Lokakuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vesta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuli raskaustodistus tänään ja menenpä tästä samantien Kelan sivuille täyttelemään hakemusta :) Työnantaja haluaa meillä sen originaalitodistuksen, kelaan riittää skannattu versio koneella. Toki vanha kunnon kustikin sen perille toimittaa jos ei pysty skannaamaan/kuvaamaan.
Ellinoora, varmaan parempi odotella se 154 päivää täyteen tosiaan, en usko että kela sitä kumminkaan voi käsitellä ennen kuin vaadittava aika täynnä, lakiin kirjattu. Hassua, että sait sen etukäteen, mutta kai siihen oli jokin hyvä syy :)

Jaa, että sellanen tilanne Ellinoora. Mutta eipä tässä ole onneksi kovin montaa päivää odoteltava sulla. :)

Joo ei oo montaa päivää ja saatan huomenna soittaa kelaan ja kysyy vielä miten noi hommat menee ku en tosiaan oo töissä :) pariviikkoo on muilla menny siin pakkauksessa :)

Mä tilasin kans maanantaina Kelasta koko helahoidon (pakkauksen, äitiysrahan, vanhempainrahan ja lapsilisän). Ei ollut onneks niin vaivalloista ku aattelin (kaikki Kela-jutut saa mut kauhun valtaan!)

Ihanaa kun se pakkaus tulee niin pian, jotenkin ihana päästä fiilisteleen sitä ensimmäistä kertaa elämässään itse! IMG

Pitäisi laittaa paperit Kelaan ja hakemukset eteenpäin, mutta olen ihan onneton täyttämään byrokraattisia papereita. 'Facepalm'

Asiasta setsemänteen. Olenko ainut, jolle tulee huono olo istuessa? Töistä ei tahdo tulla mitään, kun sydän alkaa jyskyttää ja tulee todella huono olo.

Mulla tekee kirpsu välillä samaa seisomatyössä iltapäivästä, neuvolassa oli sitä mieltä, että alhanen hemppari vaikuttaa ja vaikka verenpaine on normaali, niin sekin voi heitahtaa. Kannattaa mainita asiasta, jos jatkuu!

Mulla ne verenpaineet heittelee. Välillä romahtaa todella alas ja välillä koholla. Itseä vähän hirvittää, kun ajan työkseni bussia. Neuvolasta ja työterveydestä eivät anna kuin viikon saikkua kerralla. Pitää vissiin saada itkupotkuraivarit, että joku ottaa tosissaan. V....taa joskus kuin pientä oravaa.

Mulle katsottiin eilinen neuvola sen mukaan että on se 154 päivää täynnä ja voi antaa todistuksen. Laitoin heti postiin ja täytin netissä hakemukset. Ne oli tosi simppeleitä, kun se ottaa sun tulotlin valmiiksi jostain. Melkein vain klikkaa raksia ruutuun ja lähetä. Aivan eri kuin 15 vuotta sitten se paperisota opintotukiin yms:D

Kirpsu, mulla meinaa istuessa kipeytyä/puutua lantion alue. Teen 8h työpäivää päätteen edessä ja viimeaikoina oon kyllä vääntelehtinyt ties millaisissa asennoissa; jalat tuolilla, jalat pöydän päällä, risti-istunnassa jne. kun tuntuu epämiellyttävälle. Pakko nousta aina välillä ylös kävelemään hetkeksi, että helpottaa. :)

No sepä se, kun en välillä voi nousta neljään tuntiin penkistä ylös. Aaaarrrggghhh! Joku voisi keksiä aikakoneen.. :)

Mulla on alkanut istuminen tehdä hallaa siksi että jo vuosia sitten pullahtanut peräpukama alkaa särkeä. Kovat tuolit varsinkin on hallaa

Tervehdys! :greet025 Täällä yksi myöhäisherännäinen kirjoittelija saapunut juuri hoodeille. Olen kyllä lueskellut foorumin juttuja odotusaikana jonkin verran, mutta se kirjautuminen ja itse kirjoittaminen on ollut muka niin kovin vaikeaa aloittaa. :rolleyes:

Minulla ikää 29, mutta ehtinen saavuttaa maagisen tasalukeman ennen vaavelin syntymää. Mies 33, hänellekin ensimmäinen lapsi. Tärppi tuli suureksi yllätykseksi heti ensimmäisestä kierrosta, kun ajatus oli, että "ei se kuitenkaan heti tule, niin jätetään jo ehkäisy ja katsellaan..." :smiley-angelic006 Puoliväli on ohitettu ja rakenneultrakin jo käyty, siellä kaikki kunnossa. Liikkeitä olen tuntenut jo melkein kuukauden verran. :Heartred Kolmisen kuukautta kesti pahoinvointi ja oksentelu, mutta sen loputtua (onneksi loppui!) ei oikeastaan ole vielä ollut mitään kovin suuria vaivoja. Kovin vauhdikas liikkuminen ei enää tunnu mukavalta, mutta joogaa ja muuta leppoisampaa liikkumista pystyy vielä ongelmitta harrastamaan. Mielialoissa ei ole juurikaan tapahtunut muutosta, odottelen sitä raskaushormonien sekoittamaa raivotarta vielä. laughing7
Ilolla ja hämmennyksellä täällä odotellaan tulevaa muutosta. :happy:

Onnittelut Hilumo. Olet ikäiseni. Jippii.

Mun täytyy nyt kyllä sanoa että olen ilmeisesti uskomattoman hyvässä asemassa. Lääkärit on pelotellu mut puolikuoliaaksi kaikella kamalalla mitä mulle voi tapahtua kun olen kolmekymppinen ja rutkasti ylipainoinen ensisynnyttäjä. Ja vielä kaiken kukkuraksi rapakunnossa... Mua kun ei satu mihinkään. Eikä mikään paikka ole turvonnut. Vihkisormuskin on ihan yhtä sopiva kuin ensi kertaa kokeillessani. En tiedä mitään lantionseudun kivuista enkä ole kärsinyt edes siitä pahoinvoinnista. Verenpaine on just tasan yhtä hyvissä lukemissa kuin ennenkin eikä sokeriarvotkaan ole nousseet. Paino on noussut tietenkin kun pelkästään on maannut kotona mutta kuitenkin vain kilon. Mielialavaihteluistakaan en ole kärsinyt. Tai siis olen. Ainoa vaihdos tapahtui tuijottaessani positiivista raskaustestiä ja siitä lähtien olen kuulemma ollut känkkäränkkä. Myönnän.

Käyn nykyään joka päivä reippaalla lenkillä. Mitkään hitaat venytysharjoitukset ei ole koskaan olleet mua varten. Pilatekset ja Joogat on niin saatanan tylsää tekemistä, että melkein nukahdan. Valitettavasti meidän uimahalli on rempassa ja uintia varten täytyy odotella lämmintä säätä. Nyt alkaakin sopivasti olla niin hirvee näläkä, että alan ahtaa itseeni muroja.

Kanava vitoselta tulee just meille esikoisen odottajille hyvä leffa, Paksuna ;)

Hui apua ! Huomenna on rakenneultra ja mua jännittää ihan hirveesti :) toivon vaan ett kaikki on hyvin :) phuuh, jospa sais tietää kumpi sieltä tulee niin (ei väliä tosin että tuleeko tyttö vai poika) voisi alkaa nimiäkin miettimään ns enemmän tosissaan :)

Kuis teillä muilla elämä rullaa ?

Täälläkin ninsu huomenna rakenneultra, paljon muuta ei juuri ajatuksiin mahdukaan. Jännitää niin paljon! :)

Miä oon siivonnu 2 päivää kotona että saisin ajatuksia muualle. Kämppä on imuroitu, lattiat pesty, vaatehuoneet 2kpl siivottu, oma vaatekaappi siivottu ja puolet ikkunoista pesty :D
Tosin eipä kaveri oo taaskaa samaa mieltä nukkumaan käymisestä, potkii minkä kerkee ja mä en löydä hyvää asentoa en niin millään D:

Takaisin