Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tälle aamua paha olo oli hävinnyt jonnekin. Heti tietenki kaikki kauhukuvat itellä, että mikä vikana. On sitä vainoharhainen!
 
viime yö menny oksentaessa ja yrittäessä nukkuu.. Rannekkeet ollu ranteissa muttei tuntunu auttavan. Nyt klo 12 soittoaika neuvolaan et saisin pari päivää saikkua ku näillä oloilla ei paljo töissä olla. Et mulla ri ainakkaa pahoinvoinnista oo puutetta ja viikot vasta 6+6.. :(
 
Hei apua! Mua soitettiin huomiselle työhaastatteluun, pitäiskö mun kertoa siellä että oon tehny vasta raskaustestin joka oli positiivinen???
 
Olisihan se ihan fiksua, toisaalta taas joidenkin silmissä se laskee pisteitä ja palkkaa mielummin sellaisen joka ei kohta jää äitiyslomalle. Tietysti taas kun tässä vaiheessa raskautta mikään ei ole täysin varmaa.. Fiksua olisi kertoa mun mielestä.
 
Mulla pahoinvointi alkaa taas nostaa päätään. Olikin jo liian hyvä olo pari päivää kun selvis jo pienellä etovalla ololla mutta tänään ei enää. Ja sopivasti juuri kun alkoi 10-19 vuorot loppu viikon ajaksi niin ei oo sit ees aamusta tai illasta semmoista lepohetkeä. Yölläki monta kertaa heräsin ja aina enemmän tai vähemmän etova olo. Mietin jo että onko joku vatsuri kun sitä on täällä liikkeellä mut koko muu perhe on kunnossa niin vissiin tää raskaus sen tekee. :/ no hapotettu vesi pelastaa pahimmalta.
 
Hulpu,minulla ihan sama eli pahoinvointi hävinnyt ja nyt kauhulla tietenkin odottelen tulevaa..
 
Pahoinvointia täälläkin ollu aamupäivästä vähemmän, ruokakin maistunu huomattavasti paremmin. Närästys vaan tuli tilalle. Jos vaan vauvalla on kaikki ok, niin otan tämän muutoksen ilolla vastaan. Närästykseen sentään auttaakin joku, toisin kuin pahoinvointiin.
 
Minä en kertoisi tässä vaiheessa raskautta työnantajalle haastattelussa mitään. Se ei liity oleellisesti työn osaamiseen ja tekemiseen ja tosiaan ei olla vielä ollenkaan varmoilla viikoilla.. Jos palkkaa fertiili-iässä olevan naisen, on työnantajalla aina riski, että tämä saa lapsen. Sitä, mistä ei saa haastattelussa kysyä, ei tarvitse kertoa.
 
Mimitsu, en ainakaan itse sanoisi mitaan, koska ethan sa viela aikoihin olisi jaamassa aitiyslomalle. Mun mielesta tilanne on sama jokaiselle naiselle joka lapsia haluaa/suunnittelee, mutta kay toissa/hakee toita. Ja kylla ne tyonantajat on tietoisia siita etta varsinkin 20/30-vuotiaat lapsia hankkii, ja jotkut palkkaavatkin esim. miehia mieluummin koska he eivat jaa aitiyslomalle (huom. asun maassa jossa ei isyysvapaata tunneta). Onhan se kiva olla rehellinen mutta todennakoisesti et tuota duunia saa, jos kerrot.
 
Minäkään en tässä vaiheessa raskautta kertoisi asiasta. Eikä se heille kuulu muutenkaan. :) Kun hain virkaa esikoista odottaessa, laitoin jo työhakemukseen, että olen jäämässä äitiyslomalle ja voin aloittaa aikaisintaan vuotta myöhemmin. Sain siitä huolimatta viran ja tämän syksyn niitä töitä tehnyt. Olin kuitenkin jo 5. tai 6. kuulla ja se näkyi. Lisäksi ei olisi ollut pakko sitä työtä vielä saada, joten siksi halusin olla heti avoin.
Voihan moni nainen olla näin alussa jopa tietämättään raskaana. Onnea työhaastatteluun, ellei se ollut jo!
 
Hulpu, mulla aivan sama tapahtui siis tuossa maanantaina. Perjantaista sunnuntaihin oksensin pitkin päivää ja maanantaina oli hyvä olo. Nyt kuvottaa välillä, muttei niin okseta.

Se on kamalaa kun säikähtää et miks se paha olo häipyi, pitäis varmaan osata vaan nauttia siitä, että on hyvä olo. Ei se raskaus varmaan (onneksi) ole yhtään heikompi vaikka joskus voisikin hyvin :)

Onko teillä mitään "työnimeä" vauvalle?

En kans kertoisi, kun ei se vaikuta sun työtaitoja, ja aina voi ajatella, että tässä voi oikeasti tapahtua kenelle vaan mitä vaan vielä ennen kesäkuuta :/
 
Hippuseksi ollaan pientä kutsuttu :) Närästäny on taukoomatta eilisestä lähtien, taitaa Hippunen syntyä afron kanssa, jos samaa rataa jatkuu pitempäänkin.
 
Täälläkin orastava pahoinvointi helpottunut. Yritän vaan asennoitua nauttimaan edellistä "helpommasta" alkuraskaudesta, kun oli se pahoinvointi kuitenkin niin raskasta viimeksi. Toki tietty määrä epävarmuuttakin on; laskin just, että on jo mennyt 50€ ylimääräisiin raskaustesteihin. Kuinka monta uutta bodya silläkin sais...?

Minäkään en kertoisi tässä vaiheessa raskautta työhaastettelussa.
 
Mimitsu, en kyllä kertois itse mitään raskaudesta työhaastattelussa. Minkälainen se duuni on, minne meet haastatteluun?
 
Takaisin
Top