Lokakuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vesta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No sitä kans...mulla on neljä kummilasta ja tottakai ne on ihania (rajoitetun ajan, kun saa nähdä heitä silloin kun itse haluaa...) mutta lapset noin yleensä...eläimet on enemmän mun juttu! No ehkäpä se oma lapsi onkin poikkeus :) Siitä oon tyytyväinen et tosiaan noita elukoita on jo ollut vuosikaudet, joten jonkin sortin vastuuta ja tarkkaa ajankäyttöä on ollut pakko toteuttaa.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Haha, mä oon suhtautunut lapsen saamiseen aika eläimellisesti. Tai just se, että oon kattonut miten muut eläimet hoitaa pentujaan ym. Oon ajatellut, että oma lapsi on täysin eri asia kuin vieras lapsi. Aika harvoin mä jaksan kenenkään muun (varsinkaan huonosti käyttäytyvän) koirankaan kanssa leikkiä, vaikka oma onkin rakas ja tärkeä.
Mulla ei oo kummilapsia, enkä oo ollut koskaan mitenkään erityisen kiinnostunut esim. sukulaisten vauvoista. En oo koskaan pitänyt edes vauvaa sylissä kun ei oo kiinnostanut. :D

Luulen, et samoilla kasvatusvinkeillä mitä koirien kans käyttää, pääsee aika pitkälle. Maalaisjärkeä, rajoja ja rakkautta, selkeitä sääntöjä jne... :)

(tai sit nää on näitä yleviä tavoitteita, miten lapseton kuvittelee tulevansa toimimaan...) :)

Me asutaan kanssa vanhassa omakotitalossa maalla, jota remontoidaan pikkuhiljaa. Meillä esikoinen synty elokuussa ja monet anto hyviä neuvoja siitä miten lasta puetaan jne. Jos niska on lämmin ni sillon on muutenkin vauvalla lämmin. pojalla saattoi siis välillä olla vähän viileät kädet tai jalat, mut niska siis lämmin. Minä siis muutoman kuukauden toteutin tätä neuvoa, kunnes huomasin että flunssa tuli n 1xkk. Ei herkkua niin pienen kanssa. Poika viihtyi lattioilla leikkimatolla hyvin. Aloin sitten miettimään että mistä moinen kierre voi johtua ja tajusin että meillähän ei remontoida puolella lattiat oli oikeasti vetoisat ja remontoidullakin puolella viileät. Ja joku kaveri sitten kertoi mulle et hänellä esikoinen on paljon lämminverisempi kuin toinen lapsi. Elämän pieniä asioita, mutta kyllä mua ainakin helpotti kuulla että toiset lapset tarvii oikeesti enemmän lämmikettä päällensä kuin toiset! Kyllä muute flunssat lakkas ku otti itselleensä takasin sen maalaisjärjen käyttöön. Onhan se vähän eri asia jos asuu kerrostalossa ku omassa remontti kohteessa.. niin, ja meillä on pojalla edelleenkin välkkärit käytössä myös sisällä ja yöpaidan alla t-paita ja sukatkin on yöllä jalassa, kun ei pysy tuo peitto päällä. Ja hän siis nukkuu laidattomassa pinniksessä meidän kanssa samassa huoneessa, kun muut huoneet on vielä hiukan kesken.. jos sais rempat valmiiks ennen lokakuuta :angelic:

Hahah, kyllä mäkin mietin viime talvena, et onpas vähän kylmä. Istuin siis lattialla nurkassa läppärin kanssa (ei oo eristetty vielä alapohjaa, tehään kans pikkuhiljaa tätä remppaa) ni sit tajusin ottaa siihen mittarin ja totesin et siinä oli +13 astetta. Yleensä me kyl itsekin talvella istutaan sohvalla jalat ylhäällä, niin ei tulis kyl mieleenkään talvella antaa lapsen edes hengailla lattiatasossa.
Nii ja siitä valmistautumisesta, http://www.bebesinfo.fi/ :ssa on ihan kivasti juttua.

Hei! Pakko kysäistä oletteko itse seuranneet verenpaineitanne tai millaisia lukemia neuvolassa olette saaneet? Itseäni lähinnä mietityttää oma alhainen verenpaineeni. Ainiin ja meilläkin isompi auto olisi hankittava :) Asunto saa tällä hetkellä riittää, asutaan rivitalo kolmiossa jossa neliöitä noin 90.. Katsellaan tosin koko ajan myös omakotitaloja, mutta sen kanssa ei nyt kiirettä ole sitten jos sopiva osuu kohdalle niin miksipäs ei :)

Mun anoppi antoi hyvän neuvon vauvan pukemiseen elikkä muuten samanmoiset vaatteet ku itelle laittais mutta alimmaisena aina 1 lisä"iho" eli sukkahousut body yms. Sit siihen samanmoiset kun itse laittaisi. Toivottavasti joku tajus :D

Meillä ei onneks oo tarvetta hankkia isompaa autoa, kun aina on ollut farkku, ja talossakin on sopivasti yks makkari tyhjäkäytöllä. :)
Verenpaineita oon mittaillut aina anoppilla käydessä, aikalailla ollut sen 116/77, eli ihan ok. Hemppari on itellä se mitä enemmän "jännitän" kun ei alunperinkään ollut kehuttava.

Mulla verenpaineet ollu jotain noin 90-100/62-70, ei se vissiin kuitenkaan niin vaarallista ole kuin jos olisi liian korkeat. Hb kin kyllä hieman jännittää ennen ollut aina 160 luokkaa ja ekalla neuvola kerralla oli laskenut jopa 120 ( vaikka se on hyvä arvo, niin silti tuntuu hurjalta laskulta)

Mä kuulin tänään neuvolassa ekaa kertaa tiitiäisen sydänäänet! :love7150 oli syke, vitsi miten hieno tunne kuunnella sitä rytmikästä laukkaa. :gen014

Verenpaineet mulla oli tänään 122/67, eli just samaa luokkaa mitä mulla on aina normaalioloissa ollut. Hemoglobiinin olisin halunnut tietää, mutta sitä ei katsottu ja unohdin ihan kokonaan kysyä.

On se aina hienoa kuulla ne äänet :) Mulla kotidoppleri kaverilta lainassa ja kuuntelen noin kerran viikossa, kun liikkeitä en vielä tunne. Aina pieni jännitys kun alkaa metsästää sykettä, ja aina kiva tunne, kun jumputus alkaa :)

Mä en oo vieläkään saanu kotidopplerilla sykkeitä kuuluviin. Toiv huomenna neuvolassa kuuluu!

Lisamarie, jos et kotidoplerilla onnistu viela, niin ala panikoi. Mulla oli hankalaa jopa ultrassa saada kuuluviin kun se vauva oli silloin niin aktiivisella tuulella, etta kaantyili kuinka sattuu :)
Sehan tietysti korvasi sydanaanet, kun toinen siella heilutteli (kaansi meille kylla selkansakin).

Äääh, eipä mee mitkään takit enää kiinni :arghh: ärsyttää, kun mistään ei tunnu löytyvän kevättakkia. Ei ainakaan äitiysmallina.. Pitää varmaan vaan osaa perus A-linjainen takki ja ottaa vaan niin isoa kokoa, että menee mahasta kiinni. Jokos muut ovat vaihtaneet äitiysvaatteisiin? Mä sunnuntaina shoppailin vähän kaikkea kivaa H&M:ltä :grin

Mulla oli eilen ekaa kertaa bellybelt käytössä! Toimi kyllä tosi hyvin, en ajatellut ostaa erikseen raskaushousuja. Mutta pitkiä toppeja/paitoja pitäis hankkia koska siitähän jää se vetskari auki. Takkia en ajatellut ostaa, tulee kuitenkin kesä. Raskausuikkarit hain tiistaina bebesistä, siellä oli todella kivoja vaatteita.. Kannattaa varoa sitä liikettä! ;)

Täällä käytössä parit mammafarkut, kun kaverilta sain. Jos niillä nyt syksyyn asti pärjäis :D ! Paitoja ei oo vielä tarvinu uusia. Ootan innolla kyllä sitä kunnon vauvamasua, ettei näytä vaa keskivartalolihavalta :D

Ai vitsit, että tänään taas ärsyttänyt sitte joka asia! :D koko homman kruunas viellä se, että käytiin ostamassa uus grilli niin eiköhän se oo rikki ennenku sen sai edes paketista pois. Täytyy lähteä huomenna palauttelemaan tota. Melkee hyvä että mies kerkes lähteä töihin ennenku paketin avasin ois saattanut kyseinen liike mistä tää ostettiin niin kuulla pari valittua sanaa :D

Heippa kaikille! Heräsin tähän foorumi-touhuun näköjään hieman myöhässsä niinkuin lapsentekoonkin. :happy:

Eli täällä kirjoittelee 36-v esikoistaan odottava ikäloppu. Ainakin tällä hetkellä tuntuu just siltä..

Laskettu aika on 18.10 ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Taidan olla niitä mammoja, joille raskausaika on suoraan sanottuna yhtä helvettiä eri vaivoista johtuen mutta päivä kerrallaan hammasta purren. :banghead:

Lapsi on todella odotettu ja varmasti pilalle rakastettu.

Mieheke toi kukkakimpun tänään, kuulema sen takia ko tykkään kukista ja sit lisäsi, että kyllähän tämä on vähän niinko ensimmäinen äitienpäiväkin :) sunnuntaina ei niinkään tehä mitään, ko läpsystä vaihdetaan kotona olemista; minä pääsen aamulla töistä ja mieheke lähtee töihin :)

Takaisin