Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ah pääsin koneelle niin pystyy helpommin datailee :D Tässä vielä vertailuksi kuva tosta kannattaako hankkia rintareppu vai kantoreppu. Vasemmalla rintareppu, oikeella kantoreppu :)

22d59a47c.jpg


Työ ootte hirveen nopeita kirjottaa, en millään pysy perässä! :) Harmony tais kysellä aiemmin missä päin ihmiset asustelee, mie asun Kouvolan seudulla. Mitähän muutta ootte kirjotellu... pitää varmaan lueskella tarkemmin ja jatkaa myöhemmin, mut tosta imetystyynystä sen verran että mie en ikinä oppinu käyttää sitä. Mikä siinä on se juju? Siinä kohtaa kun treenailtiin istualteen imettämistä (mulla tosi raskas povi eikä onnistunu alkuun millään) niin mulla oli hirveet tyynyvuokraukset ja pehmustettu läppäritaso jonka päällä oli vauva :D
 
Mää en taida äitiyspakkausta ottaa, on esikoiselta se toppapukukin kokonaan käyttämättä. Makuupussi on jemmassa, samoten meillä on tutuilta saatu aiemman vuoden makuupussi myös, joten niitäkin löytyy jo kaksi. Ja se vaatemäärä, mikä mulla on jemmassa! Riippuen toki sukupuolesta, nyt on osa vaatteista tytölle sopivia.

Tuplavaunut on ostoslistalla, joten käytetään tuo raha sitten niihin. Ei tuommoinen alle parivuotias kuitenkaan jaksa itse kävellä, jos vaikka kaupungilla liikutaan. Pitäis päästä noitakin testaileen, että tietää haluaako semmoset, jossa lapset on vierekkäin vai päällekkäin. Noista vaunuista sitten riippuu, pitääkö turvakaukalokin pistää uusiksi. Mää haluan ehdottomasti sellaiset vaunut/rattaat, mihin saa kaukalon suoraan kiinni. Tuo on aivan pelastus, kun autolla liikkuu eikä tarvi vauvaa alkaa kaukalosta ottamaan pois! Helpottaa liikkumista huomattavasti.
Imetystyyny on tallella. Esikoiselta otin jo raskausaikana käyttöön, sen kanssa sai hyvin nukuttua loppuvaiheessa, kun sai mahan tuettua hyvin ja tyynyn jalkojen väliin.

Asiasta tuhanteen. Voi raivo, että on ärsyttävää kun herää joskus aamupuolella yötä eikä saa enää unta, koska on huono olo. On siis nälkä, mutta ei voi syödä mitään koska ällöttää :smiley-angry016
 
Mä olen myös noita tuplarattaita pohtinut, esikoinen on ihan vähän yli kaksi vuotta, kun uusi vauva syntyy. Haluaisin ehdottomasti mahdollisimman kapeat tuplat. Tosin esikoisella on ollut Emmaljungan City Crossit, ja ne on lähes yhtä leveät, kuin monet tuplarattaat. Mietin noita rattaita kyllä vähän ajoissa, mutta nyt parhaimmalta kuulostais tuo Mountain Buggy Duet. Jos jollain on jo valmiiksi kokemusta tuplarattaista, niin olisi kiva kuulla kokemuksia. :)
 
Voi pahoinvointi ja väsymys! Ja mahakipu.. Vielä olisi reilu viisi tuntia töitä jäljellä, kamala nälkä ja ruoka ei maistu. Miten tästä selviää?
 
Kellä muulla muutto odotusaikana? Meillä pakko kun ihan mini kaksio ja saunalla. Tänne ei paljoa vauvan tavaraa ees mahu kun kaikki kaapit ja nurkat jo nyt täynnä!! Huh! Omakotitalo kaupungista ois meillä haaveissa!


Meillä kans muutto edessä. Nyt asutaan kolmestaan kaksiossa ja on nyt jo aika ahdasta. Pakko löytää isompi asunto ennen kuin vauva synty. Sunnuntaina taas esittelyihin. :D

Me otetaan äitiyspakkaus taas, kunhan sinne asti päästään. :)
 
Mä olen myös noita tuplarattaita pohtinut, esikoinen on ihan vähän yli kaksi vuotta, kun uusi vauva syntyy. Haluaisin ehdottomasti mahdollisimman kapeat tuplat. Tosin esikoisella on ollut Emmaljungan City Crossit, ja ne on lähes yhtä leveät, kuin monet tuplarattaat. Mietin noita rattaita kyllä vähän ajoissa, mutta nyt parhaimmalta kuulostais tuo Mountain Buggy Duet. Jos jollain on jo valmiiksi kokemusta tuplarattaista, niin olisi kiva kuulla kokemuksia. :)

Meidänkin pitäisi tuplarattaat hommata, esikoinen vajaa 2v kun toinen syntyy. En ole vielä yhtään niitä katsellut, olis kans kiva kuulla kokemuksia jos joku niistä jotain tietää! :)
 
Mira: Meilläkin olis toiveissa uusi asunto. Pieni kaksio hissittömän kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja ihmisten lisäksi kämpässä asustaa kaksi koiraa ja kissa.. Taitaa vaan jäädä haaveeksi :D
 
Hei vaan kaikille! Minäkin liityn nyt teidän joukkoon mukaan. Oon tehnyt varmaan 15kpl positiivisia testejä, että kai se on uskottava että raskaana ollaan :D mulla on kotona taapero 1v4kk ja jos kaikki menee hyvin, niin lapsille tulisi aika tarkalleen tasan 2 vuotta ikäeroa :) tyttö syntyi kesäkuussa 2013.
 
Mekin ollaan suunniteltu tuplia vaikka neiti onkin silloin jo lähemmäs 3v kun tykkään kesäisin kuitenkin liikkua vaunujen kanssa ja yleensä ulkona mahdollisimman paljon. Keskustaankin saatetaan kavereiden kanssa useaan otteeseen kävellä niin silloin ei esikoinen jaksa kävellä tai seisoo varmasti koko matkaa. Kuitenkin matkan pituus yhteen suuntaan n. 6 km niin se olis pienelle ihmiselle liikaa eessuntaassun käveltäväksi. Viimeisen kahden vuoden aikana ollaan liikuttu niin paljo vaunuilla paikasta toiseen että en osaa ees ajatella että kaikki nuo matkat siirryttäs tekemään autolla, siis vähän pidemmät. :) mulle vaan vaatimus taso vähän korkeella vaunujen suhteen kun haluaisin sen vauvakopan siihen kans ja isot renkaat että hyvä liikkua myös talvella. Yhdet Beemoo vaunut oon löytäny ja ne vaikuttas ainakin hyviltä eikä ihan kauhian kalliit. Mut sit taas emmaljungan monkey tai viking tulpat kans vaikuttas tosi hyvältä ja ne vastais kaikkiin mun vaatimuksiin mut sit hinta on ihan eri luokkaa. :)
 
Mulla on vaunujen suhteen kans isot vaatimukset, oltava sellaset et niiden kanssa pystyy täällä "maalla" kulkemaan, ensimmäiset 2km on pelkkää soratietä. Ja koirien kans tykkään käydä paljon metsässä niin siellä metsätiellä olis hyvä pystyä liikkumaan myös vaunujen kanssa. Eli en huoli mitään pilipali vaunuja. Se vaan löytyykö vaatimukset täyttävän vaunun joka on myös hieno. ;)
 
Moips tullut tekstiä taas kunnolla :)
Mä otin esikoiselle äitiyspak.mut sit toiselle otin rahat. Nyt en tiie mitä otan. En oo pahemmin miettinyt, ku vasta niin alussa ollaan.
Kuvotus ärsyttää, mutta onneks väsymystä vähemmän. Sen oon huomannut et kirkkaus täytyy kännykässä ja tv:ssä säätä minimiin lähes, muuten alkaa silmät väsyy Ja pää tulee kippeeks.
Mul oli phil and tedsin vibe,jotka ensin oli esikoisella yksin ja sit ku kuopus synty niin sit niistä tuli tuplikset. Olivat aivan ihanat, mahtavat pyörät ja pieneen tilaan mahtuivat. Liikuin niillä paljon julkisilla sekä autolla niin molempiin sopi. Nyt mietin et pidänkö ne vai myynkö.
Mä en oo doppleria ostanut mut tosiaan moni on niillä kuullu 8-10rv.

Rv 6+3
 
Meillä kun on paljon vielä esikoisen äitiyspakkauksen vaatteita ja tavaroita niin tuskin otan uudelle tulokkaalle pakkausta. Doppleria mietin, mut ehtiihän sitä vielä kun pääsisi edes niille viikoille että sillä voisi jotain kuunnellakin. Esikoinenkin varmaan tykkäisi kuunnella "vauvan ääniä". Ja imetystyynystä, esikoisen kanssa se oli kyllä hyvä, vaikka kovin montaa kuukautta se imetys ei onnistunutkaan, mutta sillä sain hyvin tuettua asennon mukavaksi ja minä myös jo raskausaikana nukuin tyynyn kanssa, tyyny jalkojen välissä että oli mukavampi olo. Ja vauvan kasvaessa sillä oli hyvä tukea istumisharjotuksia lattialla ja sitten tuo otti sen painikaveriksi. Nyt on tyyny lainassa kaverilla, pitää pyytää takasin. :)
Täällä tänään pieni helpotus stressissä, sain töitä ainakin loppuvuodeksi, mahdollisuus hakea jatkoa, mutta sitten tullaankin siihen, että miten raskaus vaikuttaa asiaan...
 
Toi doppleri vois olla kyllä ihan kiva, mutta en tiedä kuinka paljon sille sitten loppujen lopuks tulisi käyttöä. Se mitä niitä tutkailin niin tuotetiedoissa lukee, että voi alkaa kuulua rv 12 alkaen. Ehkä sitä itse pärjää ilmankin.
 
Onpas tullu tekstiä! :)

Kestovaippailusta. . Mä en kyllä innostu. Joten luulen et kertiksillä mennään. Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti, esikoinen kyseessä ja kaikki pitää jokatapauksessa ostaa.
Doppleria en oo aatellu hankkia.. oisin varmaan ihan neuroottinen sen kanssa koko ajan :D

Auto meidän pitäis vaihtaa. Asuntoakin voitais katsella mutta sen vaihto ei ole pakollinen eikä kiireellinen. Ei kuitenkaan olla jokaista vauvavempelettä ostamassa, vihaan tavarapaljoutta. Joten mahdutaan tähän kaksioonkin kyllä aivan hyvin. Ja tässä ois ihana iso parveke vauvan päikkäreitä varten.

Että paljon ois ostettavaa kyllä ja kun tietyt haluan ehdottomasti uutena. Jotain voisin myös käytettynä ostaa.

Eilen tosiaan kerroin vauvauutiset äidilleni ja hän sekos ihan täysin. Hyvällä tavalla siis. Voi luoja sentään :D hän oli jo lähdössä samointein ostamaan vauvalle jotain ja jouduin jo toppuuttelemaan että ennen ku on eka kolmannes ohitettu niin mitään ei ostella. Tiiän että äiti haluaa osallistua vauvantavaroiden hankintaan sitten aikanaan, ja se on ihan mukava juttu että saadaan apua :)
Miehen äidille kerrottiin sit kanssa eilen tasapuolisuuden nimissä, ja kovin onnellinen oli hänkin meidän puolesta vaikka vähän jännitettiin et mikä reaktio tulee kun mies opiskelee vielä. Mut kaikki hyvin :)

Tänään hain apteekista ne pahoinvointirannekkeet. Eikä kyllä oo vielä ilmaantunu pahoinvointia! Vaikka aikaisemmin päivällä oli. Ihmekapistukset jos noi tehoaa muka noin hyvin. Tässä nyt muutama päivö testaillaan ennen kun luotan että nuo rannekkeet olis syynä tähän parempaan vointiin.
 
Kokeneemmat jos kehtaatte niin voisitteko listata sellaiset välttämättömät asiat jotka vauvalle olisi hyvä hankkia teidän mielestä? Mikä on ollut todella hyvä tavara ja mitkä ootte kokenu turhakkeiksi.
 
Kokeneemmat jos kehtaatte niin voisitteko listata sellaiset välttämättömät asiat jotka vauvalle olisi hyvä hankkia teidän mielestä? Mikä on ollut todella hyvä tavara ja mitkä ootte kokenu turhakkeiksi.
Tästähän vois tehdä oman keskustelun kokonaan? Se hukkuu niin äkkiä tänne. :)
 
Täällä on tänään tuhrutellut minimaalisesti. Kp42 muistaakseni menossa, joten ei pitäisi ihan vielä olla edes normaalisti kuukautisten aika. Jäi vähän pelottamaan, kun potilas (keskikokoinen koira) rimpuili ja onnistui potkimaan alamahaa, jonka jälkeen tuhrua tuntui olevan vähän enemmän. Sitä tuli kuitenkin jo ennen tätä äksidenttiä, joten ei ole aiheutunut siitä.. tympeää, vaikka tietenkin voi olla ihan normaaliakin.
 
Takaisin
Top