Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse laitoin just pyynnön että pääsis liittymään. Kauan ollut jo foorumilainen mutta tässä raskaudessa uskalsin vasta kirjoittamaan. :)
 
Parin päivän takainen epävarmuus karistettu ja menen asenteella "raskaana kunnes toisin todistetaan". :wink Neuvolankin siis eilen varailin ja tarttuihan kirpparilta mukaan yksi potkupukukin (pientä täydennystä vaan, ettei tarvii tulokkaan olla "kopio" veljestään).
 
Mä en ole edes suunnitellut ostavani vielä yhtään mitään. Jos ultrassa todettaan kaikki ok niin ehkä sitten uskaltaa jonkun vaatekappaleen ehkä ostaa.
 
Mä oon suunnitellu että jos nt ultrassa edelleen kaikki ok niin sit alan ostelemaan jotain. Uudet vaunut pitäs ainakin hankkia. :) ja vissiin se pinnasänkykin ku kerkesin vähän ennen plussailua sen myydä pois. :) itseä kiusannu ja katsellut jo tulparattaita. :D

Shoppailu reissusta miehen kanssa juteltiin että saatas sit yhessä katella ja ostella tarvittavia. :) ja samalla uuteen kotiin jotain kivaa. :)
 
Jos tässä kaikki menee hyvin niin varmaan veronpalautuksista olisi hyvä ostaa ne isoimmat hankinnat. Tai pistää se summa ainakin sivuu jos nyt ei niin aikasin vielä tohdi hankkia.

Vaatteitakaan tuskin itse tarvii hirveesti alkuun hankkia, saa sukulaisilta ja tutuilta niin paljon...

Vielä tosiaan en oo tohtinu mitää ostaa tai hirveesti kattella, kun ei tiedä varmaks missään mennään. :)
 
Huomenta naiset. Ihanaa ku te fiilistelette täällä vauva-hankintoja. Joku oli ostanutkin pientä :) mulla on varastossa sellanen vähän isomman kuntosalilaukun kokoinen laukku täynnä 52-74 kokoja. Sit on phil and tedsin sisarrattaakin ku pojat tulivat niin peräkkäin. Ainoa, minkä haluaisin olisi hoitopöytä. Tää nykyinen alkaa olla jo aikansa elänyttä. :)
Kuvotus on nostanut päätään :( ja väsymys tullut kaveriksi. Kahvin haju etoo. Raikas ilma piristää ja auttaa. Mutta ku ei jaksais sateessa olla kovin kauan. Pitäis joku jumppa aloittaa.
Cherry ihanaa siellä voidaan hyvin. Missäspäin asutte naiset? Mä asun pk-seudulla!
 
Me ei olla hankittu vielä mitään. Itelle kyllä pari mamma-paitaa ostin koska olivat naurettavan halvalla ja tosi kivoja :D vauvalle sitten vasta kun eka kolmannes ohitettu ja ultrassa todettu et kaikki ok. Veronpalautukset on suunniteltu et satsataan sit vaunuihin ja turvakaukaloon mutta ne ostetaan sitten vasta myöhemmin. Hoitopöydän oon jo valinnut mieleisen, se odottelee mua kaupassa vielä :D

Meille tosiaan kun eka lapsi niin kaikki pitäs ostaa.. veljienlapsetkin on niin isoja, että heidän vanhat tarvikkeet jo hävitetty. Mutta eipä tuota nyt mahdottomia oo tarkotus hankkia, en tykkää ajatuksesta että jokainen mahdollinen vempele täytyy hankkia ja lapsi hukutetaan tavarapaljouteen.

Lisäksi tässä pitäis autoa vaihtaa ennen vauvan syntymää. Asuntokin vois olla isompi, mut se ei ole pakollinen eikä kiireellinen asia.. tännekin mahdutaan hyvin.
 
Voisin kans uskaltautua kertoa tänne vähä itestäni !! Eli lasta yritetty vuosi tuloksetta, toukokuussa todettiin että mahdollinen pco. Jännityksellä sit jouduin odottaa melkein 4kk , että pääsee naisten tautipolille. Sinne päästyä jonkun kumman syystä ei ollukkaa enää merkkejä siitä ja sen jälkeen nyt, pian kaks viikkoa sitte plussasin!! On tuo naisen kroppa niin erikoinen , että ei pysy mukana . :) nyt sit pitäis jännittää 30.10 asti kun silloin on eka neuvola. Raskaus oireita ei oikeen ole ollu, välillä mahas ollu menkkamaisia kipuja ja rinnat vähä arat. :) tiedä sitte onko hyvä vai huono. Pelko on tietenkin koko ajan koska on yritetty "kauan", niin ei uskalla iloita täysin. Ei olla kerrottu ku kahdelle kaverille , jotka on ollu tän koko prosessin ajan tukena. Mutta pitemmittä puheitta. :) erittäin paljon onnea plussanneille ja toivottavasti meidän pienet pysyy matkassa loppuun asti !<3
 
Tervetuloa Tatti mukaan! :) Toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana ja kaikki ok. :)
 
Jep !:) onneksi lähetään Espanjaan ekan neuvola jälkeen,sit ku tullaan Suomeen takasi pääsee melkeen heti ultraan. On tää niin piinaavaa!!:) mut toisaalta rauhallinen olo. On kiva ,että on tälläinen paikka missä on samas tilassa olevia äitejä, ni ei tarvi hermostuttaa kavereita ku tykkäis höpötellä ja ihmetellä !!:) oon täällä käyny aina salaa kateellisena kattomassa muiden juttuja ja haaveillut et iteki joku päivä :) ja nyt saa luvan kans.
 
Pitäisiköhän minunkin uskaltautua tänne :). Sain plussan testiin 28.9. ja tänään aamulla digi näytti "raskaana 3+". Tämä raskaus on todella odotettu, mutten oikein uskalla olla vielä onnellinen. Meillä yritys aloitettiin syksyllä 2012 ja ensimmäisen yllätysplussan sain testiin 03/2014. Kuitenkin ultrassa huomattiin kkm viikolla 9+5. Muutama kuukausi keskenmenon jälkeen sain clomifen lääkityksen ja toisesta clomikierrosta tärppäsi. Nyt menossa viikot 5+6 (mahdollinen LA 10.6.2015) ja varhaisultra on 7+5 eli pari viikkoa vielä pitäisi jaksaa odottaa. Pelkään ja jännitän tuonne ultraan menoa, koska jos taas saadaan huonoja uutisia.. Neuvola-ajan ajattelin tilata vasta varhaisultran jälkeen, koska viimeksi jouduin perumaan sen. Niin ja tosiaan pk-seudulla asustellaan.
 
Mä oon jo viikon kärvistelly tota ultraa ja vielä täytyis maanantaihin malttaa. Jotenkin mulla on hyvä fiilis, mutta toisaalta pelottaa. Luonollista kai. Eiköhän jos se syke löytyy niin pysty olemaan jo luottavaisempi.

Tsemppiä kaikille uusillekkin! :)
 
Tervetuloa uudet! :)

Voi että mitenkähän mun nuppi kestää ootella sinne julkisen puolen ekaan ultraan. Nyt on 6+5 et jokunen viikko viel ooteltavaa! Tuntuu että kaikki käy yksityisellä tarkastaas tilanteen ja miekii haluun :D Mut ei kyllä anna talous myöten, niin paljon menoja nyt loppuvuonna että ei auta ku ootella. Jos sais dopplerin kohta takasin niin vois jossain kohtii yrittää ite ettiä sykettä. Missähän vaiheessa amatöörin kantsii ees harkita yrittämistä?
 
Tervetuloa kaikille uusille kanssa matkustajille :) Toivottavasti kaikilla pysys kaverit mukana.

Mulla tänään helpottanut kivut ja jos ei muista käydä tarpeeksi usein tyhjäämässä rakkoo niin kipu kasvaa semmoisesksi että itku pääsee.. Vissiin painaa jonnekkin tuonne kun esikoisen jälkeen kohtu ollut ihan eteenpäin kenollaan ja vähän vasemmalle. Saattaa tästäkin syystä johtuen alkaa masu näkymään aikasemmin kuin ykkösen aikaan :)

Mulla ei oo esikoisen tavaroista muuta jälellä kun vähän vaatteita ja hoito pöytä.. Eli paljon ostettavaa.. :D
 
Tervetuloa minunki puolesta kaikki uudet. :) Nyt oon minäki uskaltanu neuvolan varata ku mun rajapyykki 6+4 tuli täyteen ilman km. :) Neuvola parin viikon päästä, ultrasta ei mittää hajua mutta jospa se sitte selviäis eka neuvolakäynnillä.

Viime yön olin töissä, alkuyö oli ihan kaamee, päätä ja silmiä särki, oksetti, ihan ku ois ollu migreeni tulossa vaikkei mulla koskaa semmosta oo ollutkaan. Kyllä tuntu pitkältä yö ja aamulla ei oikeen osannu alkaa nukkuu ku kroppa tais käydä vähä ylikierroksilla.

Me ei olla kans vielä mittää ostettu, katellaan jos mun sisaruksilta jottai liikenis ku niillä siinä iässä muksut että vaunut saattas vaikka joltaki saaha.

Mulla kans haluttas mennä sinne varhaisultraan mutta sinnillä aattelin oottaa julkisen puolen ultraa, oisha se silti ihan kauheeta jos sitte siellä huomattas että on aikapäivää sitte lopettanu pikkunen kasvamisen mutta toivotaan parasta. Ja minä oon aina ollu sitä mieltä että kaikki mennee niinku on tarkotettu :)

Joku kyseli mistäpäin porukka täällä on. Ite oon Oulun seudulta.
 
Mulle tuli eilen neuvolasta lappu ja esitietojen täyttäminen, olisin neuvolan kautta päässy poliklinikalle ar-ultran jos oisin halunnut. No mä maksan ja käyn yksityisellä. Ei tartte ootella ku tää viikko enään, maanantaina ois sit totuuden hetki. :)
 
Täällä on nyt tänään ollut vähemmän oiretta, alkoi ihan mietityttää et mitä tää meinaa mutta vissiin monella on oireet vaihdelleet. Kuudes viikko alkaa vasta huomenna täällä. Hermot kyllä on tavallistakin kireemmällä tuon uhmis-esikoisen kanssa ja ihan väsy olo. Pakko pakottaa itteään ulos leikkipuistoon kun ilmakaan ei houkuta. Ja tuntuu et tuo lapsukainen taas vaistoo et äidillä on jokin asia mielessä ja haluu koko ajan kaiken huomion.

Ostoksia en tohdi vielä viikkoihin ajatellakaan, mutta paljon on toki esikoisen jäljiltä. Ihanaahan se vaatteiden hypistely kyllä olisi. :) Varmaan jotkut tuplarattaat pitää hankkia. En kyl sit tiedä pitäskö vanhat yhdistelmät myydä... No, aikaahan on. Pinnasänky pitää hommata, kun annoin vanhan kaverille lainaan vasta, mutta eiköhän joltain tutulta liikene.

Varhaisultraa olen vähän miettinyt, mut ei varmaan talous anna myöten. Esikoisen kanssa kävin miehen kotimaassa ollessamme tsekkauttaa tilanteen joskus 6+ viikoilla kai, kun silloin vasta tajusin olevani raskaana ja piti päästä lääkäriin pitkään jatkuneen vuodon takia. Mut ihana oli nähdä se sykkivä piste siellä ruudulla.

Toivotaan hyviä vointeja meille kaikille ja että kaikki menisi hyvin. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä laskin noi viestit vaan tästä ketjusta niin tuli jo yli 30 tyyliin 123456789......30<
 
Takaisin
Top