Lokakuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vesta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on se hermo jumissa... ollu jo pari vuotta ja sillon vaan lueskelin koko hermoratahieronnasta ja sieltä bongasin että ei raskaana oleville.

Hermoratahieronta on vaan yks hieronta tapa. Useimmiten iskias vaivoja hoidettaessa ei hoideta itse hermoa vaan niitä syitä miksi hermo joutuu pinteeseen. Siksi vaan tarkentelen että ihan hyvin voidaan hierottaa itseämme,ettei tuu turhaa pelkoa. Mutta on hyvä etsiä hyvä ja ammattitaitonen hieroja joka on perehtynyt myös raskaana olevien hierontaan. Jo siksikin että osaa löytää sellaset asennot pöydällä että mamman on hyvä olla

Täällä raskaus edennyt helpohkosti ekan ultran jälkeen, jonne saakka oli 24/7 kuvotusta. Pönttöä en joutunut silti halailemaan. Oudointa on ollut hampaidenpesun yhteydessä tuleva (lähes joka kerta) yökkäysrefleksi, joka tullut nyt raskaana ollessa. :grumpy: Rakenneultra oli viikko sitten ja meillehän tuota typsykkää lupailtiin :) Vaikka sitkeästi pitikin napanuoraa jalkovälissä.
Nimiehdotuksia on omassa päässä ollut jo heti alkuraskaudesta, mutta sittemmin hetkeksi jääneet, kun varmaan jännitin itse että kaikki ultrissa jne kunnossa.
Lisäksi me muutetaan tällä viikolla uuteen ihanaan asuntoon tästä kaksiosta, kakstasonen rivari kolmonen, jossa ihanaiselle masuasukille sitten oma huone tulossa. :Heartpink
Muuttorumban jälkeen sitten varmaan kaivetaan jo maaliskuussa kirpparilta ostamani nimikirja esille ja aletaan listailla molempien toiveita. Mies ehdotti että molemmat laittaa viisi nimeä ja niistä sitten yritetään päästä sopuun :)

Niin sanotun pesän rakennuksen ja ekat hankinnat aloin tehdä kuin vaistomaisesti rakenneultran jälkeen, miten teillä muilla? Yksi liian iso villanuttu jo odottelee (menee varmaan 1v päälle) laughing7 ja yksi jouluinen mekko. Lisäksi jo isompiakin hankintoja tehnyt, käytettyinä huutiksesta ja torista löytyy vaikka ja mitä, uudenveroisia pilkkahintaankin kun jaksaa kytistää.
Yhdistelmävaunut + niihin sopiva turvakaukalo + telakka otetaan näillä näkymin uutena kaupasta. Muu varmaan pitkältä ekologisestikin torista tai huutiksesta. :)

Meillä nimi jo melko varma. Rakenneultran jälkeen, kun selvisi että tyttö on tulossa, kysyin mieheltä varovaisesti, mitä mieltä hän olisi jos annettais toiseksi nimeksi mun syksyllä kuolleen isoäidin nimi. Mies vastasi heti kyllä. Vähän nousi tunteet pintaan, mulle se olis nimittäin todella tärkeetä! Isoäiti loppuun asti kyseli, koska meille tulee vauva, toivottavasti hän sen tietää jo siellä pilvenreunalla :)

Kai mäkin vihdoin uskallan tänne kirjoittaa, useasti kyllä käynyt täällä muitten juttuja lukemassa. Menossa nyt 18+0 ja rakenneultraa innolla odotellen. Pääsenkin sen jälkeen suhteellisen usein käymään ultrassa kun sokerit oli sen verran koholla, mutta onneksi aamulla vaan, niin riittää että iltaisin pistää insuliinia. Alkuun tuo otti päähän ihan hirveesti kun mietti kuinka paljon pitää nyt elämäänsä tarkkailla, mut nyt siihen on jo tottunut. Eikä se niin tarkkaa olekkaan söyn kuulemma ihan fiksusti jo valmiiksi, taitaa vaan jäädä kesällä jätskin syöminen vähemmälle :(

Onko täällä muita kuka on joutunut/päässyt insuliinille?

Minä ostelin jo ekan ultran jälkeen! Meillä on mm. Kaks kassillista vaatteita, hoitopöytä, turvakaukalo, parvekevaunut, mobile sänkyyn, anoppilassa yks pinnis en tiedä haluunko sitä, puuhamatto on myös :)

Meillä oli eilen ru ja kaikki oli vauvalla hyvin :) sukupuolta ei kysytty. Hän sielä hymyili ja peukkua näytti!

Meillä myös ru oli tos, mut joudutaan uudestaan menee ens viikolla ku vauva niin huonossa asennossa ettei sydäntä saanut mitattua. Muuten vauva voi hyvin ja kaikki kunnossa. Sukupuolta kyseltiin, mut oli niin hyvin jalat edessä ettei kätilö sanonut siihen mitään. No ehkä ens viikolla sit lääkäri saa paremmin ultrattua.
Miulla todettiin myös tuo raskaudenajan diabeettes mut ihan ruokavaliolla mennään. Tosin ens ole ruokavaliossa mitään muuttanut van ihan syön kuten ennenkin ja sokereita mittailen joka toinen viikko 2 kertaa viikossa. Tähän mennessä kaikki lukemat ollut reilusti alle sallitun rajan.

Hei tohon Pinnis asiaan liittyen. Meillä on ollu ainakin tosi kätevä juttu ku molemmissa anoppiloissa on valmiina pinnis tai retkisänky ni ei tarttee kotoota roudata aina lapselle retkaria mukaan. Helppo viiä vaan lapsi sinne hoitoon tai yökyliin ym.

Meillä rakenneultra nyt klo 8! Jännittää!! :D Halutaan tietää sukupuoli, mutta oon kuullut niin paljon tarinoita, ettei niihin voi luottaa...? Meillä potkuja tuntunut jo reilun viikon ihan selvästi ja nyt siis menossa 19+6. :) mieskin tuntenut liikkeet :) mä oon käynyt vasta 2 kertaa neuvolassa ja en kertaakaan lääkärissä... Alkuraskauden lääkäri jäi välistä, koska käytiin varhaisultrassa gynellä. Neuvolassa sanottiin, että lääkärissä käynti on turha. Meillä oli täällä Porissa kiva juttu Satamaidon kanssa, kun sieltä löytyi listeriaa.. Ja tottakai olin sitä maitoo just juonu!

Satamaidosta... Eikö se listeria epäilys osoittaunutkin vääräksi...? Siis takaisinvetoja tekivät, mutta ei kuitenkaan ollut sitten listeriaa kuluttajille lähteneissä erissä.

Joo, oli väärä hälytys. Pikatesti tms oli näyttänyt listeriaa mut sit ns. oikeet testit kumos sen epäilyn. Eli ei huolta :)

Joo sukupuoliarvioon en ite ainakaan luottais ihan kunnolla :) paitsi 4d ultrassa ehkä ku se on niin paljon tarkempi, tai ei ehkä tarkempi mut erilainen. Ja vauvan asentoki vaikuttaa että pääseekö sitä näkemään vältti ollenkaan, aina tietenki kannattaa yrittää :)

Mäkää en oo käyny ku kahesti neuvilassa eikä kertaakaan oo ollu mitään lääkäriä... Ens tiistaina ois se kela-kerta.

Viikot 20+1

On tota pötsiä jo ennestään joten ei tuo raskaus näy. Tuntuu kyllä. Juuri tuossa mietiskelin sitä, miten tulen luultavasti koko kesän näyttämään vain entistä lihavammalta enkä siis raskaana olevalta. Kätilö sanoi, että poeka on tulossa ja pisti vielä kotiinviemisiksi kuvan, jossa ihan selkeästi näkyy pikkanen katkis. Vertailtiin kuvia siitä ja napanuorasta ja kyllä se pikkuisäntä mulle kelpaa. Neuvolassa olen käyny kahdesti ja lääkärillä kerran. Lääkärikäynti oli kaikin puolin yhtä tyhjän kanssa. Huonoa suomea puhuva tantta teki sisätutkimuksen ja pikaisen ultran ja mutisi koko ajan itsekseen jotenkin hyväksyvästi. Olin huolissani verenpaineestani mutta sitä se ei mitannut. Mihinkään esittämiini kysymyksiin se ei tuntunut osaavan vastata ja sitten se näytti ovea. Ensi viikolla soittelen neuvolaan kun sieltä ei ole soiteltu minulle. Pitäisi sitä kelakäyntiä varten varmaan varata jonkinlaista aikaa.

Aikaisemmin olen tuntenut pientä kuvotusta lämpimiä ruokia kohtaan mutta en enää. Kohta lähden viemään uudet ihanat punaiset korkkarini kävelylle ja juhlimaan kummipoikani 7v synttäreitä. Trampoliini kutsuu :)

Itsellä kanssa oli tuo eka lääkäri turha, pissi koe, verenpaine ( itsemitattuina) ja lekuri kyseli vaan voinnin sekä kuunteli sydänäänet. Ei sisätutkimusta, koska sanoi että kun tämä ultra viikon päästä niin ei tarvita. Käynnin pituus oli maks 10 min.

Teettekö muutan kuinka moni joka paikkakunnalla kaikki testit itse, siis pissikokeet, verenpaine, paino? Aika itsepalveluksi alkaa neuvolat mennä. Katsoin että vauvatkin punnitaan aulassa itse :D

Meillä käydään pissalla näytevessassa ennen neuvola-aikaa. Ja ekana terkka käy sen tarkistamassa. Muuten kaikki mittaukset tehdään siinä hoitajan vastaanoton aikana. Hän mittaa RR:n ym.:)

Meidän neuvolassa Helsingissä tehdään mittaukset itse ennen jokaista käyntiä (paino, verenpaine, pissa).

Aulan vauvavaaka on meillä tarjolla omia ylimääräisiä painokontrolleja varten, jos vaikka haluaa tsekata, kuinka paljon vauva syö imettäessä tai varmistaa vauvan kasvua neuvolakäyntien välillä. Lastenneuvolakäynneillä punnitaan ja mitataan vauva käynnin aikana siellä huoneessa.

Mun mielestä on hyvä säästää kustannuksia sieltä mistä voi, jos sitten oikeasti tärkeät asiat pystyttäisiin säilyttää.

Meillä vielä terkka tekee mittaukset äitiysneuvolassa, mutta ilmeisesti suunnittelevat muuttavansa toimintaa.

Luulis kyllä, että virallisesti vauvan mitat katsoo terkka, kun siinä on terkalla hyvä tilaisuus samalla tarkistaa lapsen iho (pahimmassa tapauksessa väkivallan merkit).

Heippa! Perjantaillinen rakenneultra takana ja kaikki hyvin :) Sukupuolikin 99% varmsti selvillä, koska siellä oltiin jalat pään päällä, eli tarjosi kunnon ja selkeän näkyvyyden! Kätilö sanoi, että jos tämä olisi hänen, hän lähtisi tämän jälkeen mekko-ostoksille :) ja niinhän minä meninkin! :D oon parin pojan ultrakuvat nähnyt ja näissä ei ollut mitään samaa, kätilön mukaan ihan oppikirjamateriaalin mukainen tyttö. Eli tähän me nyt luotetaan :) plus että oma intuitiokin asiasta osui oikeaan ;) ja tosiaan, Satamaidon eristä, jotka olivat lähteneet jälleenmyyntiin, ei löydetty listeriaa, mutta yhdessä pakkauksessa sitä kuitenkin oli. Mutta voin kertoa, että se tunne, kun keskiviikkona kuulet, että maanantaina pakatuissa kevytmaidoista on löytynyt listeriaa (silloin ei vielä tiedetty, että kyse on vain yhdestä pakkauksesta), ei ollut kovin kiva. Ja kyllä ne neuvolassa sen todella vakavasti ottivat, kun passittivat mut heti verikokeisiin. Viikko tämän jälkeen tuli tieto, että yhdestä pakkauksesta sitä oli löytynyt ja mun viljelytulos oli luonnollisesti nega. Mutta pakko se oli testata.

Onnea tytöstä Minnis! Onhan täällä joku muukin porilainen, aattelin et olen yksin täällä porilaisuuteni kanssa :wacky:

Täällä on kans porilainen! Tosin asun Helsingissä :'( Mutta ehkä ollaan syksyllä muuttamassa takaisin, jos miehen työkuviot menee nappiin. Jännää olis muuttaa takaisin melkein 10 vuoden jälkeen..

Takaisin