Lokakuun lätinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pyysivät mua sit näyttäytymään neuvolassa tänään eilisten suppareiden vuoksi.. Vauvalla kaikki hyvin, kovasti liikkuu ja pulssi voimakas 155 <3 Mun verenpaineet hyvät.. Huomenissa aamulla pissakokeisiin, jotta voivat poissulkea virtsatieinfektion.. Perjantaina sit taas neuvolaan ja keskusteleen jatkosta.. Nyt siis ainakin 3 päivää saikkua ja nostelukielto :/ supistukset luultavasti johtuivat työn rasituksesta ja väsymyksestä.. Eilen juostiin töissä kellon kans kilpaa ja syömäänkin päästiin vasta klo 13 (työpäivä oli 7-14.30) , joten siinä kai syy supistuksille.. Mikäli kipeäitä supistuksia vielä ilmaantuu, täytyy lähteä heti äitipolille! Noh, aika näyttää jäikö nää tuohon yhteen kertaan..

Heippa hei taas kaikki ihanaiset mammat!! [:D]

Eilen kävin neuvolassa ja sain lapun Kelaa varten, tänään kävin Kelalle sen viemässä hakemuksineen nyt vain odotteleen pakkausta kotiin [:)][:)][:D][:D] Kelan täti sanoi, että ei pitäisi mennä paria viikkoa kauempaa. JESJESJES!

Iisi: Laitoin sinne bookkiin, että on enoille (3kpl) tulossa futiskaveri helmikuussa, että siihen malliin harjoittelee jo ja energiaa riittää [:D] Mun kaikki veljet pelaa jalkapalloa, joten nekin oottaa nyt innoissaan uutta pelikaveria[:D] varsinkin kun poitsu on tulossa. [:D] Kaikki eivät vissiin tajunneet ydintä, mutta se olikin tarkoitus, ne jotka tajuaa, ymmärtää kyllä. Onnitteluita sateli kyllä ja ihmetystä [:D] Me ollaan sellainen liikkuvainen pariskunta, joka tykkää reissata ja bailata, joten kukaan ei vielä oikein odottanut että me oltas jo nyt yritetty vauvaa. Vaikka ollaankin naimisissa. [8|][X(]  Aika oli meille nyt oikea [:)]

Maiza: koitahan jaksaa ja muista levätä!

Tähtiys: HIRRRMUSESTI ONNEA TEILLE KAHDELLE!!!!  Kihlaus on aina ihana asia! Meille tulee nyt joulukuussa 4 vuotta kihloissa ja 1,5v naimisissa.

Painosta: mulle ei ole tullut kuin 1kg lisää, hyvä niin, alkupainoakin oli riittämiin. Tarkoitus olikin ettei tulisi muutakuin se mitä vauva, istukka ja lapsivesi painaa.

Perhevalmennuksesta: täällä ei ole sellasta, ihan itkettää. Oisin niin halunnut mennä. Kuulemma ei järjestetä kun ei ole tarpeeksi halukkaita osallistujia. [:'(][:@][&:] Ensisynnyttäjät eivät kuulemma enää halua valmennukseen, plääh.

Täälläkin vaaputaan menemään [:D] Huomaa, ettei voi enää yhtä nopeaa kävellä, alkaa heti kauhea potkiminen ja pistää alavatsaan. [8|][&:]

Rokotteesta: oletteko ottaneet influenssarokotteen, jossa on sikapiikki samassa? Neuvolassa sitä tarjosivat, kieltäydyin siitä. Käskivät miettiä rauhassa, voi laittaa seuraavallakin kerralla.

Omaa napaa: Ihanaa, nyt on saatu haettua Kelan tuet eli siltä osin ei tarvitse paljon enää huolehtia, paitsi sitten verokortti myöhemmin. Sain selville että isyysloma (1-18 pv) voi pitää 4 eri osassa, joten se sopii meidän suunnitelmiin paremmin kuin hyvin. Meillä oli puhetta, että mies pitäisi viikon, silloin kun tullaan vauvan kanssa kotiin. Eli työnantajan kanssa neuvottelevat, että mitkä päivät. Eihän niitä vielä voi tietää. 2 muuta viikkoa olisi pääsiäisen aikaan, jolloin mentäisiin pohjoiseen ja pidettäisiin siellä ristiäiset mummulassa, kun ollaan kumpikin sieltä kotoisin. Päästäisiin näyttämään vauvaa mummuille ja papoille sekä muille sukulaisille että kavereille. [:D][:)] Onko teille mies jäämässä isyyslomalle? Entä pitääkö isä isyyskuukauden? Meillä oli puhetta, että jos isä pitäisi myös isyyskuukauden, kun minä lähden takaisin kouluun. Mutta saa nähdä!

Jepjep!! Ihanaa syksyn jatkoa kaikki ihanaiset mammat!! [:)][:D]

Meillä olen ajatellut (ja vihjaissut miehelle) että lapsi lähtisi vasta 1,5 v ikäisenä tarhaan. Ja minä olen suurituloisempi, joten ajattelin että itse vietän perhevapaan jälkeen kesälomia ja sitten 2 kk hoitovapaata, ja sitten mies on 6 kk hoitovapaalla. Tämä on nyt suunnitelma, tosin se voi muuttua mikäli tilanteet muuttuvat. Ja voihan lapsi mennä jo aikaisemmin tarhaan, en vaan haluaisi. Nykybudjetti antaa myöten että mies olisi kotona se 6 kk.

Niin ja isyyskuukausi tulisi vietettyä samalla kun olen "kesälomalla" mitä ajankohdalliseksi tulee olemaan noin vuoden päästä [:D]

Tälleen - pitää vielä keskustella kunnolla miehen kanssa.

Heips taasen!

Tässä kun lueskelin juttuja niin muistui mieleen pari asiaa mistä unohdin aiemmin kirjoittaa.

Siis neuvolassa ei tänään mainittu mitään influenssarokotteesta. Ei sillä, en sitä meinannut ottaakaan mutta luulisi et olisi edes kysytty otanko vai en.

Sitten Kela asiaa... soitin kuitenkin sinne ja tällä kertaa oli oikein mukava nainen langan toisessa päässä. Aika hyvin selvisi asiat. Olen vaan aika pettynyt tiedosta, että en saa äitiysloman ja vanhempainvapaan aikana esikoiseta kodinhoidontukea, vaikka häntä kuitenkin hoidan kotona.
Niin ja äitiyspakkausta en nyt ota. Kun vasta toissa vuonna esikoiselle otin pakkauksen, niin siitä on kaikki tarpeellinen tallella. Harmittaa vaan että se rahallinen arvo niin pieni. No, saahan 140 eurolla kirpparilta aika paljon tavaraa.

Isäkuukaudesta... Meillä mies piti sen esikoisesta viime kesänä ja siitä hyvästä hänellä on nyt viime kesän kesälomat vielä käyttämättä, joten saapi olla 7 vkoa (=4vkoa kesälomaa ja 3vkoa isyyslomaa) kotona sitten kun vauva syntyy. Tai katsotaan sitten pidetäänkö kaikki putkeen vai jaksotetaanko?!
Nythän isäkuukausi on jo 6vkoa maksimissaan. Saa nähdä onko nyt varaa pitää mies kotona näin pitkään. Mutta onneksi sitä ei tarvitse vielä päättää.

Käsitöistä... Olis ihana virkkailla pieniä töppösiä ja hurutella koneella yhtä sun toista, mutta neiti 1vee pitää huolen siitä ettei se onnistu. On muuten kaikki langat sellaisessa solmussa ja ompelukoneessa uudet säädöt[:D][:D]. Joten nauttikaa te ketkä esikoista odotatte!

Juu, mutta eiköhän tässä ollut tarinaa taas kerrakseen. Nyt lähden pesemään kirpparilta löytämääni vauvan "viihdekeskusta".
MORO!

Tipsi: Mulla oli km:n jälkeen suunnitelmissa, että mahdolliselle kyselijälle läväytän vaan päin naamaa, että "yritetty on jo 2 vuotta ja olen just toipumassa keskeytyneen keskemenon käynnistyksestä". Onneksi ei ollu tarvetta käyttää tota [:)]

jenska: Aattelin laittaa facebookiin tänään statuspäivityksen, muttei ole vielä ollut munaa [:D] Ehkä huomenna...kyllä tässä nyt ollaan jo riskiviikot ylitetty [:)]

Isäkuukausi: Aiotaan käyttää...ainakin näillä näkymin. Ja mulla tosiaan tulot nousee, kun on toi opintotuki niin huiman iso [:D]

Tänään neuvolassa kysyttiin rokotteesta, mutten ole vielä päättänyt. En tosiaan koskaan aiemmin ole ottanut kausi-flunssa rokotusta ja tuo alkuvuodesta otettu sikaflunssakaan ei neuvolatätin mukaan enää takaa suojaa. ARGH...näitä päätöksiä. Ollapa jälleen 5v.

yritin selailla ja lueskella varsinkin noita supparikeskusteluita lokakuun lätinöissä, mutta ei jääny ainakaan mulla silmiin, eli miltä ne käytännössä tuntuu nuo harjotussupistukset? Mulla alkanu mieltä painamaan kun ei ittellä oo tullu, kai..?

meillä olis ollu täällä perhevalmennusta ja kaikki tommoset, mutta me ei menty.. Muuten olisin halunnu, mutta kun kyselin keski-ikää siellä olevasta porukasta, niin en halunnutkaan sitten mennä kun ei ittellä tuota ikää vielä kahtakaan kymmentä ole, ja "vanhemmat" ihmiset ei tätä asiaa oo ottanu aina ihan niin positiivisesti kun oisin toivonu, vaikka mitä hemmettiä se muille kuuluukaan.. No, jäi menemättä kuitenkin noihin valmennuksiin. En oo ihan niin rohkea että olisin sen riskin ottanu, sen verran kuitenki tullu semmosta palautetta tästä että.......... [&:]

Meillekin tuli tänään päätös äippäpaketista ja se kaks viikkoo suunnilleen pitäis mennä [:)] isäkuukautta me ei käytetä; mulla ei ole tiedossa töitä/koulua, joten mulla on tarkoitus olla vauvan kanssa kotona ainakin sinne ensi syksyyn asti. Sitten katellaan, josko jommalle kummalle löytyis töitä tai sitten koulua...

Kiitos ihanat kihlaus onnitteluista [:)][:)]
Yönsäde ja muutkin: Kaikki meni niin että olen vihjaillut siitä asti kun raskauduin että olisi ihanaa jos olisi sama sukunimi kuin vauvalla. Lisäksi minulla oli muutama vuosi sitten hääkuume (katselin sivuja ja suunnilttelin kovasti vaikka kosintaa tai päätöstä ei ollutkaan). Mies jotenkin tarkasti miettivää sorttia, että haluaa olla täysin varma ennen mitään päätöksiä. Olin la kipeä ja huonolla tuulella. Istuin mytyssä sohvalla ja sit mies tuli viereen istumaan, otti sormesta kiinni ja sanoi mennään naimisiin. En ensin tajunnnut mitä hän sanoi ja sanoi vielä uudelleen saman. Mikä ajoitus! Voi iik[:D]. Päivä parani ja vaikka olin kipeä ja sekaisin, olin iloinen. Eli se tuli täysin puun takaa! Täytyy käyttää nyt kastetilaisuus hyväksi ja mennä heti naimisiin kun sen papin saa siihen [;)]

Jenni74: Ihana peitto ohje. Täytyy tuollainen tekaista kun jää talvilomalle tai äippälomalle, ja vihreä meille ilman muuta [:)]

Myy: Onnea akkavallasta[;)] Meillä tasoittaa kun tulee poika (kissa tyttö ja pupu tyttö, aina "kiusaan" miestä[:)]). Hyviä kirjoja kannattaa hankkia ja sit se kanavapaketti (tilasin jo Welholta). Kun varmaan sit ei loppuaikana ainakaan jaksa tehdä muuta kuin makoilla.

(.) Koskahan se oma Kelan päätös ja pakkauspäätös tulisi, huoh. muuten tää on [:)]happyhappyhappy[:)]

Tähtiykselle onnea kihaluksesta! [:)]

Rötkis: Toivottavasti jäävät nuo kipeät supistukset! [:o]

Painosta: Mulla tullu nyt n. 4-5 kiloa lisää, lähtöpaino oli 55-56kg. On kyllä tullu herkuteltuaki [8|] Joka päivä pitäis saada jotain hyvää [X(]

Eilen laitoin sitte äitiyspakkauksen tilaukseen netin kautta. Lapsilisän ja äitiysrahan hakemuksista käyn vielä kelassa juttelee, kun täytyy tuo opintotuki ja asumislisäki sitte hoitaa pois alta.

Isäkuukautta ei taideta täälläkään käyttää. Isyysvapaat sitte pitää, ajankohdasta ei olla vielä sen enempää juteltu. Varmaa pienen pätkän pitää ainaki sitte heti syntymän jälkee. Miekkonen kun ei hirmusesti etukäteen asioita suunnittele, eikä muutenkaa pidä asioitten hoitamisen kanssa kiirettä. Asunnostakaan ei mitään tietoa, ollaanko ostamassa (ei ole pankissa käyny) vai vuokrataanko.. Tää kämppä pitäis kuiteski olla tyhjä helmikuun 28päivään mennessä. [&:]

Onko muilla synnytysvalmennusta sairaalassa? Täällä kun kätilöiden pitämät luennot on lopetettu ja synnytyksestä voi käydä lukemassa netissä eli on siirtynyt virtuaaliseksi valmennukseksi. Halutessaan voi kuitenki käydä tutustumassa synnytysosastoon maanantaina tai torstaina klo18 ilman ajanvarausta.

Tänään olis eka perhevalmennus mutta meillä jää väliin kun miehen valmentamalla joukkueella sarjapeli samaan aikaan. [>:] Jos sitte kävis niillä myöhemmillä kerroilla.

Eipä ole synnytysvalmennusta TAYS:ssa. Neuvolassa järjestetään valmennustuokio, joka pohjaa pariin videoon, jotka voi netissä käydä katsomassa [:(] Olisin kyllä ihan oikeasti halunnut päästä synnärille tutustumaan, mutta on toi TAYS tosiaan vissiin aika täynnä potilaita muutenkin... [8|]

Tuntuu siltä että kaikki muut on jo päässy hakemaan kelan tuet.. mä en ees oo vieläkää saanu lääkärintodistusta. Kai se sit neuvolassa selviää saanko sen sieltä vai miten. Ainakin mun mielestä se sano että tulee ihan kotiin asti :o

Eilen ei ollu kyl hyvä päivä kun tuli niin sanotusti paskaa postiluukusta eli yks hitsin ihanan iso lasku ja kyl meinas itku tulla että saanko nyt ostettua kaiken tarpeellisen mitä olin jo suunnittelut ostavani ens kuus. Onneks seki sit selvis soittamalla. No ei se huono päivä siihen sit loppunu kun menin jääkaapille kahvikuppi kourassa laittaakseni maitoa kuppiin niin ei perhana maidonki piti sit olla loppu ja eiku äkkiä lähimpään kauppaan hakemaan maitoa. Ja kaiken lisäks vielä verkkopankki reistaili mulle!!! Ei hyvää päivää kyllä silloin oli pikkasen huono päivä :D

No onneks tänään on muuta ajateltavaa kun tänään vietetään miehen kanssa 5-vuotispäivää en oo kyl keksiny vieläkää mitä tehdään. Kai se ois ihan kiva lähtee ravintolaan kahdestaan syömään :)

dreamer88: älä stressaa noiden Kela papereiden takia. Saat paperin neuvolasta vasta sitten kun raskaus on kestänyt 154 päivää, eli 22 viikkoa. Onko sulla neuvola sovittu jo? Jos ei, varaa heti.

Valmennuksista: Helsingissä ei ole kyseessä synnytysvalmennuksesta, vaan perhevalmennuksesta. Käydään läpi (ilmeisesti, tänään se selviää) miten arki muuttuu kun lapsi tulee jne. Naistenklinkiikalle pääsee tutustumaan synnytysosastolle ja kysymään kysymyksiä vkosta 30 eteenpäin.

ALKUPERÄINEN: Tähtiys

Kiitos ihanat kihlaus onnitteluista [:)][:)]
Yönsäde ja muutkin: Kaikki meni niin että olen vihjaillut siitä asti kun raskauduin että olisi ihanaa jos olisi sama sukunimi kuin vauvalla. Lisäksi minulla oli muutama vuosi sitten hääkuume (katselin sivuja ja suunnilttelin kovasti vaikka kosintaa tai päätöstä ei ollutkaan). Mies jotenkin tarkasti miettivää sorttia, että haluaa olla täysin varma ennen mitään päätöksiä. Olin la kipeä ja huonolla tuulella. Istuin mytyssä sohvalla ja sit mies tuli viereen istumaan, otti sormesta kiinni ja sanoi mennään naimisiin. En ensin tajunnnut mitä hän sanoi ja sanoi vielä uudelleen saman. Mikä ajoitus! Voi iik[:D]. Päivä parani ja vaikka olin kipeä ja sekaisin, olin iloinen. Eli se tuli täysin puun takaa! Täytyy käyttää nyt kastetilaisuus hyväksi ja mennä heti naimisiin kun sen papin saa siihen [;)]

Jenni74: Ihana peitto ohje. Täytyy tuollainen tekaista kun jää talvilomalle tai äippälomalle, ja vihreä meille ilman muuta [:)]

Myy: Onnea akkavallasta[;)] Meillä tasoittaa kun tulee poika (kissa tyttö ja pupu tyttö, aina "kiusaan" miestä[:)]). Hyviä kirjoja kannattaa hankkia ja sit se kanavapaketti (tilasin jo Welholta). Kun varmaan sit ei loppuaikana ainakaan jaksa tehdä muuta kuin makoilla.

Rötkis ja muutkin: Varovasti töissä. Oon ite hidastanut tahtia ja eilen kerroin esimiehelle mitä en enää halua tehdä koska tulen niin kipeäksi illalla. Tuo tehtävä siirtyy nyt pois ja multa jää turhat juoksemiset. Olin tosi kipeä monena iltana ja yönä kun tulin töistä ja pystyin vain nukkumaan. Nyt löntystän tahallani ja olen HIDAS (hyvästä syystä[:)])!

(.) Koskahan se oma Kelan päätös ja pakkauspäätös tulisi, huoh. muuten tää on [:)]happyhappyhappy[:)]

Oho tän tein ihan vahingossa!!!! Piti käydä vain lisäämässä tekstiä edelliseen [:D]

Jenni74 ens maanantaina on neuvolaan aika ja silloin katsotaan noita kela-asioita. Aa joo en taas kässänny että millä viikolla todistuksen pitäis tulla :D kiitos selvennyksestä!

Joku kyseli, että miten nopsaan tuli päätökset Kelalta. En tarkkaan tiedä päivää, että millon palkanlaskija on Kelalle laittanu ne laput ja todistuksen, mutta arvelen päätösten tuloon menneen reilun viikon, vähä alle kaks? Tosin mun piti vielä täsmentää sitä rahahakemusta. Eipä oo vielä pakkausta näkyny, viikko sitte tuli päätös. [8|] [:'(]

Vantaan Tikkurilan neuvolassa on nyt joku pilottikokeilu menossa, että meillä on kolme perhevalmennustapaamista nyt ennen synnytystä plus fysioterapian osio, jossa olin tänään. Sitte niinku Jenni sano, niin synnärille sitte mennä tutustumaan lähempänä. Synnytyksen jälkeen on sit kaks tapaamista vaavien kanssa. [:)]

ssalla: Harjoitussupistukset voi olla varmaan aika erilaisia eri odottajilla. Itsellä ne tuntuu hyvin selvästi siltä, kuin kiristettäisiin oikein leveä vyö tuohon kohdun seudulle ja sama tunne on ikään kuin sisällä myös. Kiristää ja sellainen paineentunne samalla. Voi ei, vaikea selittää...Mulla ne ei satu, mutta tuntuu hyvin epämiellyttävältä. Kestää muutaman minuutin tai jopa vähemmän ja helpottaa sitten.

Valmennuksesta: Meillä neuvolan järjestämä perhevalmennus, missä eri aiheita eri kerroilla. Esim. mielikuvavauva, parisuhde jne..Pääpaino on muiden odottajien kohtaaminen samalta alueelta ja kokemuksien jakaminen. Tapaamisia on vauvan syntymän jälkeenkin muutamia esim. lähipuistossa tms. Myös synnytykseen liittyvää materiaalia, joka tapahtuu synnytysairaalaan tutustumisen ohella.

Me kun menemme Kätilöopiston Haikaranpesään, osallistumme siellä järjestettävään synnytysvalmennukseen.

Ensimmäisellä kerralla 14.12. käsitellään:

* Orientaatio Haikaranpesän synnytysvalmennukseen
* Synnytyksen käynnistymisen merkit ja hakeutuminen sairaalaan
* Keskustelua rentoutuskeinoista ja kivunlievitysmenetelmistä
* Mitä synnyttämisessä tapahtuu

Toisella kerralla 28.12. aiheina:

* Vastasyntynyt ja uudet vastuunkantajat
* Tutustuminen vastasyntyneeseen
* Vauvan kanssa sairaalassa

Tuntuu tosi tärkeältä etenkin tuo synnytyssairaalaan tutustuminen, tietää vähän edes, mihin joutuu sitten kun h-hetki koittaa..[;)]

(.) Olin hammashygienistin kidutettavana tänään. Mulla on ollut raudatkin lapsena ja tuntuu ettei mitään traumaa ole koskaan päässyt tulemaan, olen aina mennyt hyvillä mielin hammaslääkäriin kun on olleet ihan ok kokemuksia. Tämä täti sitten olikin ihan toista maata. Oli 25 min. myöhässä, ei pahoitellut, valitti vaan kun minä olin liian aikaisin tullut putsaukseen kun ed.kerta oli alkuvuodesta ja vuoden välein on maksimi, mitä hoitavat.. Siis YTHS. No, jos olisi vilkaissut papereita, niin olen Tammikuussa sellaisessa tilanteessa, etten taida hammaslääkärin tuoliin ihan mahtua. Valivali kuului koko ajan ja samalla äärimmäisen rajusti ja kivuliaasti putsasi, tuli ihan sellainen olo, että kostaa omaa pahaa päiväänsä mun suukalustolle. Voi hitto, kyyneleet vaan valui silmistä kun raastoi menemään. Ja valivali. Koko ajan tein jotain väärin, pää oli väärässä kulmassa ja suu liian auki tai kiinni. Ja kun siis ei myöskään tajunnut mun raskautta, syytti huonosta hoidosta kun ikenet vuotaa. Kun olin siitä ylös päässyt, sanoin etten oikein vuodenvaihteen jälkeen olisi päässyt, kun tuo la on 7.2. ja ikenetkin varmaan vuotaa osittain tämän odotuksen takia. Hymähti siihen jotain että niin joo, no kyllähän se tietysti vaikuttaa joo.

Muutenkin ihan kökköpäivä, vaaputivaaputi. Ei jaksaisi mitään tehdä. Tuollainen kohtelu vielä päälle, niin johan on paha mieli. [:(]

Ehkä huomisesta pitää kaivaa kirkasvalolamppu käyttöön, jos se tämä pimeys alkaa käydä voimille. Siitä on ollut valtava apu jo monena vuonna, suosittelen erittäin lämpimästi! Mutta varokaa jos on migreenitaipumusta. Muutenkin varovainen aloitus, 15 min. ekana päivänä ja sitten puoli tuntia. Siitä vähitellen nostaa 60-90 min. Mutta nuo ohjeet on varmasti lampuissakin. Aamulla heti voi tehdä aamutoimet sen valossa ja itse luen lehden ja syön aamiaisen siinä kirkkaudessa. Kyllä tämä tästä. ***

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Maiza: Johan oli raivostuttava hammaslääkäri! [:@] Asiakaspalvelutyössä ei tulisi kyllä tuolla tavalla käyttäytyä oli sitten huono päivä tai ei! [>:]

Meilläki siis on perhevalmennus erikseen omassa kunnassa, jossa käydään läpi asioita vauvan hoidosta ja pariasuhteen hoidosta jne.
Sitten hyvinkään sairaalassa on ollut aikasemmin kätilöiden pitämiä synnytysvalmennuksia (luentoja) jossa kerrotaan tarkemmin synnytyksestä ja juurikin kivunlievityksistä jne. Mutta resurssipulan takia se on lopetettu ja nyt synnyttämään menevät käyvät synnytyksen tapahtumat/kivunlievitykset ym. powerpoint esitelmässä läpi.

Käsitin, että tutustumiskäynnillä synnytyssairaalaan ei erikseen ole varattu aikaa synnytyksestä keskusteluun (ainakaan paljoa) [:o] Koitin nyt sitte selailla sitä powerpoint esitystä kivunlievityksistä jne. Toivottavasti meillä käytäisi perhevalmennuksessa edes vähän läpi asioita..

Heipä hei, mammat!

Mukavaa että keskustelua on näin paljon! Edellisestä käynnistäni taitaa olla reilu kuukausi. [:)]
Kysymyksen heittäisin kaikille että oletteko hakeneet jo tuota vakuutusta lapselle?
Ja toinen kysymys olisi että onko kenellekkään sanottu että istukka olisi kohdunsuun edessä? Mulla tuo huomattiin muutama päivä sitten kun kävin sairaalassa keskellä yötä, kun alko raastava kipu vasemmalla puolella vatsaa. Onneksi kaikki oli vauvalla hyvin ja lääkäri aatteli kivun syyksi lihaskramppia tai muuta tms. Istukan paikasta se mainitsi sisätutkimuksen yhteydessä ja istukan paikka katsotaan uudelleen parinkuukauden päästä. [&:] Jos istukka ei ole kohdunsuulta mihinkään mennyt, niin silloin ei alatiesynnytys olisi mahdollinen.
Nyt mietinkin taas että voisiko paineen tunne alapäässäni johtua myös tuosta että istukka on laskeutunut alaspäin. Aikaisemmin siis istukka on ollut ihan normaalisti edessä, eikä missään kohdunsuulla! Hermo menee [:(]

Anteeksi sepustus vain omannavan ympäriltä.

HipHei Kaikki [:)]

Täällä ollaan menty taas tuulispäänä ettei ole ehtinyt edes tänne tulla urkkimaan :) Paljon iloisia asioita on tapahtunut, niistä onnittelut itsekullekin  <3

Kela asiaa: Itse laitoin Kelaan paperit 14.päivä ei tasan viikko sitten, vielä ei näkynyt päätöksiä kun Kelan sivuilla kävin. Kuumeisena odotellaan jo mammapakkausta !

(.) Teimme avokin kanssa suuren päätöksen, laitamme tämän asunnon myyntiin ja muutamme Vantaa-Espoo alueelle,takaisin nuoruudenkulmille. Ajatuksena oli että päästäisiin muuttamaan ennen pikkasen syntymää. Lopullisen pisteen antoi päätökselle se, että saimme pinnasängyn joka oli vielä kasattu.Päätimme sovittaa sitä makuuhuoneeseen että millaset kulkuväylät jää yms. Ei tuu kesää [:@] Oman peppuni kanssa en pääse vaeltamaan niin pienistä raoista ja saatika kun tulee yöheräämiset, huoh !

Joten... Laitoin vuokra-asuntohakemukset vetämään Espooseen ja Vantaalle [:D][:D] Katsotaan koska vapautuisi asunto meille[8D][8D]

Masuasukista: meillä potkitaan,vaihdellaan asentoa oikein huolella [;)] Ihana tietää että tytöllä on kaikki hyvin <3 Jäävesi saa neidin sekoamaan, samoin tuoremehu [8D]

mmj : Näin mäkin toivon.. Huomenna olis ylimääräinen neuvola + lääkäri ko. asiaa koskien.. Saa nähdä jäänkö sit jo oloneuvoksen hommiin.. Neuvolan tätit kun epäili supistusten johtuvat hoitotyön rasittavuudesta [8|]

mamiks : Myö palautettiin viimeviikolla Fennialle vauvan vakuutuspaperit, mut päätöstä ei vielä ole saatu.. Siellä ainakin vakuutus täytyy ottaa viim. 3kk ennen vauvan syntymää (tai la:ta..). En tiedä miten muilla vakuutusyhtiöillä on.. Ei neuvolakortissa ja mun terveystiedoissa pitäis olla mitään sellasta mikä estäis vakuutuksen saamisen [:)]. On se hinnastaan huolimatta vaan hyvä olla olemassa.. Vallankin kun meidän kunnan päivystystouhu muuttuu vuodenvaihteessa yhteisöpäivystykseksi, eli aikoja ei enää saa, vaan vauvankin kans täytyy tulla jonottaan kaikkien muiden sekaan ja alkuun se homma voi takkuilla.. Joten aateltiin miehen kans, et kun otetaan vauvalle vakuutus hyvissä ajoin, niin voidaan sit esim mahdollisten korvatulehdusten tms vuoksi viedä yksityiselle.. Ja tietty jos synnytyksessä tapahtuu jotain, niin on hyvä olla toi vakuutus olemassa.. Meillä muillakin perheenjäsenillä on vakuutukset kunnossa..

(.) : Jännittää hirveesti huominen neuvola.. Et jäänkö nyt saikulle vai meenkö vielä töihin [8|] Kun hirvittää ajatuskin niistä "tappopäivistä" jolloin saa juosta kellon kans kilpaa ja sit ne illat kun oon niin katkipoikkiväsynyt ja kipee, etten pääse sohvalta ylös.. Ja tietty ne supistukset pelottaa, jos ne johtuukin tosta työn kuormittavuudesta.. Toisaalta pelottaa jos jäänkin saikulle, et kuin rahat riittää yms..
Ja se meidän neuvolalääkäri, se on sellanen tuuliviiri et oksat pois.. Sehän ei siis meinannut alunperin kirjoittaa meille lähetettä lapsettomuuspolille, koska mun mies tupakoi! (vaikka ksks lapsettomuuspolilla ei missään ole määrätty että pitäisi olla miehen TAI edes naisen savuton..) Sit se perukin puheensa ja väitti ettei oo mitään semmosta sanonutkaan kun otin yhteyttä potilasasiamieheen [:@] Nooh.. On se joskus ollut sitä mieltä, et mun raskausaika tulee olemaan vaikea mun yliliikkuvuuden vuoksi, mutta ei se sitä tarkota et se olis vielä samaa mieltä.. On se ennenkin sanonut, et töihin vaan: raskaus ei ole mikään sairaus [:@][&:] Ei taida auttaa panikoida etukäteen [8|].. huhhei..

Takaisin