Lokakuun lätinät

Jenni: Täytyy ottaa vielä selvää noista rahoista.. En ole tollasesta lisäavusta kuullutkaan.. Kiitos vinkistä - niitä tarttetaan[&o]
 
Sofiaana: löysin sen kohdan: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/260608140945HL?OpenDocument

Tuossa lukee: "Voit saada erityisäitiysrahaa, jos raskautesi aikana joudut olemaan poissa työstä ennen varsinaista äitiysrahakautta, koska
- joudut työssäsi alttiiksi kemiallisille aineille, säteilylle tai tarttuvalle taudille
- vaaratekijät eivät ole vältettävissä työssäsi eikä
- työnantajasi pysty järjestämään sinulle muita työtehtäviä raskauden ajaksi.

Erityisäitiysraha ei vähennä varsinaista äitiysrahaa. Sitä maksetaan siihen saakka, kunnes äitiysrahakausi alkaa. Jos työolot tehdään turvallisiksi tai työsuhde päättyy, lakkaa myös erityisäitiysraha. Et voi erityisäitiysrahan aikana työskennellä myöskään toisen työnantajan palveluksessa."
 
Sofiaana: Voi, koita jaksaa! Ole tosiaan yhteydessä Kelaan ja vaikka pahimmassa tapauksessa sosiaalivirastoon, kyllä joku taloudellinen tuki löytyy!! Ei tämä raskaus onneksi ikuisesti kestä joten ota nyt i h a n rauhallisesti! Kaikki järjestyy kyllä, sen lupaan. Kyllä sun voimat palautuu vielä ja huono äiti et tietenkään ole, päin vastoin, paras mahdollinen omalle vauvallesi! Voimia!!
 
sofiaana, tuo on kyl tosi kurjaa mutta täällä pidetään peukkuja sulle, ja kyllä minäki uskon että kaikki järjestyy! [:)] Taloudelliset pulmat on meillä ainakin kaikista pahin stressin aihe mulle, jos kaikki ei mene niinkun oon laskeskellu vaan tulee yllätyksiä. Ittelläkään ei passaa olla sairaslomalla päivääkään ennen ensi kuun puoliväliä, koska en saa palkkaa sairaspäiviltä kun en oo kuukautta ehtiny töissä olemaan, ja niin kipee olo välillä ja lonkkaa jomottaa. pakko vaan jaksaa sen aikaa edes että ens kuun puolväli koittais. [&o] Etkä sinä todellakaan mikään huono äiti ole, mun mielestä se tekee susta hyvän äidin kun et väkisin yritä rehkiä liikaa, vaan huomaat ettei vointi oo niinku tavallisesti ja otat sitä lepoa, ettei satu mitään. [:)] Haleja ja pärjäämisiä!

Itte kävin tossa eilen meidän terveyskeskuksessa valittamassa oikeasta lonkasta, kun se on vuosi sitten leikattu ja sinne ruuvia ja metallia jätettiin. No, nyt lonksuu lonkka (pystyn itte kuulee ja tuntee sen ihan) ja vihloo pirusti, niin lääkäri epäili infektiota, mutta MITÄÄN ei kuulemma tehdä koska ootan vauvaa. SIIS MITÄ?! Herrajumala jos siellä joku infektio on, niin multahan tippuu kohta jalka jonnekki ku bakteerit kasaantuu yleensä niihin rautaosiin, tai sitten mikä vielä pahempaa vauvalle voi tulla jotain. Voi jotta tästä meidän "arvauskeskuksesta" on ollu juttua, mutta ite en oo onneksi joutunu aikoihin käymään. Oli kyllä viimenen kerta kun sinne menen, taidan valittaa perjantaina Keskussairaalalla tostakin toiminnasta ja pyytää siellä että joku kattois. [&o] Pelottaa vaan jos vauvalle jotain tulee.

No, tulipa taas purettua.. [:D] huhhuh, tuntuu että joka päivä jotain uutta stressin aihetta vaan, ja sitten taas massua vihloo. [&o][:'(]
 
Voimia ja tsemppiä Sofiaanalle! <3
 
ssalla: Koitahan päästä toisen lääkärin juttusille, voisivat edes tutkia hieman paremmin mistä kyse! Höh, tsemppiä sinneki!
 
Tänään taas tapahtuu, toivottavasti vain hyviä asioita! Mieheni varasi pankkiin täksi päiväksi ajan. Käydään nyt sitten yrittämässä hakea 175 000 euron laina. Meillä olis kiva paritalon puolikas tiedossa miehen tuttavalla ja siihen koitetaan nyt saada rahoitusta. Jos saatais laina niin päästäis vuoden lopussa muuttamaan uuteen asuntoon, rauhalliselle asuinalueelle eikä tarvis stressata, että mistä asunto ennen helmikuuta <3 Voi sitä riemun rajaa jos näin käy! [:)]
Ja tänään tuli postista lappu, että äitiyspakkauksen voip hakea! JEE! Oli kyl tosi nopeeta toimintaa. [:)] Ja sitten samaan syssyyn tuli myös mussukka.fi sivuilta tilaamani tuotteet isyyspakkaukseen! [:D]
 
 
 
Voi kun te olette ihania:) Kiitos lohdutuksista:)

Jenni: Tuon mä tiesinkin, mutta siinä on se juttu, että sairauspäiväraha on täysin saman suuruinen. Lääkäri soittaa mulle kuluvan tunnin sisällä ja juttelen sen kanssa jatkosta.

Niinkuin arvelinkin työnantajalta tuli suoraan, ettei ole tarjota mitään muuta hommaa kuin seisoma/liikkumatyötä. Sitä se meidän ammatissa on, ja tiedän sen, mutta olisin ajatellut toisella olevan edes hiukan motivaatiota keksiä jokin ratkaisu näiksi kahdeksi kuukaudeksi. No.. ei voi mitään.

Hirmu nopeesti kaikki saaneet tuon äitiyspakkauksen;) Luulin siinä kestävän Paaaaaaaaljon kauemmin. Mä lähetin todistuksen raskaudesta vasta eilen kelaan, ja paketti tulee sitten jossain vaiheessa. Ihme juttu.. sitä maltan odottaa. Ehkä tää pelkkä oleminen vie sen verran voimia, ettei ole motivaatiota odottaa mitään[&o]

Onpa nätin näköistä ulkona. Oikein aurinkoista keskiviikkoa kaikille helmikuisille[:)]
 
Sofiaanalle voimia! Kyllä kaikki varmasti järjestyy! Ota vaan nyt rauhallisesti, jotta vauvankin olisi hyvä olla. [:)]
 
Ei ole tullut kirjoiteltua muutamaan viikkoon, mutta kiireen keskellä on kyllä tullut aina pikaseen lukastua teidän kirjoittamat jutut. Nyt löytyy hiukan aikaa, joten aika paljon omaa napaa vaan tulossa, sori![:)]

seksistä: Meillä on "hiukan" tuo harrastus päässyt kuivahtamaan ja itsellen siitä vedän huonon omantunnon, vaikka ei kyllä varmaan pitäisi. Itseäni ei tämä maha hirveästi haluja herätä ja vielä kun pikkunen on alkanut potkia niin paljon, niin koko homma tuntuu vähän oudolta[8|] En tiedä mistä johtuu, mutta seksin jälkeen minulla tuntuu, että koko alapäässä tuntuu painetta ja sellaista vähän kuin "kasvukipumaista" tunnetta joka säteilee jalkoihin asti. Viimeksikin meni reilu puoli tuntia kun vaeltelin vaan kämpässä edestakasin ja nostelin jalkoja ja oli pakko vaan pysytellä liikkeessä.... en tiedä mistä johtuu. Asian vuoksi kävin muutama viikko sitten neuvolalääkärissä, mutta ei löytänyt asialle mitään syytä. On kuulema vaan normaalia tiukemmat lihakset. Itse seksi ei satu, mutta sen jälkeinen tunne ei ole ollenkaan kiva[&:] Puhuin asiasta miehelleni, ja kerroin että voin tyydyttää hänet kyllä toisellakin tavalla jos en siihen itse pysty. Oli onneksi tosi ymmärtäväinen.... Mutta kyllä tänkin mamin on pakko saada silloin tällöin, hulluksihan tässä muuten tulee[:D]

(.) Tiivistetysti mitä edellisen kirjoituskerran jälkeen tapahtunut (muuten tekstiä vaan syntyy ja syntyy... )

- Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin (tarkemmin neuvolaosiossa jossain vaiheessa)
- Äitiyspakkaus haettu ja päätös tullut, joten pakettia odotellaan[:D]
- Muut rahahakemukset yms. lähetetty sairauskassaan, joten sekin homma hoidossa.[:D][:D]
- Uusi sohva vastaanotettu!! Nyt kelpaa tän mamin köllötellä iltasin telkun ääressä[:D][;)]
- Vauvavakuutus vetämässä IF:llä[;)]
- Selkä/hermot alkaneet taas vihoitella niin, että pelkkä kävely koskee ja tuntuu että jalka meinaa lähtee
  välillä alta. Yritän sinnitellä töissä tonne joulukuun puolelle ainakin, jotten päivärahoille joutuisi....
  varovaisesti tietysti[:)]
- Meillä tuleva mummo hurahtanut, ja kaapissa odottaa jo kaksi säkillistä tyttöjen vaatteita pesua ja
  kaappiin laittoa.[:D][:D] Vanhempieni luona odottaa yksi säkki vaatteita, jota käy sekä tytölle että pojalle.
  Vaatteet peritty serkun pojalta[:D]
- Eilen käytiin katsomassa tutun käytettyjä 3-4v. vanhoja emmaljung-vaunuja. Olivat kyllä tosi hyvässä
  kunnossa, mutta kun itselleni ei ole sillä merkillä niin väliä, niin pitää katsoa mitä tehdään. Jos hän pyytää
  niistä 300-400€ (vähän vaikutti siltä), niin ihan sama mun on ostaa ihan uudet halvemman merkkiset
  samalla hinnalla. On jo tiedossa yhdet tosi hyvät. Pitää vielä katsella ja punnita vaihtoehtoja[8|]
- Miehen kanssa oli yksi viikonloppu kriisi menossa, kun hän päätti elää "sinkun" elämää yhden viikonlopun[:@]
  Annoin miehen ryypätä ja mennä kavereiden kanssa, mutta kyllä hän sitten itsekkin sunnuntaina tajusi,
  että nyt pitää oikeesti rauhottua. Kertoi, että oli sen viikon aikana vasta kunnolla ymmärtänyt tämän
  kaiken ja hän purki sen sitten ryyppääämällä (halusi olla vapaa tekemään mitä haluaa). Onneksi saatiin
  juteltua ja nyt mennään taas samoilla linjoilla[:)] Kyllähän tuo pikkasen säikäytti, mutta nyt on senkin
  höyryt sitten pääsetelty ja kunnolla[:D][:D] Tietää kyllä mitä mieltä oon tollasesta rellestämisestä sit tästä
  lähin[;)] On se kyllä silti niin ihana rakkauspakkaus
- Molemmat kuulutaan vielä kirkkoon, mutta oon kyllä joskus ajatellut eroamastakin, sillä en ole mitenkään
  erityisen aktiivinen uskovainen[:D] Täällä luettuani juttuja, otin asian puheeksi mieheni kanssa ja hänen
  mielestään ei perinteinen kastetilaisuus ole mitenkään pakollinen. Voisi pitää ihan vaan nimenantojuhlan.
  En vaan itse oikein tiedä..... jotenkin se kastetilaisuus tuntuu oikealta.... en tiedä. [&o] Vaikea päättää mitä
  tekee....
- Pikkunen potkii hirvittävän paljon ja energiaa tuntuu kyllä löytyvän[:D] näkyy jo ihan selvästi potkut mahan
  pinnalla[:D][:D] ihanaa kun on aina joku, joka saa huononakin päivänä hyvälle tuulelle

Nyt alkaa nälkä kurnia sen kuuloisesti mahassa, että on pakko jotain sapuskaa rueta vääntämään.
Paljon tuli tekstiä, mutta yritetään ensi kerralla päästä vähemmällä[:D][:D]

( Sori mahdollisista kirjoitusvirheistä...... [:)])
 
Rölli: Onpas kaikenlaista teilläkin tulessa tällähetkellä. Yksi asia osui silmääni: Kirkosta eroaminen. Mieti tarkasti ennenkuin teette mitää, lapsi hyötyy paljon siitä että kuuluu seurakuntaan. Saa mennä päiväkerhoihin, niistä saa kavereita ja on kivoja myös vanhemmille. Lisäksi jonnekin kuuluvuuden tunne on lapselle tärkeää. Muistan kun kävimme kirkossa ala-astella ja yksi poika ei osallistunut. Hän jäi ulkopuolelle muiden lasten ryhmästä [>:], sama toistui kun muut menivät rippikouluun ja leirille, poika norkoili ulkona [>:]. Jotenkin säälitti silloin. En tuomitse ketään, jokainen omalla tavallaan. On kirkkoon kuulumisessa sekin hyvä puoli että siellä on myös vauvakerhoja jonne äiti voi päivällä mennä vauvan kanssa [:)]. Ajattelin osallistua vauvakerhoihin ja myöhemmin lapsi menee päiväkerhoon. Siellä leikitään ja lauletaan yms. Olen itse ollut pienenä siellä ja lämmöllä muistelen. En itsekään käy kirkossa kuin juhlissa ja jouluna, mutta minulle on tärkeää kuulua kirkkoon ja kyllä rukoilen ainakin silloin tällöin iltaisin kun siltä tuntuu [:)]. Nämä vain mun mielipiteitä.

Sofiaana: Tsemppiä paljon. Yritä ajatella positiivisesti että tilanne menee kyllä ohi ja pieni vauva kasvaa massussa päivä päivältä. Olet vain hyvä äiti kun lepäät etkä rasita itseäsi nyt ja vaaranna vauvaa![:)]

Ssalla: Käy tosiaan pyytämässä vielä toiselta lääkäriltä arvio. Usein ovat niin erimieltä asioista. Kuulostaa pelottavalta tuo tulehdus. Tsemppiä sinnekin!
 
Kirkosta: nyt tulee mun oma henkilökohtainen mielipide! Jos ainoa syy kuulua kirkkoon on se että pääsee vauvaryhmiin tms niin on kyllä jotain vikana. Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon, ei ole kastettu eikä mitään. Silloin se oli suht outoa, ja meitä ei ollut kun pari tyyppiä 100 hengen vuosiluokalla. Nykyään on huomattavasti useampi jotka ei kuulu "siihen oikeaan kirkkoon" suomen valtion mielestä. Joten tuo ulosjääminen ei varmaankaan enää pidä paikkansa.
 
Nykyään kastetaan aika hääppöisin perusteluin (suku vaatii, no kaikki muutkin, onko muita vaihtoehtoja) vaikka vanhemmat ei edes kuulu kirkkoon tai epäröivät omaa uskonnollisuutta. Mielestäni olisi huomattavasti parempaa jos kaikki lapset saisivat tehdä itse omat päätökset vakaumuksestaan kun ovat riittävän vanhat.

Jo se ärsyttää että pakkopullana syötetään "sitä oikeaa uskontoa" kouluissamme. Uskonnonopetus pitäisi poistaa kokonaan kouluista, tai sitten se pitää muokata siten että kyseessä on ns. faktaopetusta eri uskonnoista. Uskon että suvaitsevaisuus kasvaisi lapsiemme keskuudessa jos kaikki hieman ymmärtäisi islamilaisia, juutalaisia, buddhalaisia ja myös kristittyjä. Eetiikkaa ja moraalia, elämänkatsomusta ja filosofiaa. Sitä lisää!!
 
Vauvaryhmiä, vauvauintia, mamma-lapsi ryhmiä ja treffejä on kyllä ihan mukavasti - ja voihan itsekin olla aktiivinen ja vaikka aloittaa uuden perinteen omalla paikkakunnalla: aletaan itse järjestää jonkun kotona (kiertävä järjestelmä) treffejä.
 
En halua loukata ketään mielipiteilläni - mutta ärsyttää kun aina kirkkoon kuuluvilla on mukamas oikeus avautua ja tupuuttaa omaa elämännäkemystä muille ilman että sitä katsotaan huonona, mutta jos joku kirkkoon kuulumaton avautuu ja sanoo oman mielipiteensä - niin sitten ollaankin jo satanisteja ja vääräuskoisia.
 
 
Jennin kanssa ihan samalla linjalla. Oma perheeni on aina ollut uskonnoton, vaikka äitini kirkkoon kuuluukin ja itsekkin olen rippikoulun (en välttämättä omasta halustani..) käynyt. Minä ja mieheni emme kuulu enää kirkkoon, kummallakaan ei ole ollut mitään kiihkoa siitä eroamiseen, vaan se ei vain tuntunut omalta jutulta. Annamme säännöllisesti rahaa hyväntekeväisyyteen, joten koemme siltäkin osin täyttävämme sen vastuun, jota kirkko nyt kuuluttaa kantamaan. Hyviä asioitahan kirkko tarjoaa, autta vähävaraisia, tukee apua tarvitsevia, mutta en silti kastaisi lastani sen jäseneksi. Haluan tarjota vapaan vaihtoehdon, lapsi saa itse päättää, mihin tulevaisuudessaan alkaa uskomaan tai on uskomatta.
Vauvaryhmiä tosiaankin löytyy myös kirkon ulkopuolelta... mm. MLL tarjoaa useilla paikkakunnillla perhekahvilatoimintaa. Ja kaupungeilla on omia tapaamispaikkoja ja tapahtumia, kun vain osaa etsiä.
 
Huomenta!

Itse olen uskonnon tunnit, rippikoulun, seurakunnan kerhon ym. käynyt. Kivaa oli ja olleet myös tärkeitä virstan pylväitä elämässäni. Onneksi ei mitään traumoja jäänyt. Nykyään ei onneksi uskontoa tuputeta väkisin vaan oppii ne perusasiat, mitä esim. minä en omassa kotona oppinut vaikka kuuluttiinkin kirkkoon. Eikä tule minunkaan lapseni oppimaan, sillä ei olla mitenkään erityisen uskovaista porukkaa. Joten lapseni saa olla mukana uskonnontunneilla, käydä muiden mukana kirkossa jne. vaikka emme kuuluisikaan kirkkoon. Oppiipahan jostain ja saa sitten vanhempana itse tehdä päätökset. Tietääkseni kouluissa lapsi saa mennä muiden mukana, kunhan on vanhemmilta lupa. Itse osaan kyllä kertoa asioista jos lapsi kysyy, mutta en rupea tuputtamaan jumalan sanaa[:D][:D]
Tämä kirkosta eroamis asia on nyt vain meidän kahden mietinnän alla, eikä tulisi luultavasti vaikuttamaan paljonkaan lapsen kasvatukseen. On nyt 50/50........
 
Samoilla linjoilla Jennin ja minnasen kanssa. Mun mielestä ihmiset saavat kuulua kirkkoon ihan mistä syystä haluavat, vaikka nykyään se tuntuu usein juuri aika ulkokultaiselta. Monet mun kavereista on menneet naimisiin ja kastaneet lapsensa kirkollisin menoin, mutta siinä se kirkossakäynti heidän elämänsä osalta sitten onkin. Mua jotenkin pikemminkin säälittää kirkon "henkilökunta", kun he ovat siellä ihan aidosta vakaumuksesta ja ihmiset tulevat sinne kuulemaan jumalan sanaa ja siunausta, jotka eivät heille ole millään tavalla todellisia asioita.

Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon, enkä ole kokenut jääväni mistään paitsi. Rippikouluiässä olisi ollut mahdollisuus osallistua Prometheus-leirille, jotka oli juuri silloin aloitettu. (HUOM, siis ihan todellinen vaihtoehto riparille!) ja noita vauva-tapaamisia ja muuta sosiaalista kanssakäymistä on todellakin kirkon ulkopuolellakin!

Osallistuin yläasteella uskonnon opetukseen siksi, kun halusin lisää tietoa tästä meidän maamme (ja länsimaiden ylipäätään) valtauskonnosta. Ja näillä tunneilla käsiteltiin myös pintapuolisesti muita uskontoja. Ihan siis sivistyksen vuoksi. Ja ET-opettajamme oli niin surkea ja uskonnonopettaja aivan mahtava..Lukiossa jatkoin opiskelua. Monet lait ja kulltuurilliset vaikutteet ovat tulleet yhteiskuntaamme ainakin välillisesti kristinuskosta ja raamatusta, (esim. sanonnat) joten koin/koen tärkeäksi tuntea aihetta. Mutta, sain itse tehdä omat valintani, kun olin siihen kypsä ja arvostan sitä suuresti.

Nyt työhön! [;)] Mukavaa toiveikasta torstaita kaikille!!!
 
Moi!

Meidän perhe kuuluu kirkkoon vaikka ei mitään uskovaisia ollakaan. Olen välillä miettinyt eroa, mutta loppuen lopuksi en ole kokenut siitä olevan itselle mitään haittaa kuulunko kirkkoon vai en, päinvastoin enemmän olen hyötynyt. Kävin esikon kanssa seurakunnan ekavauvaryhmässä mikä oli ihan huippu. Nyt käydään seurakunnan muskarissa, mikä on monin kerroin halvempi kuin muiden järjestäjien. Samoin satunnaisesti päiväkerhossa. Kaikki nämä kerhot olleet kilometrin päässä kotoa. Mml järjestää kyllä perhekahvilaa, mutta sinne on matkaa aika lailla ja porukkaa siellä on ihan liikaa, viihdyn mieluummin pienemmässä ja tutussa porukassa.
Esikon ristiäiset olivat hyvin pienimuotoiset ja pidettiin kotona. Tuleva vauva myös kastetaan kotona. Ja jos tässä naimisiin mennään, niin ei todellakaan kirkossa. Maizan kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että toisaalta käy sääliksi kirkon henkilökuntaa, koska moni kirkkoon kuuluvista tuskin uskoo Jumalaan. Itse kyllä koulussa tykkäsin raamatun kertomuksista, ne oli osattu kertoa sadunomaisesti ja uskonnon kirjakin oli täynnä piirustuksia. Rippikoulukin oli ihan paras, sieltä on vaan hyviä muistoja. Nykyään en oikein tiedä mihin uskon, mutta liiallinen Jeesustelu kyllä ärsyttää, enkä aio omalle lapselle uskontoa tyrkyttää. Mutta se onkin sitten noiden kerhojen ja koulun tarkoitus. Meinaan tytön seurakunnan kerhoon laittaa heti kun 2vuotta täyttää, ilmaisia kun ovat. Saa tyttö sitten itse päättää tykkääkö vai ei.
 
kirkko: mekin kuulutaan kummatkin, uskon itse omalla tavallani. Haluan kirkossa pysyä jotta lapsi saisi juurikin mahikset kerhoihin ja ripariin, jollei kiinnosta, niin lapsi saa erota sitten itse. Meitä ei vihitty kirkossa, mikä jälkeenpäin pikkasen harmitti. Mutta tässä näin ympäripyöreesti, välttelen tälläsiä aiheita, tulee aina turhaa kränää. Mielipiteistä kun ei sais kinata[;)]

Eipä tänne uutuuksia.
25 läks käyntiin, jeij !
 
Oho tulipas kiivasta keskustelua aiheesta, ihan hyvä juttu [:D].. Ja jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä ja niitä on varmaan yhtä paljon kun on ihmisiä.

Viper: meilläkin tarkoitus hakea seurakunnan muskariin myös [:)].. Mies niin musikaalinen, josko vaikka periytyisi.
 
Kirkkoon kuuluminen/kuulumattomuus on kuohuttanut aina ja tulee varmaan aina aiheuttamaan keskustelua.

Me molemmat kuulutaan kirkkoon ja itellä ei ole kyllä käynyt eroaminen mielessäkään, vaikka en kirkossa juurikaan käy. Jouluisin käyn yhdessä perheen kanssa, mies ei käy edes sen vertaa. Meillä se on jotenkin niin juurissa,että kirkkoon kuulutaan ja that´s it. Ja jos joku haluaa kuulua kirkkoon sen takia,että lapsi saa käydä riparin tai pääsee itse osallistumaan noihin ryhmiin niin onhan siinäkin jo syytä tarpeeksi.

Meillä ei aiota uskontoa mitenkään tuputtaa, omassakin elämässä uskontoasiat on henkilökohtaisia ja oman valinnan olen varmasti saanut tehdä, mitään ei ole tuputettu. Toisin voi toki olla toisessa perheessä ja joissakin tapauksissa uskonto menee mun mielestä sairaallisuuksiin.
Meillä ei muutenkaan aiota kasvattaa mitenkään omaan muottiin vaan annetaan lapsen kasvaa sinne suuntaan minne se kasvaa. Enkä tietenkään tällä tarkoita sitä,ettei kasvateta..

En ymmärrä suuremmin miks asioista pitää näillä palstoilla niin suuresti avautua.. Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi kokee. Eikä sitä mun mielestä tarvi syyllistää. Tämä äitien maailma on niin raadollinen, kauheet sodat kestovaippailusta,imettämisestä ja kasvatuksesta..
 
Oho...w.astis näköjään kirjoitti munkin puolesta (paitsi me mentiin kirkossa naimisiin) [:)]

25 lähtee käyntiin....nyt [:)]
 
Tänään tuli lainasta päätös ja saatiin myöntävä vastaus[:)] Jei, nyt sitte meidän puolelta kaikki kunnossa, tulevan asunnon nyk. omistaja vielä etsii asuntoa, että hänestä riippuu koska päästään muuttamaan, pyrkimys olisi joulukuussa. Mutta pääasia on, että löydettiin asunto ja saatiin laina niin ei tarvi enää stressaa sitä asiaa! [:)] *helpottunut huokaisu* Asuntokustannukset tietty kasvaa nyt, mutta omaahan siinä pois maksaa. Vuokraa maksetaan tällä hetkellä 650€ kun omistusasunnossa kustannukset tulevat olemaan hieman alle 1000€ (vastike+lainaerä).
 
Meillä masuasukki ollut kovin rauhallisella päällä lähipäivät, heti huolestuu, mutta kyllä tuolla välillä muljahduksia tuntuu. Nyt ei ole teräviä potkuja ollut paljoa vaan tosiaan tuntunut enemmän koko vatsan muljahteluna[:-] Paikkaa taitaa vaihdella kun välillä oikea puoli kovana ja koholla ja sitten seuraavana hetkenä on taas "pehmeämpi".[:D] Vatsa ei hirmusesti ole kasvanu, onneks! Painoa tainnut tulla n.1kg viime neuvolasta.
 
Täällä masuasukki potkii jo niin kovaa että mieski tuntee ne hyvin. Tänä aamusta se latas oikeen kunnon potkun miehen käteen :) toivotti hyvät huomenet kaikille!
Ai joo ja eilen menin urputtamaan sossulle takuusitoumuksen päättymisestä ja kas kummaa kanslisti katsoo paperia ja sanoo että täähän on 2011 asti voimassa ja mä ku luulin että se on menny jo voimasta :D pitäis vissiin lukee tarkemmin paperit ennen kun menee purkautumaan asiasta.
 
Takaisin
Top