Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehkä tässä on se, kun tuntuu niin uskomattomalta että meillekkö siunautuu saada ehkä ens kesänä pieni nyytti syliin. :)
 
Siis miten musta tuntuu että tää mun maha pömpöttää nyt jo??? Esikoisesta alkoi näkyä vatsa vasta joskus viikolla 20. :D Ihan turvonnut pömppömaha. :eek: Helppo pitää salassa, kun nyt jo pömpöttää. Ehkä tää on vaan jotain turvotusta. :D
 
Mul oli ainakin eilen illalla ekaa kertaa niin turvoksis koko vatta et edes laihistaminen ei auttanut. :DD
 
Juu ei auta vetää mahaa sisään, näkyy silti :D Mulla kans ekasta näkyi selvästi vasta rv20 jälkeen, nyt saa vissiin varautua jo ensimmäisen kolmanneksen aikana!
 
Hei en muistanukaa kuinka hauskoja nää tickerit on! :D

Joku vielä mainitsi tossa tästä vaun laskurista. Tuli mieleen et se on varmaan ohjelmoitu sille 28 kierrolle, vaikka syöttäis kierroks mitä tahansa. Joka ikinen toinen laskuri, jota googlella löytyy (no okei, ainakin kymmenen niistä) on antanu mulle eri tuloksen ku tää vaun laskuri, mut tosiaan mulla on pitkä kierto. Nyt tää tärppikierto ois ollu todnäk 36, koska mulla on liki poikkeuksetta menkat alkanu aina dpo 14. Mut eihän niillä laskureilla sinällään mitään väliä oo, ultrahan sen sit kertoo ja sekin saattaa muuttua monta kertaa :)
 
Musta kans tultuu et tossa bikini rajassa on jo selkee kohouma. Kattelin vanhoja kuvia ja esikoisesta alko näkyyn selkeesti jo rv 15 nyt varmaan sit jo sitäkin aikasemmin.

Joku kyseli maca jauheesta. Ite ennen raskaaksi tuloa luin aiheesta. Se ilmeisesti on jollain auttanu raskaaksi tuloon mut jos sen lopettaa äkillisesti voi mennä raskaus kesken. Ite söin ennen raskautta ja sit asteittain jätin pois. En halua syödä nyt mitään ylimäärästä mitä en tarvii. En tiedä sit onko suositeltavaa raskaana vai ei.
 
Mullakiniltasin turvotuksista pömppis mutta katotaan missä vaiheessa näkyy kunnolla kun kohtu nojaa eteen päin ja esikoinen alko näkyä rv 12 aikoihin. Jospa tää pysyttelis piilossa vaikka kasvava masu onki aivan ihana. :)
 
Onko muilla semmosta, et jos erehtyy ottamaan päikkärit, niin herätessä olo on vaan kauheempi? Et nukkuminen ei oo auttanu väsymykseen ja kun herää, niin on krapulainen olo? Just päätin, etten nuku enää päikkäreitä, herätessä hikoilutti ja meinas tulla yrjö.
 
Kiva kuulla, että tota mahan pömpötystä on liikkeellä enemmänkin! Mulla se pahenee kans iltaa kohden, aamulla saa housut ihan hyvin jalkaan, mutta iltapäivällä housut kiristää niin et pakko avata nappia. :D Rauhottuukohan tää turvotus viel...?

Kiitti Mira vastauksesta, kiva kuulla, että oireet vaihtelee muillakin! :)

Mullakin oli noita haamuja ensin. Testasin niin monta kertaa, että ihan itteeki huvittaa. Ensin oli ihan haamujen haamu, sit muutamat hailakat viivat ja vasta 36/29-39 selkee plussa, mutta viiva oli hieman vaaleampi kun kontrolliviiva. Seuraavaks hommasin digin ja se näytti raskaana 1-2 vko. Toisen digin tein viikon päästä ja se näytti 2-3 vkoa.
 
Mullakin on tosiaan pömppis. Tänää oon ollu täs väsy ja aamusin on huonompi olo, tänää töissäkin. Mut ihan hyvä et raskaus antaa kuulua itsestään niin ei tarvii nii hirvittää ja tänää mahassa juhlimista taas ollu. Mä oon jo kasvanu koko isommat farkut kaapista.... Millonkohan äippävaatteita ostetaan normaalisti? Tuskin nyt viikolla 7 vielä?? Mulla on normaalin näköinen maha kun vetää mahaa sisään mut kauaa ei pysty oleen.

Mä en oo nyt niin päikkäreitä nukkunu mut normaalisti kyllä uni maittaa päivisinkin ainakin torkahtaa tai nukkuu monta tuntia...

Onpas noi raskauslaskurit ihan outoja jos näyttää ihan mitä sattuu... Ite oon vaa mekaanisesti laskeskellut kalenterista.
 
Ja millos se toka ja kolmas kolmannes alkaa?? 14+0 ja 27+0 ??? Onhan noihin vielä aikaa.... Ja ultra onko se oikeesti vasta joulukuulla, kun mä ootan et ois jo marraskuulla. Onko ne nyt just meille vähentäny neuvolakäyntejä kun meiän lapsilisistä menee ne verot.... Kiva kiva. Äitiyspakkaustakin karsitaan niin kuka uskaltaa vielä lisääntyä meidän jälkeen????
 
Esikoista odottaessa siirryin mamma-housuihin ensimmäisen kolmanneksen lopulla (rv 12+ oli jo varmasti käytössä). Oli just tota turvotuksen tunnetta ja mamma-housut tuntuivat mukavimmilta, mamma-paidat oli sillon vielä tarpeettomia. Nyt vielä odottelen turvotusta. Viimeksikin oli tällänen hämmennyksen viikko plussaamisen ja kunnon oireilun alkamisen välillä...

Meilläpäin ainakin neuvolan kautta oleva eka ultra on 11.-13. raskausviikoilla, kun siinä on samalla se niskaturvotuksen mittaus.
 
mieki rupesin käytyään 12+ viikoilla mammahousuja.ihanaa ku ei puristanu vaikka kuinka turvotti :)
 
Leggingsit on ollut kova sana, niin kauheeta turvotusta on eilisestä saakka ollut ettei tosikaan.. Tosin tykkään legginseitä käyttää muutenkin.

Tänään tuntu ekaa kertaa päivällä väsymystä vaikka hyvät yöunet takana, saas nähdä tästäkö se alkaa.
 
Toivottavasti tänään ei väsyttäs ku pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö vaikka heräski aikasi. No katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. :)

Isimieski luki eilen että mitä näiden viikkojen aikana tapahtuu tuolla masussa ja sit niitä isän raskausviikkoja lueskeli. Ihan hassua oli kahtoo semmoista kun esikoisen isä ei tehnyt mitään tämmöisiä eikä oikein lopulta ollut kiinnostunutkaan. Ihana että tuo on sentään innostuneempi. Illalla ennen nukkumaan menoo silitteli mahaa ja sano että toivottavasti kaikki menee hyvin. :)
 
Mäkin taisin esikoisen aikana ottaa mammafarkut käyttöön joskus 12 viikolla, mammapaitoja vasta joskus viikolla 20.

Hmm, ehkä meen vielä sen digitestin tänään ostamaan. Jos jaksan lähteä esikoisen kanssa vaunuilla tuonne sateeseen. :rolleyes:
 
Oi miten ihanaa :) Meillä mies innostuu vähitellen, joka ilta kysyy jotain uutta ja jännittävää. Huomaa ettei ole mitään tietämystä kun kavereilla ei ole lapsia eikä sisaruksilla. Kysy että sitten kun synnytät niin soitanko ambulanssin, tuumasin vaan että toivottavasti ei tarvi :grin Meiltä synnärille tulee matkaa noin 120km suuntaasa.

Mites muilla, millasta matkaa synnärille? :)
 
Takaisin
Top