Liikunta

En pyöräile talvella, mutta en näe syytä miksi ei voisi lumien sulettua tai näin talvella jos on talvirenkaat. Ei kaikkea voi pelätä tai rajoittuu elämä aika paljon. Pitäähän meidän kävelläkin liukkaalla kelillä ja aina on se kaatumisvaara vaikka mitkä nastat alla olisi.

Eri asia sitten liikunta missä voi jotain yllättävää iskua vatsaan tulla, niinkuin Nti kesäheinän mainitsema surffaus.
 
Ostettiin eilen potkukelkka ja olisi tarkoitus sillä aloittaa liikkumaan koiran kanssa. Hiihtämään kun ois tarkoitus mennä, kunhan flunssasta kunnolla parantuu.
 
Voi kun pääsisi hiihtämään. Taitaa jäädä hiihdot hiihtämättä tänäkin vuonna, kun ei tuota lunta täällä etelässä oikein ole. Onneksi on pari koiraa, että tulee niiden kanssa liikuttua. :) Ilman koiria en saisi itseäni lenkille.
 
Lääkärineuvola oli tänään ja koska on ollut supisteluja niin lääkärin neuvo oli että voi käydä kävelyllä mutta pitää vaan kävellä _vieläkin_ hitaammin.. Lyllerrys on nyt sitten mun ainoa liikuntamuoto..
 
Liikunta alkanut taas vähän enemmän kiinnostaa, kun ei oo enää pahoinvointia. Iltakävelyillä on tullut käytyä mut pitäis useammin kyllä venytellä, kun hartiat jumissa.
 
Lääkärineuvola oli tänään ja koska on ollut supisteluja niin lääkärin neuvo oli että voi käydä kävelyllä mutta pitää vaan kävellä _vieläkin_ hitaammin.. Lyllerrys on nyt sitten mun ainoa liikuntamuoto..

Jooh, täällä ja ex reipas lenkkeilijä on nykyään vaunuhiippailija, no saa taapero harjotella kävelyä kans kun ei voi mennä kovaa. Ainut että alkaa tuntua maha vähän tiellä kun nostelee taaperoa :0

Mulla tuli muutama ihan kipeä supistus ni pakko se on uskoa että ei voi enää niinkun ennen. Ei mulla meinaa mennä jakeluun. Onneksi eilen paistoi aurinko niin vähän ihaili hitaalla hiippailulla sitä.
 
Voi kun pääsisi hiihtämään. Taitaa jäädä hiihdot hiihtämättä tänäkin vuonna, kun ei tuota lunta täällä etelässä oikein ole. Onneksi on pari koiraa, että tulee niiden kanssa liikuttua. :) Ilman koiria en saisi itseäni lenkille.

Täällä olis lunta ja latu näkyy melkein ikkunasta :D mutta en tod arvaa lähteä hiihtämään. Sukset ollu varastossa muutaman talven...no siellä ne säilyy
 
Meilläkin latu menee melkein vierestä, mutten oo ollut suksilla mutamaan vuoteen. Ja nyt (tietysti) tekis kovasti mieli.. :D
 
Mua ei hiihto nii innosta mutta tulee peltoa käveltyy ympäri kun 3v yrittää hiihtää epätoivoisesti papan tekemää latua pitkin( ihan kyllä kunnon latu mut taidot vähä viel hakuses)

Me mennään 19-21.1 Himokselle ja se kyl ärsyttää enemmän kun olis suotavaa etten pääse lumilautailee. :sad001 monta vuotta on jääny välistä pienen lapsen tai raskauden takia. Ja aina nää hyvät mahdollisuudet tulee kun oon raskaana. No pakko kai mennä vaa laskettaa lapsia/ ottamaa niitä vastaan kun ne väsyy ja haluu lopettaa. (Eka kerta lapsille) Mulle kyl lääkäri sano ettei siihen estettä oo mennä mäkeen kun tulee rauhallisesti. Ja voinnin mukaa lopettaa. Mut ehkä jätän väliin. :sad001
 
babyfit.fi on toinen jumppavideo lähde netissä.. vatii rekisteröitymistä mutta on ilmainen. Rekisteröidyin itse sinne eilen josko se auttaisi pakottaa tekemään jotakin :) kotona 1,5 ja 3,5 vuotiaat pojat joten ainut liikunta tällä hetkellä niitten perässä juokseminen mutta tuntuu siltä että kroppa vaatii jotain muutakin mutta aikaa kortilla..
 
Täällä olis lunta ja latu näkyy melkein ikkunasta :D mutta en tod arvaa lähteä hiihtämään. Sukset ollu varastossa muutaman talven...no siellä ne säilyy

Kyllä ne siellä varastossa säilyy. :D En mäkään hiihdä kuin helppoa lyhyttä reittiä. Oli noin 15 vuotta väliä, joten mäkiin mua ei enää millään saa. Varsinkaan nyt. Hyvä kuitenkin, että jossain riittää lunta. :)
 
Muuten kyllä pyöräilisin, mutta talvipyöräilyn jätän nyt välistä. Täällä on niin paljon mäkiäkin, enkä uskalla ottaa riskiä että kaadun. Ehkä toukokuussa voi vielä pyöräillä töihin. Tai sitten ei kun voi maha olla aika iso siinä vaiheessa. :D Jos edes pystyy olemaan töissä äitiyslomaan asti.
 
Eilen alkoi äitiysjooga, oli kyllä ihan mielenkiintoinen tunti näin joogaummikolle :) Välillä tuntui, että lantio meinaa haljeta (yliliikkuvat nivelet jo valmiiksi ja hormonit ei tee kovin hyvää..) mutta muuten todella jees. Onko muita äitiysjoogaa harrastavia tai aloittavia?
 
Mielessä on kyllä ollut, pitäiskin alkaa katselemaan mahdollisia paikkoja! Pilates olis toinen mikä kiinnostais mammaversiona..
 
Tähän asti oon ratsastanu, tänään oli ekan kerran sellanen olo, että vatta olis tiellä, vaikkei juurikaan vatta oo vielä pullahtanut ulos. Mut tästä tuskin on suunta sit enää parempaan ratsastettavuuteen :D pitänee siis tehostaa lenkkiä ja uintia.
 
Tänään kävin vielä ratsastamassa mutta nyt päätin että oli viimeinen kerta, tästä eteenpäin touhuillaan sit muita juttuja heppasten kanssa :)

19+5
 
Ja mulla 18+2 tänään. Toisen hevoseni kanssa voin varmaan touhuta nii pitkään kun suinkin antaa vatsa myöden, toisen pää taas ei kestä ollenkaan kevyellä liikunnalla oloa, joten mielummin jätän liikutuksen jollekin muulle..jos vaan löytyis liikuttaja sille!
 
Minä oon ratsastanut viimeksi joulukuun puolella eli joskus viikolla 16-17. Sitte alkoi pää sanomaan itsellä että riskiä ei enää uskalla ottaa ja ravatakaan ei oikein kärsinyt, mulla maha humpsahtanut siis tosi aikaisin esiin. No, ravihevosia meillä onkin joista toinen jää jokatapauksessa vain siitoskäyttöön niin sitäkään tarvitse enää ajaa. Nyt on mietinnässä kauanko pääsen viel kilpakärryihin raveissa ku tarkoitus olis ajaa tammalla kevät kilpaa kunnes itse en enää kykene kyytiin (en siis aja startteja vaan varikolla pyörittelen) :D
 
Tänään on 18+6 ja eilen kävin 3,5h laskettelemassa. Tai no lähinnä laskin lasten vieressä ja autoin niitä nousemaan ylös ja pysäytän ne alhaalla.
 
Takaisin
Top