Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivotaan et kaikki ok! Mulle ainakin neuvolatäti sanoi, että pieni vuoto on ihan normaalia, mutta mistä noista tietää. Mä oon aina kytänny paperia, kun pyyhkässy ettei vaan tuu mitään.

Peukut elaffylle, että on harmitonta tuhruttelua. :)
 
Elaffy toiv.ei tarkoita yhtään mitään!!! Tsemppiä. Hey plz te jotka ootte ostaneet pahoinvointirankkeita,niin mistä ootte, minkä niminen -ja hintainen? Nyt alan harkita jo vakavasti. Kohta ei tuu muksujen hoitamisesta mitään :(
 
Ite hommasin pahoinvointi.fi verkkokaupasta, makso 14,70 e muistaakseni. Otin semmosella säädettävällä rannenauhalla, kun miulla on niin ohkaset ranteet, että varmasti ne aikuisten koot olis liian isoja.
 
Ootte kyllä ahkeria kirjoittajia, ei meinaa pysyä perässä. :) Meillä myös tuplarattaiden osto edessä, joten niistäkin kuulisi mielellään vinkkejä. Samanlaiset vaatimukset kuin moonflowerilla, mutta ei sais liikaa maksaa. :p Myös manduca houkuttelee, tai lisäksi joku hyvä liina. Trikoinen ei ainakaan meillä toiminut. Meillä on ollut reissuissa Baby Björn rintareppu ja onhan se ergonomia aika huonoa niin lapselle kuin itsellekin. Mutta kun kirpparilta löytyi eikä muustakaan ollut tietoa. No, vahingosta viisastuneena.. :)
Tsempit huolehtiville täältäkin, toivottavasti on harmitonta asiaankuuluvaa vuotoa!

Edit: doppleria mietittiin jo ekan kohdalla, mutta jäi sitten hankkimatta. Nyt mietin taas, koska ensimmäisellä liikkeet väheni loppuvaiheessa ja olisi ollut silloin hyvä kuunnella. Näyttääkö kotidoppler sen sykevaihtelun tai laskeeko sykkeen muuten miten tarkasti?
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli kaverilta lainassa angel soundsin doppleri ja sillä kuuli ihan ok ne sydänäänet, kuulin sillä vasta n. rv16-17 ->. En oo ainakaa kuullu sellasista dopplereista jotka laskis sykkeitä tai näyttäis vaihtelun. Taitaa olla vaan lääkäreis sellaset :) korjatkaa joku jos ootte sellasia nähny, kiinnostais kanssa :)
 
Mä katoin joltain nettisivulta sellasta doppleria mihin saa ladattua ohjelman muistaakseni iphoneen ja androidiin ja siinä näkyis syke myös numeroina.
 
Moonflower, taidat tarkoittaa tuota Unborn heart doppleria? Minulla on sellainen ja näyttää sykkeen, sekä numerona että grafiikkana. Pysyy myös tallentamaan kuuntelua ja piirtää taulukossa sykkeistä eri raskausviikoilla. Lisäksi voi käyttää potkulaskuria. :) mitään muuta kuin omia sykkeitä en ole sillä löytänyt vielä, mutta jos parin viikon kuluttua saisi jotain jo kuuluviin.
 
Kiva kuulla että tuommoisiakin on. Se pelkkä jumputus ei vielä itselle riitä syyksi ostaa. Oliskin aika mielenkiintoista seurata ja tallentaa grafiikkaa, kunhan ei ihan joka ilta.
 
Verkkokauppa.com:issa oli toi sama doppleri 39,90e ;) saiskohan mieheltä tollasen joululahjaks jos nätisti pyytäis :D
 
Elaffy, toivotaan että on vain harmitonta vuotoa!

Harmony, mä kävin ostaa apteekista Sea band merkkiset rannekkeet. Se yksi pari maksoi jotain parin kympin luokkaa. Mulla ei ole ne säädettävät rannekkeet, mutta mulla on tosi ohuet ranteet eikä tuo aikuisten koko ole liian iso ollenkaan.
 
Niistä vaunuistakin voisi perustaa ihan oman ketjun, ainakin sitten kun on vähän ajankohtaisempi. Mun unelma tuplavaunut olisi varmaan Bugaboon Donkey Duo, mutta en tiedä raaskinko panostaa. Emmaljungan yhdistelmävaunuista vain hyviä kokemuksia, mutta ne tuplaversiot on vaan niin isoja. :( Me käytetään aika paljon bussia ainakin keskustaan päin mentäessä, niin kapeammat olisi tosi kätevät. :)

Tuo Manducan kantoreppu myös suunnitelmissa, esikoisella oli kantoliina, ja siihen hommaan en ikinä päässyt sisälle kunnolla, liian tekninen vekotin mulle. :D
 
Me ei oteta äippäpakkausta. Meillä on vaatteita yms. säästetty seuraavaa vauvaa varten. Toki sitten joutuu hankkimaan uusia vaatteita jos poika tulee, mutta kaveripiirissä on useita poikavauvojen äitejä, joilta voisi ehkä vaatteita sitten saada. Sisarusrattaat on mietinnässä, löytyiskö kellään suosituksia?
 
Maalaisjärjellä sanottuna varmasti hyväkuntoista yli 5vuotista turvakaukaloa voi käyttää, kunhan on varma, ettei se ole ollut minkäänlaisessa kolarissa tms :)
 
Me ajateltiin ottaa äitiyspakkaus koska ollaan paljon hävitetty vaatteitakin. Sillä samalla rahalla ei kuitenkaan saa noin paljon tavaraa. Meillä oli meidän oma turvakaukalo kahdella kaverilla lainassa ja kantokahva alko siitä reistaamaan. Eli uuden hankinta edessä. Vaunut tarvii kans ostaa ja hoitopöytä koska mulla ottaa selkään jos esim sängyllä vaihtaa vaippaa.

Viimeks ei mulla ollu tota imetystyynyä mut nyt ajatteli ostaa jo raskausaikana et saa nukkuessa hyvän asennon.
Meillä on onneks vauvalle oma huone odottamassa niin ei tarvii muuttaa. Jossai kohtaa jo miehelle sanoin et muutetaan kolmioon kun ihan turhana yks huone tuolla. Toivotaan et se täyttyy kesällä ♡
 
Täällä taas pitkästä aikaa, tää koko viikko on jotenkin mennyt niin kiireellä, etten oo ehtinyt kirjottaa mitään. Välillä oon puhelimella käynyt viestit lukemassa, et oon suurinpiirtein kartalla mistä täällä puhellaan. :)

Mä olen aika varma, että otetaan tuo äitiyspakkaus rahan sijasta. Se kuitenkin sisältää paljon kaikkea.

Noista ultrista, mulla on tällä viikolla ollut pari kertaa sellainen fiilis, että oonko mä ees raskaana (koska mun pahoinvointi on siirtynyt aamusta iltaan, niin oon päivät ollut ihan paniikissa, että tässäkö se nyt oli). Jos neuvolassa kysytään ja tarjotaan tota alkuraskaudenultraa, niin en kieltäydy siitä, mutta en oo valmis myöskään maksamaan noin paljon siitä varmistuksesta, että kaikki on sillä hetkellä hyvin. Eli toisin sanoen käytän sen rahan mielummin johonkin konkreettiseen myöhemmässä vaiheessa.

Me eilen illalla käytiin ostamassa vielä yksi raskaustesti, koska miehen (ja munkin!) mielestä se maaginen hetki niistä kahdesta viivasta oli niin hieno, että haluttiin se vielä kokea. Ostin sitten testin (Predictor) ja se näyttikin negaa! Mut meidän onneksi mä luin netistä kyseisestä testistä tosi paljon huonoa palautetta. Ei oo sitten ehkä kuitenkaan aihetta masentua :)

Mä en koe olevani huono tuleva vanhempi, jos ostan vaikka 6 vuotta vanhan kolaroimattoman turvakaukalon. Vaikka se on asia, mistä ei saa missään nimessä tinkiä, niin en osaa ajatella, että nuo olis niin lyhytikäisiä :) Ja kuten joku tuolla sanoikin, että miten paljon on näkin vuosikymmenien kuluessa parantunut, joskus ei oo ollut mitään.
 
Tosta turvakaukalon käyttöiästä, eihän se kenestäkään huonoa äitiä tee jos vanhemmassa kaukalossa vie. Se nyt oli lähinnä mun mielipide ja näkemys etten käytä yli 5v vanhoja. Ettei kenelläkään tuu väärää käsitystä tuosta aiemmasta kommentista. :)
 
voi Elaffy toivotaan että on harmitonta <3

mie en taida investoida tupliin.Rattaisiin on sisarlauta ja maalla pitäs olla oikeesti semmoset mitkä toimii.Nytkin esikoisen kans lenkkeilen paljon rinkan kanssa että pääsee mettään yms :)
 
Takaisin
Top