Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta töissä kertomisesta. Itse kerroin esimiehelle jo, vaikka tällä hetkellä mennään 6+2. Oon niin väsyny ja töissäki välillä ihan titityy, niin ajattelin että on parempi kertoa. Ja neuvoloita yms. on hankala saada sovittua työajan ulkopuolelle, niin myös sen takia esimiehen on hyvä tietää.

Ällötystä ja ellotusta on ollu taukoamatta nyt pari päivää, vielä kaikki pysyy onneksi kuitenki sisällä. Rintoihin sattuu ja vatsa turpoilee illalla oikein kunnolla. Oireita siis on, mutta silti on hankala uskoa, että meille on tulossa vauva :rolleyes:
 
Lorenzia, ukko ollu terveenä. Viime v.loppuna yhdellä hoitolapsella oli ollu lievää mahatautia.
 
Eli mahatauti on kai siunki kohalla mahollisuus. Virustartunnallekaan kun ei mahda mitään muuta kuin seurata tilannetta ja koittaa nesteyttää. Oksenteletko? Ravinnon puolesta vauva kyllä pärjää. Mutta tosiaan, voi liittyä myös raskauteen lämpöily ja ripulointi siinä missä pahoinvointikin. Tsemppiä, jos huolettaa niin soita yhteispäivystyksestä ohjeet.
 
Kiitos paljon Lorenzia! En ole oksentanut. Toivotaan parasta, nälkä vaivaa koko ajan. Täytyy soittaa jos ei ala helpottamaan.
 
Lorenzia: harmi juttu :/ jaksamisia!

Meillä matkaa synnärille semmoset 80km, et tunteroinen menee matkaan. Mut 13h oon edellisiä synnyttänyt että eiköhän hyvin ehi, vaikka Helsinkiin :grin
 
Onko muilla rintavarustus turvonnu? Mulla oli pakko käyä hakemassa jo paremmat liivit että tukis ja vähän isommat kun nykyiset jo puristaa ja hiertää. :D
 
Ninni meillä on nyt 30 km synnärille mut toivottavasti muutetaan lähemmäs vielä ennen kesää...

On mullakin mies kävin sit huilaamassa ja nukahin niin hetken kuluttua tää tulee herättävän et unta riittää yös. Väsymys siis rantautunut tännekin. Pyykkiä ja tiskiä on pakko mun taas laitella. Sanoin kyllä et uuvuttaa ja vauvasta johtuu. Mä olin jo eilen perjantaissa mut tänää siis vasta 5+5 aamulla oli niin lentävä lähtö et en ehtiny ees teiän kuulumisia käyä lueskelemassa....
 
Ninni voi olla ihan normimahatautiakin joita lepäillä ja juo lusikallisia kerralla. En tiedä minäkään et voiko raskauteen liittyä. Oothan esim. Hoitolapsilta voinu saada pöpön.
 
Rairairai, olen kuullut, että toista odottaessa (varsinkin pienemmällä ikäerolla), että ekan raskauden "vaikeat" oireet menisivät helpommalla. Nähtäväksi jää onko näin... Just äsken miehelle ihmettelin voiko tää nyt olla näin oireetonta (muistelen siis pelokkaana viime raskauden pahoinvointia). Vaikka turhan aikaseen "huokaisen helpotuksesta", kun viimeksi pahoinvointi alkoi 7. viikolla (niinku tuolla uusien odottajien listassa latoinkin). Viime viikon etomiset, on nyt tällä rv:llä olleet tauolla.

Onko uudelleen odottajilla ollut supistuksia? Itsellä siis vasta 5+2 menossa ja pariin otteeseen tuntenut selvän supistuksen. Eivät ole olleet kivuliaita, mutta toki epämukavalta tuntuneet.

Ninni, ripulointi ja lämpöily voi tosiaan olla raskausoireita, mutta kannattaa myös pitää mielessä muut mahdollisuudet ja seurata tilannetta.
 
Meillä on mun vanhemmat ja anoppi oikein innoissaan raskaudestani ja tiedän, että miehen lisäksi tulen heiltä saamaan täyden tuen ja avun tarvittaessa. Tietysti appiukkokin varmasti auttaa jos tarve on. :)

Rv 5+3
 
Jetsoni, tosta rintavarustuksen turvotuksesta pakko heti kommentoida että kohtalotovereita löytyy. Tajusin että mahan lisäksi sekin osasto on turvoksissa, kun mun mies mainitsi yks päivä asiasta ja sen jälkeen oon alkanu seuraamaan, että normaalia suuremmalta kyllä näyttää. Ja jotenkin myös tuntuu. :)
 
Rintoja mäkin on miettinyt, että kuvittelenko vaan vai onko turvoksissa. Mies sano että on jo niin isot et miten tosta voi suurentua. :D hah.

Mulle alkaa nyt sitä väsymystä tulla, tänään on silmiäkin kirvellyt, kun väsyttää...
 
Samma här, kauhulla ootan paljonko vielä paisuu kun on ennestäänki aika kookkaat.. :rolleyes:
 
Pauveli mulla on mun kahella lapsella ikäeroo 1v 3kk. Ja kyllä seuraavassa raskaudessa oli vähemmän pahoinvointia. Lääkäriltä kysyessäni kertoi, että koska vielä imetin vkoille 22 asti niin olis voinu johtua siitä.
No nii juuri kun mietin et Jess pahoinvointi pysynyt erossa niin nyt se siis alko. Luojan kiitos ei ole vielä vahva, mutta nytkin sylki nousee suuhun ja pää jomottaa.
Tervetullooo kaikille uusille!!
Aj niin ja tekeekö kukaan syyssiivousta? Vai oonko mä outo? Aj niin ja kertokaa naiset, millä tavalla olette suunnitelleet pitäväni itsestänne huolta raskauden aikana taikka ylipäätänsä. Haen vähän inspiraatiota.
 
Mä ainakin aion jatkaa lenkkeilyä koirien kanssa normaalisti ja niiden kanssa treenailua, kisoihinkin aion, vaikka sitten maha pystyssä..

Nyt on kuule mulle nostanut lämpöä, 37,03.. Olokin on vähän sen mukainen. Tiiä sit johtuuko masuasukista vai onko perus flunssaa.
 
Pauveli ja Harmony, oispa MAHTAVAA! :happy093Kyllähän se ajatus hirvittää, että on tuo esikoinen vielä pieni ja jos menee homma ihan vessassa asumiseksi niin miten mä teen..... :confused: Noh. Otetaan päivä kerrallaan. Varmaan kohta alkaaki yököttämään, kun alkaa jo aattelemaan pääsevänsä "helpommalla". :wink

Mä mietin, että jatkaisin mahdollisuuksien ja oman voinnin mukaan kuntosalia ja jumppia. Ekassa raskaudessa kun en voinu tehä mitään ku pelkkä hengittäminenkin oksetti. Mä aattelin mennä äitysjoogaan myös. Sitten kun maha kasvaa ja alkaa olla tukalampaa niin vesijumppa tai uinti. Ja mietin, että pyytäisin uutta kuntosaliohjelmaa, koska en oikein tiedä mitä tehdä turvallisesti raskaana. Onko täällä liikuntaa paljonkin harrastavia? Siis kunnolla sykettä nostavia? Luin (tietty) netistä, että syke ei saisi nousta mielellään yli 150, koska vauva ei saisi riittävästi happea silloin? Mä en oikein tiedä onko siinä pahaa, että hetkellisesti kävisi kyse korkealla ja sitten laskisi (niiku intervalli tyyliin). Ja ei kaikkia raskauskolmanneksia pysty kyllä samalla lailla liikkumaan (tai mä en usko, että mä pystyn).

Ööö.. Oon siis alotellu liikuntaa uudelleen pitkän tauon jälkeen ja käyny zumbassa, bodyjamissa ja salilla. Mulla nyt on niin huono kunto, että ei tarvitse nähdä hirveästi vaivaa, että syke nousee.. Niin ja hyötyliikunta tuon esikoisen kanssa. :)
 
Mä varmaan jatkan ihan samoilla lenkkeily ja hyötyliikkunnalla ja neiti toki pitää pihalla kiireisenä. :D jospa tämä raskaus olisi helpompi ja pääsis käymään jossain raskausjumpissa tai muissa vastaavissa ku edelisen aikaan makasin liikunta kiellossa viikosta 26 siihen asti ku syntyi niin siinä ei paljo mitään tehty. :( mut jospa nyt. :)

Siivousta itekki suunnitelin ja totesin että en taida mitään sen suurempia kun vasta muutettu ja silloin puunasin kaikki paikat puhtaaksi. Vaikka ajoittain tuntuu että vois vähän paikkoja vaihtaa uuteen uskoon. Meillä mies joutuu luopumaan rakkaasta vaatekaapistaan että saahaan pinnasänky sopimaan makuuhuoneeseen kun tämä kyseinen kaappi on elämääkin isompi. :D
 
Itellä on kans noita pistäviä kipuja jos tekee nopeen liikkeen tai esim aivastaa. Ja välillä on tota jatkuvaa paineen tunnetta. Esikoisesta sillon pelästyin mut sanoivat neuvolasta et johtuu siitä kun kohtu kasvaa. Ja varmaan ne kivut on kovempia ekasta. Nyt kun se on jo kertaalleen venyny niin kasvaa nopeempaa.
 
Takaisin
Top