Lokakuu ja alkaa toinen kolmannes

Onko teillä minkälaiset matkat synnärille?

Itselläni matkaa n.50km ja sinne ajaa tunnin. Jos huono keli sattuu niin vielä kauemmin.
Normisti tuo matka kuljetaan kun halutaan isompaan kauppaan tms. mutta silloin kun on kiire niin se on pitkä matka.
 
Onko teillä minkälaiset matkat synnärille?

Itselläni matkaa n.50km ja sinne ajaa tunnin. Jos huono keli sattuu niin vielä kauemmin.
Normisti tuo matka kuljetaan kun halutaan isompaan kauppaan tms. mutta silloin kun on kiire niin se on pitkä matka.
Luultavasti 118km. 43km ois lähimpään, mutta en haluaisi siellä synnyttää. Mulla onneksi synnytykset käynnistyy vesien menolla ja aika pieniviikkoisina kestävät pitkään. Tensin vaan otan ajomatkaksi niin selviän :) . Mulla on siis oma tens laite.
 
Onko teillä minkälaiset matkat synnärille?

Itselläni matkaa n.50km ja sinne ajaa tunnin. Jos huono keli sattuu niin vielä kauemmin.
Normisti tuo matka kuljetaan kun halutaan isompaan kauppaan tms. mutta silloin kun on kiire niin se on pitkä matka.

Meiltä synnärille Tyksiin on reilu 5km eli tosi lyhyt ja nopea matka kun se hetki koittaa ja muutenkin hädän tullen apu on lähellä. Hankalalta kuulostaa kun sulla on niin kaukana, varsinkin kun ei tässä kauheasti voi ennakoida, toivottavasti kuitenkin kaikki sujuu hyvin vaikka matka onkin pitkä:Heartred
 
Mä sain Tayssin äitipolille ru ajan 19+6 21.11.
Onko teillä äippäpoli jossain omassa kunnassa vai joudutko matkaamaan johonkin kauas?

Omassa kunnassa on joo. Puolen tunnin ajomatkan päässä.

Kuinka pitkään joudut pistään klexanea? Mulle lääkäri meinas, et joskus rv 22 tienoilla vois purkaa, jos kaikki kunnossa.
 
Omassa kunnassa on joo. Puolen tunnin ajomatkan päässä.

Kuinka pitkään joudut pistään klexanea? Mulle lääkäri meinas, et joskus rv 22 tienoilla vois purkaa, jos kaikki kunnossa.

Syntymään asti ja sektion jälkeen muutaman viikon. Pitkä aika tulee pistää.
 
Syntymään asti ja sektion jälkeen muutaman viikon. Pitkä aika tulee pistää.

No on kyllä pitkään! Huh!

Ihmettelin kyllä sitä, miks mulla lopetettaisiin se jo noin aikaisin. Täytyy kysyä sitä vielä lähempänä lääkäriltä.

Mikä sulla olikaan se syy pistämisen? Oliko sulla ollut tukos aiemmin?
 
No on kyllä pitkään! Huh!

Ihmettelin kyllä sitä, miks mulla lopetettaisiin se jo noin aikaisin. Täytyy kysyä sitä vielä lähempänä lääkäriltä.

Mikä sulla olikaan se syy pistämisen? Oliko sulla ollut tukos aiemmin?

Pyörätuolissa istuminen. Tukosriski suuri kun liikuntaa ei tule.
 
Mulla on 500m neuvolaan ja synnärille 15km isoja teitä. Jännittäs varmaan paljon enemmän, jos ois pitkä matka. Varsinki ku on ensimmäinen.
 
Meillä taas nt ja verikoe ohjeet on seuraavat: nt välillä 10+0-11+6, nt:n jälkeen samana päivänä verikoe..Että on kyllä heittoa ohjeissa..

Meiltä on synnärillä matkaa 60 km, jos muutetaan niin sitten alle 10. Aika näyttää.
 
Tunti menee talvinopeuksilla. Synnärille tutustuessa kätilökin sanoi, että meidän välimatkalla asuvat ei todellakaan odottele kotona "niin kauan kun vaan jotenkin kotona pärjää" :hilarious: Olihan se aika tuskaa supistusten kanssa, vaikka heti vesien mentyä lähdettiin ajeleen...:bag:
 
Meiltä on reilu 30min ajomatka Hyvinkäälle, joka siis alueellisesti meidän synnytyssairaala. Espoon synnärille on 25min matka.
 
Meiltä on sairaalaan puolisen tuntia, reilu 30km. Riippuu tietysti ruuhkista ym. kauanko sinne oikeasti menee. Mutta hyvin on ehditty kahteen ekaan synnytykseen :)
 
Meillä on onneksi ihanan lyhyt matka sairaalaan, ehkä noin 10min ja neuvolaan on vaan 5 minuutin ajomatka, hyvin ollaan sijoitettu itsemme :)
 
Meilläkin on synnäri lähellä. Ehkä 7 km.
Me saatiin toiset yhdistelmät. Nyt mietin et mitä teen noille vanhemmille. Ne kunnossa mut tosi vanhanaikaiset. Luulen et vähän tuunaan niitä ja vien lahjoituksena lähi kirppikselle. Tuotto menee hyväntekeväisyyteen:)
 
Meiltä on reilu 30min ajomatka Hyvinkäälle, joka siis alueellisesti meidän synnytyssairaala. Espoon synnärille on 25min matka.
Kiva kuulla että joku muukin aikoo mennä Hyvinkäälle synnyttämään, tuntuu siltä että kaikki muut menee naikkarille tai Espooseen. Meillä olis lähin synnäri naikkari mutta näillä näkymin mennään Hyvinkäälle. Meiltä taitaa olla semmoinen vähän reilu 30 kilsaa sinne ja matka kestää 30-40 minuuttia.
 
Kiva kuulla että joku muukin aikoo mennä Hyvinkäälle synnyttämään, tuntuu siltä että kaikki muut menee naikkarille tai Espooseen.

Joo, Hyvinkää on täältä Nurmijärveltä se ensisijainen paikka mihin mennään. Oon onneksi kuullut tosi paljon Hyvinkäästä hyvää, useampi tuttukin siellä synnyttänyt. Isona plussana myös mahdollisuus vesisynnytykseen (toki niin on Espoossa ja Nkl ja Lohjallakin). Mua ainakin vesisynnytys kovasti kiinnostaa ja vähintäänkin mahdollisuus olla altaassa. Tai sitten olen heti huutamassa epiduraalia kun päästään sairaalaan:hilarious:

Espoossa isona plussana olisi ne varmasti omat huoneet. Voin olla väärässä, mutta haluaisin ajatella, että esikoisen saavat olisivat etusijalla perhehuoneiden kanssa niissä sairaaloissa, joissa on myös useamman hengen huoneita. Mieli voi muuttua kokemuksen myötä, mutta haluaisin ajatella, että jos sitä joutuu ryhmähuoneeseen niin kyllä sen 2-3vrk sitten kestää.
 
Kyllä esikoisen saavat ovat mun ymmärtääkseni etusijalla perhehuoneisiin. Meille tulossa jo toinen mutta kuulostaa ajatuksenakin ihan kauhealta että pitäisi huone jakaa useamman ihmisen kanssa. Muutenkin vaikeaa nukkua sairaalassa, jaetussa huoneessa ei varmaan tarvitsis nukkua sitten ollenkaan. Onko Hyvinkäällä sitten ollenkaan perhehuoneita? Ja Espoossa saisi varmasti oman huoneen? Pitäisikö sitä sittenkin miettiä uudestaan? Viimeksi olin varma että synnytän naistenklinikalla mutta jouduinkin sitten kätilöopistolle synnyttämään.
 
Takaisin
Top