Lokakuun lätinät

Huomenta äidit!
 
Tässä olisi hieman ihanuutta katseltavaa!!
 
[link=http://www.youtube.com/watch?v=1vupEpNjCuY]http://www.youtube.com/watch?v=1vupEpNjCuY[/link] (Babies, official trailer)
 
ja miten lapsi tulee maailmaan: aivan uskomaton video:
 
[link=http://www.facebook.com/video/video.php?v=448916039556]http://www.facebook.com/video/video.php?v=448916039556[/link]
 
Huh huh!!! Tippa linssiin näin heti aamutuimasta [:D]
 
 
 
Heipä hei!

täältä taustalta taas huhuillaan [:)] On kiva käydä lukemassa teidän kirjoituksia, harvemmin itse tulee kirjoiteltua. Mutta nyt olis kumminkin asia, mikä kiinnostaa, joten teen vähän kyselyä. On vähän ehkä arkaluontoinen tai henkilökohtainen, joten ymmärrän että moni ei halua vastata. Liittyy siis seksiin.

Eli onko teidän seksielämä muuttunut, ja jos on niin millä tavalla?
 
Meidän seksielämä suorastaan kuoli jo aika alkumetreillä raskautta. [:D] [&:] Itteni takia. Siis koska en itte oo halunnu. En tiiä mistä johtuu, kun oon lukenu noita juttuja että joillaki kasvaa himot ihan käsittämättömäks kun on aamupahoinvoinnit yms ohi, mutta ei. Ei vois vähempää kiinnostaa kyllä mikään mikä seksiin liittyy.
 
hellou!!

eikai seksi voi olla arkaluonteinen, yhtä nomraalia se ainakin mulle on kuin syöminen [:D]
meillä meinasi lopahtaa rv 14 kieppeillä verenvuotojen takia (ei uskaltanut kumpikaan) tehtiin jo strategiaa että miten tässä halut hoidellaan ja löytyihän niitä ideoita niin paljon, että sai seksielämä ihan uusia ulottuvuuksia ku ruvettiin kaikenlaisia juttuja kokeilemaan.
mulla ainakin hormoonit tuoneet "vipinää" vaikken koskaan ole mitenkään seksuaalisesti "latistunut" ollutkaan. ukko parka on ihan kärsimässä jo nykyään, ku olen jatkuvasti vonkaamassa, yritän varmaan sekstailla varastoon, ku tiedän, että loppuu pakosta vähäksi aikaa ku synnytyksen ja imettämisen tuomat "ihanuudet"[:'(] koittaa.
[:)][:)]
 
Rötkis: Hyvä et sait saikkua! Kyllä pitäisi lääkärin kuin lääkärin kuunnella äipän itsensä tuntoja siitä pystyykö vai eikö olla töissä. Onneks neuvolalääkärit ymmärtää meitä odottajia [:)]. Mun mielestä parasta liikuntaa nyt on käppäily ulkona, eli ihan hissukseen vain joku puolen tunnin lenkki.

(.) Äippäloma mulla alkaa 3.1.2011. Sijainen tulee näillä näkymin joulukuun alusta. Oon tehny töihin viikkokamman, nyt jäljellä 10 viikkoa (10 menossa siis). On mukava vetästä yks viikko pois aina maanantaina.

Petielämä on osittain kuollutta meilläkin, välillä ok ja sit taas ei mitään viikkoihin. Mulle sopii hyvin, ei ole haluja pahemmin [:D]...

Tänään saa hakea sormukset, jepaajee!
 
Seksielämästä: no, muutama viikko oli aika dead kun ensin oltiin siellä italiassa ja turistihommat vei mehut molemmista, varsinkin minusta ja sitten sen jälkeen molemmat vuoroperään sairaistuttiin. Mutta muuten suht normaali meinkinki, ei enempää eikä vähempää. Ongelmaksi on ehkä muodostunut se, että minua väsyttää (edelleenkin) aika paljon... Mutta haluttava se mun mies edelleen on silmissäni [;)] [;)] [;)]
 
 
Seksielämä on aivan täysin mennyttä.. [&:] Aiemmin yliaktiivinen mies kokee touhut jotenkin "hassuina" (mikäköhän olisi järkevä sana..?), ja sanoo ettei se tunnu samalta. Siis paikat ei tunnu eikä muutenkaan. Jotenkin vierastaa. Jossain vaiheessa alun ja puolivälin paikkeilla oli vielä hyvääkin hommaa, mutta nyt on tainnut mennä viikkoja ilman mitään.. Pikkuhiljaa alkanut harmittaa minua, joka olen muuten aina ollut vähän jarruna. [>:] No, aika aikaa kutakin, ei tämä tila ikuisuutta kestä.
 
Ihania videoita Jenni! Varsinkin tuo syntymästä kertova pätkä herkisti [:D]

Seksielämästä: meillä on kyllä touhuilut vähentyny aika rajusti. Ja lähinnä mun puolelta, oon illalla aina ihan poikki ja jotenkin oon kosketusherkkä tissien alueelta ja navan alapuolelta [:D] ja oon tuosta mahasta jotenkin kauheen tietoinen, liikkeet tuntuu niin selvästi viimein. Eli ei kauheesti oo seksiä meillä ollu nyt viimeiseen kuukauteen. Mie siitä taian enemmän ressata kuin mies..
 
Seksielämä on kanssa täällä aika kuollutta ja se johtuu täysin minusta mies haluisi mut mua ei haluta ei sit yhtää. Ois kyl ihan mukavaa jos vähän edes vois tehdä mieli mut kun ei. Ja itsekin tietää että ei synnytyksen jälkee pysty heti ainakaa ruveta hommiin. Mies on kyllä turhautunu asiasta kun en anna :/ mut minkäs sille mahtaa jos tuntuu ajatuski ällöttävältä tai kuivalta :D
 
Tää on ihan hyvä aihe ottaa seinälle. Itse just viime sunnuntaina avauduin miehelle aiheesta, kun aamulla seksi ei tuntunut musta miltään. Mieli kyllä teki, mutta en kiihottunut. Sanoin, missä mennään ja miltä tuntuu, mutta en halua puuhastelua lopettaa. Se on ollut aina iso osa meidän elämää ja kaipaan sitä samalla tavalla kuin suukkoja ja muuta hellyyttä. Mutta puhuminen helpotti, loppui suorituspaineet että taas pitäs tähtien räjähtää. Pääasia että tuntuu kivalta.
 
seksistä: muistakaa vielä että yhdyntä ei ole ainoa tapa. Vaikka ei itselle tee mieli yhdyntään, niin voihan miestä tyydyttää muullakin tavalla. Se on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta.
 
Ja saattaahan sitä itsekin siinäkin puuhassa sitten kiihottua [;)] 
 
Ja apuvälineitä voi myös harrastaa [:)]
 
 
Jennin kanssa täysin samaa mieltä. Ja joku sanoi kuivuudesta niin ehdottomasti liukkarit vaan mukaan. Limakalvot on niin herkät ja kuivahkot ja altistuvat vaan tulehduksille jos kuivana jyystää. Todellakin suukottelua ja paljon kaikkea muuta ylimääräistä, jos tuntuu että itse yhdyntä on vaikeaa tai pelottaa niin apuvälineillä saa myös ihmeitä aikaan.
Naisilla myös ulkonäköpaineet ja painon nousu vaikuttaa huomattavasti haluasioihin. Nimenomaan puhuminen kannattaa, jos ei itseä haluta voihan sitä mieheltä kysästä, voinko olla avuksi vai haluaako hoitaa homman ihan itsekseen [;)]
Ja todellakin muistutella miehiä, jotka pelkäävät vauvoista tulevan pervoja tai vahingoittavan tai pelästyttävän hepillään, ettei vauva sitä näe eikö kuule, ja jostain luin että orgasmista aiheutuva supistelu on nannaa vauvalle "vauvahierontaa" ja erittää mielialaan hyviä hormooneja naisella.
 
Jenni: Ihania videoita. Mä olen metsästellyt kaikenlaisia sikiön kehitykseen ja synnytykseen liittyviä videoita. Ja vaavit on ihania!

Sessystä: Mä kuulun ihmisryhmään, joka usein puhuu seksistä hieman...noh, liiankin avoimesti [:D] Seksi on vähentynyt, vaikka halut ei sinänsä oo muuttunu. Mä oon aikalailla kuivempi eikä sen takia tunnu hyvältä. Harmittaa miehen puolesta aikalailla, kun hän pitää mua nykyään vielä haluttavampana ja itellä kans samanlainen fiilis [:)]
 
Täällä kans seksielämä ihan kuollutta[&:] Itsellä ei haluja hirmusesti ole.. Viime kerrasta taitaa olla n. kuukausi ainaski. [8|] Mutta eipä tuo mies sitä ole vongannutkaan. Katsotaan josko nuo seksihalut vielä lisääntyis [8|] 
 
Täällä on ruvennu alavatsalla esiintymään aika ajoin kutinaa, venyy tuo iho. Onneksi ei raskausarpia ole vielä tullut, toivottavasti ei tulekaan, on nuo vanhatki viel tuol reisis[:'(] (eikä ne sieltä mihinkään häviä).
 
Hienoa, Möllimöykky, että otit tän seksiasian esille! Se kuitenkin mietityttää ainakin mua[8|].

Meillä on seksielämä melkolailla kuollutta. Ollaankohan kerran kaksi edetty hommiin saakka koko raskauden aikana. Aloitteen tekeminen on jotenkin hankalaa, kun ei spontaanisti haluta ollenkaan, eikä niitä sopivia hetkiäkään tule jotenkin itsestään. Minä sammun kuin saunalyhty aikaisin illalla ja mies taas on kovin unista kauraa aamulla. Siinä välissä sitten se päivä aina livahtaa ilman, että sekstailu tulisi mieleenkään.

Musta tuntuu, että meillä ei taida haluta oikein kumpikaan. Tavallaan on tietysti kiva, ettei tule paineita, mutta toisaalta se, että joku haluaa saa usein meitsinkin sitten haluamaan (ainakin ennen vanhaan, tiedä siitäkään nyt sitten...).

Alussa oltiin varovaisia, kun on keskenmeno takana ja lisäksi oli aika kenkku olo. Nyt ainakin mulla todellakin tämä vartalon muuttuminen vaikuttaa asiaan. Ihan kuin ei olisi omassa kehossa ollenkaan. Ja kaikki huomio menee mahaan ja sen suloiseen asukkiin, joten kaikki muu ruumiillisuus on ikään kuin pois päältä kytkettyn.

Kaikenlainen runsaus kehossa ja eteenkin raskaustissit saa mut myös tuntemaan itseni jotenkin sellaiseksi vanhaksi matamiksi, joka pahoinpitelee pientä miesparkaa [&:] Tai sitten vaan yksinkestaisesti lihavaksi.

Oon ottanut välillä asiasta paniikkia "...miten meidän suhteen käy...???" ja sitten ollaan vähän taas kumpikin yritelty, mutta hyvin pian taas ollaan samassa pattitilanteessa. Ei sitä oikeen väkisinkään kannata vääntää.

Unissa libido nostaa silloin tällöin päätä mukavan rajustikin [:D], mutta eipä siitä tähän seksilukkoiseen suhteeseen ole paljon ollut apua[:o].

Ehkä pitää vaan hyväksyä tää näin, ehkä kesään mennessä tilanne on muuttunut, I hope! [:D] Onnittelut vaan niille siskoille, joille raskaus on parasta sessyaikaa! Nauttikaa!
 
Sessykysely: mä kuulun niihin onnekkaisiin, joille hommat maistuu ja tuntuu toooosi hyvälle [;)][:D] Alkuraskaudessa oli hiljaista sillä rintamalla, kumpaakin pelotti keskenmeno ja muutenkin uusi ja vieras tilanne. Mutta nyt taas entiseen malliin heilutellaan peittoja [;)] Ennen raskauttakin harrasteltiin jos ei joka ilta niin joka toinen, ehkä ollaan sessyhulluja molemmat kun vielä 11 vuoden yhteiselon jälkeen jaksaa samaan malliin.. [8|][:)][8|][:)]
 
Tähtiys Mun lantiolle ei se kävely passaa [&:] Oon kokeillu asfalttitien, pururadan ja metsäpolut.. Aina sama jomotussärky alaselkään ja lantioon ja toisinaan lonkkiinkin [>:] Ei kiva! Kävelen mä silti.. Eihän sitä täysin liikkumattomaksikaan voi heittääntyä, mut kipua se tuottaa sit loppuillaks.. Ihan niinkun töissä jaloillaan olokin.. Onneks tosiaan neukkulääkäri oli armollisempi sen saikun suhteen! Ihanaa kun ei tarvii mennä hampaat irvessä töihin ja kipuilla/olla koomassa loppuiltaa.. Seksielämästä Meillä ehkä seksielämä on hintsun laantunut.. Useemman kerran viikossa kuitenkin peittoja heilutellaan.. Ja liukuvoiteet on ollu kyllä nyt kovassa käytössä.. On meinaan kuivaa kuin saharassa [>:] On se seksi kuitenkin niin tärkeä osa parisuhdetta! Meillä siis ainakin [:)] Hyvä ja tärkeä puheenaihe myös!!
 
iisi: Kävin joo sit perjantaina lekurilla, mutta eipä ne löytäny mitään vikaa. Sitten jos kohtaus uusiutuu ni otetaa jotain suurempia tutkimuksia sit vielä. Mut toivottavasti ei uusiudu.

seksi: Meillä oli aluksi ihan ok seksielämä. Mitä nyt tuo miehen kolmivuorotyö vaikuttaa ja on kyl vaikuttanu ennen raskauttakin. Kesällä vaikutti ehkä enemmän kun mulla oli ihan hirvee väsymys niin en millään jaksanu mitään suurempaa. Nyt viime aikoina oon ite huomannu, että mä en tee aloitetta vaan mies tekee ja tykkään siitä kyllä :p. Aiemmin se olin aina minä joka teki aloitteen. Mutta on kyl tää olomuodon muuttuminen vaikuttanu seksiin. Tunnen itteni tosi isoksi ja sunnuntaina miehelle siitä sanoinkin, että tää olemus vähän häiritsee mua. Mies vaan hihitteli, että hänen mielestään oon edelleen seksikäs. Paikat on tosi kuivat, mutta liukasteella homma on toiminu. Esileikki tarvii kyl olla tosi pitkä. Ei tuu kyseeseen sellaset pikapikasessiot mitä ennen raskautta välillä oli. Tää mun herkkyys myös vähän häiritsee kun aina seksin jälkeen tulee tunteet pintaan. Tuntuu ihan pöntöltä alkaa vuodattamaan kyyneleitä aina orgasmin jälkeen [8|]. Mutta siis ihan jees meininki. Sanoisin, että kerran viikkoon suunnilleen tai kerran kahteen viikkoon :)
 
Pakko tulla tänne purkamaan, kun kuulostaa niin tyhmältä edes sanoa tällaista ääneen. Torstaina tulee seitsemän viikkoa sairaslomaa täyteen ja mieliala on todella maassa. Pidän itseäni jollain tapaa tosi huonona tulevana äitinä, kun en edes omaa ruhoa pysty raahaamaan kauppaan normaalisti, ilman että joutuisin soittamaan kyydin takaisin kotiin (kauppaan 300 m). Kohdunkaula on kiinni (kuulemma), ja vauvalla ja mulla ei mitään hätää (kuulemma), mutta on niin kova paine alavatsassa kun vähänkään liikun, ettei tunnu tulevan mistään mitään. Eilen kävi tosiaan niin, että kävin jalkojani kokeilemassa ja ajattelin kävellä kauppaan kiertämällä korttelin. Loppujen lopuksi löysin itseni metsän reunalta itkemästä, ettei tästä h*lvetti tule yhtään mitään! Aktiivisena ihmisenä tää olotila tuntuu tosi pahalta.

Sitten toi taloudellinen puoli. Mitä jos joudun olemaan kotona äitiyslomaan asti? Tipahdin jo sairauspäivärahoille ja tili on pyöree 0e. Onhan mulla mies, mutta ei meillä kummallakaan niin huikeet tulot ole, etteikö tällaisia asioita tulisi mietittyä. Oon ruvennut kaikkia pimeitä duuneja miettimään, jossa ehtona on, että saisin istua.. Esimiehellenikin laitoin s-postia, voisko tarjota mulle istumatyötä, muttei ole vaivautunut vastaamaan.

Tollasia mietin päivät pitkät ja itkeskelen kotona[:(]

Onneksi mulla on ihana mies. Eilenkin jaksoi pitää kiinni ja lohduttaa "kyllä me selvitään".<3
 
Sofiaana: voi kurjuus! Oletko harkinnut pyytää Kelalta lisätukea? Eikö myös ole joku korotettu äitiysrahajuttu jos työ on vaativaa tms?? Kääntyisin Kelaan ja kysyisin.

Voi hitsin hitsi!! Isoja haleja sinne!!!
 
Takaisin
Top