Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain viimeks päättää kokonaan neidin nimen mutta mitehän mahtaa olla nyt kun kahelle pitäs nimet keksiä ja vielä sovussa miehen kanssa. :D tulispa tyttö ja poika niin olis kummallekki nimet valmiina. :)
 
Oho ai te saatte kaksoset :D Onneks olkoon ! Mä en oo lukenu noita aikaisempia kirjotuksia ku on ylite 600 ni en mä ehi alkaa niitä lukemaan :) On tuo aika nykyään niin kortilla ;)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo. Eilen saatiin tietää että kaksoset tulee niin tässä mennyt aikalailla aika siihen että totuttautunut ajatukseen. Nyt alkaa tuntua ihan kivalta ajatukselta jo. Kohtu vaan kasvaa paljon nopeemmin kun esikon aikaan niin se aiheuttaa iltasin koviakin kipuja. Mut vissiin merkki siitä että kaikki kunnossa. :)

Vaunuja tänään isimiehen kanssa katseltiin ja mulla vaatimustaso korkeella ja löysin ihanat ja ne olis semmoset mitkä haluais. Ja me ollaan niin erimittasia niin työntö aisa säätö pakko olla niin tätä herra yritti että semmoset sateevarjoratas tyyppiset kavereille ja niillä ne selviää kuulema koko vaunuttelu ajan. Eli vauvana jo istumaan. :D piti hetkellisesti hermostua ja sit jo nauroin sen tyhmälle ehotukselle ja se sit itekki tajusi ettei ihan onnistu. :)
 
Ma katsoin myös nuita ne on hyvänä toisena vaihtoehtona mutta toinen vaihtoehto on emmaljunga bouble monkey/viking. Kaverilla nuo monkeyt ja tosi näppärät ollut kun itsekkin päässyt niitä koe ajamaan ja hyvä kun voi sit istuin osiakin pyörittelemään katse kumpaan suuntaan vain. :)
 
Mulla tuli mieleen että ku täällä on ympäri suomea ihmisiä niin onko muillakin paikkakunnilla sellainen kuin "netti neuvola". Tänne espooseen avattiin se kaks viikkoa sitten ja sieltä näkee omat ajat ja iso litania tietoa ja sen sellaista. Kuulosti ihan kätevältä minusta ja kävin jopa jo tutustumassa siihen. :)
 
Kuulostaapa kätevältä! Meillä ei taida olla käytössä moista, ei ainakaan neuvolassa sanottu mitään.
 
Meillä on omasote jossa näkee kans kaikkee ja kaikki sokeri seurannasta lähtien on siellä. Kaikkee lippulappusta voi täyttää siellä niin eipähän unohu. :)
 
En ole koskaan kuullutkaan sellaisesta. Oispa kätevää!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
En ole kans kuullu, mut kuulostaa kätevältä.

Oliks se nyt tässä ketjussa vai missä sitä puhetta niistä hätäkasteen nimistä jne. Siis täytyykö ne tietää ihan eka kerralla kun neuvolaan menee?
 
Timantti, ei. Vasta kun meet synnyttää, näin ymmärsin. Meillä päin ei tollasta käytäntöä ollu kun esikoista odotin.
 
Olispa kätevä tommonen nettineuvola :)
Täällä piti hätäkastenimet täyttää esitietolomakkeeseen jonka sai muistaakseni 30+ viikoilla.
 
Mulla piti täyttää se esitietolappu esikosta jo viikolla 26+ kun sillon alkoi oireilemaan ja 30+ tarkisteltiin se kun pikku neiti yritti sillon syntyä eka kerran. Vissiin vähän tilanteesta kiinni että missä vaiheessa pitää se paperi antaa jos tarttee edes.
 
Miten mä en muista pitikö meidän antaa hätäkastetta varten nimi jo siinä vaiheessa... Oli kyllä valmiina kun tiedettiin että poika tulee. Tulevallekin olisi mahdollisesti etunimi valmiina, jos on tyttö. Pojan nimestä ei mitään tietoa. :) Eikä mietitäkään ennen kuin tietää onko kaikki kunnossa. Oireita täälläkin aika niukasti, mutta niin oli esikoisenkin kohdalla. Tänään 5+6 ja eka neuvola 8+0. Katsoin eilen että esikoisen odotuksessa eka neuvola oli vasta 9+5. Miten sinne on jaksanut odottaa?
 
Lingon, mä oon kans sitä mieltä et turha vielä tässä vaiheessa hirveesti miettiä nimiä, tarvikkeita tms kun mitä tahansa voi vielä käydä. Ehkä oon vaan jotenkin kovin pessimistinen et raskaus jatkuisi hyvin. Harmittaa itseäkin kun en yhtään uskalla olla luottavainen tulevaan. Ehkä tässä elää muutaman viikon kerrallaan. Nyt odottelen ar-ultraa ja sit miettii vasta sen perusteella jatkoja :)

Kaks viikkoa vielä sinnekin, mut kun ei oikein aiemmin kannata mennä :D Vois nää viikot ja päivät mennä nopeammin. Joskus pohtinut et miksei vois skipata vaan tätä ekaa kolmatta niin ei tarvis miettiä jatkuuko raskaus. Oireita kyllä löytyy joten kaipa se jatkuu :)
 
Oisko noi nettineuvolat isommissa kaupungeissa... Meillä oli vaan sähköinen esitietolomake... Vai olisko siellä sivuilla ollu muutakin...

Freyja en melämän olla vielä nimiä tai vaunuja katseltu odotellaan varmemmille vesille eli ainakin ekaan neuvolaan asti... Ja vaikka oireet on ikäviä niin ajattelen et se kertoo et matkassa on joku!!

Ninni ehkä tuossa illalla 20-21 on pahimmillaan se väsymys. Eilen ja toissapäivänä oon nukkunu 1,5 tunnin päikkärit viime yönä ei vaikuttanu yöunien pituuteen kun en heränny kertaakaan. Saa nähä saisko nyt aamusta vielä torkuttuu ennen kun töihin lähen yrittään. Saa nähä miten tän 5 työpäivää putkeen jaksaa. Mä otan sit saikkua jos en jaksa ja pari lyhyempääkin työpäivää ois luvassa mut ikävän paljon iltaa tällä ja ens viikolla.

Mira 7+3
 
Muokattu viimeksi:
Pohjois-Savon alueella ei synnyttäessä nimi ehdotuksia tarvitse tietää. Esikoisesta lopullinen päätös tehtiin matkalla tapaamaan kastepappia, pari päivää ennen ristäisiä. :)

Minä olen yrittänyt tahallani vähän hössöttää jo tässä vaiheessa. Esikoisesta olin hirmu pessimistinen ja tuntui, että se jäi jotenkin koko raskauden ajaksi päälle. Enkä nyt tiedä harmittaako keskenmeno tms yhtää sen vähempää, vaikka pitäis sen mahdollisuuden mielessä koko ajan. Yksi syy miksi on tällä kertaa kiva jo nyt hössöttää on, kun ei ole tietoa julkistettu asiaa vielä. Siis, jos on hössöttänyt turhaan, oma on asiana. Mutta esikoista odottaessa, piti toimia muiden hössötyksen hillitsijänä, ettei heille sitten tulis pettymystä.
 
Minuu jotenki hirvittää ku oon tosi luottavaisin mielin, enkä osaa tosissani kuvitella km/tuulimunaa/sikiön vakavaa vauriota omalle kohdalle. Eiks sitä sanota että yleensä pelot on turhia ja asiat tapahtuu yllättäin.
 
Takaisin
Top