Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans mies ihan onnessaan ku tullee (toivottavasti) vauva. Yks päivä jottai lässytti mun masulle :D. Sitte se nauraa välillä mun kiukkuilulle, vaikka se itekki on välillä kiukkunen ku on töitten takia niin väsyny.

minä niin haluisin nukkua hyvin öitä mutta monena yönö heränny kauheeseen näläkään ni pitäny käyvä jukurttia syömässä ja aamullaki on niin näläkä etttei voi nukkua. Tää sittte kostautuu töissä. Tänään iltavuoro ni pelottaa älyttömästi mennä töihin väsymyksen takia.

Meillä ei onneksi oo synnärille ku reilu 20 minsan matka. :)
 
Mulla synnärille matkaa suunnilleen 10-15min. Onneksi on tossa lähellä ainakin vielä. :)

Mullaki tekis mieli hakee se digi ja testata sillä vielä :)
 
Mun teki kans mut ehkä mä luotan viiteen apteekin omaan positiiviseen testiin ja oireisiin. :) Mulla on muuten rinnat älyttömän kipeet.
 
Ihan mahdoton unettomuus tullut kaveriksi.. Ensin kamala väsymys mutta sänkyyn päästyä ylläriylläri uni ei tule. Esikoista odottaessa en kärsinyt tämmösestä, päinvastoin nukuin ku tukki muita oireita ei juuri sitten olekaan.. No paitsi kamala mielialanvaihtelu ;)
 
Mulla kans tuntuu olevan tuota unensaanti vaikeutta. Väsyttää, mutta pyörin ja hyörin peiton mutkassa. Yöllä, jos pitää esikoista käydä katsomassa, niin tahtoo olla tosi hankala saada unta sen jälkeen. Ärsyttävää :smiley-angry002

Meiltä on synnärille noin 10-15min, riippuen liikenteestä.
 
Täällä menee myös yöt valvomiseksi. Päivällä väsyttää ihan hirveästi ja illalla sammun hetkessä, kun saan pään tyynyyn. Mutta sitten muutama tunti myöhemmin herään enkä saakaan unta. Esikoista odottaessa nukuin kuin tukki, eikä ollut päiväväsymystäkään. Jos joskus töistä väsyneenä erehdyin ottamaan päikkärit, yrjöilin loppuillan. Jospa tässä raskaudessa tota pahoinvointia ei tuliskaan...

Meillä synnärille 20min matka.
 
mulla synnärille 5min matka :D
nyt on ummetus onneks vähentyny.viime viikko oli ihan kamala kun vatsaa koski välillä ihan hirveetsi.nyt oon syöny luumujogurttia ja ottanu maitohappobakteereja.näköjään toimii :)
 
Monet puhuu että vatsaa nippailee silloin tällöin, mut mun alavatsassa tuntuu sellainen tasainen paine lähes koko ajan (paitsi ihan aamulla kun oon just herääny) enimmäkseen kylläkin oikeella puolella ja tänään se on siirtynyt myös vasemmalle. Onko muilla tällaista oiretta? 5+2
 
Meillä on sairaalaan joku 15 min. Ninni ootko saanut levättyä? Onko saikku mihin asti? Lepäilehhän!!!
Mä oon saanut nukuttua suht hyvin. Alh. Mut mitään ylimääräistä en saa aikaiseksi esim wckin pitäis pestä jne jne

Harmony 5+5
 
Lorenzia, kiva kun täällä on samalta suunnalta olevia odottajia! :)

Täällä pahoinvointi on päässyt valloilleen ihan kunnolla. Alkaa haitata arkea ja töissä olemista.. hemmetti. Ja kun en haluis vielä kertoa töissä asiasta.. hirmuinen väsymys on myös iskenyt. Onneksi mies on osoittanut tukeaan paljon eikä mun ole tarvinnut huolehtia kodinhoidosta yms nyt kun työpäivän jälkeen on päivät mennyt vain sohvan pohjalla torkkuen tämän kaamean olon kourissa..

Me ostetaan varmaan aika paljon uutena vauvantarvikkeita, miksei kirppareiltakin jos löytyy sopivia ja siistejä. Kestovaippailusta en innostu ollenkaan..
 
Harmony, levätty on! Sohva tullut tutuksi :) ens maanantaina taas töihin. Nyt noussu lämpöä, toivottavasti menee pian ohi. Mulla normi lämpö noin 35,7 ja nyt kun on 37,3 oon ihan poikki. Voiko tää liittyä raskauteen?

Tänään illalla sisko tulee käymään miehensä kanssa. Tarkoitus ois kertoa heille :)

Kylläpä teillä muilla on mukavan lyhkäset matkat synnärille! :)
 
Pakko se oli ostaa vielä digitaalinen testi. Raskaana 3+. :Heartpink

Meiltä on synnärille noin 2km. Tosin jos muutetaan ennen vauvan syntymää voi olla pidempi tai lyhyempi matka. :D
 
Cherry, joo, kiva, että on samalla suunnalla joku muukin ekaa odottava :) Jos en ihan höpöjä oo ymmärtänyt, niin taidetaan samalla alallakin olla. Voi kyllä olla, että sotken, kun on niin monen ihmisen viestejä tullut luettua.

Miullakin synnärille matkaa noin 3 kilsaa. Mies on raskaudesta innoissaan, etenki keskiviikon ultran jälkeen. Hän kanto miulle kaupasta mehuja, hedelmiä ja mehukeittoja, kun kiinteet ruuat ei uppoa. On se ihana, kun huolehtii. Tilasin netistä pahoinvointirannekkeet, toivottavasti auttais. Oksentaa ei oo tarvinnu, mut sohvalla menee päivät. Onneks koulussa ei oo läsnäoloa, niin on mahollista levätä, kun siltä tuntuu.
 
Waitingjune2015 mulla on sellanen tasanen jomotus oikealla alavatsalla ja selänpuolella. Välillä vihlasee kovempaankin. Samaa oli edellisessä raskaudessa. Ja just oikealla, minulla ei missään vaiheessa käynyt vasemmalla. Kulkisko siellä jokin hermo, johon kohdunalueen turvotus /kasvaminen osuu...?
 
Minua on vähän järkyttänyt minun äidin suhtautuminen tähän raskauteen. Lämpimät välit ei oo ikinä ollu, mutta en uskonut, että se ois ihan täysin piittaamaton. Ei suostu edes puhumaan koko asiasta eikä oo kertaakaan kysyny miun vointia tai mitään vauvaan liittyvää. Muutenki se on vanhemmuudessaan töppäilly niin paljon, et oikeesti alan kohta olemaan siinä pisteessä, ettei anteeksi antaminen oo mahdollista. Tuntuu vaan niin pahalle, kun keneltä muulta voisin kysellä raskausoireista tai niiden kestosta silleen, että sillä ois jotain tekemistä miun raskauden kanssa. Ja totta kai, tulevalta vauvalta on pois se, ettei miun äitiä kiinnosta.

Pahoittelut purnauksesta, tuli vaan jotenki niin paha mieli, kun äiti on mitä on. Joka kerta sitä kuitenki muistaa pettyä ja surra, vaikka luulis olevan tuttua juttua.
 
Löysimpäs minäkin nyt tämän "oikean" paikan keskustella näistä tuntemuksista. Ei oo tää vaun foorumi tuttu. Elikkäs tosiaan pari päivää sitten positiivinen testi (tai siis kolme :wink) ja silloin oli hieman yököttävää oloa. Nyt on lievää ällötystä, muttei voi pahoinvoinniksi kutsua. Siis jos vertaan esikoisen odottamiseen.

Ensimmäiseen raskauteen vertaileminen ei ehkä oo ihan fiksua, mutta eipä sille mahda mitään. Ensimmäisessä raskaudessa siis oireet tuli heti ja voimakkaana. Tosin olin töissä ja aina ei päässy syömään niiku piti ja vuorotyö verotti. Nyt kun oon kotiäitinä niin pystyy pitämään elämää "tasaisempana". :wink

Ehkäpä se vaikuttaa että nyt tuntuu erilaiselta. Tällä kertaa huimailee enemmän ja tuntuu, että valkovuotoa on heti enemmän. Ja tietty aattelen sen takia, että kohta menkat alkaa... Nooh. Eipä sitä tiedä kuin ajan kuluessa, että miten käy. Toivottavasti käy hyvin. :)

Tuli aiemmista keskusteluista mieleen tuo työnantajille kertominen. Ellen ihan väärin muista niin laki ei velvoita kertomaan ennen rv 21. Ja jos on koeajalla jossa seuraavaksi sais vakipaikan niin jos raskauteen kosahtaa haiskahtaa homma syrjinnälle raskauden takia, mikä on laitonta. Jos on vaan liitossa ja ns. varma paikka muuttuukin yllättäviin syihin vedoten (ei ookkaan pätevä tms. mitä ei ois ennen raskauden tietämistä) niin pääluottamusmieheen ja liittoon yhteydenotto. Netistä kannattaa lukea näistä syrjintätapauksista ja ratkaisuista. Valitettavasti on nykypäivää vaikka eletään 2000-lukua:sad001.

Ja voihan sitä olla alkuun "mahataudin" takia pois ja keskustella sitten lääkärin kanssa mitä tehdä.

Itselleni auttoi pahoinvointiin ja pöntön halailemiseen pahoinvointirannekkeet. En tiedä mikä taika niissä oli, mutta tepsivät mulla, suosittelen. Rajuihin pahoinvointeihin eivät valitettavasti tepsi, mutta kannattaa kokeilla. :)
 
Kyselen nyt täälläki että onko normaalia tai kannattaako huolestua?? Lämpö nousee ja kauhea ripuli ollu nyt jokusen tunnin. Kaikki mitä syön ja juon tulee hetkessä pihalle. Lämpöä 37,7 nytte.
 
Vastaan, vaikka en asiantuntija olekaan, mutta lämpöily kuuluu ainakin toisilla raskausoireisiin. Onko puoliso terveenä?
 
Takaisin
Top