Lokakuun lätinät

vauvan vakuutuksista; otatteko muita kun tapaturma- ja henkivakuutuksen? Ja mistä otatte? Ja niin...... saako vauvalle vakuutuksia, jos ei vanhemmilla ole luottotiedot kunnossa? [&:] [:'(] Tulipa oltua sillon 18 vuotiaana typerä, ja pilattua nekin. Että saadaankos me edes niitä vakuutuksia sitten... Ja paljonko maksaa henki- ja tapaturmavakuutukset?
 
ssalla: En usko, että teidän luottotiedoilla on mitään tekemistä tuon vakuutuksen kanssa. [:)] Tai sitten olen vain täysin tietämätön.. Me otettiin Lähivakuutuksen lapsiturva (tapaturma- ja sairauskuluvakuutus). Varausmaksu muistaakseni 104€ ja ensimmäinen vuosi 259€. Omavastuu 50€.

Lähivakuutuksen sivuilta poimittua:

"Lapsiturva pähkinänkuoressa
  • Vakuutuksesta korvataan muun muassa lääkärinpalkkioita, hoito- ja tutkimuskuluja, lääkkeitä ja sairaalamaksuja.
  • Hoitokuluja korvataan enintään 17.000 euroa saman sairauden tai tapaturman johdosta. Sairaalan hoitopäivämaksuja korvataan enintään 43 euroa vuorokaudelta.
  • Sairauden hoitokuluina korvataan Suomessa aiheutuneita kuluja ja tapaturman hoitokuluina myös ulkomailla aiheutuneita kuluja.
  • Omavastuu (50 tai 84 euroa) on sairauskohtainen, joten pitkäaikaisissa sairauksissa maksat omavastuun vain kerran. Tapaturman hoitokulujen osalata ei ole omavastuuta.
  • Vakuutukseen sisältyy myös 50.500 euron haittakorvaus sekä 3.500 euron korvaus tapaturmaisesta kuolemasta.
Vakuutuksen myöntäminen ja voimassaolo
  • Vakuutuksen voi ottaa 2 kk -17-vuotiaalle lapselle tai jo ennen lapsen syntymää.
  • Vakuutus on voimassa 18-vuotiaaksi, jonka jälkeen voi hakea aikuisen sairauskuluvakuutusta."
 
Mäkin haluan synnyttämään Haikaranpesään!!! Suostuiskohan mies pikamuuttoon Helsingin seudulle [:D]

Mä ajattelin käydä tässä piakkoin hampulääkärissä, kun on oksentelun ja muiden vinksahtaneiden ruokailutottumusten takia hammashuolto ollu aika kehnoa [:(] YTHS:lle en edes yritä, vaan suosista menen yksityiselle. Maiza: [:@] YTHS!!!

Me otetaan melkoisen varmasti vain tuo lapsivakuutus, joka siis otetaan 2 kuukautiselle vaavelille.
 
Vakuutuksista: Ollaan miehen kanssa päätetty, ettei vauvavakuutusta oteta. Tämä on ideologinen kysymys meille. Tuntuu pahalta, että kaikki vähänkään maksukykyiset siirtyvät yksityisille ja vähempiosaisemmat jäävät tappelemaan julkisen terveydenhuollon palveluista. Emme halua olla tukemassa tällaista eriarvoisuuden kehitystä. Muutenkin yhteiskunta tuntuu olevan menossa tällaiseen rikkaat/köyhät suuntaan, ei hyvä. Haluan luottaa julkiseen terveydenhuoltoon ja tukea sitä niin kauan kun meillä sellainen ihanuus (esim. neuvola!!!) vielä on olemassa. Täydellistähän se ei ole, mutta mikä on? Ei ainakaan YTHS...[;)]

***Hyrrr...*** Helsigissä eilen illalla ja tänään aamulla pakkasen puolella, mutta on kaunista! Kävelin haavanlehtien kultameressä koiran kanssa, ihanaa!

Ajatelkaa, kohta taas yksi viikko takana! Eikä aikaakaan, kun ollaan viimeisellä kolmanneksella...! Ihanaa, reipasta viikonloppua kaikille! (Meitsi tekee töitä, mutta ei se mitään..[:)])
 
Vakuutuksista: Me päätimme myös ettemme hae vakuutusta.
 
Kävin kelan sivuilla katsomassa ja siellä oli päätös tehty äitiyspakkauksen suhteen eilen ja tänään postitettu! JEE [:D][:)] Kaksi viikkoa ja paketti olis toivottavasti meillä. [:)] 
 
Nyt on taas mielialat heitelleet paljon! Vaikuttaa suuresti tuo asunnon etsintä ja sen tuoma epävarmuus siitä koska muutetaan ja mihin. [&o] Haluaisin muuttaa jouluun mennessä, jotta tammikuun voisi asettua rauhassa ennen vauvaa.. Yksi asunto olisi nyt ehdolla, meillä ei vaan miehen kanssa tunnu löytyvän yhteistä aikaa milloin mennä katsomaan. Ensi viikolla toivottavasti päästäis.. Kun sitten täytyis pankissaki käydä..
 
Kaikille hyviä vointeja! [:)]
 
vakuutuksista: otettiin vauvavakuutus. Ja ilmeisesti se on myönnetty kun if-kansioon on ilmestynut laksu. Minä en itse halua istua itäkseskuksen terkkarissa sairaan lapsen kanssa.
 
Äitiyspakkaus: ei vielä tullut päätöstä.... kait se sieltä tulee.
 
 
Heips!

Vakuutuksesta... Meillä on esikoisella vakuutus Pohjantähdessä ja otetaan varmaan tälle uudellekin tulokkaalle sieltä myös. Se siis pitää ottaa 3kk ennen vauvan syntymää.
Minä kyllä luotan kunnalliseen terveydenhuoltoon siinä määrin, että en ole tyttöä kertaakaan vielä ykstyisellä käyttänyt. Mutta saahan korvausta myös kunnallisista terveyspalveluista, esim. jos on korvatulehduskierre ja joudutaan laittamaan putket korviin yms. Meillä oli tytöllä virtsatieinfektio pariin otteeseen, jonka johdosta oltiin osastolla muutama yö ja muutenkin ravattiin lapsipolilla useaan otteeseen. Oli hyvä että oli vakuutus, kun kyllä siinä useampi satanen meni rahaa. Kannattaa aina harkita lapsen sairauden mukaan viekö kunnalliseen vai yksityiselle. Alle kouluikäisen lapsen terveyskeskuspalveluthan ovat ilmaisia. Ainoastaan päivystys (iltaisin ja viikonloppuisin) maksaa.

Sitten Kelan käsittelyajoista löytyy ihan sivukin: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/030609143617HN?OpenDocument
Siinä lukee että äitiysavustuksen päätös tulee kahdessa viikossa ja vanhempainpäivärahan kolmessa viikossa.

Mukavaa viikonloppua!
 
Kelan asioista: Kannattaa olla tarkkana. Meinaan ystävä oli ollu jo tovin mammalomalla ennenku lähtivät edes käsittelemään koko asiaa. Kohta menny jo 1kk paperien viennistä, sinne kannattaa soitella perään jos ei kuulu 3vkon sisään mtn. Meinaa myönsivät oikein eräässä espoolaisessa kelassa että " emme ole pitäneet asiaa kovinkaan kiireellisenä" Ystävälläni on LA 1,5vkon päästä -.-

Kervalallakin maksoivat kuulemma viikko lapsen syntymänjälkeen [&:][&:] On kyllä niin paikkakuntakohtaista. Järvenpään Kela otti ja soitti mullepäin korjatakseen muutaman asian, joissain kunnissa eivät jaksa viedä asiaa eteenpäin.
 
Täytyy varmaan pikku hiljaa käydä siellä kelassa hoitamassa nuo äitiysraha asiat kuntoon. Tuo äitiyspakkauksen päätös tehtiin kyl järvenpäässä todella nopeasti. Laitoin sähköisen hakemuksen tiistaina(tai maanantaina) ja postin kautta raskaustodistuksen ja nyt perjantaina oli päätös tullu ja postitettu [:D]
 
huoh, oon taas täysin sekasin näiden vakuutusasioiden kanssa.. [:'(] Siis miksi te kaikki ette ota vauvalle vakuutusta? Kun tuossa Jenni74 kirjoitti, ettei huvita itiksen terkkarissa istua sairaan lapsen kanssa, niin miten se nyt liittyy asiaan, kun kuitenkinhan siinä joutuu terkkarissa käymään vaikka vakuutus olisi..? Voi jotta on typerä olo. [&o] [&o] Tuo lähivakuutuksen vakuutushomma (vajaa 30ee vuosi) kuulosti kyllä ihan hyvältä, pitää kattella vielä muitakin vakuutuksia.

Haettiin tänään postista äippäpaketti [:)] oli ihana päästä hypistelemään noita vaatteita, vaikka ei tossa itse asiassa kauheasti oo noita vaatteita yms. Mutta kuitenkin.
 
ohhoh, ja nyt tutkiskelin enemmän noita vakuutushommia; suurimmasta osasta ei tosissaan saa vakuutusta lapselle mikäli vanhempien luottotiedot ei ole kunnossa.. [&:] Siis tuohan on täysin perseestä!!! Enpä kyllä enää kummemmin sano. On kirosanat lennelly kyl nyt viimesen puoli tuntia tässä asunnossa. [:'(] On mahdollista saada semmonen mikä maksaa about 50e vuodessa, mutta se ei kata kun vaan kaikista suurimmat onnettomuudet tms. Ei mitään jos esim just korvatulehduksen+kuumeen tms vuoksi joutuu olemaan sairaalassa yms, niin ei korvauksia. Pakko kai se on sit tyytyä tommoseen paskavakuutukseen, jos ei myönnetä lähivakuutukselta sitten meille sitä mikä maksaa sen vajaa 300e vuodessa, lähetin tarjouspyynnön ja pistin siihen ettei oo luottotietoja, katotaan mitä tulee.. [&:] [&o]

Ei sitte vaan voi loppua nää stressin aiheet. Ja vattaa vihloo sen kunniaksi sitten. perk..... [:(] [:(]
 
Mamiks: Mulla on etinen istukka. En nyt ole ihan varma, et onko se istukka osittain vai kokonaan siellä "röörin" edessä. Joulukuussa ultrataan ja katsotaan, onko istukka noussut vai aletaanko suunnittelemaan sektiota.

Rokotteesta: Mulle ei oo neuvolassa kertaakaan ehdotettu influenssarokotusta. Tuskin ottaisin. Vuosi sitten syksyllä otin työn takia sen sikapiikin, mutta ikinä en oo normi influenssapiikkiä ottanu.

Vakuutuksesta: Ei olla edes puhuttu miehen kanssa vakuutuksesta. Itellä on kotivakuutus ja tapaturmavakuutukset. Täytyy miettiä.

Ja sitten hieman omaa: Sain tänään tietää, että mulla on raskausdiabetes [:@]
Osasin sitä jo odottaa, mutta kyllä pistää suoraan sanottuna v*maan. Ensi viikolla saan verensokerimittarin ja sit alkaakin iloinen sokerien mittaaminen.
Ja se hiilareiden laskeminen. [:'(]
Siskolla oli kans tää ihanuus ja se sen jokaisen suupalan punnitseminen vaa'alla oli ihan kreisiä! Mut sen ei tarvinnut turvautua insuliiniin.
Tiedän jo valmiiksi, etten ole yhtä kärsivällinen ja sorrun ihan varmasti herkkuihin. Ihan tyhmää...
 
ssalla mekin otetaan sen takia vakuutus,että päästään yksityiselle mikäli pikkukaveri sairastaa.  Se vakuutushan maksaa ne käynnit, kun on omavastuun maksanu. Se omavastuu riippuu vakuutuksesta.. Jos haluaa yksityisellä lapsen kanssa käydä,niin vakuutus kannattaa ottaa..

Ja kannattaa käydä kaikki vakuutusyhtiöt läpi, kaikilla ei oo samat ehdot.
 
ALKUPERÄINEN: ssalla

ohhoh, ja nyt tutkiskelin enemmän noita vakuutushommia; suurimmasta osasta ei tosissaan saa vakuutusta lapselle mikäli vanhempien luottotiedot ei ole kunnossa.. [&:] Siis tuohan on täysin perseestä!!! Enpä kyllä enää kummemmin sano. On kirosanat lennelly kyl nyt viimesen puoli tuntia tässä asunnossa. [:'(] On mahdollista saada semmonen mikä maksaa about 50e vuodessa, mutta se ei kata kun vaan kaikista suurimmat onnettomuudet tms. Ei mitään jos esim just korvatulehduksen+kuumeen tms vuoksi joutuu olemaan sairaalassa yms, niin ei korvauksia. Pakko kai se on sit tyytyä tommoseen paskavakuutukseen, jos ei myönnetä lähivakuutukselta sitten meille sitä mikä maksaa sen vajaa 300e vuodessa, lähetin tarjouspyynnön ja pistin siihen ettei oo luottotietoja, katotaan mitä tulee.. [&:] [&o]

Ei sitte vaan voi loppua nää stressin aiheet. Ja vattaa vihloo sen kunniaksi sitten. perk..... [:(] [:(]


No ohhoh.. Enpä kyllä olisi uskonut, että luottotiedot voivat vaikuttaa tuohon. On kyllä todellakin perseestä!
 
Kyl se on vaa niin perseestä kun joskus iteki hölmöilly nuo luottotietonsa niin mitään et saa, muuta kuin jonkun hemmetin ison vakuuden maksamalla.
Se vaikuttaa niin moneen paikkaan.
 
Meillä kans toisella oli luottotiedot menneet (palautuivat tänä vuonna) ja ne tosiaan vaikuttavat niin moneen asiaan! Mitään vakuutuksia ei saanut, pakolliset korkeintaan! Sitten kun puhelinmyyjät vielä soittelivat kaikenmaailman supertarjouksia ja kun sellaisen sitten halusikin niin ei onnistukaan, kun luottotiedot menneet [&o] Pankin vaihtoa yritettiin, ei onnistunut.. Rajoitti elämää kyllä paljon![:@]
 
Huhhei.. tällä masuasukki potkii ja lujaa suoraan rakkoon päin. Pari kertaa älähtänykin kun osuu suoraan rakkoon :/
onkohan se sen favorite paikka potkia? Ei tunnu kyllä kovinkaan miellyttävältä kun potkasee tuonne ales. Potkis enemmin vaikka kylkee tai johonkin mut ei rakkoon!!
 
terkkuja keski-suomen keskussairaalan synnytysosastolta [>:] Kävin siellä yöpymässä kaks yötä ja olemassa seurannassa ja tipassa kipeiden supistusten vuoksi [&:] Nooh, kaikki vauvalla ja mullakin kunnossa ja supistukset eivät ole vaikuttaneet kohdunkaulaan mitenkään.. Syytä ei sen tarkemmin osanneet sanoa, mut epäilivät et mahdollisesti kohdun kovasta kasvusta johtuvaa supistusherkyyttä.. Torstaina lääkäri sano, et viikon verran olen ainakin töistä pois.. Soitin töihin eilen tuon tiedon ja sit tänään ylilääkäri sano et, tää lauantai vain saikkua, huomenna töihin, eikä haittaa vaikka supistaa kipeesti [8|] , "yritä keksiä töissä kevyempiä hommia" voi vee ja pee!!! Hei haloo, mä työskentelen vuodeosastolla hoitajana ja mun työ on mitä on, eikä sitä voi tosta keventää :/ että juu.. Menen töihin ja katotaan kuin käy.. Supistukset ainakin on niin pirun kipeitä, et niiden aikaan voi vaan joko a) itkeä b) pidättää hengitystä c)kirota kovaa tai d) kaikkea tätä yhtäaikaa.. Mahtoikohan ko lääkäri tietää minkälaista on työskennellä hoitajana osastolla..? (en katkera ole, ehen [:D]) No niin.. Lopetan marmatuksen ja nautin kodin lämmöstä, rakkaan kainalosta ja siitä et kaikki on hyvin vauvalla <3
 
rötkis: no voi pirulainen!! Toi on just niin perhanan tyypillistä! Pomot tms ei tajua mitään sun työstä. Ne vaan totee jotain että miks et tee just niin ja noin... ja sä seisot siinä haavi auki ja ihmettelet miksi ihmeessä toi on pomona???

Toivottavasti saat jotenkin järjestettyä kevyempää työtä. Itse en pysyisi jaloillani enemmän kun muutama tunti. Sattuu nyt jo niin vietävästi kun oltiin päivällä shoppailemassa miehen kanssa 3 tuntia.

Onneksi kuitenkin kaikki hyvin vaavilla!!

(.) Itse olen niin iloinen kun tunnen koko ajan liikkeitä nyt. Tai - olen tuntetnut näitä liikkeitä jo kauemminkin, mutta en ole osannut tunnistaa niitä vauvan liikkeiksi! Käytiin tänään hakemassa patjan pinnikseen, ja miehen kanssa säädettiin vauvan huoneessa. En voinut olla petaamatta sänkyä, ja odotan nyt jo että siellä tuhisisi pieni vauva!

Hyvää lauantaita kaikille!
 
Jenni74 : Tuottavuus ennenkaikkea [:@] äärrr! Pitäis pistää pomot "kentälle" niin ne tajuais.. Eipä meillä voi enempää keventää hommia [&:] edellisen saikkujakson jälkeen oon keventänyt sen mitä pysty ja esim en kylvetä enään potilaita.. Mut muuten en pysty laistaan hommista kun mut on laskettu vahvuuteen, niin mun on tehtävä samaa kuin muutkin ja samalla tahdilla et saadaan potilaat hoidettua.. Onhan siinä potilas nostot, siirrot, agressiiviset potilaat, kiire ja jaloillaan olo jotka kuormittaa ja väsyttää, mut ei vissiin auta kun yrittää jaksaa sisseillä [8|] Muitakaan töitä ei oo.. Nooh.. Joulukuussa viimestään jään pois ja tietty kuulostelen nyt tarkkaan omaa kroppaani! Ja aattelen vain ja ainoastaan vauvan parasta [:)] Niin ja ihanaa et tunnet ja tunnistat liikkeet vihdoin [:D] Siitä ne vaan selkiytyy! Mulla nousee jo ihan "kuhmuja" masuun kun vauva puskee niin kovasti kättäjalkaa vatsan läpi [:D] ihanaa ja ihmeellistä tämä odotus <3
 
Takaisin
Top