Lokakuun kuulumisia

Mikä auttaa päänsärkyyn? Tuntuu, että Panadolia saa olla ottamassa vähän väliä, kun ei oikein auta tuohon vaivaan, mutta en uskalla muutakaan ottaa. :sad001 Burana auttaisi, mutta sitä nyt ainakaan ei voi ottaa.

Mies oli onneksi ollut ihanaa tänään ja siivonnut. ♥ nyt on pizzaa uunissa, jos edes vähän maistuisi.
 
Noniin, nyt oli sitten tullut vähän vuotoa. Punertavaa vuotoa. Nyt voisi kyllä normaalisti olla kuukautiset, joten en jaksa ainakaan tänään stressata, jos ei tästä ylly. Maanantaina on onneksi ultra. Täytyy nyt vain toivoa, että siellä vielä on jotain ultrattavaa silloin..
 
Toivottavast olisi vaan valemenkat. Mulla oli tän turvotuksen takia pelko, että paino kovasti jo noussu. Mut nyt 2vkon aikana mitä tässä tietoisesti olen raskaana ollut ni paino +0,3kg. Eli saa huokaista helpotuksesta :)
 
Elaffy, mulla on paljon migreeniä ja raskaana niitä lääkkeitä ei tietenkään saa syödä. Viime raskaudessa mulle määrättiin panacodia ja paratabsia, ne auttoi hyvin ja taas särkeilee päätä sen verran usein että täytyy pyytää noihin uudet reseptit.
 
Eilen pitkästä aikaa jumpassa (viimeksi päässyt plussaamisen aikoihin). Ei vielä raskaus tuntunut huonona kuntona ja muutenkin tuntui ihan kivalta kunnon hiki-jumppa. Mutta aamuyöstä heräsin jatkuvaan särkyyn mahalla ja nyt hereilläoloaikana oon tajunnu kivun selkeesti olevan häpyluun seudulla. Ihmettelev voiko liitoskivut oireilla jo näin varhasessa vaiheessa (8. viikko)..? Sama tuntemus esikoistakin odottaessa, mutta vasta raskauden puolestavälistä lähtien ja sillon pidin liitoskipuina.
 
Elaffy tsemppiä sinne :Heartred Toivon niin et kaikki olis kunnossa ja kyse vaan valemenkoista!

Mullakin alkaa pelko nostaa päätään ja tuntuu et ahdistaa ja ketuttaa se et koko ajan mietin onko tuolla ketään. Miksei sitä voisi ultrata vaikka viikon välein :D Niin saisi edes jonkinlaisen mielenrauhan... Vuotoja täällä ei oo ollut mut mahaa koskee kyllä toisinaan. Tiedä sitten johtuuko se siitä ettei ruoka maistu vaiko jostain muusta.
 
Täällä niitä kipuja ollut ihan kokoajan. Tänään olis se ultra 2 tunnin päästä. Nukkunut en oo oikeestaan yhtään :D kuulostaa oudolta mutta nää aikasemmat keskenmenot on "karaistanut" mua niin paljon että ei enää tunnu niin maailman lopulta jos siellä ei kukaan uiskentelekkaan. Molempiin tuloksiin varauduttu henkisesti siis! Kohta selviää sitten jatko ja tutkimuksiinhan tässä pääsee jos taas ollaan samassa tilanteessa kuin ennen..
 
Elaffy,tsemppiä! Jospa kyseessä olisi tosiaan valemenkat! En muista olinko jossain jo puhunutkin että esikoista odottaessa tuli kuukautiset lähes normaalisti itsellä! :)

Freyja,oon aivan samaa mieltä kanssasi! :) Vielä 10 päivää ekaan ultraan!

Crysade onnea ultraan,toivottavasti sieltä pikkuinen löytyisi! :p

Ja nyt hieman omaa napaa katsoen :grin Täällä ollut aivan uskomattomia kipuja välillä häpyluun kohdalla,niinkuin Pauvelilla ja itsekkin tuumaillut miten jo tässä vaiheessa kun rv 5+3 kun tarkemmin kalenteria katsoin.. tiedä sitten tekeekö se että esikoinen jo alla niin tarkkailee kipuja paljon tarkemmin. :rolleyes: Itsellä ei ainakaan vielä kerrassa mitään oireita! Yöt saa nukkua ilman vessassa ravaamista ja muutenkin on virkeä olo koko päivän. Ainuita kipuja tms mitä on niin alaselkä kipu ja välillä kovatkin menkka kivut/alapää kivut. Ja sitten rinnat arat,mutta sekin alkaa olemaan helpottumaan päin,tosin taitaa päästä rintsikka kauppaan kun ei liiveihin enää mene! :grin

Viime viikolla tein sen cb diginäyttö testin ja sain tuloksen raskaana 2-3,olenkin nyt pelännyt onko nämä kivut enää normaaleja ja kun yksi kkm alla..jota epäilivät tuulinumaksi tai rypäleraskaudeksi.. noo apteekissa käydessä pysytinkös minä pitämään näppejäni erossa diginäyttö testistä,no EN! Vaikka tiedän niitä ei kannattaisi tehdä kun se hcg nousee jokaisella omaa tahtia..muttamutta. Helpotus oli suuri kun tulikin toivottu teksti! :Heartred Tuo ainakin toivoa lisää että siellä joku olisi. :love7 kp 39/28
 

Liitteet

  • titttiiii.jpg
    titttiiii.jpg
    7.6 KB · Katsottu: 24
Moi vaan kaikille! Nopeesti lukasin läpi tätä ketjua, kevyet 34 sivua, mut yritän kommentoida vähän kaikkeen. :)

Ollaan jo heti kerrottu aika monelle, tää on toinen lapsi hyvin pienellä ikäerolla, et vähän hymyilyttää :D Raskauden kesketyminen ei pelota, se käy jos käy, siihen ei itse pysty vaikuttaa. Isona hankintana tulee meillä olemaan toinen isompi auto (mulle), johon pitäisi sitten tuplarattaat mahtua :wink Oonkin autokuumeillut jo hetken aikaa, ei harmita.

Oon siis ite vielä vanhempainvapaalla ja menossa tammikuussa töihin ja sit taas jään kesää vasten äitiyslomalle. Meillä isä pitää vapaitaan vuodenvaihteen jälkeen ja sit isovanhempien hoteisiin menee tyttö. Ihan kiva olla kotona, viime raskaudessa oli sellanen kuvo-olo muistaakseni 7-15-viikoilla, et nyt ihan kiva oireilla kotona. :) Viime raskaus muutoin sujui tosi hyvin ja en ollut kuin migreenin takia saikulla pari päivää (ja olisin varmaan ollut ilman raskauttakin), vaikka liitoskivut oli ihan jäätävät neljä vikaa kuukautta.

Migreeniin on nyt määrätty mulle taas estolääkitys, just aloin selvitellä sen sopivuutta raskausaikana. Syön verenpainelääkkeitä, ilmeisesti tauolle menee, mut sit et miten toi puretaan, ni laitoin lääkärille soittopyyntöä. Kohtauslääkkeitä ei varmastikaan saa syödä. Mutta muutoin sitten raskausaikana panadolia ja pancodia se 3g maks päivässä (mikä joskus auttaa, joskus ei).

Hankintoja ei varmaan juuri joudu tekemään edes vauvalle, aika paljon rompetta täällä nytkin pyörii: kolme sitteriä, kaks leikkimattoa ja vaatteet. Niissäkin on molemmille sopivia, varsinkin pienet vaatteet noudattaa pitkälle valko-harmaa-beige-linjaa. Äitiyspakkausta en ehkä ota, vaikka kivahan se oli viimeksikin. Meillä on kuitenkin nytkin 4 toppahaalaria + kaikki välikausihaalarit. Ollaan saatu siis näitä järettömästi, ei olla ostettu juuri mitään ite. Itkuhälyttimet ostettin ja ne on elämäni järkevimmin käytetyt 59€.

Paljon asiaa kaikesta, enkä oo ehtinyt mihinkään/kehenkään syventyä, mut eiköhän tää tästä :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: Bnt
Mulla menee vapaa-aika maatessa lähes koko päivä on huono olo töissä oon vielä tunnollisesti käyny mut useamman kerran oon kyllä miettiny et Jos ois yhden päivän välillä saikulla. Mutta tänäänkin siis töihin. Kyllä siellä pystyy oleen inhottavaa on vaa kun huono olo tulee kun on pitkään syömättä... Tänä aamuna oksensin nyt tokan kerran. Edelleenkin nyt on vaa muutama viikko tätä alkuraskautta jäljellä.
 
Mammamaria tervetuloa!

Elaffy toivottavasti vuoto on vaaratonta!!

Tuutikki, hienoa et digin lukema etenee!!

Nennah, ihanaa et joku pääsee noin vähillä oireilla!!

Crysade toivottavasti ultrassa oli kaikki pienellä kunnossa!!
 
Onnea ultraan Crysade! Toivotaa et siel on jotain!

Muaki pelottaa et mitenköhä mun migreenin kans nyt raskauden aikana :/ mul ei oo kyll ollu puoleevuotee migreenikohtausta mut lääkäri sano et niitä tulee helpommin raskaana :sad001 ja mul on reiteen pistettävä lääke kaikenlisäks ja se ei sovi raskaana olevalle :sad001 se pelittaa hieman. Toivotaa ettei tuu migreeniä ollenkaan. Nää viimeset puolvuotta ollu ihanaa aikaa ku ei oo ollu niitä :)
 
Crysade ihanaa!! Ja sykekin? Näky jo!!!
 
Takaisin
Top