin on hyvä, että on isi joka myös hoitaa vauvaa ja koiria ja äiti pääsee pois hetkeksi, vaikka salille tai lenkille. Aikaa itselleen. Pari tuntia pois ja taas jaksaa. Ja onneksi on auto, jos ei olis ja asuttas täällä korvessa, niin hulluksi tulisin. Välillä on pakko päästä jonnekkin. Nakata tyttö kaukaloon ja takapenkille ja lähtee johonkin käymään, vaikkakin sitten s-marketissa :D 
 
Ainiin se imurointi. Yleensä otan kerran viikossa isin kotona ollessa parituntisen jolloin siivoon koko kämpän. Mut jos on tosi likasta, niin sit tytön päikkyjen aikaan sutasen nopeesti enimmät pois. 
Tänään isi oli tehnyt sen, kun olin salilla <3
 
Musta on hassua et vauvan ruuista jo puhutaan aamiainen, lounas, päivällinen :D  Meillä juodaan 2-5 tunnin välein korviketta, en mä nyt tiiä onko siinä sen kummosempaa rytmiä, mut en ala siitä stressaan vaikka joillain muilla ois minuuttiaikataulu. Meillä jokainen päivä on erilainen, enkä usko että siitä mitään harmia kellekään on. Jotenkin huvittaa ajatella että menis jonkun aikataulun mukaan, kun en mä pysty vaikuttaan mitenkään siihen millon toi poika on nälkänen (ei aina suostu syömään ees nälkäsenä) ja nukahtaa jos nukahtaa, yleensä ei kovin helposti...
 
Takaisin
Top