Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suvetar ymmärtääkseni kaikenlaiset tunteet on raskausajassa normaaleja mm. epävarmuus omista kyvyistä vaikka vauva onkin toivottu. Tähän asti ollaan oltu vastuussa itsestä ja sit onkin pikkarainen uus ihminen josta on vastuussa. Tervetuloa mukaan keskustelemaan! Ite oon vähän ihmetellytkin et miten ei hirvitä vanhemmuus tai synnytys. Vielä ainakin ihan levollisin mielin oottelen. Enemmän mua hirvittää et ketään ei onkaan kohdussa matkassa mukana. Mut huoli kuuluu vanhemmuuteen ja se muuttaa muotoaan ajan kuluessa ja monet aikusten vanhemmatkin kantaa huolta lapsistaan.

Tänä aamuna vähästä aikaa yökyläilin hampaita pestessä ja oli taas huono olo. Tällä viikolla ei oo yhtään lyhennystä eli 40 tuntia pitää töissä jaksaa ja taukoa 8 tunnin työpäivää kohden on se puol tuntia yhteensä, ihan sama on 9 tunnin työpäivän mukaan ja menee meidän tessin mukaan....

Tää on jo ihan koomista kun itelläkin on mahassa vauva tulossa. Mullahan on siis 17 vuotta vauvakuumeilua takana ja esim. 2 vuotta sitten joulu meni itkiessä ja surressa kun mun sisko kerto et ne oottaa esikoista. Niin eilen isä soitti ja kerto et mun serkulle on ens keväänä tulossa vauva niin heti katkeruus nostaa päätään. Tää on niin tätä kun pitkään on oottanu. Välillä on kyllä niin Urpo olo kun olla ja voi...

Mira 6+1 enää 2 viikkoo ekaan neuvolaan.... Jännää!!
 
Kiitos ihanat tsempeistä! Elaffylta aivan ihana tsemppiviesti, kiitos :')

Yö meni aika huonosti. Aika ajoin vatsakipuili ja sit olin niin huolestunut etten saanu unta. Tuleeko keskenmenossa aina myös vuotoa? Mulla ei siis oo tullu yhtään. Pelottaa :(

Varasin ajan työterveyslääkärille nyt, en saa muuten oltua rauhassa. Tänään siis jos kaikki hyvin niin rv 7+0..

Soitin myös töihin ja kerroin asiasta tiimikaverille, ettei ihmettele kun ainakin myöhästyn töistä ellen sitten saikulle jää.. pomolle ajattelin myös soittaa ja sanoa, en jaksa enää tätä salailua.. jännittää.
 
Cherry, keskenmenoon ei välttämättä liity vuotoa, jos kyseessä kkm. Mutta vuoto ja kipu ovat ne yleisimmät oireet. Hyvä, että pääsit lääkäriin. Toivottavasti saat hyviä kuulumisia ja kipu olisi vain pelästyttänyt sinut pahemman kerran. :) anteeksi, en muista enää.. Onko tämä sinun ensimmäinen raskautesi? Tsemppiä ihan hurjan paljon! Saatko jonkun mukaan lääkäriin vai joudutko menemään yksin?
 
Kiitos taas tsempeistä, niitä nyt tarvitaan :)

Elaffy, joo eka raskaus on ja siksi oonkin ihan pihalla mikä on normaalia ja mikä ei.. yksin oon lääkäriin menossa.

Huh. Soitin pomollekkin.. hän oli hyvin ymmärtäväinen ja suhtautui hyvin. Yksi murhe edes vähemmän.

Tunnin päästä lääkäriin!
 
Cherrylle tsemppiä! :) mulla myös esikoinen tulossa.yksi km takana muutaman vuoden takaa.välillä tosiaan myös vähän pihalla mikä on normaalia ja mikä ei :D mulla myös välillä mahakipua mutta kohdun kasvusta olettaisin vaan johtuvan :)


onko täällä muita kenellä kilpparin vajaatoiminta? ite kävin just äsken labrassa ja ilmeisesti aika tarkkaan pitää raskauden aikana seurailla.viimeks oli arvot ihan hyvät, mutta se tietty oli ennen raskautta.

:)
 
Huh, tänään taas työmaalla ja jestas, että alkoi oksettaa! Hetken aikaa piti jo miettiä juostakko vessaan vai ei. :D

Onneksi kohta loppuu ja valmistuu niin pääsee nauttimaan raskaudesta. Tää ala on sellainen ettei tee varmasti hyvää raskauden aikana, on niin fyysista ja tulee hengiteltyä ties mitä. Näyttötyönä siis opiskellut tässä ja nyt ihan viimeistä viedään. :)

Mulla on muuten alkanut päähän särkemään välillä, lieko johtuu sekin kyytiläisestä.
Rv 5+6
 
Tulethan Cherry kertomaan, miten lääkärissä meni ja mitä selvisi? :) jännitän täällä sinun puolestasi.
 
Cherrylle tsempit, toivotaan että saat hyviä uutisia! Tai sait, oletkohan jo lääkärissä käyny...
 
minäkin liityn joukkoonne :) joskin varovaisin mielin,kuten te kaikki muutkin tässä vaiheessa :) Mulla siis positiivinen testi viime maanantaina. laskettu olis 14.6 jos ja kun kaikki hyvin menis. Mulla entuuvestaan kaks poikaa,8v ja 2,5v. Oireita ei nyt oo liieemin ollu,mikä vähän mietityttää..välil vaan hiukka etova olo. testin tein ku kaikki hajut tuntu niin voimakkailta ja nämä vähäset tissittii tuntu kippeiltä :grin mut minut sai tänne kirjottammaan ennenkaikkea Cherryn tilanne! mulla oli nimittäin kummassaki edellisessä raskaudessa aivan järkyttävät alamaha säryt,ihan sietämättömän olosta oli välillä! esikoisen kohalla varsinnii,ampparilla kiidätettii sairaalaan ja olin varma että on keskenmeno,mut kyseessä oli molemmissa raskauksissa kova kipu vain siksi koska kohtu kasvaa! että myös tämä vois olla syynä,eikä mitään muuta hätää. Esikoisen kohalla tosiaan koski niin lujaa,että taju meni. Oksentelin ja ripuloin ja pystyin vain konttaamaan,niin oli pakko soittaa lanssi.
Mut nyt myö naiset elellään jänniä ja isoja aikoja,toivotaan kaikille paljon hyvää onnea :signs003
:happy119
 
Kunpa olisikin joitakin merkkejä jotka varmasti viittaavaat hyvin menevään raskauteen ja tietäis näin alkuvaiheilla jo, että kaikki on hyvin.

Mutta positiivista kuitenkin on, ettei ole keskenmeno tullut jo ennen kuin edes tietää olleensa raskaana, eikö suurin osa km tule kuitenkin niin alussa. Mä haluan luottaa siihen, että päivä kerrallaan ollaan turvallisimmilla vesillä. :)

Mulla välillä vihlasee/menkkamainen kipu hetkellisesti, mahtaako nää sit olla niit kohdun kasvu kipuja? Vai mistä lie johtuu. Kiinnittymis kipuja ei luulis enää viikoilla 5+6 olevan. Esikoista odotetaan niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. :) Tässä ois nyt tasan viikko ar-ultraan.
 
minulla ainakin oli se kipu sillon ihan kuin kovat menkkakivut ja nämä kivut oli nimenomaan näillä "ensimmäisillä" viikoilla. Niitä kipuja tässä vähä nytki ootellu,että se olis taas merkki siitä että jotain siellä kohdussa tapahtuu
 
Mulla oli (oletettavasti) niitä kiinnittymiskipuja plussaa ennen ja plussauksen aikaan ja sitten ne rauhottu selkeesti. Mutta nyt on taas useamman päivän vihlonu välillä alavatsassa, välillä painontunnetta ja välillä tulee ihan kunnon menkkamaista jomotusta. Tavallaan oon huojentunu, että ehkä nämä on niitä kohdun kasvukipuja, joten ehkä siellä joku pieni todellakin kasvaa. <3 :)

Ainiin ja siis mulla nyt rv 6+6.
 
Cherry miten meni lääkärissä? Tervetuloa Mammaliini.
Täällä pahoinvointi nostanut päätään :(. Eilen migreeni iski ja onnex miehellä ei ollut töitä niin sängyssä meni koko ilta. Aamulla oli pää hellänä. Nyt sohvalla makaan ja odotan et muksut heräävät kohta.

6+1
 
Joo mulla oli kans ennen plussausta menkkamaista kipua ja jatkuvasti oli käytävä vessassa kattomassa alkoiko menkat, ja pidin sidettäkin varoiks. No mitään vuotoja ei tullut ja testi näytti kahta viivaa. Nyt mullaki rauhoittunut, mutta välillä vihlasee tai tuntuu menkkamainen kipu. :) Kunpa enteilis hyvää ja sitä että masussa kasvaa joku.
 
Huh. Nyt tulin vasta lääkäristä kotiin! Uskomaton reissu.. työterveydessä eka lääkäri, verikokeet,pissanäyte,uus lääkärikäynti ja jatkot yliopistollisen sairaalan gynepäivystyksessä. Pääsin kuulkaas tytöt oikein pyörätuolikyydilläkin! Gynepäivystyksessä uudet labrat,haastattelua,verenpaineet,lämmöt ja lopuksi lääkärin vastaanotto ja ultra. Lopputulos: kohdusta löytyi pieni ihmisenalku jolta löytyi syke ♡ :')

Mulla diagnosoitiin jo umppari ja munasarjan kiertymä.. mutta lopputulema oli että kohtu kasvaa niin vauhdilla että mulla aiheutti noin järjettömät kivut. Ja musta tuntui että heti kun kuulin että raskaus etenee normaalisti ja syke löytyi niin kivuilla ollu enää mitään väliä, kipua kyllä kestää jos tietää kaiken olevan hyvin.

Nyt ainakin opin tästä reissusta että ei tarvi mennä heti paniikkiin ja että nähtävästi kohdun kasvu voi sattua todella paljon koska mä en ole lainkaan kipuherkkä.

Loppuhyvin kaikki hyvin, pääsinpäs kurkistamaan pikkuista ♡ mies oli aika kateellinen kun kerroin ja vähän myrtsi koska pääsin näkemään masuasukin ekana :p

Kiitos teille myötäelämisestä, ihan huippua että täällä on tälläinen porukka tukena :')
 
Minäkin varovaisesti tänne liityn, vaikka ekan plussatestin tein tänään päivällä :D

Noista km kivuista ja vuodoista sen verran että mulla takana kaksi km, jotka molemmat olleet ns oireettomia. Ei siis vuotoja eikä juuri kipujakaan :( Se tässä jotenkin tuntuu pelottavalta kun mistään ei voi olla varma. Jokainen meistä on kuitenkin yksilö ja uskon et jokainen raskauskin on omanlaisensa. Toisaalta turha pelätä tulevaa kun siihen ei itse voi vaikuttaa. Päivä kerrallaan on mentävä eteenpäin ja otettava vastaan se mikä meille annetaan.
 
Ihanaa että Cherryllä hyviä uutisia, toivottavasti noin kovat kivut eivät vaan jatku pitkään. Minulla on vasta vissiin 4+5 menossa, mutta kovasti olen jo ihmetellyt oireita, välillä vahvastikin etovaa oloa ja epämukavaa oloa vatsassa, paineen tuntua ja pistelyä. Ja väsymystä, esikoisen kanssa ei meinata jaksaa samalla tavalla touhuta. Tässä on pientä stressiäkin, kun raskautuminen tapahtui niin nopeasti, olen pari kuukautta hakenut töitä ja ei ole tärpännyt, haastatteluihin asti vaan päässyt. Nyt raskautuminen hieman muuttaa kuvioita, en ehkä kehtaakaan edes hakea vakitöitä tai pitkäaikaisia hommia, vai kehtaanko? Kun jos on se koeaika 4kk... Mut sit taas mitä vain voi käydä vielä, niin alussa raskauden kanssa ollaan. Mulla on varalla kyl mahdollisuus tehdä keikkavuoroja, mut pidemmän päälle se käy rassaavaksi. Pitäs vaan yrittää olla stressaamatta asioista kun ei se oloa ja oireita helpota ainakaan. Kun vaan osaisi.:rolleyes:
 
Takaisin
Top