Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muulla maha sekaisin?? Mulla on ollut koko ajan vatsa löysällä, alkaa jo kypsyttää. Voi toki johtua siitäkin, että ruokavalio on muuttunut entiseen verrattuna hiilaripitoisemmaksi eikä se sovi mulle. Mut voiko raskaus itsessään aiheuttaa tätä? Välillä ollut ihan ripulia... :sad001

Tuo maha on muutenki yks turbopallo. Ei tee mieli laittaa mitään housuja jalkaan, ku painavat. Pitää vissiin hankkia jo jotku joustopöksyt!
 
Eilen ehtoolla oli niin turvonnut olo ettei tosikaa! Ja nyt eka yö tällä viikolla ku sai kunnolla nukuttua. :)

Mä oon tehny testejä viis, apteekin omia. Välissä oli yks johon tuli vahvempi, muuten ollu haalea. Mietin haenko digin, mutta kyllä nuo kaikki positiivisia on ollut, niin en tiedä kannattasko tuhlata vielä digiin..
 
Joo, pitää nyt vaan uskaltaa luottaa, että vauva on tulossa! Kyllä sinällään raskausoireet on alkaneet nostamaan päätään; väsyttää ja etoo ajoittain. Esikoisesta etominen alkoi 7.viikolla, kun nyt on vasta 5+1 menossa. Ja voinhan kysyä neuvolasta ensi viikolla sinne soittaessani, josko vois mitata hcg:n verestä...

Kuulin jostain, että neuvola laskis aina 28 päivän mukaan la:n ja sitten ultran perusteella tarvittaessa muuttavat sitä. Olisko siinä myös syy miksi nettilaskureiden tuloksissa heittoa, siis niissäkin jokin vakio vaikka kysyvätkin kierron pituutta...?
 
Raskaus voi aiheuttaa ripulointia, kuuluu ilmeisesti samaan kategoriaan pahoinvointi-oireilun kanssa.
 
Suvetar, mulla myös maha ollu sekasi melkein joka päivä :sad001 Ja kauhea turvotus illalla.

Tänä aamuna varasin neuvolan, vaikka tarkotus oli oottaa ensi viikkoon asti :grin 4.11. asti ois odotettava! Mitenkähän sitä malttaa odottaa...vaikka onhan tässä tätä oottamista nyt pidemmäksikin aikaa :grin Ja tämä neuvolan täti ainakin laski automaattiseti 28 päivän kierron mulle.
 
Mitä teillä käsittelee eka neuvola, varsinkin kun menee noin pitkälle? Mä sain ajan rv 7+0, eli puoltoista viikkoa vielä. Käydään kuulemma läpi vaan näitä raskaus juttuja ja hän kyselee multa asioita jne. Eli mistään ultrauksesta ei ole vielä kyse. Päivää ennen neuvolaa sain sen varhaisultran. Sitä odotellessa.
 
Oikeastaan ei mitään käsitystä :eek: Se sano, että käydään asioita läpi ja varatkaa 1,5 tuntia ekaan käyntiin kun on eka raskaus. Ultrakin menee joulukuun alkuun ja omien laskujen mukaan viikkoja olisi silloin noin 13. Hämmäntyin kyllä kun odotin että ultrakin ois jo marraskuun puolessa välissä tai viimestään lopussa.
 
Joo saman verran käski mulle varata aikaa. Ultrasta ei ollut vielä mitään puhetta, sovitaan varmaan sitten paikan päällä. Tietysti riippuen vähän myös mitä varhaisultrasta löytyy.

Nii ja sano se neuvolatäti, että käydään läpi vähän mitä lääkkeitä saa ja ei saa syödä ja ruokavalioo ylipäätään.
 
piti vielä viimonen digi tuhlata :) odottelin tulosta 2-3.no ultrassa ehkä selviää tarkemmin missä mennään.

Ekan neuvolan varasin eilen.3.11 ois aika.
 

Liitteet

  • WP_20141009_001.jpg
    WP_20141009_001.jpg
    689.9 KB · Katsottu: 22
Mä mietin tuhlaisinko mäkin vielä tohon digiin, kun nuo muut on antanu haaleita viivoja mut en tiiä sit..
 
mulla on ollu ummetusta ja sitten ku alkaa toimimaan ni sitte on ihan löysällä. Aah tätä ihanuutta ;)

onko muilla ollu minkäälaisia vuotoja tän alun aikana?
 
Mulla oli kp 27-28/27 pientä tuhruvuotoa, mutta ei sen jälkeen mitään. Eiköhän se ollu vaan kiinnittymiseen liittyvää. Siitä en ole ollut huolissani vaikka esikoisesta ei ollut mitään vuotoja. Olin vaan ilahtunut, kun eivät menkoiksi kääntyneetkään. :)

Ei ollu tarkoitus huolestuttaa sinua moonflower mun haaleiden viivojen ihmettelyllä. Sun vastaus antoi mulle uskoa, että viivojen haaleus todennäköisesti on jokin "laitetekninen" juttu. Ja niinkuin laitoinkin, valmistaja itse sanoo, ettei raskautta mittaavan viivan värin voimakkuudella ole merkitystä. Jos ilmestyy kaksi viiva, tulos on positiivinen. Jos esikoista odottaessa olis viivat käyttäytynyt niinku mulla nyt käyttäyty, en olis ollut moksiskaan. Nyt vaan turhaan vertailen raskauksia keskenään.
 
Joo ei en mä niistä oikeestaan hirveen huolissaan ole ollut, vaikka se toinen on ollut haalea niin selvä plussa silti. :)

Mä en tahdo housuissani pysyä, kun ootan sitä varhaisultraa. Mun niin tekis mieli koittaa saada aika ens viikolle johonkin puoleen väliin. Moni sanonut sykkeen löytyneen jo siinä rv 6 tienoilla, mutta sit jos eii vielä löydykkään sykettä niin huolestuu turhaa. Ääh. Mä oon vaan niin malttamaton. :D
 
Joo, sun viivat muistuttavat kahden viimeiseksi tekemäni testin viivaa. :)
 
Mää tein esikoisesta vain yhden testin, tuli niin selkeä viiva, ettei tarvinnut enempää. Tästä toisesta oon tehnyt ainakin viisi testiä, eikä yksikään ole ollut niin selkeä. Kuitenkin siis kaksi viivaa kaikkiin tullut. Ensimmäistä odottaessa ei ollut mitään pelkoja, nyt sitten on senkin edestä. Ja oireetkin erilaisia. Kyllähän sitä väkisinkin vertaa raskauksia keskenään, ja jos jotkut jutut on erilaisia niin heti ajattelee, että jotakin on vialla.
 
Hei uskaaltaako maca jauhetta syödä? Siinä ois paljon kaikkii vitamiineja ja mineraaleja. Mulla tossa sitä olis.
 
Mulla ei oo ollu vuotoja ja tämä aamu ollu epäilyttävän hyvän oloinen. Ei mitään raskaus tuntemuksia ja senki vuoksi varmaan oli pakko tehä taan yls plussa lisää.

Itsekkin odotan toista lasta ja vertailen kokoajan. Tosin esikoisesta sain tietää vasta viikoilla 6+6 ja nyt itsellä tänään viikkoja 5+0. Näillä näkymin itsellä kaks ultraa ennen nt-ultraa. Toinen nla kautta ja toinen äippäpolilla kontrolli käynnin yhteydessä. :) ei haittaa vaikka olis useampi niin sais varmuuden siitä että kaikki on hyvin. :)
 
Takaisin
Top