Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää oon varmaa tosi Urpo mut ajattelin maksaa veronpalautuksilla ja mitä saan säästetty loppu vuoden palkoista niin noita lainoja pois... Aikooko joku muu kestovaippailla? Mä ainakin ajattelin kokeilla mut en ota stressiä jos ei suju.

Tänää oireet selvästikin lisääntyneet tai no huono olo...

Mekään ei olla vielä ostettu eikä ihan vielä oo tarkoituskaan. Odotellaan vielä ja käytettynä saadaan/ ostetaan varmaan aikas paljon...

Kkoo mekin mennä vasta viralliseen ultraan, kiva et joku muukin!!
 
Tatti: mullakin pco ja nyt kolmas raskaus ja kaikki tähän mennessä mennyt ok! :)

Minä kestoilin toisen kanssa kotona, jopa itse ompelin vaippoja :) sit jos mentiin johonki kylään tms käytin kertiksiä.

Mulla kaks äitiyspakkausta odottaa tuolla vaatteille käyttäjää. Onko se nyt nii että uudessa pakkauksessa ei tule ollenkaan kertäkäyttö vaippoja? Meinaatteko ottaa pakkauksen vai rahan? Nii meneekö se vero sit näiden lapsilisistä?

Minäkin menen sit ekaan ultraan kun neuvolasta varataan, siis sillo 12vk tienoilla :)
 
Mä ainakin otan pakkauksen, ohan siinä paljon enemmän mitä sillä rahalla sais. :) Kestovaippailusta en oikein tiedä, enkä ole asiaan perehtynyt joten en osaa vielä sanoa aionko kokeilla.
 
Minua kans himottas se pakkaus tällä kertää mut olis kiva tietää että saahaanko toi tän vuoden pakkaus vai sit ens vuoden kun tän vuoden pakkaus vaatteita saisin varmasti taas kavereilta ja sukulaisilta :D
 
Pakkauksen otan, jos sinne asti päästään. On ensimmäinen tulossa ja ihan sama, mitä vaatteita muilta saisi, kun haluan hakea sen The Äitiyspakkauksen postista ihan vain itselleni, hypistellä itse niitä OMIA vaatteita ja nauttia siitä ajatuksesta, kun saa ottaa ne käyttöön sille omalle lapselle. Miksi tämän alkuajan pitää olla näin pitkäveteistä päivien kyttäämistä, kun ei mitään vielä näy eikä tunnu, mutta silti pitäisi uskoa olevansa raskaana? Tylsää..
 
Toki sellainen jolla on ennestään jo paljon vaatteita vaikka aiemmilta lapsilta varmasti ottaa mielellään rahana. Näin esikoista odottaen, vaikka tullaan paljon vaatteita saamaan muualta, otan mielummin pakkauksen.
 
Mä oon vähän kahden vaiheilla otanko pakkauksen vai rahan. Esikoisesta otin pakkauksen ja se on siis vuoden 2013 pakkaus. Paljon jäi käyttämättä ja sit taas ne tarpeelliset (kynsisakset, harja, makuupussi) on esikoisen jäljiltä tallessa. Ainoo et haluaisin sen oman vuoden makuupussin muistoksi molemmille lapsille, mutta myydäänhän niitä erikseenkin. :) Mutta kyllä se vaan oli ihanaa esikon kohdalla kun paketin sai hakea kotiin ja hiplata pieniä vaatteita! :)

Mä oon osittain kestoillu tuon tytön kanssa, yöllä ja reissussa käytetään kertsejä. Eiköhän samaan malliin mennä tämänkin kanssa. Tosin esikoisella käytin vain aika alussa ja sit aloitin uudestaan noin 9 kk tienoilla, nyt olis tarkotus osittaiskestoilla koko ajan, joten uusia ihania vaippojakin pitäis sit hommata. :)
 
Pitäisköhän minunkin ujuttautua keskusteluun mukaan. Pelottava ketju kun on niin paljon viestejä, mutta hienoa että keskustelua syntyy! :D Äitiyspakkauksesta kun oli puhe, niin eilen jo malttamattomana googlailin, että koska mahtaa ilmestyä seuraava pakkaus. Voihan hyvin olla, että saadaan jo täysin uusi, vaikka tuo nykyinen miellyttäisi myöskin. Esikoisen vaatteista on kaikki tallella, mutta kiva saada uuttakin. Eli pakkausta tännekin vaan, sitten kun sen aika on!
 
Meillä kans meinataan hakea äippä pakkaus. Olis kiva jos saatais se uus, kun serkuilta saa tämän vuoden tavarat. :) hankintoja meillä ei oo oikeen tehty, tietenkin kaikki lastentarvike liikkeet selattu sataan kertaa ja vaate sivustot. Yritän malttaa hetken vielä, jos sitte rv12 jälkeen räjäyttäis ja ostais kaiken. :) Sit sais sisustaa ja Aamu tunneilla hipsiä sinne haaveilemaan!! Onko muilla yhtä "hulluja" unelmia?!
 
Mä en varmaan ennen raskauden puolta väliä hanki mitään.. Ainakaan mitään isoa, enkä paljon.
 
Ajattelin ottaa sen pakkauksen vaikkei sieltä varmaan hirveesti käyttöön tuukkaan vaatteita, tai no jos se pakkaus on ensvuonna joku oikeesti fiksu, niin saattaa vaatteet käyttöön tullakki :D
Meidän ei onneks tarvii ostaa vauvalle muutakun turvakaukalo, myin esikoisen oman pois kun ei sillon vielä tiedetty että kuinka pian toinen lapsi tulee, niissäkin on kuitenkin vaan 5v käyttäaika.
Ja yksösrattailla ajattelin pärjätä, sisaruslaudan laittaa sit isommalle ja auto on onneksi käytössä :)
 
Aikaista miettiä tässä vaiheessa, mutta mitenkäs tuo talvirompe äippäpakkauksessa - meneekö vielä talvella vauvan päälle? Ettei jää käyttämättä.. Kesäkuussa on toivottavasti niin lämmin, että toppahaalaria ei silloin vielä tarvita!
 
Esikoisen aikaan toppapuku olis ollu sopiva vasta yks vuotiaana siis tyttö syntynyt 6/12 niin oli pakko hankkia pienempi.. en siis silloin ottanut pakkausta kun sain kaverilta kaikki pakkauksen vaatteet niin en sit halunnu moneen kertaan samoja vaatteita kaappiin lojumaan :) silloisesta pakkauksesta kyllä olen säilyttänyt ne ihanat omppupotkarit joita varmaan tämäkin kaveri saa käyttää jos vain matkassa pysyy.. illan aikana kyllä ollut taas semmoinen olo että tietää olevansa raskaana, onneksi täällä tuo omainen on ihana ja autellut minua ettei heikko olo pääsis pahemmaksi ainakaan. :)
 
Äitiyspakkaus on kyllä oikeasti hieno juttu, 140 eurolla ei millään saisi niin paljon tavaraa, kuin siinä tulee mukana. Mutta näin toista lasta odottaessa luulen kyllä, että jää äitiyspakkaus ottamatta. Meillä jäi siitä edellisestäkin niin paljon käyttämättä, kun tykkään paljon enemmän puolipotkareista kuin noista perinteisistä potkupuvuista, mitä se pakkaus yleensä on pullollaan. :D
 
Varmasti menee äp:n haalari näille kesäkuisille talvella :) se tais olla kokoa 74, eli hyvin menee koko talven. Alkutalvesta ei väliä vaikka oliski iso, kun tuskin nää vielä maassa möyrii, eli lähinnä vaunukäytössä :)
 
Ajattelin ottaa sen pakkauksen vaikkei sieltä varmaan hirveesti käyttöön tuukkaan vaatteita, tai no jos se pakkaus on ensvuonna joku oikeesti fiksu, niin saattaa vaatteet käyttöön tullakki :D
Meidän ei onneks tarvii ostaa vauvalle muutakun turvakaukalo, myin esikoisen oman pois kun ei sillon vielä tiedetty että kuinka pian toinen lapsi tulee, niissäkin on kuitenkin vaan 5v käyttäaika.
Ja yksösrattailla ajattelin pärjätä, sisaruslaudan laittaa sit isommalle ja auto on onneksi käytössä :)

Apua, tunnen itseni ihan tyhmäksi! Onko noissa kaukaloissa oikeesti joku tommonen käyttöaika?? Mää en oo tienny? :oops:
 
Meillä tulee suurimmat hankimmat olemaan pinnis, hoitopöytä ja turvakauklo. Hoitopöydästä on selvä kuva millaisen haluan. Vaatteissa säästyy iso menoerä, kun tutuilta ja sukulaisilta saa paljon, siis paljon vaatteita. Mulla ei tartte olla kaiken uuden karheeta niin jos vaatteita ei heri tarttis ostaa hirmuisesti. :)

Mies rupes heti haaveilee isommasta autosta, kun kerroin olevani raskaana. Eikä me oikeesti tarvita uutta autoa. :D
 
Esikoista odottaes löysin ton tiedon muistaakseni autoliiton sivuilta ku etin hyvää kaukaloa joka on pärjänny niissä törmäystesteissä :) Lämpötilanvaihtelut ymym niin eihän se muovi montaa vuotta kestä :) tai kestää varmaan, mutta tiedä sit jos sattuu jotaki että kestääkö enää, hapertuu ajan kanssa..
 
Eiku sori, jenkeissä on se 5v käyttöaika! Mutta mä oon nii niuho tässä asiassa etten uskalla pistää vanhaan istuimeen :D
 
Takaisin
Top