Lokakuun lätinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mimmu: Mulla on kirjastosta lainassa toi sama kirja. Tosi upeita kuvia...ihan toista luokkaa mitä nää perus piirretyt!

Liikkumisesta: Joo, nyt rupee pikkuhiljaa tuntumaan, että muistaa hidastaa. Musta tuntuu aina välillä, että kävelen kuin pingviini...sillee vaappuen [:D] Ja valitan ja voihkin koko ajan [8|] Innolla odotan, mitä seuraavat kuukaudet tuo tullessaan [:)]

(.) Mulle tuli eilen illalla ensi kertaa semmonen "mitä, jos en ookkaan hyvä äiti"-poru. Rääyin, että mitäs, jos en osaakaan hoitaa vauvaa ja kaikki pitää mua ihan huonona äitinä ja entä, jos vaavi ei tykkääkään musta [:(] Miehelle sitten vollotin ja se ressukka yritti mua parhaansa mukaan lohduttaa. Kyllä ihan oikeesti aina välillä mietityttää, kun ihan pieniä vauvoja en oo juurikaan käsitellyt, mitä nyt sylissä pitänyt...

Eilen ja toissapäivänä saatiin miehen kanssa vaatehuone ja varastokoppi kondikseen!!! On niiiiin hyvä fiilis. Vähän miehen takia harmitti, kun hän on pistänyt mut nostelukieltoon ja joutui itse nostetemaan kaikki laatikot...noh, hyvää reeniä [:)]

liikkumisesta  itellä menee tuo kävely vaappumiseksi jo nyt. Kun on nuo nivuset ja häpyluu niin kipeät jo. Että tekis mieli kävelläkin lähinnä haarat auki[:D] Mutta silti joka päivä liikun, sattui tai ei, ihan siksi etten nyt ihan lässähdä, ja että pysyy ees jonkinmoinen lihaskunto. Ja kun asuu kerrostalossa 2 kerroksessa missä ei ole hissiä, niin tuleehan noitakin rampattua.

painosta mitä teille on tullu painoa? ja mikä on ollu alkupaino jos saa udella? itellä alettiin tosta n.90 kilosta ja nyt puntari näyttää inan alle 95. Että sen viitisen kiloa tullut nyt. A-P-U-A ![:D][:D][:D] Katoin tänään äitini äitiyskortteja ja ekassa kahessa raskaudessa sillä oli näille viikoille tullut toisessa 6 ja toisessa 7. ¨Huomasin myös että äidilläni on ollut samainen neuvolatäti kuin mulla[:D][:D][:D]

mielihaluista itelle tullut nyt himo tohon tropicana tuoremehuun, appellsiinin makuseen. Pyrin kylläkin siihen että kaks lasia max menis kerralla, ettei menis hampaat ja sitten kun tuokin on aika sokerista kuitenkin[:D] Itseasiassa,vaikka tossa mehussa ei ole lisättyä sokeria, siinä on kaloreita enemmän kuin esimerkiksi normaalissa jaffassa[:D] Onneks juon lasin sillon tällön[;)]

omaa no eipä kai mulla muuta, tais tulla jo. Masussa potkitaan kovin ja muutenkin vointi ok. Mitä nyt liikkuminen sattuu[;)][:D][:D][:D][;)]
Huomenna neuvola ja saan lappusia millä sitten saan hakea äitiyshommia, jess[:)][:)]

Hellou piiiiitkästä aikaa!!

Onpa taasen päässyt vierähtämään tovi [:@] Ihan älytönt haipakkaa kotona ja töissä - hyvä että perässä pysyy, ja nythän tahti on meikkikselläkin mallia "vaappu". Vielä olen pyöräillytkin, kun tiet ovat olleet sulat, mutta omalta isukilta ja isoäidiltäni sain jo palautetta, että "Vieläkö uskallat". No vielä, mutta hitto kun ne mummotkin menee kävellen ylämäessä ohi (vaikka mä olen pyörän selässä).

wastis. Mulla suht' samat alkumitat, kuten nykyisetkin. Ite olen ollut tyytyväinen, sillä kaverilleni LA 30.12. on tullut jo 18kg!!! Hän on kyllä sirompi alkujaan. Viime neuvolakäynnillä vaaka kyllä näytti kilon alle 100!!!, mutta kotona vaaka 96,5 - seuraan kotivaakaa [:D]

(.) Olen nukkunut viime yön huonosti, kun viikonloppuna tuli ekan kerran masun kanssa käytyä yökerhossa jytäämässä. Sen jälkeen ei oo putkuja tullut, vaikka muutoin alkaa kellontarkkuudella klo 22. Ilmeisesti en ainoastaa sotkenut omaa vuorokausirytmiä vaan myös Hupun.

Tänään osteopatiaan selkää ja hartioita vetreyttämään.

huomenia!!

painosta - mulle tullut ekasta neuvolasta 6,5kg painoa. tosin painoin varmaan aika prikulleen 60kg ennen raskautta, joten muutama kilo taisi tulla siinä yritellessä. jalat ja käsivarret nayttävät ihan tikuilta, että mulle toi paino kyllä ihan kertynyt vaan masuun ja rintoihin, koska housut ei purista takapuolesta tai reisistä. ja tosin painaahan vauvatkin jotain alle 700g kappale + istukat ja vedet ym
en ole kyllä ennenkään ollut kovin turpoavaa sorttia, esikoisesta tulleet 18kg, oli kyllä ihan syömisen aikaansaannosta,v aikka kesähelle olikin.

taas meni yksi viikko rikki, kamalaa kun alkaa jo ajattelemaan, että kohta on marraskuu ja sitten jo joulukuu. jossain vaiheessa mietin, että hyvä jos tänne asti selviän....

[:)][:)] IHANAA UUTTA VIIKKOA TYTÖT [:)][:)]

TIPSI: KIITOS [:)]
Tosi hienoa,että sulla on noi arvot pysyneet hyvinä [:)][:)]!!

Meillä myös Mini on edelleen aika hiljainen [8|].Hänen potkunsa ja liikkeensä tuntuvat edelleenkin vain ihan tuonne alas.Ylhäällä en ole vieläkään tuntenut yhtäkään liikettä.Kaippa se sitten vaan johtuu tuosta etuseinäistukasta??
Teillä on vauva vaan vähän hiljaisempaa sorttia [;)]
Jospa hän on sitten synnyttyäänkin rauhallinen tapaus [:)]?

MAIZA: KIITOS [:)]
En minä tuota pistämistä pelkää [:D]..eihän minun reisilihas tai läski edes tunnekaan,kun pistän itseäni [:D].
Mutta siis henkisellä tasolla tämä on ikävämpää [&:]..inhottaa,kun jo näillä viikoilla jouduin insuliinille [:'(].
KIITOS kysymästä [:)]..Polvi on ollut nyt todella hyvä *koputtaa päätään* [;)]
Edelleen siinä on se kova patti,mutta jatkvat kivut ja turvotukset ovat hävinneet!!
Kovassa rasituksessa se edelleen kipeytyy ja turpoaa,mutta sitä se on tehnyt jo viimeisestä leikkauksesta lähtien.Eihän tuosta kakasta enään normaalia polvea enään tulekaan [;)]

Voi ei [:(]..Siellä on oikein kunnolla hormonit heitellyt.Onneksi se on normaalia tuo hormonien heittely.Tosin kaikki bussikuskit eivät ehkä ymmärrä näitä hormonimyrskyjä [;)][:D]

Noi oli ihania..noi sinun laittamat Joulukuvat [:)][:)][:)]

MIMMU87: Teillä on ihan sama systeemi tuossa vauvan vaatteiden pesemisessä/huoltamisessa kuin meilläkin [:)][:)][:)]

Tsemppiä sinulle paljon sokerirasitukseen [:)]!!!

HARJOITUSSUPISTUKSET: Ne ovat ihan normaaleita ja niitähän pitääkin tulla,jotta kohtu osaa valmistautua tulevaan koitokseen!!!
Se on vähän niinkuin sama systeemi,kun urheilija harjoittelee kilpailusuoritusta varten [;)][:D]
"Harjoitus tekee mestarin" [;)]

Jos harjoitussupistukset muuttuvat kipeiksi ja vuotoa ilmaantuu,niin sitten pitää huolestua!!

PAINOSTA: Mulle on nyt tullut yhteensä 5,7 kg.Tai siis oli viikko sitten tullut..ehkä nyt on jo enemmän [:D]?
Yleensä mulle tulee raskausaikana noin 16-20kg painoa [:)]
Lähtöpaino oli 70kg ja painoindeksi oli normaali.
En ole mikään pieniluinen enkä pienimassainen ihminen [;)][:D]

4D-ULTRASTA: Emme sitten menekään 4D-ultraan,vaikka tarkoitus olikin.
Nyt kun jo jouduin insuliinit aloittamaan,niin joudun ravaamaan vähän väliä ä-polilla.Niin siellähän ultrataan joka kerta vauva perusteellisesti.Turhaanhan me maksettaisiin sitten vielä yksityiselle samasta ultrasta mikä meille tehdään tässä vielä monta kertaa [;)]
Ainoa "häviö" on,ettei saada niitä hienoja 4D-ultra kasvokuvia vauvasta ä-polilta,mitä yksityiseltä saisi.Tosin ainahan niitä ei edes yksityiseltä saa,jos vauva suostu poseeraamaan "kameraan päin" [;)][:D]

(.) Vointi on ok [:)]
Vauva tosiaankin potkii tai nyrkkeilee vain ihan tuonne alas.Aika jännää ja outoa,kun ei tosiaankaan vieläkään tunne noita liikkeitä tuolla ylhäällä [:-]?
Mullahan on aina ennen ollut istukka takaseinämässä ja liikkeet on tuntunut hyvin pitkin ja poikin vatsaa ja kylkiluita [:D]..tämä on nyt niin outoa,että "vanhaakin" äitiä ihan ihmetyttää [;)]

Lauantaina meidän pihan poikki raahattiin kuollutta hirveä [&:].Metsämiehet olivat sen ampuneet meidän metsässä.Minä pysyin visusti kotona,kun mies ja Poika lähtivät aukomaan lehmien veräjiä,että hirviporukka sai kuskattua hirviparan metsästä pois lehmien aitauksen poikki ja sitten meidä pihan poikki.
Tokihan niitä hirvieläimiä pitää vähentääkin,koska niitä on ihan liikaa metsissä.
Minä en sitten millään pysty katsoa mitään kuolleita eläimiä [:(]
No,kyllä minä kuitenkin lihaa syön [;)].Tokihan minä sen tiedän,että se liha tulee eläimestä,joka on ensin jouduttu tappamaan [;)][:D]
Naudanlihaa minä en syö.."kavereitahan ei syödä" [;)].Koska meillä on ammuja,niin periaatteessa en naudan lihaa suuhuni laita [:)]
Hirvenlihan on hyvää ja terveellistä [:)].
Tiesittekö muuten,että riistasta saa todella paljon rautaa??On meinaan hyvä raudanlähde esim.odottaville äideille [:)]

AIVAN IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+6

Uutta viikkoa kaikille! Nyt on jo alle 4 kk laskettuun aikaan (17.2)! Hurjaa! Ja onneksi päivät käy vähiin töissäkin. En jaksais enää olla täällä. En tee paljoa muuta kun surffailen täällä ja vau.fi:n sivuilla ja etsiskelen nimiä ja suunnitelen tulevaisuutta. Ei vaan nappaa tuo työnteko [:D] Onneksi tilanne on todellakin se, että tein vuoden myyntitavoitteeni jo kesäkuussa, joten voin melkein jopa hyvällä omallatunnolla lötköillä töissä. Hehehe.. Vaikka, jos sais muutaman lisädiilin kotiin, niin sais vielä enemmän provikkaa jolloin voin olla kotona kauemmin pienokaisen kanssa. 8 työmaanantaita enää jäljellä!!!

Hitsi! Hyvä ystävänä synnytti perjantaina esikoisensa, poika. Meni muutama päivä yli, mutta ihan normimitoissa siinä oltiin. Oih että on söpö! Odotan niin että voidaan mennä morjestamaan heitä. Olen jo kyselly josko tulevana viikonloppuna sais tulla kylään pikavisiitille. En tiedä, onko viikko liian nopeasti ängetä kylään?

Harjoitussupparit: kävin kaupassa lauantaina kävelleen (n 8 min / suunta) ja rupes supistella, tai siis nipistää ja silleen. Ja eilen Zumbassa sama juttu. Kait se on ihan ok, kunhan ei tee pahaa. Hyvä vaan jos kohtu harjoittelee. Yritän myös muistella omaa ryhtiä, fysioterapeutti ohjeisti viime viikolla sellaiseen asentoon joka on hyvä selälle, ja samalla vahvistaa syviä vatsalihaksia: seiso suorassa, hartiat taakse. Ota kiinni lantioluista ja "kippaa" ne taaksepäin - ihan kun joku vetäis sua "hännästä". Silloin seisot suorassa lantiota nähden. Normi on että raskaana oleva nainen alkaa seistä selkä kaarella, tai hartiat eteenpäin lyhistyneenä: Tämä rasittaa selkää.

Eilen illalla just ennenkuin nukahdin tunsin jotain outoja tuntoja alavatsassa. Luulenpa että ekat liikkeet oli siinä - siis mitä itsekin todistan että on liikkeitä. Hassua.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

miu mäkin seuraan kotivaakaa, nyt kammolla oottelen mitä hirmulukemia neuvolan vaaka saakaan aikaan. Huutia tulloo[:D] Toivottavasti ei nyt kuitenkaan, kohta senkin näkee'

jenni74 paljon onnea ekoista liikkeista. Sitten kun ne äkkää niin ne huomaa helpommin ja alkaa tuntua herkemmin[:)]

w.astis: Mulla alkupaino pikkuisen vajaa 58 kg ja kaksi viikkoa sitten neuvolassa punnittiin 63 kg. Olen ajatellut etten kotona punnitse, kun alkaa ahdistamaan. Katson sitten aina vaan neuvolassa, mitä vaaka herjaa. Ei mulla varsinaista ongelmaa ton asian suhteen ole, mutta..ehkä vähän. Sokerirasitukseen reilu pari viikkoa. [:'(]

(.) Oma napa kutisee ja rutisee.. Hirveä stressi on päällä, olen haalinut itselleni aivan liikaa hommia. Ja kun voimia ei ole samalla tavalla käytössä, kuin tavallisesti niin huhhuh. Tänään tuli sellainen olo, että haluaisi jäädä jo äitiyslomalle vaan järjestelemään hissuksiin asioita. Selkää särkee ja väsyttää ja kiukuttaa ja itkettää ja harmittaa oman kropan "pettäminen". Miten ihmeessä sitä Helmikuuhun asti jaksaa? [:o] Ihana syysilma, oma olo aika kenkku. Parempaa fiilistä teille muille!!!

Tulin vain nopeesti käväsee ja kertoo et kaikki on hyvin. Verenpaine oli kunnossa, niin lepäilin vain ja sitten kivut muutuivat iltapäivällä vatsataudiksi! Ja ensimmäistä kertaa elämässäni olin iloinen vatsataudista[:D]! Eli suolisto oli mikä kipuili koko oikealla puolella vatsaa. Maitohappobakteerit vain peliin.

Kiitos neuvoista ja myötätunnosta Teille. Laitoin tuon valtakunnallisen puhelinnumeron ylös, että ensi kerralla voin sinne soittaa jos jotain ilmenee[:)]

19.10.2010 Jatkan nyt tästä kun luin viestinne [:)]
mmj Meilläkin alkaa perhevalmennus, kylläkin vasta ensi kuussa ja onkin sitten joka viikko. Odotetaan innoissaan et näkee ne muut odottajat. Sitten kun vauvaut on syntyneet ne otetaan ryhmään mukaan, ainakin 1 käynti oli näin.

Yönsäde: Tsemppiä insuliinin kanssa. Saa nähdä joudunko itsekin sille. Oireita on ja lisäksi viimeksi oli virtsassa sokeria. Jatkuva nälkä ja jano (kerroinkin kuukausia sitten jo et joudun herätä myös öisin syömään, nykyään ei enää joka yö tarvitse). Sokerirasituskoe on ma 1.11.

Kela: Mä oon hakenu tukia ja pakkauksia jo muutama viikko sitten, eikä ole kuulunut mitään. Jännä et jossakin menee vain viikko (Rötkis). Kauan teil Mimmu87 meni? Oon pääkaupunkiseudulta niin menee varmaan se 4 viikkoa. Ei malttaisi odottaa.

Sofiaana: Kannattaa kysyä neuvolasta vaikuttaako sl tukiin tai kelasta (onko Kelan sivuilla tietoa?) Mut mun käsittääkseni tulot katsotaan joko 2 v. sitten verotuksesta (2011 käytetään 2009 verotietoja) tai sitten jos tulot muuttuneet 20 % otetaan viimeisen puolen vuoden tuloista. ??

Jenni74: Onnea "tunnistetuista" liikkeistä [:)]

(.) Eilen vaihdoin pankin samaan missä miehellä ja yhdistettiin vakuutukset kaikki miehelle (voitto ainakin 300 €). Keskittäminen kannattaa! Avataan sit vaavillekin oma tili samaan pankkiin.
Mentiin tosiaan la kihloihin [:)][:)] ja sormukset ostettiin sunnuntaina. Ne saa vasta ensi tiistaina kun ovat kaiverrettavina. Huh en malta uskoa tätä todeksi. Tapahtuiko tämä tosiaan minulle?? Happyhappy.
Tilasin myös Welholta lisäkanavia, saa vaihtaa kerran kuussa. Niissä oli lasten ja elokuvakanavia kivasti.
Äitiyslomaan 11 viikkoa.

Hyvää huomenta! Pikainen (.) ennen töihin lähtöä! Eilen illalla koko alavatsan alueelle sattui noin 10-15 min ajan "aaltoilevasti" niin kovaa, et itku pääsi.. Luulen et nää oli supistuksia, koska tulivat symmetrisesti kummallekin puolelle vatsaa yhtäaikaa.. Sit kipu loppu ja vauva potkutteli kuin merkiksi, et kaikki on hyvin! Huhhei! Kyllä säikäytti! Täytynee soittaa neuvolaan tai ä-polille tänään asiasta.. Nopeeta toimintaa muuten KELAlla :) Saatiin jo päätös äitiyspakkauksesta ja 2 viikon sisällä se tulee!! *jeeeee* Ihanaa päästä hypisteleen kaikkia pikkuriikkisiä vaatteita!

Tähtiys: ONNEKSI OLKOON!!! IHANAA, UPEETA, MAHTAVAA!!

Me mentiin kihloihin yli vuosi sitten. Eräs sunnuntai aamu mies vaan kääntyi sängyssä ja kaiveli jotain yöpöydältä ja kosi! Olin aivan sekaisin onnesta. Ensin olin vankasti sitä mieltä että ensin naimisiin, sitten lapset. Mutta on tämä endometrioosidiagnoosi niin mietittiin että naimisiin ehtii vaikka 50-senä, lapsenteolla on "parasta ennen" päivää, joten tehtiin asiat tälleen nyt. Haluan kuitenkin juhlia omissa häissä, joten häät tullee aikaisintaan syksyllä 2012 koska en usko että ehdin suunnitella häitä & hoitaa vaavelia samaan aikaan [:D] Vaikka monitaituri olenkin (kuten me kaikki naiset!). Ellei sitten tietysti nro
kakkonen on jo silloin matkalla [;)]

Lapsi saa miehen sukunimen - tulen sitten perässä joskus.

Onnea Tähtiys kihlauksesta!

Me ollaan oltu kihloissa jo neljä vuotta mutta häitä ei ole ollut kiire järjestää. Kyllä siitä puhetta on ollut, mutta niinkuin Jenni74, minäkin haluan juhlia omissa häissäni. En halua olla raskaana tai imettää. Joten saa nähdä milloin sitten mennään naimisiin. Mitään kirkkohäitä meille ei joka tapauksessa tule, vaan mennään keskenään maistraatissa tms. ja pidetään sitten kamuille juhlat.

Painosta... Neuvolakuulumisiin jo kerroinkin, että painoa oli tullut viime kerrasta vain 2kg ja koko raskauden aikana vain 4,5kg. Lähtöpaino 58kg. Olen aika yllättynyt, koska en todellakaan ole vältellyt herkkuja, vaan syönnyt aina jos mieli on tehnyt. Esikoiseta tuli painoa koko raskauden aikana joku 18kg ja suurinta painon nousu oli alussa ja lopussa. Lopussa suurin syy oli turvotus. Saa nähdä miten nyt käy.

Harjoitussuppareista... Ei ole ollut, ainakaan en ole huomannut. Alavatsa ja häpyluun alue kyllä kipuilee aika ajoin, mutta luulen että ne on niitä liitoskipuja. Ja kyllä, jos oikein kyykkii tai tekee jotain raskasta niin maha kipeytyy, mutta levolla menee ohi.

Liikkumisesta... Olen jumpassa käynyt nyt 1-2 kertaa viikossa, mutta ulkona tulee oltua tosi vähän. Eilen kävin kävelyllä, mutta oli niin liukasta ettei uskaltanut kovin lujaa mennä. Kyllä huomasi esim. ylämäessä että hengästyy helpommin ja alavatsalle alkaa tulla painetta niin siitä tietää että pitää hidastaa tahtia. Kävelytyyli on vielä pysynyt normaalina, ei siis vielä vaaputa[:D][:D].

Suonenvedosta... Joo, täälläkin se vaiva on alkanut. Ja juuri vasen pohje kramppaa yöllä. Ei vielä kovin pahasti ole onneksi vetänyt suonta. Esikoiselta muistan että heräsin joskus järkyttävään kipuun. Ei voinut muuta kun huutaa ja mies yritti nostaa minua seisomaan että veto loppuisi. Täytyy yrittää juoda vettä riittävästi, siitä kai tuo suonenveto osaksi johtuu, nestehukasta.

Mitäs vielä... On niin paljon tullut tekstiä etten varmaan kaikkea muistanut kommentoida, mutta tässä kai tärkeimmät[8|]

HYVÄÄ VIIKON JATKOA!

Ja vielä uudelleen onneaonneaonnea Tähtiys!! Upea juttu!

Äitiyspakkaus- ja rahapäätökset tulivat eilen ja itse pakkaus postissa parin viikon päästä... Kivaa!
Eilen "leikin" ekaa kertaa meidän pikkuisen kanssa..Taputin masua kun vauva potkaisi ja hänpä potkaisi takaisin! Ainakin 5 kertaa peräkkäin. Kyllä piti nauraa ääneen, oli se niin hauskan tuntuista.

Mukavaa tiistaita kaikille, voikaa hyvin! Vaaputaan yhdessä eteenpäin...[;)] [;)]

[:)] HELLOUTA PALLEROISET PIENOISET [:)]

TÄHTIYS: SUUREMMOISET ONNITTELUT KIHALUKSESTA
Aivan ihanaa [:)]
Tuliko tämä kihlaus sinulle yllärinä,vai oliko teidän yhteinen päätös?
Toi on niin ihanaa...Mää en kunnolla enään edes muista omia kihlajaisiani,kun naimisissakin ollaan oltu jo niin kauan [;)][:D]
No,ei nyt ihan..kukas nyt omat kihlajaisensa unohtaisi [;)]

Ja jippii...Ihanaa,että vatsakipu johtui "vain" vatsataudista!!!
Ripulikakkatauti ei kyllä ole niitä mukavimpia tauteja,mutta mieluummin sellaisen ottaa,kuin että vauvalla olisi ollut jotain.

KIITOS tsempeistä [:)]
Kakka juttuhan tämä diabetes juttu on,mutta kun ei omalle kropan toiminnalleen mahda mitään,niin sille ei mahda mitään.Meillä kaikilla on omat ongelmamme [;)]
Tosin mulla taitaa krenata enemmänkin kuin laki sallii [;)]
Hirveesti peukkuja,että sinä saat puuhtaat paperit sokerirasituksesta!!!!!!!!

(.) Jee..saatiin isompien tyttöjen huone valmiiksi [:)][:)][:)]
Pakko on kehua,että siitä tuli sikatörkeen IHANA [:)].
Ja siis nyt ne kaikki Prinsessat näyttää munkin silmiin upeilta.Vaikka ennen remppaa mutkutin,että Prinsessat pursuaa jo korvista pihalle [;)][:D][:D]
Tytötkin ovat ihan onnesaan!
Yläkerran huoneita pitäisi vielä vähän pintaremontoida..ei mitään isompaa,koska huoneet on sinne remontoitu 5 vuotta sitten.Mutta pientä uudistusta [;)]

Meitin Kakkonen ( 5-vee ) on ihan täynnä tätä uutta tulevaa vauvaa
Hän aina silittelee vatsaa ja sanoo,että sittenkun vauva syntyy,niin se on hänen sitten [:D]

IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 23+0
Näin nämä viikot vain paukkuu [:D]

Jennille aivan mielettömät halaukset potkuista!

Tähtiys: Hienoa, että oli vain tauti, mutta ei se tautikaan kovin kiva oo... Ja onnea kihloista!

Jenni ja Viper ja kaikki, keitä kiinnostaa: Me ollaan oltu miehen kanssa naimisissa jo päälle 2 vuotta ja sepäs siinä pirullista onkin, kun rupeaa häiden jälkeen satelemaan näitä "No, koskas teille". Onneksi ei tullut paljoa, kun meillä yritystä oli tosiaan 1,5 vuotta ennen ekaa tärppiä ja tunteet hieman herkässä asian suhteen. Mulla on lähinnä keskeneräiset opiskelut aiheuttanut pieniä syyllisyyden tunteita, vaikka tutkinto melkein lopputyötä vaille valmis (DI). Onneksi oon ihmisiltä saanut positiivista palautetta asian suhteen, kun on tuolla lapsen hankinnalla tosiaan toi "parasta ennen"-päiväys [:)]

Omaa:

Tänään oli tosiaan neuvola. Kaikki ok ja vaavikin jaksoi elämöidä, vaikka aamu olikin [:)] Meillä täti kysyi jo nimiehdotusta sairaalaa varten, en oikein tajunnut miksi, mutta ilmoitettiin työnimi ja mahdollinen pysyvä nimi. Hain samalla paketin mustaherukansiemenöljyä, jonka pitäisi ehkäistä lapsen atopiaa ja samalla hoitaa mun, joka on noussut ihan uusiin ulottuvuuksiin viimeisen 3 viikon aikana [:@] Mun atopia ei siis ole todellakkan paha, mutta jatkuva riesa.

Kävin sitten samalla kampaajalla vähän leikkauttamassa kuontaloa ja sain kaupan päälle 200 ml Goldwellin Tyvisprayn...että oon iloinen!!! Ja kotona odotti uusin Gloria! Ja tänään illalla kokoontuminen kavereiden kanssa!!!

PS Mies tuskailee, koska sen pitäisi töissä ilmoitella ja antaa toi isän vanhempainetuushakemus...kokemuksia?

Isän etuuksien hausta: eihän se isi voi paljon muuta töissä ilmoittaa kun sen lasketun ajan [:D] ja sitten toivoa että olis täsmällinen käärö. Rahat sun muuta haetaan Kelalta jälkikäteen. Sen enempää en muista lukeneeni. Soitto Kelaan, eiköhän asiat selkene.

Kiitos kaikille potku-onnitteluille . Mies ei ihan vielä usko, kun itsekin on hieman epäröivä - mutta pakkohan se potkuja olla kun istuu aplaverissa ja yhtäkkiä alkaa alavatsassa sellaista kuplikuplikuplikupli meininkiä [;)]

Nyt nipistää ikävästi alhaalla oikealla (istukka on edessä oikealla) joten luulenpa että pistän pillit pussiin ja lähden kotio.

hei kaikille!!!

akkavaltaa luvattiin tänne A-neiti täysin varma tapaus, mutta B:tä myös neidiksi veikattiin kun ei roikkunut mitään eikä viisari heilunut tai vilahtanut. Ihanaa prinsessoja olen aivan onnesta soikeana, niin taitaa kylläolla isukkikin
tytöillä mittaa vajaa 700g, neiti A oli mennyt 40g ohi painossa ku viimeksi oli kevyempi. Ja mennyt sitten vielä kääntymään perätilaan.

sairaslomalle kirjoitti loppuajaksi. kaipaisin neuvoja ja apuja: miten kuluttaa aikaa??? leffakanavapaketti varmaan menee tilaukseen ja sitten noi verotus ym asiat. tuleeko alkuun normaalisti palkkaa 4 vkolta? sairaspäivärahallehan sitä sitten putoaa paljonko noi vero% esim sairaspäivärahasta on?
onpas sekavaa, mutta pääasia, että saa keskittyä nyt vaan vointiin....

myy77: onnittelut prinsessoista!

Kyselit vinkkejä. No, itsekin on siinä tilanteessa että sitten kunhan jään äippälomalle, niin ei ole mitään tekemistä, koska olen nyt jo tehnyt niin paljon, sisustanut, pessyt vauvavaatteet, ym ym. Mutta on vielä mun neulontaprojektit kesken!!

Jos et puikkoihin ole vähään aikaan koskenut, niin tässäpä kuule helppo vauvapeiton ohje. Olen tehnyt tällaisen kaikille sisaruksien lapsille (4 kpl) ja on helppoja! http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=285 

Idea on että aloitat yhdestä kulmasta, lisäät aina yhden silmukan kierroksen alussa. Kun olet tehnyt riittäävän ison omasta mielestä, niin aloitat vaan kierroksen aina vähentämällä yhden silmukan (neulot kaksi silmukkaa yhteen). Ei voisi olla helpompaa! Ja siis tässä neulotaan aina oikeaa!

Tätä voi sitten säveltää itse, tehdä raidalliseksi tai jotain muuta. Itse olen raidallisia harrastanut. Noita kulmapallukoita en ole tehnyt, niistä tuli liian mielenkiintoisia vauvan suuhun. Nyt on menossa projekti jossa teen pieniä neliöitä, puolet neliöstä toinen väri ja puolet toinen. Sitten aion ommella ne yhteen isoksi "tilkkutäkiksi".

Parastahan on se, että koska työ kestää jonkin aikaa, ja pidät sitä sylissäsi kauan, niin se koko täkki sitten tuoksuu sinulta [:)] Pitäisi vaavi tykätä [:D]

Jenni: Tänks! Eiköhän se tästä selkiinny! Mun ainakin pitäis saada omat lappuseni matkaan, että pääsis pian hipelöimään ä-pakkausta!!!

myy: Onnittelut neid(e)istä! Pitäydyn silti edelleen fifty-fyfty -kannassani [;)] [:D]

Ä-lomatekemistä: Itse ajattelin käydä jossain hemmotteluhoidossa/hieronnassa periaatteella, että tekee hyvää vaavillekin. Lisäksi ompelukoneihmisenä aion hoitaa pari projektia loppuun. Lisäksi ompelen paaperolle tilkkutäkin ja mahdollisesti muita tarvikkeita. Sisko on enemmän puikkoihmisiä, joten annan siskon kutoa [:)]

Tämä on ihana, mutta väri pitäisi vissiin vaihtaa [;)]

Jenni74, kiitos ihanasta peitto-ohjeesta, ei paljon vois helpommaksi mennä [:)] Mä oonki kutonu jo pikkuselle pipon, tumput ja villasukat ja mietin että mitä seuraavaksi.. Siispä peiton kimppuun [:)]

myy77, ihanaa, lisää prinsessoja helmikuisiin [:)]

Tähtiys, paljon onnea kihlauksesta! Ihanaa! Mä en enää oikein muista omaa kihlautumista (muutakuin onnessani olin), siitä on reilu kymmenen vuotta (mihin se aika on mennyt) ja naimisissakin oltu jo 8vee. Olisi ihanaa uudistaa vihkivalat, vaikka 10-vuotishääpäivänä <3 Mies ei vaan taida näistä hömpötyksistä innostua..

iisi, juu tuttua tuo "koskas teille tulee" häiden jälkeen.. Me kun mentiin vielä niin nuorina naimisiin (mä 22v., mies 21v.) niin kaikki olivat varmoja että olen jo raskaana. Kahdeksan vuotta saatiin odotella ilouutista, oiskohan ollut että ekat pari vuotta sukulaiset jaksoi kysellä, sitten varmaan arvasivat ettei enää kannata kiusata. Otti koville kyllä sekin, ettei kukaan enää kysellytkään perheenlisäyksestä.. Mutta sitten olikin tosi iso yllätys kaikille kun vihdoin tulinkin raskaaksi, ja kyllä sitä oli ihana kertoa ja nähdä leukojen tipahtavan maahan [:D][;)]

Takaisin