Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tuntuu sitten olevan aika samat "harrastukset". Ite makaan sohvalla, lattialla on varuilta ämpäri, vaikka ei niin paljoo oksetakaan. Pöydällä on vesilasi, vauvojen hedelmäsosetta suoraan jääkaapista, ananaspaloja ja riisikakkuja. Mitään ei tee mieli syödä, vaikka nälkä on koko ajan. Pitää vaan yrittää vaikka lusikallinen pilttiä ottaa joka välissä ja hörpätä vettä. Yks kans mikä hetkellisesti autto oli kylmä, laimee kaakao.

Tsemppiä niille, jotka kärsii pahemmista oloista :)
 
Mä oon kyllä saanu aikas hyvin syötyä normaalisti. Aina ei syödessä maistu mut sit tulee parempi olo kun saa syötyä. Itellä on kans ollu kylmä. Mikä on siis todella ihme mulla kun mulla on yleensä aina kuuma.
 
Suvetar_2014 ihana kuulla, että täältä löytyy ihan samanlaisessa tilanteessa oleva ja vielä samanikäinenkin ensimmäistä odottava! :) Hassua, miten meillä voikin olla niin samanlaiset tilanteet. :) Ja onnea tosiaan sinulle ja meille kaikille!


Sun ja mun oireissa on vähän samaa, mulla ei oo vaan pahoinvointia ollut oikeastaan, paitsi pientä kuvotusta hajuista, satunnaista pientä yökkäilyä ja ruokahaluttomuutta, vaikka kamala nälkä vaivaakin koko ajan. Mut sitten toi röyhtäily, palelu ja turvotus! Turvotus on jotain ihan järkkyä. Ja mulla se on pelkästään mahassa. Sormukset mahtuu ihan hyvin sormiin eikä naamakaan juuri ole turvonnut, mutta kaikki housut kiristää mahasta eikä sitä turvonnutta pömppistä saa ees ”laihistettua” veke. ;) Et on niinku olis ähkyssä koko ajan vaikkei oliskaan. Mulla oli myös alavatsalla juilimista ja menkkamaista jomotusta plussauksen tienoilla ja ennen sitä, epäilin että oisko se alkio voinut silloin kiinnittyä, koska ne kivut on rauhoittuneet mullakin. Mulla oli kanssa enemmän nipistelyä ja vihlontaa toisella puolella (tais olla vasen), mutta niitä menkkajomotuksia oli ihan koko alavatsassa, niinkun yleensä kuukautisten aikaan. Olinkin ihan varma monena päivänä, että nyt ne alkaa ja olen vain kuvitellut oireeni, muttei ne sitten alkaneetkaan. :) Mua hieman mietityttää tuo vatsan juilimisen loppuminen, että onko se huolestuttavaa. Tuntuu, että moni maalailee piruja seinille oireiden lieventymisestä, oli se sitten mikä tahansa oire, ja en tosiaan enää viitsi googletella, kun sitten alkaa mielikuvitus taas juosta ja epävarmuus nostaa päätään. Mutta jotenkin maalaisjärjellä voisi kuvitella, että oireetkin voi hiukan muuttua ja niitä voi tulla uusia ja vanhat laantua. Vai mitä olette mieltä, onko teillä oireet vaihdelleet?


Jaksamista ja positiivisia ajatuksia sinulle Suvetar, koitetaan myös nauttia olotilastamme! :)
 
Heh, toivotaan, että oma mielikuvitukseni on vain vilkas ja raskauden kanssa vähän varpaillani. Olen töissä eläinklinikalla ja meillä oli rauhoitettava potilas. Toinen hoitaja antoi maljan ja sanoi, että antaa tämän varuiksi, jos jommalle kummalle meistä tulee huono olo (siis potilaalle tai minulle, rauhoitus aiheuttaa joillekin pahoinvointia..). Toivon, että tuo oli vain joku heitto, eikä viittaus raskauteen. Olen joutunut jonkun verran töissä soittamaan nyt noita neuvoloita ja muita ja täällä kuuluu kaikki seinien läpi, vaikka miten yrittää mennä varastoon tai muualle puhumaan. Pieni pelko takamuksessa, että joku sellainen on kuullut, jonka ei olisi pitänyt..
 
Voi vitsi.. Eksyin nettiin selailemaan turvaistuimia ym.. Miksi on pakko kiusata itseään? Kun mikään ei ole vielä varmaa. Luulen, että jos varhaisultrassa todetaan kaiken olevan ihan ok ja koko vasta viikkoja pystyn jo hieman hengähtämään. Vitsi miten ihanaa olisikaan jos ensi kesänä olisi pieni nyytti sylissä. :Heartpink

Ei auta kuin toivoa masuasukin pysyvän kyydissä mukana ja pahoinvoinnin enteilevän hyvää. :) Miten ihmeessä maltan odottaa vielä puoltoista viikkoa ultraan? :grin
 
Mira83, kiitos! Meillä oli ennestään farmari, mut tosi pienikokoinen (ja ruma) ja jos oli kyydissä sekä rattaat että koira, niin koira piti pistää takapenkkiä karvaamaan kun molemmat ei menny paksiin. Toki ei käytetä matkarattaita, että kyllähän sellaset emmaljungat ilman erityistä pienempää runkoa tietty tilaa viekin. No, nyt kuitenki mahtuu :) Ja repsikkaan mahtuu isompikin ihminen, vanhassa autossa esim. mies ei kovin hyvin mahtunu koska selkänojan piti olla tosi pystyssä ja istuimen edessä, koska turvaistuin vie/vei tosi paljon tilaa. On semmonen selkä menosuuntaan asennettava, joten tilaa menee.

Väsyttää ihan hillittömästi, nukuttiin kaikki tosi kehnosti. Nyt poika taitaa nukkua jo kolmatta tuntia onneks, ite ei nyt sit tullu huilailtuu. Pitäis tehä ruokaa ja lähtä lenkille jahka jätkä herää, en jaksais!
 
Mira joo munkin mielestä se oli 2kk ennen lakisääteistä äippälomalle lähtöä.
Mul ei oo nyt tässä ollut kauheesti pahoinvointia eikä edes etovaa oloa. Mutta päänsärky iskee ja kovaa jos en syö pieniä aterioita jatkuvasti. Joku valitti turvotuksesta mahassa. Joo täällä sama. Pisattaa ja on kylmä. Ja väsyttää, mut kohtalaisesti kuitenkin.
Voi tsemppiä teille kaikille, jotka voi pahoin. Se on inhottavaa ja erityisesti duunissa. Esikoista kun odotin, niin yhden tunnin aikana kerran oksensin kolme kertaa. Ei ollu kivaa. Piti saada itsensä koottua jotenkin, koska oli uus työpaikka enkä tuntenut hyvin porukkaa. Silmille levis kunnolla ripsivärit,joka oksentamisen jälkeen.... Pahoinvointi on inhottava.

Aj niin onko vaun raskauslaskuri antanut kellekään outoja viikkoja? Mulle on. Nimittäin vaikka kierron pituutta muuttais silti sama laskettu päivä.
Nyt menee oikein laskettuna 5+3
 
Joo vaun laskuri antaa väärät viikot, joitain päiviä enemmän mitä oikeesti on. Esikoisen aikana sitä jo ihmettelin.

E: kävin koittaas ja anto viikot 6+3, oikeesti on 5+6.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kaikki laskurit ja omat laskut antaa aikalailla samaa mutta varmaan muuttuu vielä kohan ultraan pääsee. :)
 
Huh, nyt oon saikulla tämän viikon. Meinaa ottaa koville tämä väsymys :sad001 Itku pääs eikä taho millään jaksaa töissä. Hirveän vaikeaa myöntää itelle että tarvii hetken hengähtää.

Mites muut on jaksaneet töissä?

Huomenna soitan neuvolaan ja käyn verikokeissa, kilpparin seurannat menossa. Onneksi on vapaata nyt niin saa rauhassa hoitaa kaikki hommat.

Ja mikä parasta, tänään taas toisenlaiset äidit :)

E: mulle kaikki laskurit antaneet samat viikot. Nyt 4+4.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla käsittääkseen antaa ihan oikeet viikot.. Neuvolaan kun soitin niin sano kuukautisten mukaan samat viikot mitä täällä antaa laskuri ja mitä ite lasken. :)
 
Tää väsymys ja palelu on kyllä kaameeta! Mulla ei varsinaista pahaa oloa ole, mutta iltaisin ei maistu oikeen mikään. Normisti syön aina illalla enemmän kuin päivän aikana.
Meilläkin tässä autonvaihto mietinnässä. Vaihdettiin aiemmin tänä vuonna kallis auto vähillä kilometreillä. Auto pitää mulla olla hyvä, koska töissä ollessa ajan päivässä 100km työmatkoja. Siinä kertyy äkkiä kilometrejä... Nyt sitten tilanne onkin se, että en ennätä ensi vuonna paljoa töissä käymään, joten järkevämpää tässä vaiheessa vaihtaa edullisempaan.
Meillä myös farmari ainoa vaihtoehto, koska on kaksi koiraa. Matkarattaat on olleet kyllä älyttömän kätevät, ei meillä ole koskaan vaunuja edes autossa kuljetettu! Veisivät koko takakontin tilan, nyt mahtuu rattaat ja koirien häkki ja vielä kauppakassitkin :cool01
 
Miten se voi antaa toisille oikeet ja toisille väärät viikot :D outo laskuri.

Joo meilläkin on matkikset mut tuli hankittua käytetyt ja olikin vähän kehnot, niin tuolla ne nyt makaa käyttämättöminä. Ne olis mahtunu vanhaan pikkufarkkuunkin koiran kanssa :)
 
Meillä nuo on maxi-cosin omat matkarattaat, joihin siis alkuun sai kaukalon. Nyt hoitavat aivan vain matkarattaiden virkaa. Mutta nuista varmaan luovutaan, koska hankintalistalla on varmaan tuplavaunut tms jotkin superyyberkalliit :happy090
 
En tiedä. Mutta mulle se antaa kaiken järjen mukaan ihan oikean tuloksen ja jos lisäsin kiertoon vaikka yhden päivän, muuttui myös raskausviikko. Tiedän myös tarkalleen milloin on tärpännyt. :)

Millois täällä oli ihmisillä ekaa ultraa? Oli sitten alkuraskauden ultra tai normi. Pistäkää nyt vaikka viikot vielä. Mielenkiinnosta. :)

Mulla päässä jo pyörii millaiseksi haluaisin lasten huoneen sisustaa, enkä todella ole sisustusihminen ja vauva sais alkuun kyllä nukkua meidän kanssa. Kaikkea sitä vaan jo miettii.. Ja voi että sitä, kun menee pyörittelemään vauvanvaatteita. :)
 
Mulla aamusin huonoo oloo mut auttaa kun syö heti kun nousee ylös, ennen kävin pesulla ja saatoin touhuta vaikka mitä. Varsinkin aamusta hampaitten pesu yököttää mut oksentanut en oo ainakaan vielä ei oo ees vielä tarvinnut vessaan juosta. Mut ymmärsin et mun siskolla oli tätä samaa luokkaa oireet sillon 2 vuotta sitte.

Mies on alkanu auttaan kotitöissä enempi kun mainitsin et tiskit haisee ällöttävälle, eilen se pahoitteli kun oli ollu 9 tuntia töissä + 1,5 tuntia työmatkaa yhteensä ja myöhempään menny et ei ollu ehtiny konetta pyörittää niin mä sanoin et laitetaan huomenna. Kerrankin päästään miehen kanssa samaan aikaan töistä! Ja viime yönä nukuin paremmin kun koko tänä odotusaikana, illalla olin jo töistätulon jälkeen ihan valmis sänkyyn, hetken jaksoin lukee ja nukahin taas jo 21 maissa 5 maissa heräsin vessaan ja nukahin vielä uusiks ja heräsin kun mies paino ulko- oven kiinni. Miten sitä voi olla niin pienestä onnellinen ja yhteinen vapaa viikonloppu ja pieni murunen mun sisällä!!
 
Kellään kokemuksia hitaasti vahvistuvasta testi-viivasta? Mietityttää vähän tämän raskauden mahdollisuudet mennä loppuun saakka, kun apteekin raskaustestissä (vain niitä aina käyttänyt) hitaasti lähtenyt viiva vahvistumaan. Esikoisen kohdalla muuttui negatiivisesta (testattu, kun menkat olis pitänyt alkaa eli 30/29) vahvaksi positiiviseksi (test. 34/29) neljässä päivässä. Nyt viikon testaillu neljä kertaa (alkaen 28/27, viim. 36/27, kierto vähän lyhentynyt) ja tulokset olleet haamun haamu, haamu, viiva ja selkeä viiva, mutta ei erityisen vahva viiva. Onko tämä vain tekninen juttu (testissäkin sanotaan, että kunhan viiva näkyy, tulos on positiivinen) vai onko alkiolla jokin "hätä" eikä siten nostata hcg-arvoa? Olis niin pitänyt ostaa tällä kertaa digitaalinen testi, niin en olis tällaista tullut miettineeksi...:sad001 Ja, kun seuraavassa raskaudessa piti olla stressaamatta!:wink
 
Pahan olon karkotuksia!! Mäkin oon lukenu jostain, olisko ollu vau.fi artikkeleja etusivulta et jos äiti voi pahoin vauvalla on kaikki hyvin...

Ite syön normaalisti mut yritän valvoo sitä puoli kiloa kasviksia päivässä ja 4 annosta maitotuotteita. Aamulla on pakko siis heti syyä ja yks päivä töissä sokerit varmaan laski kun pitkään piti oottaa ruokavuoroo nii et olin ihan tokkurassa vaikka söin näkkärin kun menin töihin...

Amelie: Mullakin oireet tulee ja menee tällä viikolla on ollu enempi etovaa oloa, tänää jääkaappi hais ja väsymystä, viime viikolla oli enempi mahassa tuntemuksia. Maha on ihan pömppis, ollu jo plussaa edeltävästä illasta...

Ninni älä sure moni joutuu saikulle väsyn takia näin alussa!! Nyt keskityt ittees ja pikkuseen ja huilaat hyvällä omalla tunnolla!!!

Pitää töihin rientää jatkan iltapäivällä!!!

Mira 5+5
 
Mulla ainakin apteekin testi näytti eka haaleen viivan ja siitä viikko niin tuli selkee viiva. Esikoisesta autto kun vaihdoin testi merkkiä. Nyt rein kolmannen testin clear blue digillä, se näytti selkewn tuloksen.

Tänä aamuna meinas kyllä tulla yrjöt. Tarvii thyroxin ottaa tyhjään mahaan niin sit ei voi oksennella. Pitää vaan kärsiä olosta :(

Pojalla nyt enterorokkoa, toivottavasti mä en saa sitä kun se voi tulla aikuisillekin :/ tarpeeks huono olo muutenkin. Esikoisesta olin kipee vaan alussa ja lopuks ennen synnytystä.
 
Mulla tuli ensmäiset kolme testiä haalealla viivalla ja sit neljä seuraavaa oli ihan selkeitä ja vahvoja. Aloin testailemaan 27/29. :)

Varasin tänään neuvolan ja eka aika jo 13.10. :) Sit seuraavalla viikolla eka ultra. :)
 
Takaisin
Top