Meillä on neuvola, terveyskeskus ja labra samassa talossa. Joten labrassa käydään tai viedään aamulla otettu pissanäyte tarkistettavaksi, samalla nappaa pienen verenkuvan ja hemoglobiinin. (Mulla on siis siellä jatkuva lähete, ja samat testit pitää käydä tekee jos meen muun syyn vuoks lekuriin.) Siis joka kerta ja tulokset on näkyy sitten neuvolassa. Sen verta aiemmin pitää kyllä mennä sitten jonottelemaan. tää on näitä pienen maalaiskunnan etuja, ei siellä ole edes mitään tiloja tehdä testejä kuin labrassa.
Onneksi mulla on järkevä neuvolatäti, koska sitä en pystyisi vaihtamaan (tai 80km ajolla ehkä). Ehdin käydä kerran toisella paikkakunnalla neuvolassa, ja oli mun mielestä oikein mukava ihminen. Mutta nyt olen todennut että tämä nykyinen on sopiva, ei hössää, lepertele eikä puhu vauveleista tms. vaan asiat asioina. Sopii mulle loistavasti. Ja mikä parasta on keikkalääkärin jäljiltä selvitelllyt ihan urakalla asioita ja aina infonnut missä mennään.
Eka lääkärikäynti meni kyllä ihan hukkaan, en tajuu mikä sen merkitys oli. Tai lähetteitä se teki kauhean kasan, mutta sitä varten ei ois tarttenut lekurin kyllä nähdä, ne ois mennyt terveydenhoitajankin kautta. Tai teki se sisätutkimuksen, mutta ei sitäkään ois ollut välttis, ehkä se teki sen just siks, että käynnissä oli jotain mieltä.